Tytuł gry:Need for Speed: ProStreet
Producent:EA Black Box
Wydawca:Electronic Arts
Rok wydania: 2007
Gatunek: wyścigi
W roku 2007 EA po debiucie swojej poprzedniej części nfs carbon, chciało rozgrywkę nfs przeprowadzić na zupełnie inny poziom czyli rozgrywka z nocnych nielegalnych wiścigów przeniosła się na zamknięty legalny obszar czyli tor.NfS PS to pierwsza część tej serii która stała się realna czyli wycofali spowalnicz czasu a na wyścig np.(w zależności od kupionych ulepszeń) można było nitro użyć od 1 do 4 razy, czyli tyle ile butli z podtlenkiem azotu zakupiłeś. dodatkowo nie było już czegoś takiego że im dalej jesteś w grze to odblokowują się części w tej części nfs tunning i ulepszenia wozu zależały tylko i wyłącznie od ilości wygranych pieniędzy, jedynie samochody nowe były odblokowywane po każdych zawodach.kolejną żeczą która spowodowała że gra stała się ralna to prawdziwe zniszczenia (na PC wraz z odpadającymi częściami karoserii) nie było przynajmniej już tak ja w poprzednich częściach że z prędkośćią 200km/h wiedziesz w scianę i nic się nie stanie. od wersji na PC rużni się jeszcze tym że nnie ma kilku tras i samochodów i że w wyścigu startują tylko 4 zawodnicy a nie 6.Ważną żeczą jest także to że już niewystarcza jeden samochód do wszystkiego tylko kupujemy samochód to np.Gripu i w tym zakresie go tunningujemy.W grze istnieją trzy tryby rozgrywki czyli :
Nowicjusz- kontrola trakcji,abs i inne wspomagania włączone dodatkowo system na zakrętach zwalnia za ciebie.
Zawodnik- bez hamowania na zakrętach przez system zato zozstają wspomagania tp. kontrola trakcji czy abs.
Król-tryb bez żadnego wspomagania przy którym można sprawdzić swoje umiejętności.
kilka screenów:
Fabuła gry: Gdy rozpoczniemy karierę wcielamy się w kierowcę który nazywa się Rayan Copper który wcześniej ścigał się nielegalnie a cała gra polega na pokonaniu króla kierownicy Ryo i królów gripu,driftu,dragu,próby prędkości, co wiąże się z prechodzeniem zawodów.(żeby zmierzyć się z królami gripu,driftu,dragu,próby prędkości treba podbijać rekordy torów).
Rodzaje wyścigów (dokładny opis) :
-Grip
=Grip – najprostszy tryb rozgrywki (znany w poprzednich NFS`ach jako Circuit) – wyścig odbywa się na zamkniętym torze, do przejechania jest od 2 do 5 okrążeń, a pierwszy na mecie wygrywa. Rywalizuje ze sobą do 8 zawodników.
=Próba czasowa – wyścig (częściowo) na czas, w którym startuje równolegle 4 kierowców, starających się zdobyć jak najlepszy czas na torze.
=Klasa gripu – zasady podobne do gripu z małą różnicą – auta są początkowo analizowane według mocy, a następnie przypisywane do grupy A (auta słabsze) i B (auta mocniejsze). W zależności od przydziału gracz musi walczyć jedynie ze swoją grupą – kto pierwszy z grupy przekracza linię mety, ten wygrywa. Jednak często może być gorąco, bo obie grupy walczą na torze w tym samym czasie.
=Eliminacje sektorowe – najdziwniejsza odmiana gripu. Tor zostaje podzielony na 4 etapy, a na każdym należy zdobyć jak największą liczbę (przyznawanych co punkt kontrolny) malejącej ilości punktów. Każde zdominowanie sektora daje do puli gracza tyle punktów, z jakimi zjawił się na punkcie kontrolnym. Za dominację we wszystkich sektorach jest premia – 500 punktów. Wyścig obejmuje trzy okrążenia, a walkę toczy czterech zawodników.
-Drift – wyścig odbywa się na krótkim i krętym torze. Należy tak operować autem, by jak najdłużej utrzymywało się w kontrolowanym ślizgu. Każdy zawodnik (oraz gracz) ma 3 przejazdy, a wygrywa ten, który po 3 etapach ma najlepszy wynik za pojedynczy przejazd. Punkty za poślizg obliczane są na podstawie szybkości, długości i kąta wykonanego poślizgu. Można też otrzymać punkty bonusowe – +250 pkt za długi poślizg, +250 pkt za szybkość i +100 za drift z użyciem nitro. Skasowanie wozu powoduje utratę wyników aktualnego wyścigu. UWAGA! W wyścigu drift mogą brać udział tylko samochody z napędem na tylną oś.
-Drag
=Drag na 1/2 mili – wyścig odbywa się na prostej trasie. Należy odpowiednio rozgrzać przed startem opony, następnie idealnie wrzucić pierwszy bieg i starać się o kolejne perfekcyjne zmiany biegów. Każdy zawodnik (i gracz) ma do dyspozycji trzy przejazdy, w których stara się osiągnąć najlepszy czas. Zawodnik, który ma po 3 próbach najlepszy czas – wygrywa. Skasowanie wozu powoduje utratę wszelkich wyników w konkurencji.
Drag na 1/4 mili – te same zasady co wyżej. Jedyną różnicą jest dystans do pokonania.
Jazda na dwóch kołach – Należy na odcinku ¼ mili przejechać jak najdłuższy dystans na dwóch kołach. Każdy ma 3 próby przejazdu. Kto po 3 rundach ma największą odległość – wygrywa.
-Szybkość
=Próba prędkości – Jest to wyścig długodystansowy (10-30 km) na w miarę prostej trasie z lekkimi zakrętami. Trudność polega na tym, że należy praktycznie cały czas pędzić ponad 300km/h, jednocześnie nie wypadając z trasy (najlepiej nawet nie dotykając pobocza), bo przy tej szybkości każda stłuczka grozi kasacją auta. Kto dojedzie pierwszy na metę – wygrywa. Rywalizuje do 4 zawodników.
=Próba prędkości maksymalnych – zasady podobne do tych wyżej – z tą różnicą, że liczą się zsumowane wskazania mierników prędkości. Na trasie takich punktów pomiarowych jest od 3 do nawet 9-10. Kto ma największą sumę na mecie – wygrywa.
Pudełko zawiera standardowo płytę i instrukcję (nie ma w środku miejsca na kartę pamięci) a oto zdjęcie wnętrza pudełka :
Grę ocenia między 8.5 a 9.0.ale polecam bardzo fanom seri NFS
P.S Jest to moja pierwsza recenzja więc proszę o wyrozumiałość i uwagi dotyczące zmian.