Akcja gry Area 51 ma miejsce właśnie w tejże strefie, na pustyni w Nevadzie. Bohaterem gry jest Ethan Cole, dowódca oddziału do ściśle tajnych operacji.
O tej produkcji przeczytałem kilka przychylnych opinii, pozatym do gry zmotywowała mnie sama lokacja, którą przyjdzie nam odwiedzić.
Niestety, czar szybko prysł. Sterowanie jest toporne, osie domyślnie odwrócone, brak szybkiego celowania. Przeciwnicy którzy stają na naszej drodze wyglądają dość śmiesznie, szczególnie gdy podskakują niczym pajace w cyrku. Lokacje są szaro-bure i ograniczone, cały czas biegniemy ściążką wytyczoną przez programistów. Oponenci inteligencją niestety nie grzeszą, wbiegają po prostu w podskokach na ekran, czekając na odstrzelenie.
Liczyłem na tę produkcją, ale niestety nie mogę się zmotywować do gry.
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
Widzę, że nie zostawiłeś suchej nitki na tej grze. Szkoda, bo sam jestem nią zainteresowany. Oceny też ma wysokie (m.in. 8.5 na IGN-ie), co nie musi przekładać się na subiektywny odbiór, ale ocena to zawsze jakiś wyznacznik (mniejszy lub większy). Jak ją sprawdzę to dam znać, czy gra ma jakiekolwiek zalety ;)
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Sprawdź sprawdź. Ja nie zostawiam na niej suchej nitki, a brat się nią zagrywa. Różne są gusta
Liczba postów: 41
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26-11-2010
Kiedyś dużo się w to zagrywałem(jeszcze na kineskopowym tv), niestety spadające fps skutecznie odciagnęły mnie od tej pozycji, poza tym gra na lcd wygląda koszmarnie i już nie mam zamiaru do niej wracać poza tym nie była taka zła.
PS 2 slim 77004+ swap magic + FMCB
Xbox 360 + 20gb HDD
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
Póki co gra przyjemna. Celowanie nie sprawia trudności, szczególnie przy strzelaniu z biodra, gdzie wystarczy wprowadzić przeciwnika w dość duży celownik i już zadaje się mu mniejsze lub większe obrażenia. Jeśli chodzi o odwrócone osie to można to jak najbardziej zmienić od razu na początku gry oraz w głównym menu, a robi się to tak:
Główne menu: - klikasz na Campaign
- klikasz Edit Profile
- klikasz Controls
- odznaczasz pozycję Invert Y Axis
W grze: - klikasz klawisz START na padzie
- klikasz Profile Options
- klikasz Controls
- odznaczasz pozycję Invert Y Axis
Co do prezentacji gry to póki co przypadła mi do gustu (jestem dopiero na początku gry), szara kolorystyka nadaje w pewnym sensie klimatu grze, a David Duchovny jako narrator (cała historia w grze ukazana jest w retrospekcji) podnosi klimat jeszcze bardziej zwłaszcza jeśli jesteś fanem jego roli w Z Archiwum X.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Pisałem o domyślnym ustawieniu, wiem że można je zmienić. Szybkiego celowania brak - żeby włączyć celownik wciskamy R2. Gdy go puścimy, celowanie wciąż jest włączone. To bez sensu - powinno wyłączać się po puszczeniu przycisku
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
05-03-2012, 18:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2012, 18:49 przez Draco.)
Właśnie że nie. W każdej grze jest to inaczej zrobione. W Call of Duty Modern Warfare (cała seria) celowanie jest właśnie w stylu Area 51, czyli włącz/wyłącz podczas gdy w Medal of Honor (najnowszy na PC/PS3/X360) celowanie jest na zasadzie naciśnij i trzymaj (osobiście wolę rozwiązanie z CoD) i właściwie wydaje mi się że wszystkie gry FPP dzielą się niemal pół na pół jeśli chodzi o sposób celowania. Gdy pisałeś o szybkim celowaniu wydawało mi się że chodzi Ci o autocelowanie (dostępne w niektórych grach), to o czym piszesz to celowanie precyzyjne, z barku. Grając zarówno w strzelanki na PC jak i PS2 zauważyłem, że w przypadku komputerów efektywne granie strzelając z biodra jest niemal niemożliwe, podczas gdy na konsoli strzelając z biodra można przejść całą grę, a celowanie z barku jest opcją wykorzystywaną rzadko i w dodatku bardzo nie poręczną (nie tylko w Area 51). Może to właśnie dlatego sterowanie tak bardzo Ci przeszkadzało? Po prostu grając na konsoli w gry FPP trzeba zmienić trochę styl gry. Celowanie precyzyjne to nie jedyny element jaki zmienia się po przejściu z zestawu mysz+klawiatura na pada. Zauważyłeś może, że na konsoli częściej naprowadza się celownik na przeciwnika strafując niż ustawiając go prawym analogiem podczas gdy na PC do celowania używa się głównie myszy (odpowiednik prawego analoga)?
Nie możesz też za minus uznawać domyślnie ustawionego odwróconego celowania jeśli zmienienie tego ustawienia jest możliwe i proste. Sam nie wiem w ilu grach takie ustawienie jest domyślne, po prostu nie zwracam uwagi na to i od razu wędruje do menu żeby znaleźć odpowiednią opcję zmieniającą celowanie na normalne. Gdyby odwrócone celowanie uznawać za minus to w połowie gier wyścigowych dla europejczyków minusem byłoby wyświetlanie odległości w milach, a dla amerykanów wyświetlanie odległości w kilometrach, bo nie wszystkie gry są regionalnie ustawiane, twórcom wystarczy że dają opcje w menu do zmiany domyślnych ustawień.
EDIT-CIEKAWOSTKA: Czy wiecie, że pierwsza gra która zezwalała na strafowanie (poruszanie się do przodu i w bok) nazywała się Pathways into Darkness i została wydana we wrześniu 1993 na komputery Macintosh, przez firmę odpowiedzialna później za wydanie takich gier jak Oni i Halo.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Auto-celowania w grach nie lubię, odbiera to połowę frajdy.
Ja osobiście wolę naciśnij i trzymaj. Grałem we wszystkie CoDy i system włącz i wyłącz mi akurat nie przeszkadzał. W Area 51 celowanie włączamy wciskając R2 - bez sensu, wolałbym żeby to było L1 lub L2 (zależnie od tego, którym R oddajemy strzał). Tak jestem przyzwyczajony, bo tak jest w większości gier. Zmiana przycisków w grze nie jest możliwa.
Draco napisał(a):szara kolorystyka nadaje w pewnym sensie klimatu grze, a David Duchovny jako narrator (cała historia w grze ukazana jest w retrospekcji) podnosi klimat jeszcze bardziej zwłaszcza jeśli jesteś fanem jego roli w Z Archiwum X. Ja ogólnie nie lubię Sci-Fi, ale np. Dead Space 2 bardzo mi się podobał.
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
Skoro nie lubisz Sci-Fi to dlaczego podobał Ci się Dead Space 2 ?
A tak na poważnie, jestem daleki od stwierdzania że sterowanie jest dobre lub złe tylko z perspektywy przyzwyczajeń. Owszem gdyby twórcy gry wymyślili że strzelanie było by pod L3, gałki były by zamienione swoimi funkcjami to można by napisać że sterowanie jest skopane. Samo ułożenie klawiszy w Area 51 ma swój logiczny sens. W przypadku przycisków kucnij/skocz klawisz który na padzie jest fizycznie wyżej jest odpowiedzialny za zmianę pozycji ku górze (powstanie lub skok), natomiast klawisz który fizycznie jest umieszczony niżej odpowiada za zmianę pozycji ku dołowi (kucnięcie). Piszesz że system z użyciem R2 w Area 51 jest bez sensu ale przecież taki sam system był używany w CoDach w dodatku z użyciem bodajże klawisza R3 który jest chyba najmniej wygodnym klawiszem na Dual Shocku.
Podsumowując mała informacja dla wszystkich którzy Area 51 nie grali, a myślą o tym. Ze sterowaniem w tej grze wszystko jest jak najbardziej w porządku i nie ma się co tym przejmować.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Pierwsze pytanie jest bez sensu. To że nie lubię przykładowo metalu, nie zmienia faktu że może podobać mi się kilka metalowych piosenek. Od wszystkiego są wyjątki.
|