Liczba postów: 1538
Liczba wątków: 534
Dołączył: 02-08-2012
03-09-2012, 11:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2012, 11:38 przez PaultheGreat.)
Fabuła wielu gier została przedstawiona w oparciu o retrospekcję. Często pierwsza misja/intro to swoisty wstęp, podczas którego główny bohater skutkiem zdarzeń losowych (przykładowo: przesłuchanie, opowiadanie swoich przeżyć innym itp.) sięga pamięcią wstecz i przywołuje swoje wspomnienia. W takim wypadku nam graczom nie pozostaje nic innego jak uczestniczyć w wydarzeniach, które są już znane głównej postaci. Czasami też podczas pierwszej misji jesteśmy świadkami śmierci bohatera i wtedy pojawia się napis w stylu "tydzień/miesiąc/rok temu". Retrospekcja pojawia się też w filmach, więc jest to znane zjawisko. Podajcie zatem przykłady gier PS2, w których zastosowano coś na wzór retrospekcji.
Ode mnie jeden przykład. Nie będę pisał, że to SPOILER - i tak jest to początek gry.
- W "Need for Speed: Most Wanted" uświadczymy czegoś, w rodzaju retrospekcji. Na początku gry bierzemy udział w wyścigu z Razorem, w którym dochodzi do awarii naszej bryki. Pojawia się wtedy napis "3 dni temu" i bierzemy udział we wcześniejszych wyścigach, aż w końcu przyjdzie nam raz jeszcze odtworzyć zaistniałą sytuację.
PS. Czasami podczas oglądania intra jesteśmy pokrótce informowani o tym, co wydarzyło się we wcześniejszej grze z serii - przykładem może być intro z gry "Gothic II".
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
Bardzo często wspominasz o Gothicu który przecież nigdy nie ukazał się na PS2.
God Of War jest rozgrywany jako retrospekcja, Kratos na początku gry rzuca się z Olimpu.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
"The Warriors" rozpoczyna się od retrospekcji, kiedy Cyrus przemawia do zgromadzonego tłumu, aż nagle ktoś oddaje w niego strzał. Naszym zadaniem jest poznanie przyczyn tej sytuacji.
W "The Getaway: Black Monday" jest często powtarzana jedna scenka. Być może od niej nawet zaczyna się gra - aż tak dobrze nie pamiętam.
"Fahrenheit" zaczyna się mocnym mordem i co prawda akcja dzieje się dalej, ale często wracamy do przeszłości, mamy wizje i próbujemy jako Lucas Kane dowiedzieć się czemu zabiliśmy.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 1693
Liczba wątków: 89
Dołączył: 28-11-2010
Gra "Black" jest sztandarowym wręcz przykładem retrospekcji.
Głównego bohatera poznajemy już na samym początku w cut-scence. Oczom gracza ukazuje się mały pokoik, w którym nasz protagonista jest przesłuchiwany, ponieważ ewidentnie poprzez swoje wcześniejsze działania wpakował się w kłopoty. Całą sytuację widzimy z góry, twarze postaci skrzętnie maskuje świecąca lampa, na stole leży dyktafon. Bohatera prawdopodobnie przesłuchuje jakaś rządowa szycha, która proponuje mu wyczyszczenie kartoteki w zamian za współpracę. Wystarczy, że opowie on ze szczegółami wszystko to, co działo się przez ostatnich kilka dni. Jack Keller (tak nazywa się nasz bohater) chcąc się uwolnić zaczyna opowiadać o działaniach swojej jednostki antyterrorystycznej o wdzięcznej nazwie "Black Operations"... Tutaj zaczyna się pierwsza misja, która ma oczywiście charakter retrospekcji.
Scenka umiejscowiona w pokoju przesłuchań występuje przed każdą misją, bo smaczki fabularne są przez twórców odpowiednio dozowane.
Liczba postów: 1538
Liczba wątków: 534
Dołączył: 02-08-2012
Nawiązując do postu Draco, w którym wspominał o "God of War" mogę dodać, że często oczom graczy ukazywana jest scena z pewnej bitwy, w której brał udział Kratos.
SPOILER! Mianowicie chodzi mi o scenę, gdy dowódca Barbarzyńców powalił Kratosa na ziemię i chciał go dobić, lecz Kratos zwrócił się do Aresa z prośbą o pomoc. Jeżeli dobrze zrozumiałem słowa wypowiedziane w języku angielskim, to padło tam dość charakterystyczne zdanie - Kratos powiedział, że jego życie należy do Aresa (nie wiem czy dobrze usłyszałem). KONIEC SPOILERA!
Fragmenty tej sceny można było ujrzeć wcześniej kilka razy.