11-09-2013, 18:10
Zaimplementowanie systemu pieniężnego w grach wideo jest ciekawym sposobem na uatrakcyjnienie rozgrywki. Dzięki temu prostemu zabiegowi, jakim jest dodanie pieniędzy, twórcy w prosty sposób mogą zwiększyć poziom trudności, mogą zmotywować graczy do wykonywania zadań pobocznych, sprawić, że z uśmiechem na twarzy będą odkładać zdobyte miedziaki żeby zakupić nowiuśki pancerz czy silną broń etc.
Pieniądze, czy inne środki pełniące ich funkcję i mające siłę nabywczą, przewijają się najczęściej w różnej maści RPG'ach i grach typu Free Roaming. Niezależnie od gatunku możemy dostrzec zasadnicze podobieństwa. Przede wszystkim głównym źródłem zarobków są misje główne i zadania poboczne, za które otrzymujemy gotówkę na zakup ekwipunku i ulepszenie statystyk - gotówka z wygranego wyścigu pójdzie na tuning samochodu, pieniądze otrzymane za zabójstwo umożliwią nam kupno nowej giwery etc. Sam jednak chciałbym skupić się na różnicach widocznych w poszczególnych grach, a zwłaszcza na wpływie pieniędzy na poziom trudności. Najczęściej spotykamy się z koniecznością pilnowania stanu konta ze względu na mnóstwo wydatków (np. żołd dla członków oddziału, zapotrzebowanie na zapasy, podatki, pensje dla zawodników, amunicja).
Wypisujcie swoje spostrzeżenia odnośnie tego zagadnienia i przykłady gier, w których obecne są pieniądze. Który z tych tytułów miał najciekawszy system, a który najgorszy?
Pieniądze, czy inne środki pełniące ich funkcję i mające siłę nabywczą, przewijają się najczęściej w różnej maści RPG'ach i grach typu Free Roaming. Niezależnie od gatunku możemy dostrzec zasadnicze podobieństwa. Przede wszystkim głównym źródłem zarobków są misje główne i zadania poboczne, za które otrzymujemy gotówkę na zakup ekwipunku i ulepszenie statystyk - gotówka z wygranego wyścigu pójdzie na tuning samochodu, pieniądze otrzymane za zabójstwo umożliwią nam kupno nowej giwery etc. Sam jednak chciałbym skupić się na różnicach widocznych w poszczególnych grach, a zwłaszcza na wpływie pieniędzy na poziom trudności. Najczęściej spotykamy się z koniecznością pilnowania stanu konta ze względu na mnóstwo wydatków (np. żołd dla członków oddziału, zapotrzebowanie na zapasy, podatki, pensje dla zawodników, amunicja).
Wypisujcie swoje spostrzeżenia odnośnie tego zagadnienia i przykłady gier, w których obecne są pieniądze. Który z tych tytułów miał najciekawszy system, a który najgorszy?