Błędy w grach
#1
Każdy gracz spotyka na swojej drodze najróżniejszej maści błędy. W większości przypadków mamy styczność z tzw. bugami, czyli błędami stricte technicznymi, które w mniejszym, bądź większym stopniu wpływają na przebieg rozgrywki, czy też praktycznie uniemożliwiają jej kontynuowanie. Bugi mogą mieć różną postać - od nieuruchomiających się skryptów, przez znikające zapisy, aż po wywalanie do pulpitu w przypadku gier pecetowych. W zależności od postaci błędy mogą nas co najwyżej śmieszyć lub, co gorsze, denerwować.

Jeżeli chodzi o przykłady denerwujących błędów, to w zasadzie w przypadku PS2 nie spotkałem się na szczęście z czymś takim. W przypadku PC niezwykle irytująca okazała się moja przygoda z grą "Robin Hood: Legenda Sherwood", w której poważnym błędem były znikające savy. Również pierwszy "Gothic" posiadał kilka bugów m.in. sławetna drabinka w grocie z pełzaczami, a także niektóre niedopatrzenia twórców, które można było wykorzystać na swoją korzyść np. możliwość tworzenia nieskończonej ilości mieczy i późniejsze ich sprzedanie.

Oczywiście nie można mieć twórcom za złe bardzo rzadkie i sporadyczne pojawianie się błędów na przestrzeni całej gry. Jednak w przypadku wysokiej częstotliwości pojawiania się błędów, należy się zastanowić czy w nasze ręce na pewno trafił tytuł ukończony w 100%.

Ale nie z powodu bugów założyłem ten wątek. Mianowicie interesują mnie inne przykłady błędów w grach, aniżeli tych czysto technicznych. Przede wszystkim mam na myśli błędy, które można zakwalifikować jako błędy merytoryczne tj. niejasności i błędy logiczne w fabule; różne niedopatrzenia w sferze koncepcji i kreacji świata gry etc.

Za przykład może posłużyć jedna z końcowych cut-scenek w grze "Prince of Persia: Warrior Within". [spoiler] "Tymczasem Książę aktywował już Wieże. Upiór - po przebudzeniu - rusza do głównej sali, gdzie los zdaje się powtarzać Dahaka spotyka Księcia w obecnym i poprzednim wcieleniu. Tym razem jednak bohater (obecne wcielenie) nie daje się złapać - Upiór unika macek i schwytany zostaje Książę we wcieleniu poprzednim. Ponieważ zginęło alter ego Księcia, on sam może wreszcie zdjąć maskę i powrócić do poprzedniej postaci." (cytat z Wikipedii) - skoro nie da się zmienić własnego przeznaczenia, to w jaki sposób Książę będąc w masce uciekł przed mackami Dahaki skoro wcześniej dane nam było zauważyć, że nie udało mu się to. Wiem, że trochę zamotałem się w tym co napisałem, ale nie wiem jak to opisać, żeby było wiadomo o co chodzi.

Oczywiście powyższy błąd to tylko moje subiektywne odczucie, które można uznać za czepialstwo. Aczkolwiek jest to tylko mój przykład i bardziej zależy mi na Waszych przykładach tego typu niejasności fabularnych.
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#2
W Need for Speed Hot Pursuit 2 zdarzylo mi sie wjechac do wnetrza skaly. Nie pamietam teraz ktora to byla trasa, ale na pewno to nie byl zaden skrot na trasie (typu tunel). Nie moglem wyjechac ze srodka skaly tylko krecilem w niej kolka po obwodzie.
Odpowiedz
#3
(30-01-2013, 16:36)paulps2 napisał(a): W Need for Speed Hot Pursuit 2 zdarzylo mi sie wjechac do wnetrza skaly. Nie pamietam teraz ktora to byla trasa, ale na pewno to nie byl zaden skrot na trasie (typu tunel). Nie moglem wyjechac ze srodka skaly tylko krecilem w niej kolka po obwodzie.

Ciekawy bug... jeszcze na niego nie natrafiłem...

Odnośnie bug'ów, to zauważyłem, że niestety Prince of Persia Revelations na PSP ma ich mnóstwo, a związane są z grafiką. Praktycznie trudno trafić na moment kiedy podchodzi się do ściany i wszystko wyświetla się tak jak powinno.
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#4
Na stosunkowo irytujący błąd natrafiłem podczas ogrywania "Star Wars: Battlefront II". Otóż osiągając liczbę 255 zabójstw na danej mapie licznik zeruje się i zabójstwa naliczają się od nowa. Jest to o tyle wkurzające, że tak duża liczba jest sporym osiągnięciem i zdarza się stosunkowo rzadko (na pocieszenie można dodać, że przytrafia się rzadko). Co ciekawe liczba punktów i zdobytych medali nie ulega zmianie. Do tej pory ten błąd przytrafił mi się 4 razy i za każdym razem było niemalże identycznie.
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#5
W Getaway black monday gdy jechałem samochodem nagle znikneło całe otoczenie, było wszędzie biało , wysiadłem z auta i zaczołem spadać ,leciałem ,leciałem ,leciałem,leciałem aż w końcu postanowiłem nacisnąć reset i zacząć misje od nowa . Po ponownym uruchomieniu wszystko wruciło do normy.
Odpowiedz
#6
Jak X:
Podczas autosave gra się zawiesza. Dodatkowo w tym momencie często psuły się save, nie tylko z tej gry. W skrajnych przypadkach dochodziło do uszkodzeń kart pamięci.
Gracze wykombinowali, że należy grać bez karty i wkładać ją tylko do ręcznego zapisu oraz odczytu.
Niestety przez ten bug serwer tej gry jako pierwszy poszedł do odstrzału.

Buzz Mega Quiz (wersja PL):
Przy konkurencji "zgadnij co jest na obrazku" (czy coś w ten deseń) obrazki i odpowiedzi są losowane oddzielnie, tak więc odpowiedzi praktycznie nigdy nie będą dobrze dobrane do obrazka. Można tylko losowo odpowiedzieć i mieć nadzieje że się trafiło (w praktyce przednia zabawa Tongue).
Przez ten błąd gra została niemal natychmiast wycofana ze sprzedaży i znalezienie oryginału graniczy z cudem.


PS: Podobno któryś Soul Calibur miał ten sam błąd co Jak X.
[Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif][Obrazek: arhplus.png][Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif]
Odpowiedz
#7
Tak, Soul Calibur III również mieszał na karcie pamięci. Nie tylko psuł się save samej gry, ale czasami i inne, które akurat miały to szczęście znajdować się z nim na karcie. Najpierw mówiło się, że problem występuje tylko w wersji amerykańskiej i japońskiej, ale zdarzały się też przypadki w PAL-owskich wersjach. Pomagało ponoć zapisanie stanu z tej gry jako pierwszego na karcie.

Ostatnio na Vicie wystąpił problem z Assassin's Creed 3 i wypuszczenie stosownej łatki zapewne problem rozwiązało. Poprzednia generacja konsol nie miała tej przewagi, choć gry zdaje się, że były wtedy bardziej dopieszczane.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kody w grach - czy używacie? DzikHubert 15 7107 05-09-2014, 09:03
Ostatni post: Jack Krauser
  Savy w grach Kratos 9 5166 20-06-2014, 09:37
Ostatni post: PrzemekAWDS
  Co was wkurza w grach ? Kratos 73 36647 19-06-2014, 22:53
Ostatni post: Falko14
  Pieniądze w grach PaultheGreat 2 2542 12-09-2013, 13:20
Ostatni post: Rave_PL
  Czytanie w grach PaultheGreat 2 2628 02-08-2013, 14:19
Ostatni post: Kratos
  Dodatki w grach na PS2 Kratos 22 9946 22-07-2013, 10:04
Ostatni post: PaultheGreat
  Reklamy w grach PaultheGreat 7 4010 18-05-2013, 08:31
Ostatni post: ashin
  Miejskie legendy w grach Kratos 7 5310 22-04-2013, 08:57
Ostatni post: ashin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości