[Recenzja] Battlefield 3 (Multiplayer)
#1
[Obrazek: battlefield3okladka.jpg]

Tytuł: Battlefield 3

Wydawca: Electronic Arts

Developer: Digital Illusions

Gatunek: Strzelanka

Premiera: Październik 2011

Szumnie zapowiadany Battlefield 3 który miał zrzucić z tronu dotychczasowego króla vide Call of Duty, czy to się udało? W mojej opinii tak ale przejdźmy do samej gry ocena kto jest nowym królem na tronie zostawiam dla was.
[Obrazek: bf1.jpg?139d23]
Wersja konsolowa jak wiadomo jest znacznie okrojona względem wersji komputerowej. Zarówno strona graficzna wygląda znacznie gorzej jak i struktura budowy samych map. Na PS3 maksymalnie zagramy w 2 zespołach po 12 graczy. Ale jak wiemy dzisiejsze konsole są znacznie słabsze od komputerów.
[Obrazek: battlefield3ps3beta04.jpg]

Samo menu gry jest dość przejrzyste i sprawnie przechodzimy do wyszukiwarki serwerów na dzień dzisiejszy mamy opcje kupienia serwerów prywatnych, wcześniej mogliśmy jedynie grać na serwerach developera, które były ustawione standardowo.
[Obrazek: video_994.jpg]
Gra oferuje kilka trybów rozgrywki:
klasyczny dla serii battlefield "podbój" - w którym drużyny walczą o przejęcie kluczowych punktów na mapie i szybie wyzerowanie tzw. ticketów przeciwnika, drużyna która pierwsza osiągnie 0 przegrywa.
2gim trybem jest Szturm jest to klasyczna wariacja znanego z innych gier Search&Destroy zasadniczą różnicą, że po zniszczeniu tych punktów nie kończymy rundy a na mapie pojawiają się kolejne 2 punkty do zniszczenia i tak kilka razy
kolejny tryb to Szturm drużynowy w którym grają na przeciwko siebie w 4 osobowe zespoły
Dostępne są jeszcze 2 tryby klasyczny TDM i TDM zespołowy w którym mogą grać naraz 4 zespoły po 4 graczy
.
Jak wiadomo głównym trybem w BF3 jest podbój i to na nim gra najwięcej graczy jako że jest najlepiej zrobiony, oferuje najwięcej pojazdów jak i statystyczny czas rozgrywki jest najdłuższy.

Developer udostępnił nam do gry kilkanaście pojazdów do gry między innymi: czołgi, wozy bojowe, samochody transportowe, helikoptery zwiadowcze, szturmowe czy transportowe oraz samoloty.
Każdy z pojazdów ma specjalne umiejętności które odblokowujemy wraz z postępami w rozgrywce. Ja osobiście preferuje walkę powietrzną i zazwyczaj uprzykrzam życie przeciwnikowi jako pilot helikopterów.

[Obrazek: battlefield-3-klasy-multiplayer_4b8a.jpg]
Do wyboru mamy 4 klasy, pierwszą dostępna klasą jest Szturmowiec zazwyczaj wyposażony w broń długą z podwieszanym granatnikiem (aczkolwiek jest to tylko opcja) apteczke i defibrylator do podnoszenia poległych przeciwników
2gą klasą jest Inżynier wyposażony w karabinki i wyrzutnie rakiet czy to kierowanych czy nie kierowanych + inne gadżety
3ią klasą jest Żołnierz wsparcia wyposażony w tzw. LKMy, skrzynie amunicyjną i C4/moździerz/minę Claymora
ostatnią klasą jest Zwiadowca czyli klasyczny Snajper
Jeśli chodzi o broń zaoferowaną w grze to mamy kilkanaście różnych karabinów, karabinków, shotgunów, pistoletów, snajperek czy LKMów do każdej broni mamy 3 sloty do gadżetów typu celowniki, kolimatory, lunety, rączki, latarki, lasery, dwójnogi.
Kluczem do sukcesu jest współpraca akcje ala rambo tutaj nie przejdą i czym prędzej nasze samotne rajdy kończą się śmiercią, to nie jest Call of Duty gdzie jeden gracz był w stanie wygrać cały mecz tu liczy się współpraca bez niej jesteśmy skazani na porażkę.
Same mapy są wyśmienicie zbudowane i pozwalają na setki godzin gry i się nie nudzą, są bardzo przemyślane i zbudowane w miarę równo dla obu drużyn. Mamy kilka map mniejszych w których praktycznie nie ma pojazdów jak i wielkie mapy pozwalające na powietrzne pojedynki. Gra dzieli graczy z zespołów na kilka 4 osobowych drużyn które między sobą wewnętrznie mogą się komunikować. Jak się trafi naprawdę zgrany 4 osobowy zespół to potrafi nieźle przetrzebić jednostki wroga. Rozgrywka jest wbrew pozorom dość szybka ale i wymagająca gracze nastawieni na fragi nie mają czego tu szukać bo i tak szybko polegną i odłożą grę na bok i dalej będą wielbić kolejne DLC do CoD4 nazywane pełnoprawną grą.
[Obrazek: hd_Battlefield3zwiastunmultiplayerYouTube.jpg]
Jeśli chodzi o udźwiękowienie to już w Bad Company 2 otarło się ono o geniusz, a tutaj przechodzi ludzkie pojęcie momentami człowiek czuje się jak by naprawdę brał udział w działaniach wojennych, chwile kiedy przelatuje nam nad głową helikopter czy samolot dosłownie bezcenne, bass wariuje ekran się trzęsie takie coś trzeba zobaczyć na własne oczy aby zrozumieć. Co do okrzyków to mamy kilka wersji do wyboru ja mam ustawione że zarówno sojusznicy jak i przeciwnicy gadają po polsku istnieje jeszcze opcja że mówią w swoich narodowych językach.
[Obrazek: bf3mp.jpg]
Warstwa graficzna również stoi na najwyższym poziomie aczkolwiek tego co zaserwowano graczom PC na konsolach nie uświadczymy. Gra światłocieni w BF3 ustala nowe standardy cytując tu pewnego celebrytę "mistrzostwo świata".
Każdy pojazd, każda broń jest dopracowana w najmniejszym szczególe. Możliwości Frostbite robią ogromne wrażenie.

Co do samego starcia tytanów(BF vs CoD) moim zdaniem wygrywa BF spytacie dlaczego? Każdy CoD rok po roku jest taki sam różni się jedynie okładką paroma nowymi giwerami, nowymi skinami postaci, kilkoma dodanymi mapami lekko poprawioną grafiką dla mnie to jest bardziej DLC niż "nowa gra". Każdy kolejny BF to jest coś nowego. Nowy silnik= nowe możliwości, miodny gameplay, dużo lepsza grafika, udźwiękowienie, autentyzm, multum broni/pojazdów, otwarte mapy. Budowa gier z serii Call of Duty sprzyja tzw. campieniu czego nie uświadczymy w BF'ie prosta sprawa na delikwenta można dach budynku zawalić.

Grafika:10/10
Dźwięk: 10/10
Gameplay: 10/10

PS: Tekst nie miał na celu obrażania fanów CoD'a to jest tylko moja prywatna opinia ale musicie przyznać że dość prawdziwa. Sam przez wiele lat byłem wiernym fanem codów ale już nie mogę patrzeć na tego odgrzewanego wiele razy kotleta.

Pozdr.

Edit: Część zdjęć jest słabej jakości więc nie sugerujcie się grafiką po nich polecam obejrzenie filmików na YT w jakości HD
Szczególnie polecam ten filmik oyczywiście jest to z wersji na PC ale oddaje jak żaden inny klimat BF'a:[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NDDfPxF3EFE [/video]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
Odpowiedz
#2
Wartościowa recenzja. Można się z niej sporo dowiedzieć na temat rozgrywki, opisuje najważniejsze dla gracza elementy. Momentami forma wypowiedzi mogłaby być lepsza.
Odważne podsumowanie z "pociskiem" w stronę COD. Jako ktoś kto zna obie serie od podszewki, Twoja opinia bardzo daje do myślenia. Czyżby twórcy "Call of Duty" jechali już tylko na kultowej marce? Jeżeli tak, to ja również jestem przeciwny takim praktykom. Średniakom ze znaną nazwą na pudełku mówię stanowcze NIE. Ponoć najnowsze (bodajże czeskie) "Silent hill" również jest niegodne, aby mieć to hasełko w tytule.

Po przeczytaniu aż chce się zagrać mimo, że najbardziej cenię sobie gry z rozwinięta kampanią singlową. No właśnie, może jeszcze kilka słów o singlu?
[Obrazek: Kraszuuu.png]
Odpowiedz
#3
Generalnie każdy nowy CoD wygląda jak dodatek do Call of Duty 4 które tak zrewolucjonizowało rynek FPS'ow dodają tylko kilka giwer mapek i w zasadzie na tym się kończy Activision to jest firma która wyciąga ile się da z czego się da. Jak myślicie co miało na miejscu zaoferowanie graczom platformy CoD Elite za roczną subskrypcje ponad 200zł mamy wcześniejszy dostęp do map nowych giwer itp. oraz odtwarzacz video pozwalający na nagrywanie rozgrywki. Dodam że taki odtwarzacz był dostępny za darmo za czasów CoD4 nie zdziwię się jak niedługo będziemy płacić abonament za rozgrywkę online podobnie jak ma to miejsce w WoW'ie, a ewidentnie widać że Pan Kotick do tego zmierza. Nie mówię złych słów o marce CoD bo jestem wiernym fanboyem BF'a, kiedyś liczył się dla mnie tylko CoD ale po MW2 coś we mnie pękło i odgrzewaniu kotletów mówię stanowcze NIE!!! Jeśli kolejny CoD nie wniesie nic nowego a wg zapowiedzi tak będzie to marka Call of Duty chyli się ku upadkowi. A fanem serii byłem od jej początków podejrzewam że niewielu z was pamięta jeszcze takie studio jak 2015inc pierwotnych twórców MoH którzy później stworzyli CoD'y. Singla nie opisywałem bo zaliczyłem w nim tylko 3 misje które są tak słabe że szkoda gadać. Ale to było wiadomo od samego początku nowy BF jest grą nastawioną na multi single jest tylko dodatkiem. Na dzień dzisiejszy w CoD'ach zaliczam tylko kampanie bo te akurat są wyreżyserowane genialnie ale też tylko te robione przez IW bo Panowie z Treyarch wyraźnie gier robić nie potrafią i jadą na sukcesie kolegów z pracy.

Edit: 1sze dwie fotki są akurat z wersji PC dla porównania jedna w max ustawieniach 2ga na niskich. Jak będę u siebie w domu to nagram jakiś gameplay na żywo może was zachęce jak zobaczycie rozgrywkę kogoś "znajomego"
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
Odpowiedz
#4
Ja osobiście jestem fanem Call of Duty. Battlefield nigdy mi nie podchodził pomimo że próbowałem wiele razy, w dodatku dużo bardziej podobają mi się kampanie single player w Cod'ach, nawet te "gorsze". Ale nie o tym tu mowa ponieważ tekst traktuje o trybie multiplayer. Zdecydowanie bardziej przemawia do mnie styl rozgrywki z CoD, lubię małe mapy, szybkie rozgrywki bez konieczności treningu w teamach lub czekania na zgraną drużynę. Battlefield zawsze był dla mnie, można powiedzieć, "za duży". Jeżeli chciałem polatać helikopterem to warto było mieć znajomego który obstawiał by działko w maszynie. Jeśli mnie ubili to respawn był gdzieś daleko w głuszy i więcej było tam przemarszu do miejsca akcji niż właściwej akcji. Nie mam nic przeciwko takiej rozgrywce jednak nie jest ona dla mnie. Może to kwestia tego że swoją przygodę z multi zaczynałem od Medal of Honor Allied Assault, a nie od Counter Strike w którym nacisk nałożony jest na rozgrywkę drużynowa, a nie indywidualizm.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#5
Kwestia gustu jeden woli szybką rozgrywkę 2gi bardziej rozbudowaną, tylko że w zasadzie chodzi głównie o to że każdy nowy CoD jest taki sam nie ma między nimi jakiś różnic żadnych innowacji lecą po 1 schemacie 5 lat jeśli chodzi o sam tryb single przyznam że w CoDach są lepsze ale mi chodziło o tryb Multi. Ja swoją przygodę również zaczynałem z MoHAA a nie z CS'em który de facto nigdy mi nie podchodził, ale z biegiem czasu przestawiłem się na rozgrywkę serwowaną przez BF'y
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
Odpowiedz
#6
Rzeczywiście Counter Strike nigdy mi nie pasował. Powiem tak, może i CoD w trybie multiplayer jest trochę odgrzewanym kotletem, ale dla mnie odgrzewany kotlet jest tak samo smaczny, to w końcu kotlet ... schabowy Smile Styl rozgrywki BF'a także nie zmienił się od wielu lat, dodają jedynie nowe bronie, kilka nowych możliwości, jak chociażby możliwość niszczenia budynków gdy technologia na to pozwoliła. To są dwa zupełnie inne style gry, może nie tak różne jak BF i na przykład Halo ale jednak różne na tyle, że ciężko mi się przesiąść z małych mapek CoDa na olbrzymie BFa choćby to miała być 12 część CoDa z takim samym systemem rozgrywki multiplayer.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#7
Hmm poczekam na twoją opinie jeszcze ze 2 lata;P bo CoD'y tak czy siak będą wychodzić rok po roku i zbyt dużych zmian nie będzie. Co do przytoczonych słów przez ciebie zasadnicza różnica jest taka że DICE stara się za każdym razem coś ulepszać to oprawę dźwiękową, to oprawę graficzną czy nawet posunęli się do zastosowania nowego silnika graficznego bynajmniej chłopaki z DICE starają się ulepszać ile się da. Nowy CoD nie doczeka się rewolucji dopóty będzie wydawany co roku widać 2 lata to dla developera za mało czasu i tak ledwo ledwo się wyrabiają (co 2 lata bo jak wiadomo lub nie serię Call of Duty na przemian robią 2 studia)
Nie wiem czy czytałeś ale całkiem niedawno jakiś ważny człowiek z Activision stwierdził że nie opłaca się im robić nowego silnika graficznego bo za duże koszty bo za długo by grę robili, to co teraz przez następne 15lat CoD będzie leciał na leciwym silniku już nawet jak na dzisiejsze standardy? Fakt faktem Activision istnieje dziś tylko dzięki Call of Duty, które przyniosło im gigantyczne zyski ale jak widać chociażby po wynikach sprzedaży MW3 ludziom zaczyna przejadać się ten model rozgrywki. Mówisz schabowy to schabowy ale ile można go jeść od 5 lat dzień w dzień?
Podsumowując Activision zrozumie swój błąd dopiero jak sprzedaż ich gier poleci na łeb na szyję a to myślę kwestia góra 2 lat
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
Odpowiedz
#8
Nigdy przenigdy nie zachwycałem się grafiką i już chyba nie będę się zachwycał. Silnik Call of Duty jak najbardziej mi pasuje i dla mnie wygląda po prostu ładnie, naprawdę nic więcej mi nie potrzeba bo w imię czego mam wymieniać cały komputer (niemały koszt) z powodu wydania nowej gry z serii którą lubię? Nie znoszę prześcigania się producentów na FPS'y, polygony, odbicia, modele postaci i w której grze więcej ździebeł trawy się porusza. Według mnie zabija to rywalizację w kreowaniu po prostu dobrych gier.

Nie zakładaj proszę od razu że każdy pokocha bezwarunkowo Twojego uwielbianego Battlefielda. Jest to nie zależne od tego ile fajerwerków DICE dorzuci do swojej gry. Tak samo jak Dreamcast i PS2, pomimo pojawienia się nowych konsol, mają swoich wiernych fanów tak samo i Call of Duty będzie takich miało i ja prawdopodobnie będę nim do końca. CoD najzwyczajniej w świecie mi pasuje, trafia w moje gusta. Widzę różnice pomiędzy Call of Duty, a Battlefieldem jednak w ich zestawieniu dla mnie odpowiedniejszy będzie CoD. Może przegra pod względem powierzchni map, ilości pojazdów na mapach czy możliwości zniszczeń, jednak zawsze wygra pod względem dopasowania do mojego stylu grania i niestety nic tego nie zmieni chyba, że CoD odejdzie od swojego stylu rozgrywki.

Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#9
(05-05-2012, 22:30)Draco napisał(a): Może przegra pod względem powierzchni map, ilości pojazdów na mapach czy możliwości zniszczeń, jednak zawsze wygra pod względem dopasowania do mojego stylu grania i niestety nic tego nie zmieni chyba, że CoD odejdzie od swojego stylu rozgrywki.

No i właśjnie o to mi chodzi prędzej czy później zmienią styl rozgrywki bo zacznie się on po prostu nudzić, czego już jesteśmy świadkami, wiele osób odchodzi od CoD'a na rzecz BF'a bo zwyczaje ten model się już nudzi. A skoro gracze zaczynają porzucać grę to Acti będzie musiało coś z tym zrobić i przemodelować grę. Nie mówię tego jako wierny fanboy BF'a bo jak już wyżej wspomniałem niegdyś nie widziałem nic prócz Call of Duty
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
[Obrazek: Adek1989_PL.png]
Odpowiedz
#10
Ale tu nie chodzi o to że kiedyś grałeś w CoDa. Ja kiedyś grałem w UT i co z tego? Jestem fanem future shooterów. Jaki element rozgrywki przeniesiono z BF'a do CoD'a? Chyba że odbyło się to w drugą stronę i w Battlefieldzie dodano tryb w którym gra się na mniejszych odpowiednikach dużych map bez pojazdów.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Recenzja] Sleeping Dogs PaultheGreat 1 3532 20-04-2019, 17:27
Ostatni post: Makaveli
  [Recenzja] Dead Space PaultheGreat 5 3271 02-04-2019, 16:22
Ostatni post: PaultheGreat
  Recenzja Sherlock Holmes: Crimes and Punishments Kratos 6 9781 28-03-2019, 14:02
Ostatni post: PaultheGreat
  [GTA V] Recenzja TabaQu 8 7330 23-01-2016, 13:18
Ostatni post: MrWahacz
  [Recenzja] Call of Juarez Gunslinger michalmca 13 14354 30-06-2015, 20:38
Ostatni post: michalmca
  [Recenzja] Back to the Future: the Game Spaidi 11 13502 25-06-2015, 15:09
Ostatni post: RafalKa
  [Recenzja] Battlefield 3 VortaL 0 4141 07-06-2015, 21:12
Ostatni post: VortaL
  [Recenzja] Batman: Arkham Asylum PaultheGreat 11 13610 26-04-2015, 18:16
Ostatni post: ida2015

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości