Nowa wersja OPL 0.9.3!
#61
Wrzuciłeś spolszczenie do jakiego folderu na karcie pamięci?
Jak wrzucasz spolszczenie ("lang_Polish.lng", "font_Polish.ttf") na kartę pamięci to powinno
one się znajdować w folderze OPL (e.g mc0:/OPL).
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#62
Nowa wersja 1442.

Changelog:
  • Increase read delay cycles for Kingdom Hearts II
  • Inline assembler compatibility with new toolchain
  • Fix memcpy linking error with new toolchain
  • Remove unnecessary inline specifier from functions
Szczegółowe informacje dotyczące zmian są w "DETAILED_CHANGELOG".

Pobieralnia:
http://www.mediafire.com/file/korzo315dz...L_1442e.7z.

Polskie tłumaczenie 0.22:
http://www.mediafire.com/file/zw1u8so8z3...ki-0_22.7z.
Dla:
  • HDD tłumaczenie wrzucamy do "hdd0:/+OPL/LNG".
  • USB tłumaczenie wrzucamy do "mass:/LNG".
  • SMB tłumaczenie wrzucamy do udostępniany folder/OPL/LNG.
  • Karty pamięci tłumaczenie wrzucamy do "mc0:/OPL".
Jeśli ktoś chce poprzedni motyw tzw Plasma, można go pobrać stąd:
https://www.psx-place.com/threads/gui-ov...ost-224850.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#63
Wyszła wersja OPL 1537.

Changelog:
- Use xmcman version instead of mcman version

Szczegółowe zmiany są dostępne w pliku DETAILED_CHANGELOG.

Czy ktoś może sprawdzić czy da radę stworzyć VMC* większą niż 8 MB
mają ustawioną rozdzielczość 720p w ustawieniach?

* - Virtual Memory Card - Wirtualna Karta Pamięci,

Pobieralnia:
http://www.mediafire.com/file/2dckejkqut...L_r1537.7z.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#64
Wyszła wersja OPL 1559.

Changelog:
- fixmcmkdir
- Update compilation.yml
- fix detailed changelog generation
- Add gawk to packages to install
- Use lseek64 instead of lseek -> should fix DVD 9 games
- Fix notification display of memory card
- apps: reload legacy apps config at refresh
- apps: add APP size to config set
- apps: have legacy app system getItemConfig - display info page stuff
- apps: search for legacy apps cfg on each device
- Move memory card directory and icon creation to thread
- Overhaul memory card selection and folder creation code
- Update check-format.yml
- Changes to CI files:
- Show message when PS2SDK is not setup when attempting to build
- fix apps not working from USB with prefix
- sfx: use POSIX I/O functions

Sprawdź DETAILED_CHANGELOG aby uzyskać więcej informacji.

Pobieralnia:
https://github.com/ps2homebrew/Open-PS2-...NPS2LD.ZIP.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#65
Jeśli ktoś chce sprawdzić wydanie testowe tzw kandydat do wydania (release candidate) OPL v1.0.0,
to tu jest link (na samym dole pod "Assets"):
https://github.com/ps2homebrew/Open-PS2-...v1.0.0-rc1.

Błędy można zgłaszać tutaj, zostaną one przekazane developerom.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#66
@Jolek,

Czy kompatybilność w jakiś drastyczny sposób się poprawia między tymi wydaniami?

Jest kilka gier, które z jakiejś przyczyny zupełnie nie startują u mnie po ETH (mimo, że w liście kompatybilności te gry powinny być w pełni grywalne, np. Fahrenheit) i zastanawiam się, czy jest sens upgrade'ować launcher do jakichś nowszych wersji.

EDIT:

Testuję właśnie kilka tytułów, z którymi miałem dotychczas problem - Fahrenheit działa poprawnie, Beyond Good & Evil w końcu się poprawnie uruchamia i nie freezuje przy sprawdzaniu karty pamięci, ale nadal są problemy z zapętlającymi się dźwiękami.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#67
Chodzi ci o różnice między 0.9.3 a 1.0.0 czy 1581?

Od 0.9.3 ponad 20 gier zostało naprawionych.
Dodatkowo doszła masa usprawnień w GUI, dodano nowe funkcje (obsługa DS3\DS4...).
Tu jest uproszczona lista zmian:
https://mega.nz/file/IhxnSAIZ#5HtOOTSMU9...FII-miVV_o.

Od 1581 tylko kosmetyczne (zmiana na 1.0.0).

Kartę pamięci masz org czy zamiennik?
Problem z dźwiękiem w Beyond Good & Evil występuje nawet z oryginalną grą z płyty na konsolach z PowerPC 405 (DECKARD).
Na tych z MIPS R3000A wszystko powinno być w porządku.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz
#68
Warto mieć model 7 jak i model 9 konsoli ponieważ:

- Beyond Good & Evil dźwięk normalnie działa na modelu 7, zaś na modelu 9 zapętla się (a jeśli chodzi o Twoje zacinanie się na karcie pamięci to u mnie to nie występuje)
- Chaos Legion zawsze działał poprawnie na modelu 7, natomiast na modelu 9 i na starszym OPL dźwięk zapętlał się. Pomogła coraz to nowsza wersja OPL i działa na modelu 9 choć nie zawsze
- intro np. w Guilty Gear XX na modelu 7 urywa się w pewnym momencie, zaś na modelu 9 nie ma tego

To tak poza tematem. Jest jeszcze dużo do odkrycia z tymi całymi kompatybilnościami modeli PS2 skoro piszesz że nawet z oryginalnej plyty Beyond ma problem z dźwiękiem na modelu 9.

Sam oczywiście jestem ciekawe nowej wersji i zapewne ją sprawdze jak i kilkadziesią tytułów. Jak wystąpią błędy to oczywiście napisze tutaj.
Odpowiedz
#69
(03-01-2021, 10:00)Atr3ju napisał(a): Beyond Good & Evil dźwięk normalnie działa na modelu 7, zaś na modelu 9 zapętla się

O widzisz, sprawdzę w wolnej chwili, jak to wygląda na 77004. Dzięki za info!


@Jolek

Tak, chodziło mi o potencjalny przeskok z 0.9.3 na 1.0.0 - wczoraj sobie wrzuciłem na pendrive launcher i tymczasowo odpalałem z niego i faktycznie, różnice są - kilka gier, które w ogóle nie startowały mi na 0.9.3 na 1.0.0 się już odpalają. Kartę pamięci mam i zamiennik, i oryginał - wiem, że w przypadku niektórych gier to ma znaczenie (np. w Herdy Gerdy wykonanie zapisu na zamienniku powodowało, że przy próbie załadowania gry mieliśmy komunikat o 'uszkodzonych danych'). Na 1.0.0 BG&E nie wiesza się już na sprawdzaniu karty pamięci w przypadku zamiennika, ale nadal jest jeszcze problem z zapętlaniem się dźwięku - ale to tak, jak napisał Atr3ju - sprawdzę też na 77004, czy będzie grywalne.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#70
Beyond Good & Evil jest grą którą "schrzanił" jej sam developer.
Nawet z org płyty będą problemy na konsolach które mają (DECKARD) czyli SCPH-750XX i w górę.
Nawet jak gra będzie działała w menu ale np włączysz 480p to zaczynają się schody.
Innymi słowy prędzej czy później coś będzie nie tak z dźwiękiem.

Żaden tryb kompatybilności w OPL z tego co pamiętam nie pomagał na dłużej...

Gra musiałaby zostać spatchowana.
Albo należy grać na SCPH-700XX lub starszej konsoli.

Inne niekompatybilne gry PS2 z SCPH-750XX lub nowszymi:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Pl...on_2_games.


Jest jeszcze "Star Wars: Racer Revenge" w którym muzyka urywa się po jakimś czasie lub w ogóle jej nie ma.
Tu nawet nie ma różnicy na jakiej konsoli testujemy grę zawszę będą te problemy.
Jak mogę, to pomogę.

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nowa wersja FMCB 1.952 Jolek 0 4049 07-08-2016, 15:11
Ostatni post: Jolek
  FMCB wersja 1.93 Szymon 2 7626 21-06-2014, 20:47
Ostatni post: dragon1493
  Nowa gra na PS2 - The Avengers: The Movie! jupia12345 13 9730 11-08-2012, 17:09
Ostatni post: Draco
  Nowa gra na Ps2? Pro Evolution Soccer 2013? spider0601 15 9542 03-05-2012, 20:29
Ostatni post: Draco
  PS2 i PSP otrzymają nową odsłonę Jak & Daxter kacpi89 1 3030 14-04-2009, 16:32
Ostatni post: The Boss

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości