Modern Combat 5 - recenzja
#1
Modern Combat 5, to najnowsza część serii, która wzoruje się na Call of Duty. Pomimo że CoD jest dostępny na platformy mobilne, to MC5 robi większą furorę i wiele osób sięga po grę.

Względem 4ej części twórcy poprawili wiele aspektów gry, jak grafika, tryb gry dla wielu graczy, taki sam system rozgrywki, jak wcześniej i wiele innych. Jednakże pojawia się jedna różnica, która zasługuje na uznanie, w grze nie doświadczymy mikrotranskacji.

Rozgrywka

[Obrazek: 127.jpg]

Linia pomiędzy trybem dla pojedynczego gracza i dla wielu graczy się zazębia. To, jakie mamy bronie, czy poziom zależy od obydwu. W trybie dla jednego gracza mamy do rozegrania 6 rozdziałów, podzielonych na główne misje, wyzwania i pojedynki za pośrednictwem sieci internetowej. Każda z misji jest oceniana za pomocą gwiazdek (od 1-3), jedną dostajemy za ukończenie misji, a kolejne dwie za wykonanie dodatkowych zadań. Za każdym razem możemy powtórzyć dowolnie wybraną przez Nas misję, aby poprawić wynik, dotyczy, to każdego z trybów misji.

Fabuła nie jest najwyższych lotów, ale tego nie powinniśmy się spodziewać po strzelaninie z perspektywy pierwszej osoby, wszystko sprowadza się do wyeliminowania wszystkich wrogów, jakich napotkamy na naszej drodze. W innym wypadku zajmiemy się odbijaniem zakładników, zabiciem danego celu i wielu innych. Kolejną ciekawostką jest tryb bullet-time, który dostępny jest w trybie dla jednego gracza, dzięki niemu możemy sterować wystrzelonym pociskiem tak, aby trafił w cel. Niestety, aby grać nawet w trybie dla jednego gracza, będziemy zmuszeni do połączenia się z siecią w przeciwnym wypadku z gry nici. To zła wiadomość dla osób grających na dworze, zamiast w pomieszczeniu, gdzie mamy dostęp, chociażby do Wi-Fi.

Tryb dla wielu graczy

[Obrazek: 220.jpg]

Tutaj zaczyna się prawdziwa zabawa. Prócz misji do wykonania mamy także charakterystyczne dla tego trybu rozgrywki typy zmagań, rozpoczynając od tradycyjnego deathmatch, kończąc na VIP. Za serie zabić otrzymujemy nowe „zabawki”, jak drony szpiegowskie, działa i naloty. Najlepszym dodatkiem w tym trybie są składy, coś na wzór klanów z bardziej poważnych gier na PC, czy konsol stacjonarnych.

Biorąc udział w walce w tym trybie dostaniemy mnóstwo nagród, warunkiem jest bycie online członków naszej drużyny i przeciwników. Należy tutaj wziąć poprawkę na zbyt dużo powiadomień o aktywności danego użytkownika. Gdy grałem w ten tryb było dosyć mało dostępnych użytkowników, jednakże grali oni zbyt dobrze, żebym mógł sobie, jakkolwiek poradzić. To zazwyczaj standard w tego typu produkcjach, więc bądźcie cierpliwi, bo nie raz zginiecie. Pomimo zdobywania poziomów, bronie także je posiadają, im więcej korzystamy z tej samej, tym więcej odkrywamy do niej dodatków. Dodatki nic nie kosztują, więc możemy je wymieniać do woli, większość z nich, to zazwyczaj pojemniejszy magazynek i uchwyt. W tym trybie nie uświadczymy żadnej, specjalnej waluty, więc będziemy musieli spędzić trochę czasu, aby odblokować to, co nas interesuje. Używanie broni z danej kategorii sprawi, że odkryjemy ich więcej.

Do wyboru mamy 4 klasy postaci przez pierwsze 10 poziomów, za punkty doświadczenia możemy rozwijać dowolnie wybraną przez Nas klasę postaci, którą obecnie gramy. Większość z nich można ulepszyć jeszcze bardziej, ale będą dostępne tylko w trybie dla wielu graczy. Najlepsze perki mają nawet możliwość pokazywania przeciwników w 15m odległości od naszej, aktualnej pozycji, nie ważne, czy strzelają, czy nie.

Sterowanie

[Obrazek: 314.jpg]

To jedna z bolączek gry, produkcje, jak Call of Duty lub Deus Ex mają bardzo przyjazne sterowanie na urządzeniach mobilnych. To pewnie, dlatego, że mamy auto namierzanie, w MC5 też to występuje, ale tylko w trybie dla jednego gracza. Obecnie gra nie ma wsparcia dla zewnętrznych kontrolerów, ale powinno się to pojawić przy okazji wydania, najbliższej aktualizacji dla gry. Po uruchomieniu automatycznego celowania i użycia żyroskopu zaczyna się walka z ustawieniami. Np. przechylając urządzenie do przodu powinniśmy trafić przeciwnikowi w głowę, ale autoaim wyceluje w jego ciało. Najlepszym wyjściem tutaj będzie wyłączenie autoaim, a pozostawienie sterowania żyroskopem.

Kolejny problem ze sterowaniem, to przyciski na ekranie naszego urządzenia, zajmują one nieco miejsca.

Grafika i dźwięk

[Obrazek: 49.jpg]

Pomimo wykorzystania znanego wszystkim silnika graficznego Gameloft jeszcze bardziej poprawił oprawę audiowizualną. Wszystkie użyte efekty są idealnie spasowane z dźwiękiem podczas rozgrywki. Mówiąc krótko w tek kwestii Modern Combat nie ma sobie równych.

Podsumowanie

Modern Combat 5 dostarczy Wam sprawdzony przez lata system rozgrywki, zaczerpnięty z wielu większych produkcji. Gameloftowi udało się dostarczyć interaktywny film akcji, w którym możecie wziąć udział w każdej chwili, o ile macie połączenie z internetem. Bez wątpliwości jest to najlepszy FPS na urządzenia mobilne.

Modern Combat 5 jest dostępny na iOS, Android, Windows Phone i Windows w kwocie 5.99€
[Obrazek: 18126.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  HTC One mini 2 - recenzja krzysiekao 0 1524 16-09-2014, 12:41
Ostatni post: krzysiekao
  iOS 8 Golden Master - recenzja krzysiekao 0 1555 16-09-2014, 12:40
Ostatni post: krzysiekao
  Samsung Galaxy S5 - recenzja krzysiekao 0 1922 14-09-2014, 08:57
Ostatni post: krzysiekao
  Etui iWoodWood - recenzja krzysiekao 0 1756 14-09-2014, 08:55
Ostatni post: krzysiekao
  Sony Smartwatch 2 - recenzja krzysiekao 4 3214 05-09-2014, 10:38
Ostatni post: krzysiekao
  Sony Xperia Z1 Compact - recenzja krzysiekao 5 3102 27-08-2014, 22:02
Ostatni post: krzysiekao
  Google Nexus 5 - recenzja krzysiekao 0 1539 09-08-2014, 13:30
Ostatni post: krzysiekao
  Angry Birds Go ! - recenzja krzysiekao 0 1446 09-08-2014, 11:46
Ostatni post: krzysiekao

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości