Wszystkie pytania odnośnie PS2, jaka przerobka itp... (dla "zielonych" w temacie)
Michal_burnout napisał(a):Prawie mnie przekonaliście Smile A co z żywotnością Swap Magic? Da sie zrobić jego kopię?

Nie - to specjalnie wytłoczona płytka, która ładuje do pamięci odpowiednie dane tak, że konsola myśli potem, iż kopia to wytłoczony jak trzeba oryginał. Da się zrobić oczywiście kopię oryginalnego Swapa, ale potrzebowałbyś oryginalnego Swap Magica do odpalenia kopii Swap Magica Smile

Ważne, aby konsola w ogóle odczytywała płytę SM - osobiście posiadam raczej sfatygowane egzemplarze i nie mam problemu z odczytem (nówek już nie dostaniesz, a nie każdy dba o płyty). Tak naprawdę nie potrzebujesz nawet płyty w ogóle wyciągać z konsoli, jeśli zamierzasz grać z pendriva czy po kablu z komputera.

EDIT:


Michal_burnout napisał(a):Ewentualnie druga karta na kopie tych najwazniejszych, ale czy da radę kopiować z karty na kartę?

Z karty pamięci na kartę pamięci? Tak, raczej nie powinno być kłopotu - jeśli miałbyś Swap Magic lub chipowaną konsolę, możesz użyć programu uLauncherELF - to taki eksplorator plików. Mógłbyś wejść na kartę, zaznaczyć pliki do skopiowania, potem wejść na drugą kartę i wkleić. Co prawda nie testowałem tego pomiędzy memorkami, bo mam tylko jedną - lecz powinno działać, w każdym razie działa przeklejając między kartą a pendrivem Smile
Odpowiedz
Jusko, co Ty tworzysz? To, że np. SM działa na gołej konsoli wynika jedynie ze sposobu w jaki został wytłoczony (w src do ZoneLoadera masz szczegółowo opisane zabezpieczenie nośników i jak je obejść).

Swap Magic oczywiście skopiować się da i nie ma z tym żadnego problemu (są leap sectory na dummy, które można pominąć bo nie ma tam nic potrzebnego, w tym miejscu nagrywarka krzyknie o błędzie odczytu).

I jak nie trzeba blokad? Wszystkie modele slim mają czujniki otwierania klapki, inaczej nie mógłbyś zagrać w gry wielopłytowe bo konsola nie wiedziałaby, że włożyłeś drugi nośnik...

- - -

Save'y kopiuj na pendrive, nie kartę (do formatu *.psu). Po co Ci więcej jak jedna?
Odpowiedz
Nie wiem, czemu atakujecie ciągle tego SM. Mamy FMCB, które funkcjonalnością pobiło dawno SM. Nie wymaga blokad czujników, "nie rysuje się" w porównaniu do płyt...

Jedyne zastosowanie jakie na tą chwilę widzę, to jako płyta ratunkowa do wgrania FMCB na gołą konsolę (choć i tak taniej wychodzi 007, lub drugą kartę awaryjną - tak mam ja)

Kiedyś było popularne, bo nie powodowało utraty gwarancji...
Teraz gwarancja na PS2?? "There is no spoon" Wink
PS2 Slim-----SCPH-75004
PSP---------2004
Pegasus --- MT777DX - 2szt
Commodore---C64C
Atari---------800XE
Odpowiedz
Berion napisał(a):Jusko, co Ty tworzysz? To, że np. SM działa na gołej konsoli wynika jedynie ze sposobu w jaki został wytłoczony (w src do ZoneLoadera masz szczegółowo opisane zabezpieczenie nośników i jak je obejść).

Swap Magic oczywiście skopiować się da i nie ma z tym żadnego problemu (są leap sectory na dummy, które można pominąć bo nie ma tam nic potrzebnego, w tym miejscu nagrywarka krzyknie o błędzie odczytu).

I jak nie trzeba blokad? Wszystkie modele slim mają czujniki otwierania klapki, inaczej nie mógłbyś zagrać w gry wielopłytowe bo konsola nie wiedziałaby, że włożyłeś drugi nośnik...

- - -

Ad. 1. Pamiętam jeszcze stronę domową producenta Swap Magic. Przekazuję też to, co pisywali niegdyś w press packach. Nie atakuj mnie proszę - przekazuję tylko informacje producenta, a nie czuję się bardziej kompetentny od niego, abym napisał z własnego doświadczenia, co robi z konsolą. Zaprzeczysz jednakże to co napisałem, że to odpowiednio wytłoczona płytka, która ładuje do pamięci konsoli swoją aplikację (rozruchową, kiedy podmieniasz płytkę), a konsola myśli potem, że kopia to oryginał? Przecież wszystko się zgadza - gdzie napisałem nieprawdę? Wiem, że lubisz posługiwać się techniczną nomenklaturą, ale ja staram się mówić językiem potocznym tak, aby każdy zrozumiał, szczególnie autor, o co ze SM chodzi

Ad. 2. Przecież napisałem, że da się skopiować SM, bo czemu ma się nie dać

Ad. 3. Jeśli chce korzystać z kopii płyt, to tak - zaślepek trzeba, które zresztą można wyciąć z byle czego, cienkie kawałki wycięte nawet z kartonika po pendrivie (dwa, model 90004). Jeśli nie zamierza grać z kopii, tylko z USB/SMB - nie, zaślepek nie potrzeba. Wszystko się zgadza

miki1406 napisał(a):Nie wiem, czemu atakujecie ciągle tego SM. Mamy FMCB, które funkcjonalnością pobiło dawno SM. Nie wymaga blokad czujników, "nie rysuje się" w porównaniu do płyt...

Jedyne zastosowanie jakie na tą chwilę widzę, to jako płyta ratunkowa do wgrania FMCB na gołą konsolę (choć i tak taniej wychodzi 007, lub drugą kartę awaryjną - tak mam ja)

Niestety FMCB można powiedzieć, że nie działa od konsol 8C w górę (8C to jeszcze podobno losowość - działa lub nie). Mając już np. 8D - zapomnij o FMCB, więc SM wydaje się najmniej inwazyjną wtedy metodą.
Odpowiedz
Fakt - masz mnie - o tym nie pomyślałem...

Tutaj rzeczywiście SM, ale chyba ModChip będzie praktyczniejszy... Założysz i zapomnisz....
PS2 Slim-----SCPH-75004
PSP---------2004
Pegasus --- MT777DX - 2szt
Commodore---C64C
Atari---------800XE
Odpowiedz
miki1406 napisał(a):Tutaj rzeczywiście SM, ale chyba ModChip będzie praktyczniejszy... Założysz i zapomnisz....

Ja mam podobnie - kupiłem jakiś czas temu dużego pendriva, na którego zgrałem swoje gry, w które gram najczęściej (laser powoli stuka i puka, więc nie męczę już go bez potrzeby). W konsoli mam płytkę SM, której prawie nie wyjmuję - start konsoli, SM ładuje uLaunchELF z pendriva, z jego poziomu wpadam do OPL i wio Wink

PS: w moim przypadku SM był też tańszy niż chip. W cenie 50zł dostałem obie płytki + fabryczne pudełko + przesyłka. Dla chipu musiałbym jechać jakieś 30km dalej, a była to usługa w cenie 80zł. Z pewnością da się jednak taniej u kogoś, kto po prostu się na tym zna (nie znalazłem niestety ;P ).
Odpowiedz
(08-02-2015, 23:11)Jusko napisał(a): Z karty pamięci na kartę pamięci? Tak, raczej nie powinno być kłopotu - jeśli miałbyś Swap Magic lub chipowaną konsolę, możesz użyć programu uLauncherELF - to taki eksplorator plików. Mógłbyś wejść na kartę, zaznaczyć pliki do skopiowania, potem wejść na drugą kartę i wkleić. Co prawda nie testowałem tego pomiędzy memorkami, bo mam tylko jedną - lecz powinno działać, w każdym razie działa przeklejając między kartą a pendrivem Smile

A jaką masz konsole i oznaczenie, to w końcu da się na pendriva kopiować savy ?Smile

Co do tej aukcji:
Swap Magic

To jest tam tylko jedna płyta SM, i to "compact Disc", czy wystarczy, DVD uruchomię na tym?
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz
Mam 90004 8D. Bezproblemowo kopiuję rzeczy karta <--> pendrive.

Nie - uruchamiając wersję CD, nie uruchomisz kopii DVD. Komplet SM to dwie płytki - CD i DVD, wkładasz taką wersję, która odpowiada Twojej kopii zapasowej.

Nie ma jednak tego złego - płyta CD jak najbardziej uruchomi aplikacje z pendriva. Możesz na niego wrzucić np. Open PS2 Loader i gry DVD uruchamiać z pendriva bądź po kablu internetowym z komputera (spinasz konsolę z PC, tworząc małą sieć między nimi). Także sama płytka CD nie jest sporym ograniczeniem - po prostu nie uruchomisz z jej poziomu kopii na płytach DVD, ale zawsze masz dostęp do aplikacji i gry z USB lub po kablu (SMB).

Zresztą - osobiście nie włożyłbym do konsoli wypalanej kopii. Jeśli oszczędzasz na nośnikach i kupujesz takie sobie lub kiepskie, to granie z kopii płyt jest najszybszą metodą, aby zabić laser. Co prawda to był PSX a nie PS2, ale ja swojego szaraka zajechałem w 3-4 miesiące (kiepskie nośniki) Smile Oczywiście są na forum użytkownicy, którzy kopii używają latami, ale wiedzą jakich nośników używać - niemniej mnie szkoda byłoby lasera, po prostu.
Odpowiedz
Ja jestem zachwycony OPL i grami z USB, nie wszystko ponoć idzie, czasem się tnie, ale nie tyra się lasera.
Ogólnie z tego co wyczytałem najlepszą opcją jest konsola FAT + NetworkAdapter + dysk twardy i na nim gry...
Działa ponoć szybko, estetycznie wygląda, a i zabawy z płytami nie ma Smile

Odpalasz -> wybierasz - > Grasz!
PS2 Slim-----SCPH-75004
PSP---------2004
Pegasus --- MT777DX - 2szt
Commodore---C64C
Atari---------800XE
Odpowiedz
Jeśli już kopie to myślałbym o dobrych nośnikach. Nie rozumiem dlaczego nagranie kopi na dobry nie porysowany nośnik powoduje uszkodzenie lasera. Oryginał jest wytłoczony na takich super nośnikach czy jak? Jeśli oryginał posiada rysy to laser tak samo męczy, przynajmniej na tą chwilę tak to rozumiem :/
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ps 2 fat scph 30004 r - Co to za przeróbka? Stevie83 1 984 21-02-2022, 00:37
Ostatni post: Szymon
  PS2 SLIM90004 0B - Jaka przeróbka pepejson 8 4929 03-12-2018, 16:47
Ostatni post: Jolek
  Przeróbka PS2 - jak sprawdzić czy jest przerobiona BenderAndFry59 5 5459 29-01-2018, 20:54
Ostatni post: BenderAndFry59
  Pytanie odnośnie systemu ntsc Piotreczek94 1 2166 12-12-2017, 19:49
Ostatni post: tomx1989
  Przeróbka FMCB SPCH-90004 data code 1c bzzxc 2 3089 16-04-2016, 15:43
Ostatni post: bzzxc
  Problemy i pytania odnośnie programu SMS,odtwarzania filmów i piosenek Kratos 127 150723 04-04-2016, 11:09
Ostatni post: Boxumaster12
  Ps2 przeróbka fat bez karty pamięci i gier 214patryk 4 4975 26-03-2016, 08:33
Ostatni post: 214patryk
  Przeróbka SCPH-75003 Filox 5 4555 26-08-2015, 22:51
Ostatni post: Szymon

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości