Spolszczenie do Silent Hill 2
#21
(14-01-2013, 16:06)f1older napisał(a): @destroytheardor, dziękuję za arcyzacne spolszczenie SH2, na ps2. świetna rzecz! Smile
To ja dziękuję za miłe słowa i wsparcie duchowe. Odpisałem Ci nieco więcej na forum GPP, więc nie będę się tutaj powtarzał, ale tak, czy inaczej - Twoje słowa dodały nam energii do dalszej pracy nad obecnymi i przyszłymi projektami. Pozdrawiam! ^^
(16-01-2013, 07:19)PaultheGreat napisał(a): Wszelkiej maści fanowskie spolszczenia to bardzo ciekawa i niezwykle przydatna inicjatywa. (...) Szkoda tylko, że póki co nie byłbym w stanie skorzystać z wyników Waszej pracy, ponieważ nie posiadając przerobionej konsoli niemożliwe będzie uruchomienie spolszczonej wersji gry.
Sam zaczynałem śledząc jedynie projekty innych tłumaczy oraz grup, aż ostatecznie zebrałem się w sobie i wziąłem do roboty. Satysfakcjonujące to hobby, nie spodziewałem się nawet, jak bardzo.

Konieczność przerabiania konsol jest tu dużym, ale i stałym minusem. Z drugiej strony, istnieją te magiczne karty pamięci, dzięki którym można odpalać kopie zapasowe (jakoś ładniej to brzmi) czy tytuły spolszczone. Nie ma konieczności fizycznej ingerencji w internalia konsoli, a co za tym idzie - utraty gwarancji (jeśli ktoś wciąż posiada takową). Koszta również nie są szczególnie wygórowane, to bodaj 8-30 zł (w zależności, czy program wgra się na własną kartę, czy też kupi już zmodyfikowaną).

Łatwiej sprawa wygląda na PC, co wiadome. Jestem jednak zdania, że jeżeli pracuje się już nad jakimś tytułem, który wyszedł na wielu platformach, to wypada przynajmniej spróbować dostosować łatką również dla pozostałych sprzętów.
Zwłaszcza, że do konsol Sony mam niebywały sentyment ;]

Sama zaś inicjatywa tłumaczenia ma swoje źródła w tylu miejscach, ilu jest tłumaczy/grup tłumaczeniowych. Jedni chcą sprawdzić swoje umiejętności, inni zrobić coś pożytecznego dla growej społeczności. Ktoś zrobi coś z sentymentu do ulubionego tytułu, kto inny coś, na co jest duży popyt - bo wydawca dał ciała i nie zlokalizował długo oczekiwanego tytułu. Temat-rzeka. Wink
Odpowiedz
#22
Najbardziej denerwująca jest sytuacja, gdy jakiś tytuł doczekuje się pełnej lokalizacji w wersji na PC, a w przypadku konsol brakuje chociażby spolszczonych napisów. Przykładem może być "Brothers in Arms: Road to Hill", albo "The Bard's Tale" (w polskiej wersji "Opowieści Barda"), których dotknęła wspominana przeze mnie przypadłość.

Każda z platform posiada zalety, których próżno szukać w pozostałych, a właśnie niebywałą zaletą jest możliwość korzystania z fanowskich spolszczeń w przypadku gier pecetowych. W przyszłości skorzystam z porady Draco i przerobię konsolę, aby móc ogrywać niektóre tytuły po polsku Wink
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#23
(16-01-2013, 15:52)PaultheGreat napisał(a): Najbardziej denerwująca jest sytuacja, gdy jakiś tytuł doczekuje się pełnej lokalizacji w wersji na PC, a w przypadku konsol brakuje chociażby spolszczonych napisów. (...)

Tak to już, niestety, jest. Nie poradzimy na to nic. Nawet my - tłumacze amatorzy - nie powinniśmy portować oficjalnych spolszczeń na konsole. Różnie to bywa, jednak nie jest to dobrze widziane z wielu względów. Istnieje za to możliwość zrobić spolszczenie takiej gry od podstaw, nie bazując na materiale źródłowym w postaci oficjalnego przekładu. Na to jednak mało kto ma ochotę...

Jestem urodzonym graczem konsolowym (nawet w strzelaniny na PC gram na padzie...), więc możesz się spodziewać, że właśnie takie "konsolowe" lub "pół-konsolowe" tytuły będę tłumaczył. Szkoda, ze niemal wszystkie odsłony Final Fantasy już są lub wkrótce będą po polsku... Ale jest kilka serii, które tak nie doczekały się polonizacji, jak je lubię, więc... O ile nie wpadnę pod autobus, to będę tłumaczył. Wink
Odpowiedz
#24
zastanawiam się, ile prawdy w tym, jakoby producenci nie lokalizowali swoich produktów, winiąc piratów danego kraju(PL)?
myślę, że to trochę naciągane. Wink
może po prostu jest tak, że w niektórych sferach wciaż jesteśmy jakimś nic nie znaczącym zaściankiem, z rynkowym udziałem liczonym w promilach. Wink
no, a przynajmniej było tak jeszcze w latach 00/05, na przykład.
edit: chyba sam sobie właśnie zaprzeczyłem powyżej. ale nie chce mi się już tego rozkminiać. Big Grin )
btw. jest seria, której lokalizacji mi brakuje.
to dark cloud, na ps2.
moja pierwsza giera oryginalna(kupiona razem z konsolą, chyba jeszcze w 2001) Big Grin
więc sentyment jest, a i grę doceniam bo klimatyczna, i nieco bajkowa(muzyka!).
niestety chyba nie była zbyt popularnym tytułem. Wink

ps. nie! to nie jest zawoalowany request, drogi destroytheardor. i zabraniam ci jeździć autobusami! Tongue

ps2.
destroytheardor napisał(a):estem urodzonym graczem konsolowym
witaj w klubie. psx 1997, dreamcast 2000, ps2 2001(edit: aha, w tamtym roku sprzedałem padniętego klocka360).
najbardziej mi brakuje dreamcasta. ech, shenmue w pl...
zagrać, i umrzeć... Big Grin
że o mgs-sie nie wspomnę...
Odpowiedz
#25
Witam!

Chciałbym ogłosić, iż projekt przekładu Silent Hill 2 dla komputerów osobistych i konsol PlayStation 2 oraz XBOX jest już ukończony!

Spolszczenie posiada polską czcionkę, przetłumaczone wszystkie grafiki oraz kilka bonusów (nieocenzurowana wersja kasety wideo, którą James ogląda w hotelu pod koniec gry, oraz możliwość dodania obsługi ekranów panoramicznych w wersji PC). Spolszczenie jest nałożone na język niemiecki, aby można było z łatwością sprawdzić oryginalny tekst. Łatki dla PS2 są w formacie *.ppf (w paczce ze spolszczeniem znajduje się program PPF-O-MATIC 3 PL do nakładania tychże na obrazy *.iso) i są przeznaczone do wydań europejskich PAL SLES_503.82 (SH2) i PAL SLES_511.56 (SH2DC) i nie będą działały na wersji amerykańskiej NTSC.
Dodatkowo, spolszczenia na PC oraz XBOX zostały zaktualizowane do wersji 2.0 i wszystkim grającym zalecamy ich ponowne pobranie.
LINKI:

Link do łatki dla Silent Hill 2: Director's Cut na PlayStation 2 - http://grajpopolsku.pl/downloads.php?cat...oad_id=367

Link do łatki dla zwykłego, nierozszerzonego wydania Silent Hill 2 na PS2 - http://grajpopolsku.pl/downloads.php?cat...oad_id=366

Link do łatki dla Silent Hill 2: Restless Dreams/Inner Fears na XBOX-a - http://grajpopolsku.pl/downloads.php?cat...oad_id=356

Link do spolszczenia Silent Hill 2: Director's Cut na PC - http://grajpopolsku.pl/downloads.php?cat...oad_id=352

W spolszczeniu maczali palce:
belek666 - czcionki, grzebanie w *.exe, wersja dla PS2;
destroytheardor - tłumaczenie, grafika, korekta, testy, sprawy organizacyjne;
YaReX - grafika, nowe ekrany, wygrzebanie "kasety";
xychu - łatka na rozdzielczość panoramiczną, testy, wersja dla XBOX-a;
GimmyBreaker - trollowanie tłumaczeniowe, konwersja "kasety" dla XBOX-a;
macina1998 - instalator dla PC;
Żydolf - testy, korekta, robienie zakupów;

oraz gościnnie:

Badem Badem - pomoc przy grafikach (mapy, okładki, instrukcja obsługi);
Manuel Czaszka - pierwsza korekta;
Norek - wierszyk o 6 wisielcach.
Machiner - odręczna notatka na mapie miasta;

Port spolszczenia dla PS2 przygotował belek666.
Port Spolszczenia dla XBOX-a przygotował xychu.

Podziękowania:
mendosa, mwk, Johnny, twig, bemberg, Antitheus, anti.dot, secretstas oraz John_Modest Productions - dziękujemy!

Szczególne podziękowania:
Dencraft(Denis) - za udostępnienie kodu wypakowującego czcionki
roobin - za pomoc w rozpracowaniu grafik w wersji na konsolę PS2.


Wszystkim zamieszanym, jak i całej społeczności zgromadzonej wokół grajpopolsku.pl bardzo dziękuję za pomoc i doradztwo. Mam nadzieję, że uda nam się przepchnąć projekt do wersji finalnej jak najszybciej.
Wszelkie uwagi, pomysły, propozycje, sugestie, bluzgi oraz pochwały są jak najbardziej mile widziane Tongue

Po screeny, wiadomości, materiały dodatkowe oraz wideo zapraszam na naszego facebooka - https://www.facebook.com/SilentHillpopolsku (strona oraz treści nie wymaga rejestracji na FB ani "lajkowania").
Odpowiedz
#26
(05-03-2013, 01:55)destroytheardor napisał(a): [..]Chciałbym ogłosić, iż projekt przekładu Silent Hill 2 dla komputerów osobistych i konsol PlayStation 2 oraz XBOX jest już ukończony![..]

Super wiadomość! Smile Będę ściągał nową łatkę i ją zaaplikuję. Jak znajdę czas i natchnienie, to znowu powrócę do miasteczka Silent Hill sprawdzić finalną wersję tłumaczenia... Smile
GRATULACJE dla całego zespołu, odwaliliście kawał dobrej roboty!

PS. A kiedy ujrzymy betę lub wersję końcową tłumaczenia do Silent Hill 3... Wink
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#27
A dzięki, dzięki i polecamy się na przyszłość. Oby grało się jak najlepiej.^^
(05-03-2013, 09:22)piotros napisał(a): PS. A kiedy ujrzymy betę lub wersję końcową tłumaczenia do Silent Hill 3... Wink
Trójka zalazła mi za skórę i, prawdę mówiąc, troszkę się na nią obraziłem. Nie możemy rozgryźć grafik. Z przeprowadzonego przeze mnie i znajomych śledztwa wynika, że nikt inny na świecie nie rozgryzł tej kwestii jak dotąd, więc nie byłoby wstyd wydać spolszczenia samych napisów, jednak... zamierzam jeszcze pogrzebać. Usiłuję się skontaktować z autorami oryginalnych narzędzi do tekstur, jednak nie jest to łatwe. Zobaczymy, jak się sprawy potoczą... Nie liczyłbym jednak na rychłą premierę, niestety. Zastanawiam się nawet nad zawieszeniem projektu na jakiś czas i zabranie się za coś łatwiejszego, np. Legacy of Kain lub któreś PSP-kowe Final Fantasy (to nie zapowiedź), choć pewnie do tego nie dojdzie.
Odpowiedz
#28
Chyba się niedogadaliśmy ostatnio na GG Tongue Pytałem o spolszczenie trójki, a ty prawdopodobnie przekazałeś mi informację o oficjalnej wersji części drugiej.

Informacje były tak optymistyczne, że założyłem nawet temat:
https://www.playstationforum.pl/t-nadcia...ent-hill-3
Odpowiedz
#29
(05-03-2013, 10:18)Mr.Q napisał(a): Chyba się niedogadaliśmy ostatnio na GG Tongue Pytałem o spolszczenie trójki, a ty prawdopodobnie przekazałeś mi informację o oficjalnej wersji części drugiej.

Informacje były tak optymistyczne, że założyłem nawet temat:
https://www.playstationforum.pl/t-nadcia...ent-hill-3
Nie mam pojęcia, o czym mówisz. ;P
Przybliż mi temat albo napisz do mnie jeszcze raz, bo ostatnio rzeczy szybko mi wylatują z głowy. ;]
A tak przy okazji, może mógłbyś zaktualizować linki w pierwszym poście? Raz, że pewnie już nie działają, a dwa, że lepiej nie rozsiewać dalej tej niedorobionej wersji. Wink

EDIT: Patrząc po reakcjach w temacie SH3, nie mam chyba zbytnio wyboru, co...? Dobra, umówmy się tak, że zrobię na razie same napisy, a jeśli kiedyś się uda dobrać do grafik, to się wyda aktualizację. Ale jeszcze mi to nieco zajmie... Stoi? ;]
Odpowiedz
#30
Sprawdź archiwum na GG Tongue Pytałem jak idą prace nad spolszczeniem, odpowiedziałeś że beta w niedzielę.
Wrócę do domu to zaktualizuję linki.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nadciąga spolszczenie Silent Hill 3! Mr.Q 45 39622 18-04-2016, 00:22
Ostatni post: Romanesko
  Przesunięta premiera Silent Hill: Shattered Memories Kratos 6 4357 15-11-2009, 21:57
Ostatni post: The Boss
  Silent Hill: Shattered Memories drakon 6 4663 22-08-2009, 14:40
Ostatni post: Killer

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości