--- 18-05-2013, 17:46 ---
No i nie wytrzymałem...
Wczorajszy wieczór spędziłem na powrocie do Silent Hill 2, tylko tym razem na PS3...
Przy uruchamianiu Silent Hill 2 mamy do wyboru oryginalne głosy i nowe.
Oczywiście spróbowałem nowych i od razu słychać różnicę... jakoś bardziej przyzwyczaiłem się do głosu Mary/Marii z oryginału i nowa nie za bardzo mi odpowiada.
Opisywanych na wszystkich forach i recenzjach problemów z samą grą jeszcze nie uświadczyłem i mam nadzieję, że nie uświadczę...
Jak ukończę obie części, to zdam relację jak prezentuje się ta kolekcja na PS3...
--- DODANE 21.05.2013 ---
Po całym przejściu SH2 oraz scenariusza z Marią, stwierdziłem, że nie ma problemów i można zabrać się za obejrzenie pozostałych zakończeń oraz zdobycie kilku trofeów.
Wybór mój padł na zakończenie Maria, którego jeszcze nie widziałem oraz zebranie 3 trofeów za: przejście poniżej 3 godzin, zapis gry poniżej 2 razy i zabicie 75 potworów przy użyciu broni.
Po 1,5 godzinie grania, będąc w alternatywnym szpitalu, nagle po wyjściu z pokoju M2 lub M3 na 2 piętrze, pojawiły się 2 siostrzyczki, ale coś mi nagle głos w słuchawkach jakoś dziwnie zaczął przerywać. Nie była to normalna sytuacja końca baterii w słuchawkach, ale jak się za chwilę okazało, gra się zje*.
Nagle moim oczom ukazał się czarny ekran z Jamesem na ekranie.
Po szybkim rozejrzeniu się w sytuacji, okazało się, że daje się przejść przez drzwi jak podszedłem do nich po ciemku, bazując tylko na mapie. Szybko przeanalizowałem mapę pod kątem najbliższego save'a i tam spróbowałem się udać. Niestety nie udało mi się zapisać. Za to mogłem chodzić dowolnie po całym szpitalu przez ściany itp.
I tym sposobem straciłem kolejne pół godziny na szukanie sposobu wyjścia z sytuacji, ale się nie udało...
Musiałem zresetować grę, a przy jej wyłączaniu, konsola dziwnie się zresetowała. Czyli coś faktycznie musiało się popsuć... 
Ehhh... widać jednak coś skopali przy konwersji. Najciekawsze jest to, że pierwsze przejście odbyło się bez żadnych problemów. No nic, dzisiaj może spróbuję jeszcze raz podejść do przejścia, tylko tym razem zapiszę grę raz po wejściu do alternatywnego szpitala, żeby potem nie przechodzić całej gry od początku.
--- DODANE ---
Problem pojawia się czasami i to w różnych miejscach. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.
--- DODANE ---
Dzisiejsza próba przejścia obyła się bez niespodzianek z czarnym ekranem. Może dlatego, że przy uruchamianiu gry wybrałem oryginalne głosy. Wcześniej grałem tylko z nowymi głosami i może to właśnie przez to się tak popsuło?
W każdym bądź razie dla pewności wykorzystałem 2 możliwe save'y, żeby nie było później problemów, ale na szczęście nie musiałem z nich korzystać...
--- DODANE 30.05.2013 ---
Udało mi się uzyskać wszystkie 7 zakończeń w SH2 z HD Collection, więc napiszę swoje krótkie podsumowanie.
Gra dziwnym trafem zawiesiła mi się na 2 przejściu, za co obarczam wybór nowych głosów.
Pozostałe 5 zakończeń oglądałem bez żadnych problemów wybierając oryginalne głosy. Osobom planującym grać w tę grę polecam z własnego doświadczenia wybór oryginalnych głosów.
To co zauważyłem na korzyść wersji SH2DC na PS2:
-woda w Blue Creek na podłodze jest ewidentnie zauważalna w wersji na PS2, a w PS3 jej nie zauważyłem.
-wychodzenie z inwentarza/przechodzenie przez drzwi w wersji na PS2 jest zdecydowanie szybsze i nie objawia się opóźnionym pojawieniem się obrazu, przez co jesteśmy narażeniu na potencjalny atak przeciwnika, w wersji na PS3.
-broń "sztacheta". W wersji na PS2, widać ewidentnie, że sztacheta ma wbite na końcach gwoździe, a w PS3 tego nie widać.
-walenie sztachetą w przeciwników, w wersji PS3 James zawsze wali z boku. Grając w wersję na PS2 czasami James walił z góry w przeciwników, a nie tylko na boki.
-wykańczanie przeciwników, w wersji PS3, zawsze był to kopniak, a w wersji na PS2 były charakterystyczne dobicia nogą, których nie zobaczyłem w wersji PS3.
-subiektywnie stwierdzam, że grafika wersji PS2 jest jakaś bardziej kolorowa niż wersji na PS3. Szczególnie widać to na drzwiach i innych elementach wykończeń pomieszczeń zamkniętych.
Na korzyść wersji PS3 jest światło latarki, które nie rzuciło mi się w oczy, tak jak pikseloza widoczna w wersji na PS2.
Podsumowując, jak ktoś nie grał w SH2 i chciałby spróbować swoich sił na PS3, to mogę z czystym sumieniem polecić tę grę w tej wersji. Wyłapane przeze mnie niuanse są drobne i biorąc po uwagę frajdę z gry w SH2 na PS3, mogę ją w 99% polecić, ale tylko przy wyborze oryginalnych głosów.
No i nie wytrzymałem...

Wczorajszy wieczór spędziłem na powrocie do Silent Hill 2, tylko tym razem na PS3...

Przy uruchamianiu Silent Hill 2 mamy do wyboru oryginalne głosy i nowe.
Oczywiście spróbowałem nowych i od razu słychać różnicę... jakoś bardziej przyzwyczaiłem się do głosu Mary/Marii z oryginału i nowa nie za bardzo mi odpowiada.
Opisywanych na wszystkich forach i recenzjach problemów z samą grą jeszcze nie uświadczyłem i mam nadzieję, że nie uświadczę...

Jak ukończę obie części, to zdam relację jak prezentuje się ta kolekcja na PS3...

--- DODANE 21.05.2013 ---
Po całym przejściu SH2 oraz scenariusza z Marią, stwierdziłem, że nie ma problemów i można zabrać się za obejrzenie pozostałych zakończeń oraz zdobycie kilku trofeów.
Wybór mój padł na zakończenie Maria, którego jeszcze nie widziałem oraz zebranie 3 trofeów za: przejście poniżej 3 godzin, zapis gry poniżej 2 razy i zabicie 75 potworów przy użyciu broni.
Po 1,5 godzinie grania, będąc w alternatywnym szpitalu, nagle po wyjściu z pokoju M2 lub M3 na 2 piętrze, pojawiły się 2 siostrzyczki, ale coś mi nagle głos w słuchawkach jakoś dziwnie zaczął przerywać. Nie była to normalna sytuacja końca baterii w słuchawkach, ale jak się za chwilę okazało, gra się zje*.

Nagle moim oczom ukazał się czarny ekran z Jamesem na ekranie.

Po szybkim rozejrzeniu się w sytuacji, okazało się, że daje się przejść przez drzwi jak podszedłem do nich po ciemku, bazując tylko na mapie. Szybko przeanalizowałem mapę pod kątem najbliższego save'a i tam spróbowałem się udać. Niestety nie udało mi się zapisać. Za to mogłem chodzić dowolnie po całym szpitalu przez ściany itp.
I tym sposobem straciłem kolejne pół godziny na szukanie sposobu wyjścia z sytuacji, ale się nie udało...


Ehhh... widać jednak coś skopali przy konwersji. Najciekawsze jest to, że pierwsze przejście odbyło się bez żadnych problemów. No nic, dzisiaj może spróbuję jeszcze raz podejść do przejścia, tylko tym razem zapiszę grę raz po wejściu do alternatywnego szpitala, żeby potem nie przechodzić całej gry od początku.
--- DODANE ---
Problem pojawia się czasami i to w różnych miejscach. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj.
--- DODANE ---
Dzisiejsza próba przejścia obyła się bez niespodzianek z czarnym ekranem. Może dlatego, że przy uruchamianiu gry wybrałem oryginalne głosy. Wcześniej grałem tylko z nowymi głosami i może to właśnie przez to się tak popsuło?
W każdym bądź razie dla pewności wykorzystałem 2 możliwe save'y, żeby nie było później problemów, ale na szczęście nie musiałem z nich korzystać...

--- DODANE 30.05.2013 ---
Udało mi się uzyskać wszystkie 7 zakończeń w SH2 z HD Collection, więc napiszę swoje krótkie podsumowanie.
Gra dziwnym trafem zawiesiła mi się na 2 przejściu, za co obarczam wybór nowych głosów.
Pozostałe 5 zakończeń oglądałem bez żadnych problemów wybierając oryginalne głosy. Osobom planującym grać w tę grę polecam z własnego doświadczenia wybór oryginalnych głosów.
To co zauważyłem na korzyść wersji SH2DC na PS2:
-woda w Blue Creek na podłodze jest ewidentnie zauważalna w wersji na PS2, a w PS3 jej nie zauważyłem.
-wychodzenie z inwentarza/przechodzenie przez drzwi w wersji na PS2 jest zdecydowanie szybsze i nie objawia się opóźnionym pojawieniem się obrazu, przez co jesteśmy narażeniu na potencjalny atak przeciwnika, w wersji na PS3.
-broń "sztacheta". W wersji na PS2, widać ewidentnie, że sztacheta ma wbite na końcach gwoździe, a w PS3 tego nie widać.
-walenie sztachetą w przeciwników, w wersji PS3 James zawsze wali z boku. Grając w wersję na PS2 czasami James walił z góry w przeciwników, a nie tylko na boki.
-wykańczanie przeciwników, w wersji PS3, zawsze był to kopniak, a w wersji na PS2 były charakterystyczne dobicia nogą, których nie zobaczyłem w wersji PS3.
-subiektywnie stwierdzam, że grafika wersji PS2 jest jakaś bardziej kolorowa niż wersji na PS3. Szczególnie widać to na drzwiach i innych elementach wykończeń pomieszczeń zamkniętych.
Na korzyść wersji PS3 jest światło latarki, które nie rzuciło mi się w oczy, tak jak pikseloza widoczna w wersji na PS2.
Podsumowując, jak ktoś nie grał w SH2 i chciałby spróbować swoich sił na PS3, to mogę z czystym sumieniem polecić tę grę w tej wersji. Wyłapane przeze mnie niuanse są drobne i biorąc po uwagę frajdę z gry w SH2 na PS3, mogę ją w 99% polecić, ale tylko przy wyborze oryginalnych głosów.