Siła wibracji i nacisku w Dualshock 2
#1
Witam, mam pytania związane z:
1 Wibracją w DS2- odpowiadają za nią dwa silniczki z obciążnikami, z prawej jedna blaszka jest prawdopodobnie zawsze a z lewej spotkałem się z 5-cioma, a w jednym widziałem 6, i to max bo więcej na trzpień by nie weszło(przyjmując, że trzpień ma jednakową długość we wszystkich silniczkach). Tylko czy 5 blaszek jest lżejsze od 6-ciu, bo może to kwestia materiału i może waga być podobna. I tu moje pytanie, czy ten z cięższą przeciwwagą dałby lepsze doznania podczas gry? Big Grin W mojej teorii powinien bardziej "szarpać", ale czy to lepiej. Spotkał się ktoś z tym? Ktoś to modyfikował, dawał cięższa przeciwwagę?

2 Czy DS2 rozpoznaje siłę z jaką wciska się przyciski? Takie info w necie znalazłem ale czy to prawda? Jeśli tak, to czy wszystkie gry to obsługują czy tylko wybrane?
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz
#2
1. Na tym polega Dualshock, że w zależności od tego co dzieje się na ekranie, włączane są odpowiedniej siły wibracje. Dlatego jeden ma większe obciążenie, ponieważ z jedną blaszką nie mógłby "zasymulować" Ci przykładowo jazdy po bardzo nierównym i wyboistym terenie czy wybuchu.
2. Tak, wykrywa dosyć dużo sił nacisku. Od twórców już zależy czy gra będzie z tego korzystać czy nie. Na pewno większość wyścigów jak Gran Turismo lub Need for Speed z tego korzysta, ale również chociażby GTA.
[Obrazek: Toonsil.png][Obrazek: 76561198009500616.png]
Nie pomagam na PW ;)

Odpowiedz
#3
Ok, ale jak, widziałem pada od wewnątrz, jest folia ze ścieżkami na to gumka i tyle, jak to się przekłada na pomiar siły nacisku, tak bardziej od strony technicznej? Smile

A już znalazłem odpowiedz co do nacisku(działa tylko w oryginalnym DS2):

ja.czekanski napisał(a):Oryginalny pad ma nadrukowane ścieżki od przycisków na folii. Pad mierzy opór na każdym z przycisków i na podstawie odczytu określa siłę nacisku.

KUBA_elektryk napisał(a):Przypominam sobie jeszcze sytuację z MGS2 gdzie do celowania i strzelania z karabinu używany był tylko jeden przycisk(chyba []) aby wycelować należało nacisnąć kwadrat lekko, aby strzelić- mocniej, oczywiście bajer działał tylko na DUALSHOCK'ach 2, na podrabianych padach strzelało się od razu.

Test można przeprowadzić przy pomocy programu padtest.elf Smile Dobra sprawa z tym testem. Polecam.

Co do wibracji, to ok zasadę rozumiem, chodzi mi o różnicę w modelach padów, jeden ma więcej blaszek a inny mniej-czy to ma jakieś znaczenie?
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz
#4
Bankowo GTA VCS rozpoznaje siłę nacisku, ale według mnie to jest głupota, bo przy misjach na czas za każdym razem trzeba cisnąć w tego pada ile wlezie.
Odpowiedz
#5
Jak robiłem test pada to nie trzeba aż tak z całej siły dusić, odpal sobie elfa i zobacz przy jakim nacisku jest max.

W padtest.elf można wszystkie przyciski sprawdzić i analogi. Wibrę też, trójkąt + strzałka w górę,- włączenie prawego silniczka, trójkąt i wychylanie lewego analoga w dół - zwiększanie prędkości lewego silniczka, można analogiem delikatnie zwiększać i zmniejszać Smile
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz
#6
A da sie wyaczyc wibracje i czujnik sily wcisniecia?
Odpowiedz
#7
W większości gier można wyłączyć wibracje, co do analogowych przycisków to w niektórych grach można to wyłączyć.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
[Obrazek: 1307337.png]
Odpowiedz
#8
(15-03-2015, 21:18)tomas1395 napisał(a): A da sie wyaczyc wibracje i czujnik sily wcisniecia?

Wibracja- Tak. Jak wyżej kolega napisał, wibracje w opcjach gry przeważnie dają się wyłączyć.

Siła nacisku- Nie. Oryginalny DS2 zawsze będzie miał siłę nacisku guzików. W grach nie ma opcji z tym związanej, czasem gry to wykorzystują, czasem nie, zależy to od twórców czy zaimplementowali to do swojego produktu. Wyjątek stanowią podróby padów DS2, nie mierzą siły nacisku.
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...

Discord: Michal_burnout#5434

Królowa jest tylko jedna...

[Obrazek: PS2.jpg]
Odpowiedz
#9
Czasem w grach nie ma tej opcji, a ja nienawidzę wibracji. Szkoda.
Odpowiedz
#10
To sobie możesz zawsze przygotować specjalnego pada, w którym poucinasz przewody od silniczków Big Grin
[Obrazek: Toonsil.png][Obrazek: 76561198009500616.png]
Nie pomagam na PW ;)

Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gdzie kupić dualshock 2? SetUp 12 5382 14-01-2018, 18:32
Ostatni post: GRYzonie
  Dualshock 2 ścieżka drukowana maxzana 3 2319 17-02-2017, 09:50
Ostatni post: mattek
  ps2 brak wibracji wymieniony bezpiecznik ps7 wojtek199223 2 2617 14-04-2014, 23:37
Ostatni post: wojtek199223
  Bezprzewodowy DualShock 2 ReQxMarcin 34 11246 05-03-2014, 07:31
Ostatni post: ReQxMarcin
  DualShock SCPH 1200 DzikHubert 4 3542 19-11-2013, 21:41
Ostatni post: DzikHubert
  Dualshock 2 działa z PC, z PS2 już nie Traws 5 3606 22-10-2013, 11:30
Ostatni post: Szymon
  Wykrywanie Dualshock 2 ZeberkoPL 2 2662 07-03-2012, 22:22
Ostatni post: Kratos
  Dualshock 2 pod PC ZykfrytUchiha 4 9975 07-08-2011, 00:47
Ostatni post: Simion

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości