Liczba postów: 274
Liczba wątków: 25
Dołączył: 25-01-2015
14-03-2015, 13:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015, 14:47 przez Michal_burnout.)
Witam, mam pytania związane z:
1 Wibracją w DS2- odpowiadają za nią dwa silniczki z obciążnikami, z prawej jedna blaszka jest prawdopodobnie zawsze a z lewej spotkałem się z 5-cioma, a w jednym widziałem 6, i to max bo więcej na trzpień by nie weszło(przyjmując, że trzpień ma jednakową długość we wszystkich silniczkach). Tylko czy 5 blaszek jest lżejsze od 6-ciu, bo może to kwestia materiału i może waga być podobna. I tu moje pytanie, czy ten z cięższą przeciwwagą dałby lepsze doznania podczas gry?  W mojej teorii powinien bardziej "szarpać", ale czy to lepiej. Spotkał się ktoś z tym? Ktoś to modyfikował, dawał cięższa przeciwwagę?
2 Czy DS2 rozpoznaje siłę z jaką wciska się przyciski? Takie info w necie znalazłem ale czy to prawda? Jeśli tak, to czy wszystkie gry to obsługują czy tylko wybrane?
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...
Discord: Michal_burnout#5434
Królowa jest tylko jedna...
Liczba postów: 2376
Liczba wątków: 64
Dołączył: 16-10-2009
1. Na tym polega Dualshock, że w zależności od tego co dzieje się na ekranie, włączane są odpowiedniej siły wibracje. Dlatego jeden ma większe obciążenie, ponieważ z jedną blaszką nie mógłby "zasymulować" Ci przykładowo jazdy po bardzo nierównym i wyboistym terenie czy wybuchu.
2. Tak, wykrywa dosyć dużo sił nacisku. Od twórców już zależy czy gra będzie z tego korzystać czy nie. Na pewno większość wyścigów jak Gran Turismo lub Need for Speed z tego korzysta, ale również chociażby GTA.
![[Obrazek: Toonsil.png]](http://card.psnprofiles.com/1/Toonsil.png)
Nie pomagam na PW ;)
Liczba postów: 274
Liczba wątków: 25
Dołączył: 25-01-2015
14-03-2015, 15:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2015, 15:59 przez Michal_burnout.)
Ok, ale jak, widziałem pada od wewnątrz, jest folia ze ścieżkami na to gumka i tyle, jak to się przekłada na pomiar siły nacisku, tak bardziej od strony technicznej?
A już znalazłem odpowiedz co do nacisku(działa tylko w oryginalnym DS2):
ja.czekanski napisał(a):Oryginalny pad ma nadrukowane ścieżki od przycisków na folii. Pad mierzy opór na każdym z przycisków i na podstawie odczytu określa siłę nacisku.
KUBA_elektryk napisał(a):Przypominam sobie jeszcze sytuację z MGS2 gdzie do celowania i strzelania z karabinu używany był tylko jeden przycisk(chyba []) aby wycelować należało nacisnąć kwadrat lekko, aby strzelić- mocniej, oczywiście bajer działał tylko na DUALSHOCK'ach 2, na podrabianych padach strzelało się od razu.
Test można przeprowadzić przy pomocy programu padtest.elf  Dobra sprawa z tym testem. Polecam.
Co do wibracji, to ok zasadę rozumiem, chodzi mi o różnicę w modelach padów, jeden ma więcej blaszek a inny mniej-czy to ma jakieś znaczenie?
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...
Discord: Michal_burnout#5434
Królowa jest tylko jedna...
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24-05-2013
Bankowo GTA VCS rozpoznaje siłę nacisku, ale według mnie to jest głupota, bo przy misjach na czas za każdym razem trzeba cisnąć w tego pada ile wlezie.
Liczba postów: 274
Liczba wątków: 25
Dołączył: 25-01-2015
Jak robiłem test pada to nie trzeba aż tak z całej siły dusić, odpal sobie elfa i zobacz przy jakim nacisku jest max.
W padtest.elf można wszystkie przyciski sprawdzić i analogi. Wibrę też, trójkąt + strzałka w górę,- włączenie prawego silniczka, trójkąt i wychylanie lewego analoga w dół - zwiększanie prędkości lewego silniczka, można analogiem delikatnie zwiększać i zmniejszać
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...
Discord: Michal_burnout#5434
Królowa jest tylko jedna...
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24-05-2013
A da sie wyaczyc wibracje i czujnik sily wcisniecia?
Liczba postów: 1017
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-06-2011
W większości gier można wyłączyć wibracje, co do analogowych przycisków to w niektórych grach można to wyłączyć.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
Liczba postów: 274
Liczba wątków: 25
Dołączył: 25-01-2015
(15-03-2015, 21:18)tomas1395 napisał(a): A da sie wyaczyc wibracje i czujnik sily wcisniecia?
Wibracja- Tak. Jak wyżej kolega napisał, wibracje w opcjach gry przeważnie dają się wyłączyć.
Siła nacisku- Nie. Oryginalny DS2 zawsze będzie miał siłę nacisku guzików. W grach nie ma opcji z tym związanej, czasem gry to wykorzystują, czasem nie, zależy to od twórców czy zaimplementowali to do swojego produktu. Wyjątek stanowią podróby padów DS2, nie mierzą siły nacisku.
Jeśli pędzisz z prędkością 299 km/h, to co widzisz przed sobą jest już historią...
Discord: Michal_burnout#5434
Królowa jest tylko jedna...
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24-05-2013
Czasem w grach nie ma tej opcji, a ja nienawidzę wibracji. Szkoda.
Liczba postów: 2376
Liczba wątków: 64
Dołączył: 16-10-2009
|