(28-12-2014, 16:00)Riordianin napisał(a): Z systemem plików zdaję sobię sprawę od początku, głupi nie jestem. Ale wiem że mógłbym napisać sterownik w asm do kart... Jeśli chodzi o kartę do PSone to mam nieoryginały x 2 po 8 bloków.
No fajnie, napiszesz sterownik do czytnika kart na PC jak rozumiem. I co dalej? Zapomniałem, że po czwarte karta musi obsługiwać DRM zwany Magic Gate no i sama PS2 też nawet nie pomyśli aby szukać upd na tej karcie.
Zapomnij o instalacji i odpalaniu FMCB z karty pamięci do PSX! Fizycznie i software'owo jest to niewykonalne.
Cytat:Dodam, że sposób działa na zasadzie:
Wkładam org. płytę z PSX do PS2 slim [mam blokadki]
Odpalam konsolę, ta pokazuje ekran PSX, w tym momencie stopuję płytę i podmieniam na inną. Jeśli chodzi o wczytywanie piratów, to sposób działa, jednak nie wiem co z programami, które ingerują w końcu w konsolę [zapis i odczyt, w przypadku FMCB dojdzie instalacja]
Aha to Ty sobie wymyśliłeś że przez hotswap gry na PSX, odpalisz instalator FMCB, tak? To też się nie da bo gdy PS2 przechodzi w tryb PSXa, IOP staje się prockiem PSXa (a cokolwiek było w jego pamięci też jest czyszczone).
Jeśli chcesz uruchomić instalator FMCB przez hotswap to musi to być gra na PS2, która używa zewnętrznego pliku wykonywalnego (najczęściej są to gry online). Wtedy podmieniasz ten plik na FMCB, zakładasz blokady (aby konsola nie wiedziała, że otworzono klapę co jest jednoznaczne z przerwaniem odczytu i nie wznawianiem go nawet po zamknięciu, w konsolach tzw. fat stosuje się zamiast blokad haczyk do wysuwania na siłę tacki) w konsoli i swapujesz płytę przed wybraniem np. gry online. Teoretycznie uruchomi się wtedy wspomniany instalator. Ale to nie z każdą grą zadziała.
- - -
@arctos
Niespodzianka. ;] Ale na DESR i debugach nie odpalisz gry z płyty. Z jakichś powodów nie działa ESR, ani nawet uLE nie odczytuje.