Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08-12-2018
tak jak w temacie postanowilem przerobic swoja stara konsolke, nic mi nie stoi w sumie na przeszkodze procz wyboru modbo. sa dwa modele w sumie dostepne ktore moge kupic w kraju reszta to wysylka z chin bede czekal wieki a wiec. jak widac w temacie posiadam ps2 slim scph-90004 8B i nie wiem czy kazdy modbo bedzie z nim kompatybilny mam dwie wersje chipa na oku, pierwszy to:
MODBO5.0 V1.93
a drugi to :
MODBO750 1.99
i teraz pytanie ktory by sie nadawal do mojej konsolki oraz jakie kabelki polecacie ? 1mm ? styknie z gory dzieki za info pozdrawiam!
Liczba postów: 1017
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-06-2011
Jeżeli nie zamierzasz odpalać gier z PS1 to wystarczy Ci FMCB, a jak już musisz mieć chipa to ponoć fw 1.93 jest lepsze bo to oficjalne oprogramowanie, niby z 1.99 mogą być problemy, ale niech się wypowie ktoś kto używa chipa. Co to przewodów to najlepiej kynar 0,24mm, na 1mm grubasa szkoda nerwów
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08-12-2018
(08-12-2018, 15:18)tomx1989 napisał(a): Jeżeli nie zamierzasz odpalać gier z PS1 to wystarczy Ci FMCB, a jak już musisz mieć chipa to ponoć fw 1.93 jest lepsze bo to oficjalne oprogramowanie, niby z 1.99 mogą być problemy, ale niech się wypowie ktoś kto używa chipa. Co to przewodów to najlepiej kynar 0,24mm, na 1mm grubasa szkoda nerwów 
dzieki za odpowiedz kabel juz zamowilem 0.25mm mysle ze bedzie Ok a co do chipa to mysle ze poczekam jeszcze az wiekszosc osob sie wypowie bo z tego co wyczytalem na necie nie kazdy modbo dziala z slimka scph 90004. co do FMCB to nie skorzystam poniewaz rownie dobrze mam tez swap magica a robie to po prostu z nudy : ) zawsze chcialem przerobic sobie konsole hehe... mam nadzieje ze sie uda jesli cos spiernicze to zawsze jest ps4
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
Jeden z prawie ostatnich (8B) modeli kompatybilnych z FMCB (8C to loteria).
Swap magic jest trochę uciążliwy.
Ale mając swap magic można w bardzo prosty sposób zainstalować FMCB:
https://web.archive.org/web/201201151455...magic.html.
Dzisiaj nawet wyszła nowa wersja z usprawnieniami dla instalatora (jak będę miał czas to przynajmniej wrzucę changelog):
https://www.playstationforum.pl/thread-3...31816.html.
Z FMCB i ESR lub OPL uruchomisz bardzo dużą ilość gier PS2 z praktycznie każdego urządzenia (DVD, USB, ETH)
bez jakichkolwiek problemów.
Spróbuj zobacz, jak się rozczarujesz to wlutujesz sobie chipa.
BTW Teoretycznie dla gier z PS1 można pobawić się z POPStarterem.
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: 08-12-2018
(08-12-2018, 16:26)Jolek napisał(a): Jeden z prawie ostatnich (8B) modeli kompatybilnych z FMCB (8C to loteria).
Swap magic jest trochę uciążliwy.
Ale mając swap magic można w bardzo prosty sposób zainstalować FMCB:
https://web.archive.org/web/201201151455...magic.html.
Dzisiaj nawet wyszła nowa wersja z usprawnieniami dla instalatora (jak będę miał czas to przynajmniej wrzucę changelog):
https://www.playstationforum.pl/thread-3...31816.html.
Z FMCB i ESR lub OPL uruchomisz bardzo dużą ilość gier PS2 z praktycznie każdego urządzenia (DVD, USB, ETH)
bez jakichkolwiek problemów.
Spróbuj zobacz, jak się rozczarujesz to wlutujesz sobie chipa.
BTW Teoretycznie dla gier z PS1 można pobawić się z POPStarterem. wlasnie wgralem tego calego mcboota na memorke konsola po restarcie juz pokazuje logo mcboot wsztyko ladnie ale jak wkladam plyte i naciskam luanch disc to nawet plyta nie kreci... jak dla mnie lipa wiecej z tym zabawy jak z swapem myslalem ze to dziala na zasadzie jak chip, czyli: wkladasz plyte naciskasz power button i grasz a tu tez trzeba sie bawic hehe :  ak czy owak dzieki za pomoc, zamowilem juz modbo 5.0 poniewaz wyczytalem ze dzieki niemu moge tez odpalac gry z pendrive itp. przy okazji bede mial troche zabawy hehe jak dojdzie i zrobie o ile bedzie chodzic to wstawie foteczki
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
(08-12-2018, 17:41)Kuboszki napisał(a): wlasnie wgralem tego calego mcboota na memorke konsola po restarcie juz pokazuje logo mcboot wsztyko ladnie ale jak wkladam plyte i naciskam luanch disc to nawet plyta nie kreci... jak dla mnie lipa wiecej z tym zabawy jak z swapem myslalem ze to dziala na zasadzie jak chip, czyli: wkladasz plyte naciskasz power button i grasz a tu tez trzeba sie bawic hehe :
Jaką płytkę włożyłeś?
Oryginały odpalają się normalnie.
Aby uruchomić kopię gry z PS2 najpierw należy zgrany obraz (ISO) gry spatchować.
Są od tego dwie aplikacje:
Później musisz tak spatchowaną grę wypalić.
Potem kopiujesz ESR beta r9b na kartę pamięci.
W Free MCBoot Configurator -> Configure ESR Path...-> Path?
ustawiasz ścieżkę dla ESR. Save CNF to MC?.
Jak to zrobisz to kopie (spatchowane) powinny uruchamiać się automatycznie.
Launch disk ci nie pomoże jeśli płyta nie jest prawidłowo rozpoznawana.
(08-12-2018, 17:41)Kuboszki napisał(a): ak czy owak dzieki za pomoc, zamowilem juz modbo 5.0 poniewaz wyczytalem ze dzieki niemu moge tez odpalac gry z pendrive itp. przy okazji bede mial troche zabawy hehe jak dojdzie i zrobie o ile bedzie chodzic to wstawie foteczki 
Nie wiem co to za magia, ale pewnie jest to OPL, którego też można uruchomić za pomocą FMCB.
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 2154
Liczba wątków: 61
Dołączył: 15-04-2012
Weź tego nie słuchaj chłopie bo dla nich FMCB to jak złapać Boga za nogi, tylko spawaj chipa. Internet mówi że 9xxxx działa z Modbo 5.0, nie miałem wiele do czynienia z ostatnim slimem i tym modbo więc nie mam pewności.
Ja do modbo używałem kabli z ATA40 i ATA80 obydwa się nadają, nie wiem możliwe że to co zamówiłeś jest coś w podobie.
Co prawda FMCB nie działa jak piszesz, w sensie nie ma tam jakiegoś kombinowania bo też działa na zasadzie wkładasz i grasz. Z tym, że trzeba pamiętać by spatchować ISO przed wypaleniem, nooo i wiadomo, że chip jest najlepszy, bo pozwala odpalić wszystko.
http://www.ps2-home.com/forum/viewtopic.php?t=6364 tu masz temat ze schematami, z tego co mówią robisz wg schematu od 4.0 także nic tylko się cieszyć.
Liczba postów: 1017
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-06-2011
(13-12-2018, 13:27)Szymon napisał(a): Weź tego nie słuchaj chłopie bo dla nich FMCB to jak złapać Boga za nogi, tylko spawaj chipa. Tylko że podczas lutowania chipa może uwalić konsolę, trzeba pamiętać że w tym modelu przewody lutuje się bezpośrednio do nóg procesora i bez dobrej lutownicy z regulacją temp. i cienkim grotem lepiej nie podchodzić. Chip to zbędna ingerencja w elektronikę, tylko do gier z PS1 się przydaje, których większość i tak można odpalić przez emulator z USB.
(13-12-2018, 13:27)Szymon napisał(a): Ja do modbo używałem kabli z ATA40 i ATA80 obydwa się nadają, nie wiem możliwe że to co zamówiłeś jest coś w podobie. Przewody z taśmy 40 są sztywne i dosyć grube, z 80 lepiej się nadają o ile da się je pobielić, bo raz trafiłem na takie w których prędzej cała izolacja się stopiła zanim się pobieliły
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
Teoretycznie można również pobawić się z PSXLauncher.ELF dla gier z PS1, ale trzeba mieć co najmniej jedną oryginalną grę PS1 i zablokować sensory otwierania klapki.
Nie jest to zbyt wygodne rozwiązanie, tak samo jak Swap Magic również nie jest wygodny, ale alternatywa jest.
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 2154
Liczba wątków: 61
Dołączył: 15-04-2012
Cytat:Chip to zbędna ingerencja w elektronikę
Ingerencja nie jest zbędna, ponieważ to właśnie ona gwarantuje mi osiągniecie zamierzonego celu.
Cytat:Przewody z taśmy 40 są sztywne i dosyć grube, z 80 lepiej się nadają o ile da się je pobielić, bo raz trafiłem na takie w których prędzej cała izolacja się stopiła zanim się pobieliły
Prawda, prawda. Ale wole 40-tki bo końcówkę mogę uszczuplić bardzo łatwo (uciąć polowe pręcików). A do RGH to już w ogóle się nimi robi kapitalnie.
Cytat:podczas lutowania chipa może uwalić konsolę
No i co z tego. Płytę wyjmiesz z nieczytającej płyt konsoli z Allegro za średnią równowartość flaszki, nieraz nawet za darmo można takie coś dostać. Mi się nieraz przypadkiem taka trafiła i to sprawna, sam części jak i całe konsole oddawałem.
PS: Softmod może zawieźć, może zniknąć z karty, grzebiąc możesz naruszyć porządek w plikach i spaprać przeróbkę. A z chipem wolnoamerykanka, choćby skały srały zawsze wszystko będzie działać
|