[PS2][Recenzja] Mortal Kombat : Armageddon
#1
Mortal Kombat : Armageddon
Producent i wydawca : Midway Games
Kategoria: bijatyka

Data premiery w USA (NTSC) : 09 października 2006
Data premiery w europie (PAL) : 27 października 2006
Gra dostępna także na platformach: XBOX, Wii

O tworzeniu gry usłyszałem na początku 2006 roku. Jako fan serii, z niecierpliwością oczekiwałem premiery. Niestety, los chciał, że akurat w miesiącu premiery szlak trafił moją czarnulkę, nie mogłem zagrać od razu. Czekałem długo, bo do 2009 roku, na nową PS2 (przez ten czas natykałem się na Xboxy, PSP, itp). Dokładnie miesiąc temu przyszło mi odpalić ostatniego wydanego na PS2 MK. Pierwsze wrażenie: Całkiem miłe, choć menu podobne było do tego z Deception. Od razu wychwyciłem różnice pomiędzy obiema grami. Pojawił się nowy tryb: Motor Kombat, gdzie kreskówkowi zawodnicy ścigali się na torach, w mrocznych klimatach. W trybie dostępnych jest kilku bohaterów, i kilka plansz. Oczywiście nie mogło zabraknąć różnych bonusów porozmieszczanych na trasach. Jest tu także tryb multiplayer do dwóch graczy na podzielonym ekranie. Dobrze, ale dość o grze w samochodziki, skupmy się na pierwszorzędnych trybach. Z pewnością najbardziej rzucającym się w oczy jest tryb Kombat, a pod nim: Arcade - czyli klasycznie, Versus - na dwóch graczy oraz Practice - można w nim poćwiczyć swoje umiejętności. Dostępni są zawodnicy ze wszystkich części co z pewnością zadowoli każdego fana serii. Od niedawna Midway wprowadziło do swych gier Konquest czyli rozgrywka przygodowa z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. To było bardzo dobre posunięcie. Jest ono wciągające (mówiłem sobie za każdym razem - "jeszcze jedna bitwa i już koniec"), ale dość krótkie - ukończyłem go w niecałe 6 godzin. Historia jest dosyć ciekawa, jednakże pod koniec nieco skomplikowana i wydająca się być bez sensu. To w nim uzbieramy monety , którymi będziemy mogli się posługiwać w Krypt oraz Kreate a Fighter. Ooo, właśnie, Kreate a Fighter. To tryb w którym możemy stworzyć od podstaw własnego zawodnika, od rozmiaru i koloru oczu, aż po styl walki i ciosy specjalne. Edytor ten daje nam bardzo duże możliwości - ja na przykład stworzyłem w nim Batmana Wink. W Krypcie natomiast można kupować dodatkowe kostiumy, areny, muzykę, filmy, obrazki, czyli różnorodne bonusy.
Skupmy się jednak na tym co każda gra MK posiada - mowa o walkach.
Tak jak wcześniej wspominałem, dostępni są wszyscy zawodnicy, a co za tym idzie, mamy wszystkie mortale w jednym. W samej walce zmieniło się bardzo wiele, od niedawna można wybierać pomiędzy stylami, walczyć broniami itp. Teraz Midway posunęło się o krok do przodu i postanowiło dodać całkiem nowe usprawnienia - mowa o walce w powietrzu i tworzeniu własnego fatality. Kiedy nasz przeciwnik znajduje się w powietrzu, możemy go bić ile wlezie bez upadku (co jakiś czas musimy się odbijać od podłogi ;D ). Wygląda to bardzo efektownie i jest dość proste do zrobienia. Wiele fanów jest złych, że bohaterowie nie mają własnych fatality, ale nie jest źle, teraz można tworzyć własne. Wciskając odpowiednią kombinację przycisków, możemy kreować dowolne fatality, czyli np. chcemy najpierw odłamać rękę, potem noge, a potem dopiero wyrwać kręgosłup - wykonujemy to wciskając przyciski. Panuje tu dowolność w kolejności i różnorodność. Niestety trzeba się kombinacji wyuczyć na pamięć. No oczywiście nie zabrakło w grze nowych aren (około 30), na których znajdują się pułapki tj. walce, lawa, kwas, kolce itp. OK czas na podsumowanie.

Gra zawiera wiele nowych elementów, niektóre przydatne, inne wcale. Grafika jest dość dobra jak na tą konsolę - dużo lepsza niż w Deception.
Oprawa dzwiękowa jest w sam raz - ciekawa muzyka i ładnie podłożone głosy w Konquest. Grywalność, hmm - tryb Konquest jest wciągający, na początku gra się lekko, potem jest coraz trudniej. Gra nie sprawia, że gracz nudzi się po kilku walkach, lecz czasami bywa nudna, jak to każda bijatyka.
Tak czy inaczej, polecam ją fanom serii, niestety gracze którzy nie mieli do czynienia z serią MK nie będą tak bardzo zachwyceni.

Galeria zdjęć zrobionych przeze mnie: http://img186.imageshack.us/gal.php?g=im...21cvbs.jpg

Oceny:
Grafika: 7/10
Dźwięk: 8/10
Grywalność: 8/10

Ogólna ocena: 8



Uff, ale się napisałem (mój pierwszy post ;p). Mam nadzieje, że recenzja jest w miarę ( też moja pierwsza ;p).
Pozdro!
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PS2][Recenzja] King Kong Furious 11 10759 03-04-2020, 08:35
Ostatni post: Kraszu
  recenzja- Beverly Hills Cop miauryc 4 7257 26-08-2016, 21:52
Ostatni post: Sandinista
  [Recenzja] Forbidden Siren Sandinista 10 13386 15-06-2016, 14:34
Ostatni post: Makaveli
  (Krótka recenzja) Ojciec Chrzestny Szymon 10 12509 22-01-2016, 23:14
Ostatni post: Makaveli
  [Recenzja] Glass Rose Sandinista 7 8474 18-06-2015, 08:02
Ostatni post: Kraszu
  recenzja- FlatOut miauryc 1 4542 05-06-2015, 19:07
Ostatni post: Kratos
  Project Zero - Recenzja MrBrut 4 6490 30-04-2015, 00:22
Ostatni post: juno
  Recenzja Ico Kratos 9 9874 04-01-2015, 09:27
Ostatni post: 1903

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości