Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01-07-2015
Cześć wszystkim,
Kupiłem sobie wczoraj moją pierwszą PS2 (SCPH-79004), nigdy nie miałem do czynienia z sprzętem Sony, ale ta chyba jest w niezłym stanie technicznym, laser czyta wszystko jak leci, nawet te bardziej porysowane kopie zapasowe które dostałem w zestawie.
Konsola ma FMCB na karcie pamięci, więc nie było problemu z instalacją Open PS2 Loadera, podłączyłem ją do mojego laptopa przez odpowiedni kabel, wszystko działa. Połączenie ustanowione, mogę odpalać gry bez tracenia niepotrzebnie pieniędzy na kolejne płytki.
Zauważyłem jednak, że w niemal każdej grze którą zdążyłem sprawdzić występują bardzo widoczne lagi, spowolnienia. Słynne Bully jest przez nie praktycznie niegrywalne, a przynajmniej szybko tego grania się przez nie odechciewa (na oko trochę mniej niż 20 FPS), Harry Potter 1 również tnie się nieźle, GTA3 działa lepiej na moim dwuletnim smartfonie, o Cieniu Kolosa nie wspominając.
Pomyślałem więc, że spróbuję z innym OPLem, na memorce miałem zainstalowaną wersję 0.8 z obsługą VMC. Niestety, każda inna wersja powoduje zamrożenie ekranu na żółtym kolorze, kompletnie nie wiem co to oznacza, ale próbowałem kilku wersji 0.92 z obsługą GSM na przykład, a także wersji 0.7.
Nie wiem w czym tkwi problem, obecnie nie mam dostępu do PD (mój nieszczęsny kingston oczywiście musiał nie być kompatybilny) a na memorce w katalogu głównym mam kilka ELFów tego OPLa i jedyne co mogę robić to kombinować z ustawieniami.
Stąd pytanie, czy nowsza wersja OPLa może coś zaradzić na te spowolnienia, jak przedrzeć się przez ten żółty ekran na którym konsola łapie zwiechę?
A może po prostu zostać tym pierwszym szczęściarzem który ową konsolę rozkręci i porządnie przeczyści (plomba bodaj oryginalna)?
Zauważyłem, że na memorce był już wcześniej OPL, przynajmniej to sugerował katalog OPL i parę plików włącznie z konfiguracyjnym (który usunąłem) oraz martwy link w konfiguracji OSD
Liczba postów: 277
Liczba wątków: 50
Dołączył: 26-06-2014
01-07-2015, 21:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2015, 21:25 przez norton9988.)
A teraz pytanie, czy grales kiedys na konsolach. Niestety, ale tutaj nie uswiadczysz 60 klatek, i mala liczba fps jest prawie w kazdej grze
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01-07-2015
Jestem starym nintendowcem, pogrywam czasem na GC i Wii, a mój laptop ledwie co dźwiga kilkuletnie produkcj, 60FPS widziałem tylko na youtubie  mimo wszystko chciałbym sprawdzić jak to będzie na nowszym OPLu, bo te gry nie powinny działać aż tak tragicznie, a spotkanie z każdą inną wersja tego cudownego programu kończy się na migotaniu naprzemiennie różowych i zielonych ekranów po czym konsola umiera i obraz zatrzymuje się na żółtym.
Liczba postów: 1017
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-06-2011
01-07-2015, 21:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-07-2015, 21:37 przez tomx1989.)
OPL w żaden sposób nie wpływa na ilość FPS(najwyżej na szybkość doczytywania), widocznie używasz gier w wersji PAL które chodzą w slow motion lub z niższym FPS. SOTC potrafi spaść do 20 fps ale w samej grze jest to praktycznie nie odczuwalne, przeszedłem grę wiele razy i nigdy nie zwróciłem uwagi na FPS bo nigdy mi nie przeszkadzały. https://www.youtube.com/watch?v=V_GLmE7ZBPE
Edit: Skoro jesteś graczem Nintendo, to jesteś przyzwyczajony do stałych 60FPS, na PS2 jest masa gier w tylu fps, wystarczy poszukać
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01-07-2015
Problem w tym, że ten SotC chodzi całkiem sprawnie, a mam go w wersji właśnie PAL. Reszta z tych kilku gier jest w NTSC (SLUS) i działają bardzo wolno, a przy obracaniu kamerą w HP i Bully gry po prostu się zacinają, dysk jest szybki i sprawny, odpalam je z nowoutworzonej partycji. Zacinają się też niezależnie od tego, czy mam je wrzucone w iso czy przerobione przez USBUtil. I nie wyobrażam sobie nie wiadomo czego, ale na gameplay'ach i na żywo nie wyglądało to tak słabo jak u mnie, dlatego szukam porad dotyczących tego OPLa.
(Bez przesady, GC w wersji PAL ma 50FPS tylko w filmikach  podczas gry trzyma te 25)
Liczba postów: 277
Liczba wątków: 50
Dołączył: 26-06-2014
Sprawdz gry na zimnej konsoli. Jesli po jakims czasie gry zaczynaja lagowac to znaczy, ze konsola sie przegrzewa. Jesli chodzi o SOTC to gra chodzi dobrze tylko jak się jedzie na koniu. Gdy spojrzysz na zamek lub z potyczkami z bossami fps siada nawet ponizej 20.
Liczba postów: 266
Liczba wątków: 32
Dołączył: 24-05-2013
02-07-2015, 08:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 08:13 przez tomas1395.)
O żółtym kolorze wiadomo tylko tyle:
"We found a method on how to fix the Yellow Debug Color for a game that gets stuck there. We discovered that sometimes a ISO rip may not be ripped correctly or by a different ripping tool that may not be compatible with OPL--thus this may cause the game to get stuck when loading at the Yellor Debug Color in OPL.
What you need:
Virtual Clone Drive (Free Version) - SlySoft Virtual CloneDrive
ImgBurn (Free Version) - The Official ImgBurn Website
Instructions:
Mount the problem ISO with Virtual Clone Drive so it creates a Virtual Disc Drive in your PC. This makes it seem that you have the game disc on your computer to be able to create another ISO.
_
Next open ImgBurn and go through the normal process of creating an ISO from the virtual disc drive. Be sure to rename it differently or to a different folder in your computer, so you don't try to rewrite the old ISO file.
_
Now unmount the old ISO from Virtual Clone Drive and delete the old file from your PC. Now try to test your new ISO--be sure to name it correctly as to how OPL prefers it to be loaded and etc.
_
If you see that it passes the Yellow Debug Color in OPL after a few seconds getting stuck there, you just fixed the ISO!
NOTE: Some other issues reported about Yellow Debug Color is that the ISO or your entire HDD needs a defrag. It wouldn't hurt to try that also. Other than that, if it still gets stuck at the Yellow Debug Color, than it might be a problem with the game, and be sure to let us know below."
autor Jay-Jay
psx-scene.com
Liczba postów: 2154
Liczba wątków: 61
Dołączył: 15-04-2012
02-07-2015, 10:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-07-2015, 10:45 przez Szymon.)
norton9988 napisał(a):Niestety, ale tutaj nie uswiadczysz 60 klatek, i mala liczba fps jest prawie w kazdej grze
Za takie coś powinni cie ukrzyzowac.
Grales kiedys w Tekken 4, 5? W Gran Turismo? W Soul Calibur?
tomx1989 napisał(a):widocznie używasz gier w wersji PAL które chodzą w slow motion lub z niższym FPS.
Chyba masz za mało witamin i żelaza.
Wiesz w ogóle co to jest PAL? To system wyświetlania obrazu, który ma minimalnie większą rozdzielczośc od NTSC ale niższe odświeżanie (50Hz) gdzie w NTSC jest to 60Hz.
mattiasnoth napisał(a):Problem w tym, że ten SotC chodzi całkiem sprawnie, a mam go w wersji właśnie PAL.
Tak powinno byc, to nie jest żaden problem.
Liczba postów: 2376
Liczba wątków: 64
Dołączył: 16-10-2009
Problemem 60 klatek na konsolach jest zamknięta architektura.
Kiedy developerzy robią grę, decydują pomiędzy 60 klatkami w gorszej oprawie czy 30 w lepszej - wybór z reguły wiadomy. Nie można zrobić i tego i tego, bo zawsze część mocy obliczeniowej będzie wykorzystywana na więcej fps niż lepszą grafikę.
![[Obrazek: Toonsil.png]](http://card.psnprofiles.com/1/Toonsil.png)
Nie pomagam na PW ;)
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 1
Dołączył: 01-07-2015
Niestety, dysk jest zdefragmentowany poprawnie i to na pewno nie jest problem z obrazami czy ripami. Dostałem za to skompilowaną przez znajomego paczkę z OPL-em i na tej start każdej z gier kończy się kombinacją różowy, zielony, freeze. Kombinuję z różnymi trybami dla każdej z gier, ale to dziwne, że na starszym OPL-u wszystko działało bez takiego ustawiania, a na najnowszym nic nie hula. Znalazłem parę ciekawostek dzięki wiresharkowi, między innymi bad userid i dwa błędy pojawiające się tylko na najnowszej kompilacji
|