Porównanie CFW przeznaczonych dla PSP
#1
5.00 M33-6

[Obrazek: snap000.png]

Ten CFW używa exploita pre-ipl, przy aktualizacji wgrywa zmieniony IPL. Dzięki temu konsola cały czas ma CFw, nawet po hard resecie. CFW ten przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla modeli 1000 i 2000, biorąc pod uwagę 2xxx to tylko konsole bez płyty głównej TA-088v3.

M33 to ostatni już i wydany przez Dark-Alex`a CFW. Zawiera podstawowe możliwości CFW, jak uruchamianie ISO, wsparcie dla wtyczek, Recovery Menu, VSH Menu, itp. Mówią, że ten CFW jest najstabilniejszy i ma najlepszą kompatybilność z wtyczkami, jak i homebrew. Ma także wsparcie dla jądra systemowego w wersji 1.50, co znacznie poprawia kompatybilność aplikacji/gier homebrew, nie ma tego na innych wydanych dotychczasowo CFW. Ale niestety,coś za coś, jeżeli nie ma uaktualnień CFW nie wspiera nowszych gier przeznaczonych dla PSP, musimy ręcznie nadawać poprawki takim grom, używając modułów Prometheus.

Zalety :

- Duża kompatybilność z wtyczkami i homebrew.

- Wsparcie dla POPSloader, poprawa działania emulatora PSX.

- Wsparcie dla jądra systemowego w wersji 1.50.

- Jeden z najstabilniejszych CFW 5.xx

- Uruchamianie filmów z UMD, jako ISO.

- MS Speed Hack, zwiększa prędkość odczytu/zapisu danych na nieoryginalnych kartach pamięci.

Wady :

- Brak wsparcia dla nowych tytulów, chyba że po załataniu.

- Brak dostępu do PSN.

[Obrazek: snap001.png]

[Obrazek: M33.png]

[Obrazek: snap003.png]

[Obrazek: snap004.png]

5.03 GEN-C i 5.50 GEN-D3

[Obrazek: snap005.png]

Oprogramowanie to zostało utworzone przez grupę GEN.

5.03 GEN-C to CFW , który nie jest instalowany na stałe, używa ChickHEN i wgrywa tylko niektóre moduły, tak aby było wsparcie dla wtyczek lub uruchamiania ISO.

5.50 GEN-D3 to CFW, który jest instalowany na stałe , jedynie dla modeli 1000 i 2000, które nie mają płyty głównej TA-088v3.

CFW ten ma parę zalet, główną jest, że bazuje na M33. Na dobrą sprawą jedyną zaletą jest to, że CFW ma wsparcie dla nowszych tytułów, bez potrzeby ich łatania, jednakzę jest w tej samej pozycji co M33, nowsze tytułu (powyżej 5.50) nie działają, bez ich uprzedniego załatania przy pomocy modulów Prometheus.

Porównując go z M33, jest mniej stabilny, ma więcej błędów i oferuje mniejsze wsparcie dla homebrew.

Zalety :

- Działają nowsze tytuły.

- POPSloader, zwiększona kompatybilność emulatora PSX.

Wady :

- Nie jest stabilny, zawiera błędy.

- Mniejsza kompatybilność z wtyczkami na homebrew względem M33.

- brak MS Speed Hack, jądra systemowego w wersji 1.50 i dostępu do PSN.

[Obrazek: snap006.png]

[Obrazek: snap007.png]

[Obrazek: snap008.png]

[Obrazek: snap009.png]

6.20 TN-E/6.39 TN-A

[Obrazek: TN1.png]

6.20 TN to HEN/LCFW stworzony przez Total_Noob, na początku został wydany, jako HEN dla 6.xx, co w rezultacie ożywiło scenę PSP w sektorze FW 6.xx.
6.39 TN, jest portem 6.20, tylko dla FW w wersji 6.39. Oferuje te same możliwości i ma tą samą stabilność, co wersja 6.20.
Żadne moduły nie są wgrywane do pamięci konsoli, znajdują się one w pamięci RAM, więc szanse uszkodzenia pamięci konsoli (BRICKa), są zerowe. Ma on wiele możliwości, jak np. VSH Menu, wsparcie dla wtyczek, emulator PSX/PS1.
Developer nie popiera piractwa, więc brak wsparcia dla uruchamiania ISO, ale można to przełknąć biorąc pod uwagę inne możliwości, jak wprowadzanie hasła przy uruchomieniu, Recovery Menu, które dodane jest w TN Settings. Gdzie możemy włączać/wyłączać wtyczki, zmieniać taktowanie procesora i wiele innych.
Jednakże wiele osób narzeka na brak uruchamiania kopii zapasowych,co w wyniku dało mało wersji tego HEN, kończąc pracę na TN-E.

Zalety :

- Duża kompatybilność z homebrew
- Ochrona hasłem przed uruchomieniem.
- TN Settings I możliwości z tym związane.
- Dostęp do PSN.
- HEN, czyli zero szans na BRICK.

Wady :

- Brak wsparcia dla uruchamiania kopi zapasowych.
- Brak wsparcia dla POPSloader, mniejsza kompatybilność emulatora PSX.

[Obrazek: TN2.png]

[Obrazek: TN3.png]

[Obrazek: TN4.png]

[Obrazek: TN6.png]

6.xx PRO (L)CFW

[Obrazek: 20110805150546.png]


(L)CFW 6.xx PRO powstały we współpracy Coldbirda I VirtousFlame`a. Bazuje na kernel exploit od Total_Noob użytego w Downgraderze some1. Aktualnie jest to jedyny (L)CFW 6.xx, który jest open source.
CFW ten wgrywa moduły do flash0, jednakże jest znikoma szansa na BRICK. CFW te mają wsparcie dla uruchamiania kopii zapasowych, wtyczek, emulatorów PSX, Recovery Menu, itp. Najlepszą jak dotąd możliwością jest sterownik Inferno, który bazuje na tym z M33, jednakże ma on poprawione wiele błędów poprzednika (M33),dzięki czemu możemy grać w najnowsze tytuły.
Są różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami, to jest 6.20/35/39/60. Róznica jest 6.20 Permanent Patch, co pozwala na stałe zamonotwanie CFW w konsoli, drugą różnica jest zmodyfikowane vshmain, które pozwala na uruchomienie CFW nawet po hard resecie. Takzę wtedy mamy pełnoprawny CFW, który uruchamia się za każdym razem. Opcja ta dostepna jest dla każdej konsoli, nawet Go i 3000, jednakże te dwa modele muszą mieć FW w wersji 6.20 lub niższej.

6.35/39/60 nie mają tej możliwości, więc musimy włączać je za każdym razem, gdy uruchamiamy konsolę. Wszystko, przez to, ze Sony zmieniło podpisy w FW 6.3x.

Jest to pierwszy CFW 6.xx, który ma wsparcie dla POPSloader, VirtousFlame napisał nawet nowy POPSloader, aby zwiększyć kompatybilność gier z PSX.

Zalety :

- Sterownik Inferno, zwiększono kompatybilność gier.
- Dostęp do PSN.
- Permanent Patch dla 6.20
- Mając Permanent Patch, naciskając SELECT, uruchamiamy OFW.
- Filmy UMD, jako ISO.
- MS Speed Hack.
- CFW Open Source.
- POPSloader.

Wady :

- Wgrywa moduły do flash0, ale nie powoduje BRICKa.
- Mniejsze wsparcie dla homebrew/wtyczek względem CFW 5.xx

[Obrazek: PRO2.png]

[Obrazek: PRO3.png]

[Obrazek: PRO4.png]

[Obrazek: PRO5.png]

6.39ME-9.7/6.60 ME-1.6

[Obrazek: 20118515172.png]

6.39 ME-9.7/6.60 ME 1.6 to CFW stworzone przez Neur0na.

Są 2 wersje, każda z nich to pełnoprawny CFW, wgrywa IPL, dostępny dla PSP z serii 1000 i 2000 bez płyty głównej TA-088v3.

Inna wersja to (L)CFW, która wgrywa tylko niektóre moduły i nie jest na stałe, działa z każdą konsolą.

Są dwie różnice pomiędzy nimi.

CFW zawiera wszystkie możliwości nowych, to jest, wsparcie dla gier z PSX, uruchamianie kopii zapasowych, wsparcie dla wtyczek, VSH Menu, Recovery Menu, itp.
CFW ten staje się powoli spadkobiercą M33, biorąc pod uwagę, to że ma podobne właściwości, jak np. MS Speed Hack.
CFW to jest wciąż w fazie developingu, nie wiadomo jaka jest jego stabilność, jendakże ma on opcję, że jeżeli uruchamiamy konsole i naciśniemy SELECT uruchamiamy OFW 6.39/60 (zależne od wgranego CFW).

Aby zainstalować to CFW należy mieć HEN lub inny CFW.
Jest to CFW 6.60, więc najnowsze gry będą działały.
Takz ten CFW to CFW 6.xx, który ma wsparcie dla POPSloader, Neur0n stworzyl autorską łatkę/wtyczkę popsbridge, działa ona z POPSloader for 6,xx PRO. Co sprawia, że POPSloader jest kompatybilny z ME.

Zalety :
- CFW 6.60, więc mamy wszystkie możliwości oficjalnego FW 6.60.
- Dostęp do PSN.
- Naciskając SELECT przy uruchomieniu konsola zostanie uruchomiona mając OFW 6.60.
- Menedżer wtyczek w VSH Menu.
- Filmy UMD, jako ISO.
- MS Speed Hack.
- POPSlaoder.

Wady :
- Nadal w fazie developing, nie wiadomo jak jest ze stabilnością.
- Mniejsze wsparcie dla wtyczek/homebrew względem CFW 5.xx, ale wydaje się, że najlepsze dla CFW 6.xx (wtyczki/homebrew).

[Obrazek: ME8.png]

[Obrazek: 20110626174729.png][

[Obrazek: ME2.png]

[Obrazek: ME0.png]

Podsumowanie

Podsumowując CFW 5.xx oferuje większe wsparcie dla homebrew i wtyczek, jako, że one nie są zaktualizowane w większości pod 6.xx. Mają także większe wsparcie dla tytułów z PSX`a, ze względu na wsparcie dla POPSloader. Natomiast jest słabe wsparcie dla kopii zapasowych, nie licząc tego, że musimy łatać gry. Pomału te CFW odchodzą do lamusa.

CFW 6.xx pomału zaczynają być co raz bardziej wybierane przez użytkowników. Ale jest jedno, małe ale mają mniejsze wsparcie dla wtyczek, homebrew, gier z PSX, ponieważ dalej są rozwijane, zamiast tego co napisałem przed chwilą, mają większe wsparcie dla kopii zapasowych, jak i zyskujemy dostęp do PSN. Biorąc takżę pod uwagę nowe wersje konsol, takie jak 3000, czy Go i nowe płyty glówne , dla takich konsol jedynie (L)CFW będzie dobre, ponieważ są ogólnodostępne, więc zyskują na popularności.
[Obrazek: 18126.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości