[PORADNIK] The 3rd Birthday - Feats
#1
Przed wami opis wszystkich dodatkowych zadań - Feats - które można wykonać podczas rozgrywki w The 3rd Birthday. Ich sukcesywne zaliczenie pozwala odblokować nowe bronie, dodatki do już odblokowanych pukawek czy specjalne ułatwienia, które można aktywować podczas rozgrywki. No to jedziem.

EPIZOD 1

Rozdział 1

Rendezvous with team unharmed – zadanie średniej trudności. Należy dojść do pierwszego checkpointu nie dopuszczając do zranienia Ayi. Jeśli widzisz, że atak przeciwnika Cię zrani, szybko zrób Overdive (OVD) do pobliskiego żołdaka. UWAGA: Feat nie zostanie zaliczony jeśli przejmiesz ciało już zranionego kompana, bądź dopuścisz do utraty energii i zregenerujesz jej pasek.

Destroy all Wads – należy zabić wszystkie Wad’y w tym rozdziale. Zadanie jest o tyle utrudnione, iż dwa z nich są ukryte. Gdy dojdziesz do lokacji z żołnierzem walczącym ze Slackerem, po lewej stronie powinna być siatka. Dotknij jej, a pierwszy z nich się pojawi. W tej samej lokacji znajduje się czerwony orb. Zniszcz go i podobnie jak poprzednio, dotknij znajdującej się za nim siatki. Pojawi się drugi Wad.

Destroy all Slackers – podobnie jak powyżej. Należy unicestwić wszystkie Slackery, jednak w tym wypadku nie ma żadnych ukrytych.

Rozdział 2

Bring Civilians to safety – należy doprowadzić pięciu cywili w bezpieczne miejsce - lokacja, w której odpoczywają żołnierze. Delikwentów można poznać po niebieskiej ikonce przy nazwisku. Pierwszy z nich znajduje się w lokacji przed miejscem docelowym. Dwóch kolejnych w lokacji po strefie bezpieczeństwa, kolejny w miejscu gdzie znajdują się charakterystyczne niebieskie drzwi (następna lokacja). Ostatniego z nich znajdziemy w miejscu z trzema czerwonymi orbami. UWAGA: Aby wykonać zadanie trzeba przejąć ciało cywila i od razu udać się do strefy bezpieczeństwa. Wówczas nastąpi automatyczny OVD w ciało żołdaka.

Secure Platform – trywialny feat. W lokacji przed strefą bezpieczeństwa (btw. tam, gdzie znajduje się pierwszy cywil) znajduje się platforma, na której stoi żołnierz. Nie dopuść do jej zniszczenia przez trzy Slackery – po prostu zabij je.

Rozdział 3

Escape from the Reapers Unharmed – zadanie może być nieco frustrujące. Gdy pojawi się Reaper po prostu nie dopuść, aby Cię zranił. Gdy widzisz, że szykuje atak zrób unik. UWAGA: W pewnym momencie potwór przyjmuje postać czerwonego orba, zarówno przy pierwszym jak i drugim pojawieniu. Jego dotknięcie (Reaper zmienia wówczas swoją formę na normalną) jest równoznaczne z nie zaliczeniem feat’a.

Swift retreat from the first Reaper – w pewnym momencie dojdziesz do rozwidlenia drogi (po przejęciu ciała pierwszego żołnierza). Wybierz lewą odnogę i w miarę możliwości szybko dotrzyj do jej końca wykonując przewroty. Jeśli będziesz zbyt wolny, Reaper zamknie Cię w pułapce – czerwona zasłona – i achievement nie zostanie zaliczony. Zadanie to najłatwiej wykonać aktywując pasek Liberation, Aya porusza się wówczas o wiele szybciej. Jeśli nie masz go naładowanego, najlepiej napełnić go strzelając w Reapera ze zwykłego handguna w miejscu z barykadami – przed pierwszym OVD.

Rescue civilian from Reaper – w miejscu, w którym Reaper pojawia się po raz drugi, znajduje się cywil. Po prostu uratuj go, doprowadzając go do następnej lokacji. Pamiętaj, iż należy wpierw zniszczyć dwa czerwone orby, aby odblokować wyjście.

EPIZOD 2

Rozdział 1

Use Overdive Kill frequently – zabierz ze sobą broń, która umożliwia łatwe wykonanie Overdive Kill (ODK) i wykończ w ten sposób wielu przeciwników, aż do zaliczenia zadania.

Swiftly ward off Roller – w drugiej lokacji pojawi się Roller, którego zabij jak najszybciej. Dobrze sprawdzi się tutaj granatnik.

Swiftly ward of Rover – dobrze tutaj jest mieć naładowany pasek Liberation oraz posiadać dość mocną broń – snajperkę oraz granatnik. Należy jak najszybciej zabić Rover’a, zanim pojawi się FMV i przejmiemy kontrolę nad Gabrielle. Wpierw należy zniszczyć niebieską kulkę lewitującą nad Roverem (snajperka). Jeśli broń jest mocna pojawi się możliwość ODK. Uczyń to i naparzaj w potwora z granatnika, bądź aktywuj Liberation. Gdy niebieski orb znów się pojawi, powtórz czynność.

Rozdział 2

Preserve Overdive Ability – należy unikać częstego OVD, również podczas walki z Królową. Limit wynosi około 2 bądź 3 OVD. Optymalnie jest zabrać ze sobą snajperkę oraz granatnik i szybko rozprawić się z twistedami niedopuszczając do utraty energii, a co za tym idzie wymuszonego OVD.

Use Satellite Cannon – gdy pojawi się żołnierz z tą bronią, szybko przejmij jego ciało (OVD jest liczone do zaliczenia poprzedniego feat’a) i używaj tylko jej do eksterminacji przeciwników, aż do zaliczenia zadania. W miejscu, w którym znajdują się trzy blisko siebie położone orby, co chwilę respawnować będą się Rollery, także udaj się tam i baw się dobrze tą pukawką. UWAGA: Nie niszcz trzech orbów, gdyż aktywujesz walkę z Królową i nici z zadania.

Swift return from inside Babel – zadania polega na jak najszybszym zabiciu Królowej. Jeśli zabrałeś ze sobą granatnik oraz snajperkę feat nie powinien sprawić dużej trudności. Najlepiej jest za pomocą snajperki celować w usta Królowej. Gdy otworzy gębę, wystawi tym samym swój słaby punkt (charakterystyczna kulka), strzel i powinno pojawić się ODK. W między czasie możesz użyć granatnika. Czasem możesz dostrzec lewitujące ciężarówki bądź samochody. Gdy jeden z nich pojawi się w miarę blisko Królowej, strzel w niego, a pojawi się szansa na kolejne ODK. Zadanie najprawdopodobniej jest zaliczone jeśli zabijesz Królową przed chwilą, gdy ta doprowadzi do pojawienia się zasysającego wiru.

Rozdział 3

Clear out all poison fog - należy zabić odpowiednią ilość Stinkerów rozpylających trujący gaz. Zadanie jest nieco podchwytliwe, gdyż przejście przez wszystkie lokacje i zniszczenie wszystkich Śmierdzieli nie da jego zaliczenia. Co należy zrobić? Ano, po wykończeniu Stinkerów z pierwszej lokacji udaj się do następnej, po czym wróć. Pojawią się dodatkowe insekty, które zabij. Jednokrotne cofnięcie się powinno starczyć, gdyż w dalszej części mapy pojawi jeszcze jedna grupa Stinkerów, po zabiciu których zadanie zostanie zaliczone.

Swiftly Breach the orb nest – w lokacji z dwoma dużymi czerwonymi Orbami (przeciwnikami są same Wad’y oraz Roller’y) jak najszybciej rozpraw się z przeciwnikami i udaj się do następnej lokacji. Najlepiej wpierw zniszczyć orby, a następnie zająć się twistedami.

EPIZOD 3

Rozdział 1

Avoid Rover Battle – w rozdziale tym występują Rovery ze swoistymi strażnikami pod postacią wirujących duchów. Zadanie polega na unikaniu zetknięcia się z takim duchem. Najlepiej jest zapamiętać drogę, po której się poruszają i sprawnie je omijać.

Destroy all Snatchers – banalny feat, zabij wszystkie (bodajże cztery) Snatchery, które napotkasz na swojej drodze.

Recover all supplies – będąc w każdej lokacji, począwszy od początku (z Reaperem) do lokacji z kolejnym Reaperem oraz wagonami uważnie się rozglądaj po wszystkich kątach i zbieraj wszelką amunicję oraz granaty. W tej ostatniej udaj się w stronę wyjścia, jednak nie wychodź z niej, a zrób kilka kroków. Reaper powinien zniknąć, dzięki czemu spokojnie będziesz mógł pozbierać itemy. Zapasy nie są jakoś skrzętnie poukrywane, tak więc zadanie nie powinno stanowić trudności.

Rozdział 2

No soldiers taken by Snatchers – do wykonania tego zadania dobrze jest ze sobą zabrać snajperkę lub/oraz granatnik. Snatcher’y mają w zwyczaju porywanie innych żołnierzy, toteż dobrze jest je jak najszybciej zabić, by tego nie uczyniły. Zadanie to liczone jest od lokacji, której nadjeżdża pociąg (trzecia lokacja) do lokacji, która następuje po roztrzaskaniu się pociągu. Szybko rozpraw się z tymi z pierwszej lokacji, zaś w tej drugiej wpierw pokonaj trzy Snatchery za pomocą snajperki. Gdy podejdziesz dalej pojawią się kolejne. Wówczas weź granatnik i postaraj się wybić jak najwięcej. Ponadto używaj OVD, by zajść je od tyłu. Jeśli Aya zostanie złapana po prostu aktywuj Liberation.

Destroy all Orbs – w pewnym momencie dojdziesz do lokacji z barykadą oraz dwoma dużymi orbami, z których respawnują się Snatchery. Zniszcz oba wielkie czerwone orby oraz te mniejsze blokujące przejścia, aby zaliczyć tego feat’a.

Evade infrared traps – zaraz na początku (Bean’y na dachach pociągu) oraz w następnej lokacji (patrz powyższy feat) występują pułapki z charakterystycznymi czerwonymi wiązkami. Po prostu nie wchodź w wiązki, a unikniesz wybuchu, a tym samym zaliczysz zadanie.

EPIZOD 4

Rozdział 1

Secure Barricade – zapewne podczas rozgrywki zauważyłeś pomarańczowe zasłony. Nie dopuść do ich zniszczenia zarówno przez siebie jak i przez twistedy. Bodajże w dwóch lokacjach występują bariery, także nie powinno stanowić to trudności. Feat nie zostanie zaliczony jeśli zniszczeniu ulegnie więcej niż 2 barykady.

Tank team Survivors unharmed – na początku rozdziału przejmujesz kontrolę nad czołgami, dzięki którym musisz pokonać ogromnego robala. Zadanie polega na tym, by ani jeden z trzech czołgów nie został draśnięty, przez kule wypluwane przez dużego jak i mniejsze Wormy. Wydawać się może, że jest to trudne do wykonania, szczególnie na wyższych poziomach, jednak w kilku próbach powinieneś dać sobie radę. Lewy trigger odpowiada za karabin maszynowy – gdy broń ta się przegrzeje od razu puść klawisz, aby mógł się ochłodzić. Prawy trigger odpowiada za armatę. Gdy przejmiesz kontrolę nad prawym czołgiem, wpierw oddaj dwa strzały z armaty w mniejszego robaka (jednocześnie trzymając lewy klawisz) na wprost Ciebie, po czym zrób OVD do czołgu po lewej stronie. Vis a Vis Ciebie powinien być drugi worm, który szykuje się do ataku. Podobnie jak wcześniej oddaj dwa strzały z armaty (co niedopuści do jego ataku), po czym wróć do prawego czołgu i ponownie oddaj dwa strzały z armaty. Powtarzaj taktykę, aż do zabicia obu robaków – po dwóch cyklach powinny paść. Pozostał ten największy. Celuj w gębę, jeśli trafisz przestanie się miotać, i zaatakuje Cię, jeśli spudłujesz po chwili powinien obrać cel (jeden z czołgów), zaś Ty teleportuj się do danego czołgu i strzelaj do niego, aż pasek z jego energią spadnie do zera. UWAGA: kule można zniszczyć za pomocą karabinu, bądź armaty, toteż jeśli któraś z nich leci w Twoim kierunku jak najprędzej ją strąć. Jeśli w miarę szybko nie uporasz się z dużym robakiem, respawnują się te mniejsze, więc ponownie się nimi zajmij.

Swiftly Breach the Tower – szybko pokonaj wielkiego robaka na początku rozdziału. Powyższa taktyka powinna również spełnić to zadanie.

Rozdział 2

Reinforcements Survived – zadanie nieco trudne. Należy nie dopuścić śmierci kompanów. Najwiekszą trudność stanowić mogą Wormy, które swoim ssącym atakiem, natychmiastowo pozbawiają życia. Dopuszczalna jest śmierć bodajże dwóch zołdaków.

Secure Air Supremacy – zadanie to podobnie jak następne wykonać można, gdy Aya przejmie kontrolę nad śmigłowcem. Należy zniszczyć 18 twistedów przyklejonych na powierzchni budynków.

Assist with retreat – na początku mini – gry ze śmigłowcem dostrzec można żołnierzy walczących z robakiem. Pokonaj go zanim odlecisz.

EPIZOD 5

Rozdział 1

Conserve Ammo – należy oszczędzać amunicję. Zabierz ze sobą najmocniejsze bronie (snajperka, granatnik), które używaj na mocniejszych przeciwników. Na niższych poziomach trudności wystarczy używać standardowego handguna. Pomocny jest również cross fire. Nie jestem pewien, ale na wszelki wypadek nie zbieraj zapasów amunicji.

Sustain Reinforcements – podobnie jak we wcześniejszych feats’ach, nie pozwól zginąć kompanom. Dopuszczalna śmierć dwóch żołnierzy.

Destroy all orbs – jak poprzednio, zniszcz wszystkie czerwone orby, część z nich znajduje się w wyrwach.

Rozdział 2

No allies turned into Twisted – zabierz najmocniejsze wersje snajperki i granatnika, poza tym dobrze mieć pełny Liberation. Jeśli przed Mudflapem pojawi się czarna kula, aktywuj Liberation, aby szybko ją zniszczyć. Postaraj się jak najszybciej pokonać Mudflapa, co by nie mógł zamienić kompanów w Slackery. Dotyczy zarówno pierwszego jak i drugiego Mudflapa.

Act fast in first Mudflap battle – szybko uwiń się z Mudflapem.

No backup on second Mudflap – w lokacji ze Snatcherami znajdują się cztery czerwone orby. Jeśli doprowadzisz do ich zniszczenia pojawią się posiłki i feat nie będzie zaliczony. Aby do tego nie dopuścić, po pokonaniu Snatcherów, zabierz wszystkich kompanów do wyjscia (które jest noatebene zablokowane), gdyż w innym razie otworzą ogień do czerwonych kulek. Gdy już wszystkich przeniesiesz, czekaj spokojnie na Mudflapa, którego pokonaj.

Rozdział 3

Sustain Reinforcements – Nie dopuść do śmierci kompanów. Dwaj delikwenci mogą zginąć.

Destroy all Beans – należy zabić określoną liczbę Bean’ów – pięć powinno wystarczyć. Zadanie do wykonania w lokacji, gdzie znajdują się charakterystyczne ściany, które można wysadzić. Po zabiciu jednego potwora, po chwili powinien respawnowć się kolejny na jego miejsce. UWAGA: Zniszczenie ściany spowoduje zniknięcie Bean’a, a więc niemożność wykonania zadania.

Destroy all Rollers – podobnie jak wyżej należy zabić określoną liczbę Rollerów. Prócz nich w lokacji pojawi się Mudflap, wówczas zajmij się wpierw nim, co by nie zdołał zamienić kompanów w twistedy. Eliminuj Rollery, aż do pojawienia się działka, po czym przejmij nad nim kontrolę i zniszcz znajdujące się dwa z trzech ledwo widocznych orbów na wzgórzu. Dzięki temu nie respawnuje się Mudflap, zaś ilość pojawiających się Rollerów nie będzie przytłaczająca. Eksterminuj cele, aż do zaliczenia feat’a.

Reinforcements survived – tak jak w poprzednich tego typu featsach, należy nie dopuścić do śmierci kompanów. Problem stanowi tu przeciwnik, którym jest Reaper. Walka z nim składa się z dwóch faz – wpierw musisz zniszczyć jego pancerz, dzięki czemu w drugiej fazie będzie go można zabić. Jedyną bronią, która może zniszczyć pancerz Reapera jest Berserker, którego dzierży jeden żołnierzy. Niestety pojawia się on dopiero po chwili, tak więc do tego czasu unikaj ataków twistera. Gdy zdobędziesz broń, oddaj się na bezpieczną odległość i wyceluj w przeciwnika. Powtarzaj czynność, aż do uzyskania efektu. W grze występuje glitch, który bardzo upraszcza tę walkę. Po zdobyciu Berserkera wyceluj w Reapera i gdy na jego pasku energii pojawi się czerwony pasek symbolizujący jej spadek zapauzuj grę na parę chwil. Po wznowieniu gry pasek energii Reapera powinien drastycznie zmaleć. Powtórz czynność kilka razy, a w łatwy sposób pozbędziesz się jego pancerza.

------------------------------------------------------------------------

Postanowiłem nieco zmienić swoją pasywną postawę, także planuje w przyszłości zrobić następne poradniki. Czytaj - gdy będę miał więcej czasu, chęci, a przede wszystkim ochotę na odświeżenie danych tytułów. Wszelkie sugestie, uwagi etc. będą mile widziane. Mam nadzieję, że komuś te wypociny pomogą. Bez odbioru.


Zabrania się kopiowania fragmentów bądź całości niniejszego poradnika bez zgody autora.
[Obrazek: Mlyneq.png]

[Obrazek: retronagazieuserbar.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [PORADNIK] Syphon Filter: Logan's Shadow - Hidden Evidence (Ukryte dowody) Sandinista 0 3667 07-02-2012, 15:40
Ostatni post: Sandinista
  [PORADNIK] MotorStorm: Arctic Edge - Emblematy Sandinista 0 3154 21-11-2011, 18:45
Ostatni post: Sandinista
  [PORADNIK] Syphon Filter: Dark Mirror - Hidden Evidence Sandinista 0 5649 25-10-2011, 10:40
Ostatni post: Sandinista
  [PORADNIK] Resistance: Retribution - Intel (Dokumenty) Sandinista 0 4030 10-10-2011, 09:51
Ostatni post: Sandinista
  [PORADNIK] Secret Agent Clank - Skill Points Sandinista 0 9335 26-09-2011, 20:24
Ostatni post: Sandinista
  [PORADNIK] Ratchet & Clank: Size Matters - Skill Points Sandinista 0 11166 17-09-2011, 20:45
Ostatni post: Sandinista

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości