Zmiana numeru MTU na 1492 nie pomogła. W jaki sposób i na jakie mam zmienić IP? Dzwoniłem do sony. Zaproponowali mi dwa rozwiązania, które nie przyniosły efektów. Twierdzą, że wina leży po stronie mojego dostawcy internetu. Konkretnie o to, że ktoś poza mną ma taki sam adres IP. Dostawca twierdzi, iż jest to niemożliwe i tworzy się takie błędne koło bo konsola nadal nie może połączyć się PSN.
Rozwiązania Sony:
Przykro nam, że przy użytkowaniu konsoli PlayStation 3 wystąpił problem. W celu rozwiązania opisanego problemu proszę użyć menu w trybie bezpiecznym:
1. Wyłączyć PlayStation 3.
2. Przytrzymać przycisk zasilania znajdujący się na konsoli; System ponownie włączy i wyłączy się.
3. Kiedy system zostanie zamknięty, ponownie nacisnąć przycisk włączenia, aż do usłyszenia 2 kolejnych sygnałów.
4. Po usłyszeniu dwóch sygnałów, zdjąć palec z przycisku włączenia.
5. Podłączyć kontroler przez USB, następnie nacisnąć przycisk PS.
6. Pojawi się menu w trybie bezpiecznym (Recovery Menu). - Mimo, że wszystko robię zgodnie z opisem wcale nie pojawia mi się Recovery Menu a jedynie zapytanie czy chce korzystać z kabla HDMI, pytania o rozmiar telewizora i konsola włącza się jak zwykle.
Spośród dostępnych punktów należy wybrać opcję "Ponownie zbuduj bazę danych" (opcja numer 4). Krok ten nie spowoduje usunięcia danych poza plikami tymczasowymi (np. wiadomościami od innych użytkowników, listami odtwarzania). W przypadku gdy ponowne zbudowanie bazy danych nie przyniesie efektu pozytywnego proszę wrócić do menu w trybie bezpiecznym i kolejno wybrać opcje "Przywróć system plików" (opcja 3) oraz, w razie konieczności, opcję numer 5 ("Przywróć system PS3"). Ostatni krok spowoduje przywrócenie ustawień domyślnych systemu. Wszystkie dane zapisane na dysku twardym konsoli zostaną usunięte.
Poniżej znajduje się link do instrukcji utworzenia kopii zapasowej danych:
http://manuals.playstation.net/document/...ility.html
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu z COK PlayStation odpowiadając bezpośrednio na tę wiadomość bądź korzystając z danych kontaktowych poniżej.
Serdecznie pozdrawiam,
Rozwiązanie nr 2, które również nie pomogło:
Przykro nam, że przy użytkowaniu konsoli PlayStation 3 wystąpił problem. W rozwiązaniu tego problemu powinno pomóc wprowadzenie konsoli i routera w tzw. Strefę Zdemilitaryzowaną (DMZ). Aby to zrobić, należy wykonać następujące czynności:
1. Proszę wejść w menu [Ustawienia] > [Ustawienia Sieci] > [Ustawienia połączenia internetowego]
2. Proszę potwierdzić przyciskiem krzyżyka informację dotyczącą połączenia kablowego.
3. Proszę wybrać metodę ustawiania [Niestandardowe].
4. Proszę wybrać typ połączenia - bezprzewodowe lub przewodowe.
5. Proszę skonfigurować połączenie internetowe według następujących zaleceń:
Ustawienia sieci WLAN - Automatycznie (chyba że dostawca określił inaczej)
SSID - Potwierdź nazwę swojej sieci i przejdź do następnego ekranu z użyciem przycisku „w prawo” znajdującym się na kontrolerze, w razie potrzeby ponownie naciśnij ten przycisk w celu przejścia do kolejnych sekcji.
Ustawienia zabezpieczeń sieci WLAN - Wybierz sposób szyfrowania routera i wprowadź klucz.
Ustawienia adresu IP - Automatycznie (chyba że dostawca określił inaczej).
Nazwa hosta DHCP - Nie określaj (chyba że dostawca określił inaczej).
Ustawienia serwera DNS - ręczne: podstawowy - 8.8.8.8 dodatkowy - 8.8.4.4
Ustawienia MTU w przypadku połączenia kablowego: Ręczne - 1473
Ustawienia MTU w przypadku połączenia bezprzewodowego: Ręczne - 1476
Serwer proxy - nie używaj (chyba że dostawca określił inaczej).
UPnP - Włączone.
Opis wprowadzenia routera w DMZ znajduje się w jego instrukcji. Takiej informacji może udzielić również przedstawiciel wsparcia technicznego producenta.
W panelu administracyjnym routera zalecane będzie również odblokowanie następujących portów:
TCP: 80, 443, 465, 983, 3478, 3479, 3480, 5223, 8080, 9293, 10070 - 10080
UDP: 3474, 3475, 3478, 3479, 3658, 5658, 9293, 10070
Gdyby zaproponowane rozwiązania nie pomogły w rozwiązaniu powyższego problemu proszę zwrócić się do dostawcy internetowego i poprosić o odblokowanie powyższych numerów portów.
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu z COK PlayStation odpowiadając bezpośrednio na tę wiadomość bądź korzystając z danych kontaktowych poniżej.
Serdecznie pozdrawiam,