11-02-2012, 14:21
Po rewolucyjnej części Deadly Alliance, nadszedł czas na nową. Gracze ostrzyli na nią dość długo zęby i byli ciekawi czy nowy produkt dorówna poprzedniczce. Obawy jednak nie były tak wielkie jak w przypadku DA, ponieważ on miał za sobą złą sławę części trzeciej uznanej za jedną z najgorszych. Na szczęście twórcy MK uczą się na błędach i kolejne przeniesienie serii MK w trzeci wymiar okazało się rewelacyjne. Jak poradził sobie jej następca?
![[Obrazek: mortal_kombat_deception_003.jpg]](http://media.gamerevolution.com/images/games/ps2/mortal_kombat_deception/mortal_kombat_deception_003.jpg)
Gra została wydana w roku 2004, czyli dwa lata po poprzedniczce. Pokazała się na konsoli Playstation 2 i Xbox, w roku 2006 na GameCube, oraz wersja na PSP. 2 ostatnie wersje posiadały dodatkowych wojowników.
Gra wykorzystuje ten sam silnik graficzny co DA, oraz podobne rozwiązania względem rozgrywki.
![[Obrazek: 66727-Mortal_Kombat_Deception-1.jpg]](http://www.emuparadise.me/fup/up/66727-Mortal_Kombat_Deception-1.jpg)
Gra prezetuje wysoki poziom graficzny, postacie są dobrze odwzorowane, elementy ich ubioru poruszają się wraz z wojownikami. Podczas walki zauważamy rany na ciele wojownika, a podłoga zaczyna ociekać posoką. Areny są dopracowane i wielopoziomowe, są wykonane w sposób staranny i oddają klimat brutalnego świata mortal kombat. Jedna z ciekawszych plansz jest plaża, która co chwile zmienia się z sielankowej pokrytej palmami plaży na której wiecznie świeci słońce, w plaże, z której wychodzą głowy węży, otoczonej wzburzonym morzem piraniami. To nie jedyne interesujące rozwiązania graficzne na planszy.
Muzyka jest poprawna, jest szybka i zachęca do walki. Voice acting nie jest za bardzo rozbudowany, nasze postacie wydają pojedyncze odgłosy podczas walki, jednak nie uraczymy od nich mądrości podczas trybu arcade. Wszystko zmienia się w opcji Konquest, gdzie większość dialogów jest w pełni dubbingowana i stoi to na bardzo wysokim poziomie. Głosy postaci są dobrane w sposób jaknajbardziej odpowiadający. Nie doznamy szoku, jak w niektórych grach, gdzie wielki i umięśniony mężczyzna mówi głosem przestraszonej dziewczynki. To dodaje smaku i pokazuje kunszt twórców gry.
![[Obrazek: 919923_20041004_screen001.jpg]](http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/919923_20041004_screen001.jpg)
Sama rozgrywka jest wiernym odwzorowaniem pierwowzoru, przejście w trójwymiar w tej części jest dobrym zabiegiem i nie ogranicza grywalności, a wręcz rozszerza doznania jakich odczuwaliśmy w poprzednich częściach. Dynamizm rozgrywki został zachowany, szkoda tylko, że ataki specjalne(lodowe kule, pociski, włócznie) straciły przez to nieco na wartości, gdyż bardzo łatwo je ominąć. Mimo to gra pozostaje dynamiczna i wydaje mi się iż rozgrywka ożyła w stosunku do części wydanych w 2D. Każda z postaci posiada 3 style walki, 2 style walki na pięści, oraz walki bronią(nie licząc postaci Noob-Smoke). Daje to nam dość spore pole do popisu, autorzy oddali nam także kombinacje umożliwiające przejście z jednego stylu do drugiego, bądź po kolei przechodzące z stylu pierwszego do trzeciego. Ilość kombosów jest imponująca, dodatkowo zastosowanie ich w postaci juggli robi niesamowite wrażenie i przysparza sporej satysfakcji.
Mamy oczywiście udostępnione kilka trybów rozgrywki, a mianowicie Kombat(w nim arcade, practise i versus), konquest, Chess, puzzle oraz online.
![[Obrazek: 9039_1012_3.jpg]](http://m.onet.pl/_m/15b917c2b492b31abb8df10ac4f49090,12,1.jpg%5Bimg%5DTryb%20kombat%20jest%20dobrze%20znanym%20trybem%20z%20większości%20bijatyk.%20Dwóch%20wojowników%20walczy%20naprzeciwko%20sobie,%20jeden%20sterowany%20przez%20gracza,%20drugi%20albo%20przez%20komputer,%20albo%20kolegę%20siedzącego%20obok.%20Trzon%20rozgrywki%20opisałem%20już%20powyżej,%20mogę%20dodać%20jeszcze%20iż%20na%20planszach%20możemy%20znaleźć%20bron(otoczoną%20zielonym%20kwadratem),%20którą%20możemy%20podnieść,%20niestety%20po%20zmianie%20stylu%20ona%20znika,%20oraz%20linie%20żółte,%20jest%20to%20oznaczenie%20miejsca,%20dzięki%20któremu%20możemy%20przejść%20na%20niższy%20poziom%20danej%20lokacji,%20oraz%20czerwoną%20tzw.%20Death%20Trap(z%20ang.%20Pułapka%20śmierci/śmiertelna%20pułapka)%20dzięki%20którym%20możemy%20natychmiastowo%20w%20efektowny%20sposób%20wygrać%20rundę.Chess%20to%20wariacja%20na%20temat%20szachów%20w%20wykonaniu%20twórców%20gry.%20Tworzymy%20drużynę%20z%20poszczególnych%20kharakterów%20i%20rozpoczynamy%20grę.%20Plansza%20jest%20identyczna%20jak%20w%20szachach,%20możemy%20używać%20specjalnych%20zdolności%20i%20przemieszczać%20naszych%20wojowników%20po%20planszy,%20gdy%20zechcemy%20‘zbić’%20pion%20przeciwnika%20rozpoczyna%20się%20normalna%20znana%20z%20opcji%20Kombat%20walka,%20z%20małymi%20modyfikatorami%20w%20postaci%20ilości%20życia,%20bądź%20gdy%20walczymy%20postacią%20‘shifter’%20zmiany%20w%20zaatakowanego%20przeciwnika.Puzzle,%20to%20prosta%20gra%20logiczna,%20w%20której%20dopasowujemy%20kolorami%20klocki,%20używając%20specjalnych%20klocków%20rozbijamy%20ułożone%20uprzednio.%20Jest%20to%20system%20gry%20znany%20dobrze%20fanom%20gry%20puzzle%20fighter,%20bądź%20innych%20mini%20gier.Tryb%20online(czy%20jak%20tam%20on%20nazwany%20jest%20w%20menu),%20nie%20został%20przeze%20mnie%20niestety%20przetestowany,%20jednak%20umożliwia%20on%20walkę%20z%20graczami%20poprzez%20Internet.%20Jak%20dokładnie%20dobór%20pokojów%20czy%20możliwość%20rozmowy%20wygląda%20jest%20niestety%20dla%20mnie%20niewiadomą.%20Wiem%20na%20pewno,%20że%20korzysta%20z%20systemu%20game%20spy%20arcade,%20znanego%20graczom%20pecetowym.Konquest:%20moim%20zdaniem%20pięta%20achillesowa%20części,%20musimy%20ukończyć%20jeżeli%20chcemy%20odblokowywać%20dodatkowych%20wojowników,%20stroje%20dla%20nich%20,%20plansze%20czy%20niektóre%20filmiki%20i%20ścieżkę%20dźwiękową.%20Jest%20strasznie%20nudny%20i%20monotonny,%20dzieli%20się%20na%202%20części.%20Eksploracje,%20podczas%20której%20naszym%20bohaterem%20poruszamy%20się%20po%20mapie(dostępne%20mamy%205%20realmów%20+%20Nexus%20z%20którego%20przechodzimy%20z%20realmu%20do%20realmu),%20możemy%20rozmawiać,%20uderzyć%20dowolna%20postać,%20bądź%20odwiedzać%20budynki.%20Drugim%20etapem%20jest%20walka,%20która%20w%20swej%20idei%20z%20małymi%20wyjątkami%20jest%20identyczne%20do%20zwykłego%20pojedynku.%20Podczas%20takich%20walk%20możemy%20zobaczyć%20różnorakie%20modyfikatory,%20np.%20opadające%20życie,%20pokonanie%20przeciwnika%20możliwe%20jest%20tylko%20poprzez%20rzuty%20itp.%20Itd.%20Nasza%20postać%20Shujinko,%20do%20końca%20konquestu%20jest%20postacią%20bezpłciową,%20przejmuje%20ona%20techniki%20niektórych%20wojowników%20MK(co%20jest%20poprzedzone%20strasznie%20upierdliwym%20i%20monotonnym%20treningiem),%20by%20następnie%20przez%20chwilę%20wykorzystywać%20umiejętności%20swojego%20nauczyciela.%20Z%20założenia%20tryb%20mógł%20wydawać%20się%20interesujący%20niestety%20poza%20historią%20świata,%20jest%20prawdziwą%20drogą%20krzyżową.%20Poszczególne%20budynki%20odwiedza%20się%20w%20sposób%20monotonny,%20z%20reguły%20są%20one%20puste,%20jednak%20wchodzi%20się%20tam%20bo%20może%20być%20jakaś%20skrzynka,%20to%20jedynie%20podnosi%20ciśnienie%20gracza,%20dodatkowo%20treningi%20poszczególnych%20stylów%20są%20wykonane%20w%20sposób%20głupi,%20przechodzimy%20po%20kolei%20przez%20pojedyncze%20ciosy(tak%20testują%20nas%20czy%20potrafimy%20nacisnąć%20np.%20kwadrat,%20albo%20kwadrat%20z%20kierunkiem),%20by%20przejść%20potem%20do%20treningu%20serii.%20Naprawdę%20ten%20tryb%20potrafi%20wymęczyc.Co%20do%20samych%20wojowników,%20jak%20wspomniałem%20jest%20ich%20sporo,%20niestety%20jednak%20brakuje%20wielu%20postaci%20które%20kochaliśmy%20z%20serii%20mortal%20kombat.%20Fani%20Reptila,%20czy%20Jaxa,%20będą%20czyli%20się%20zawiedzieni.%20Mimo%20iż%20podczas%20konquestu%20zdarzyło%20mi%20się%20walczyć%20z%20tym%20drugim.%20Czym%20to%20jest%20spowodowane%20nie%20wiem,%20być%20może%20przez%20to,%20że%20każda%20postać%20posiada%20aż%203%20style%20i%20byłoby%20tego%20zbyt%20dużo.%20Poznamy%20też%20kilka%20nowych%20postaci,%20jednak%20wciąż%20ja%20osobiście%20odczuwam%20niedosyt,%20gdzie%20jest%20Kano?!%20Jax?!%20Sonya!?%20Dlaczego%20Liu%20Kang%20jest%20zombie?!%5Bimg%5Dhttp://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/3/4/8/348766bc1a833d8ae0a56a8b431b457a/17b18857c8b8128dcca8bb6961aab0b0/9039_1012_3.jpg)
Podsumowując, dla fanów mortal kombat jest to fajna część. Ma sporo innowacji i trafionych pomysłów. Plansze są ładne, niektóre stroje potrafią zaskoczyć pomysłowością inne wręcz przeciwnie. Są znane i kochane przez wszystkich Fatality, oraz wprowadzone jako nowe Hara-kiri(po przegranej walce mamy możliwość wykończyć samych siebie, tak żeby wkurzyć przeciwnika. Shao Khan to zemsta za pierwsza część gnido! XD). Wciąż zauważamy sztandarowe ciosy znane z poprzednich części. Co prawda brakuje niektórych postaci, jednak da się to przełknąć i świetnie się bawić. Niestety, żeby w pełni korzystać z radości jaką daje ta gra musimy przesiedzieć trochę przy postaci która zamierzamy pograć, a przy kiepskiej pamięci do kombinacji rozwijanie umiejętności kilkoma postaciami stanie się niemożliwe.
![[Obrazek: 9039_1013_3.jpg]](http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/2/5/9/259bbc44b4be178e1ad3e6b8da923349/17b18857c8b8128dcca8bb6961aab0b0/9039_1013_3.jpg)
Jednak jest to kawał dobrej gry i kolejny ukłon w stronę fanów serii Mortal Kombat, okraszone dość interesującą fabułą i przyjemnymi dla mnie końcowymi pokazami slajdów. Jednak, jeżeli nie podobał wam się mortal kombat, albo zaczynacie przygodę z bijatykami ta gra może okazać się nieco za trudna dla początkujących.
Jak zawsze zachęcam do konstruktywnych ocen mojej pracy, jak i do dyskusji na temat tej części mortal kombat
![[Obrazek: mortal_kombat_deception_003.jpg]](http://media.gamerevolution.com/images/games/ps2/mortal_kombat_deception/mortal_kombat_deception_003.jpg)
Gra została wydana w roku 2004, czyli dwa lata po poprzedniczce. Pokazała się na konsoli Playstation 2 i Xbox, w roku 2006 na GameCube, oraz wersja na PSP. 2 ostatnie wersje posiadały dodatkowych wojowników.
Gra wykorzystuje ten sam silnik graficzny co DA, oraz podobne rozwiązania względem rozgrywki.
![[Obrazek: 66727-Mortal_Kombat_Deception-1.jpg]](http://www.emuparadise.me/fup/up/66727-Mortal_Kombat_Deception-1.jpg)
Gra prezetuje wysoki poziom graficzny, postacie są dobrze odwzorowane, elementy ich ubioru poruszają się wraz z wojownikami. Podczas walki zauważamy rany na ciele wojownika, a podłoga zaczyna ociekać posoką. Areny są dopracowane i wielopoziomowe, są wykonane w sposób staranny i oddają klimat brutalnego świata mortal kombat. Jedna z ciekawszych plansz jest plaża, która co chwile zmienia się z sielankowej pokrytej palmami plaży na której wiecznie świeci słońce, w plaże, z której wychodzą głowy węży, otoczonej wzburzonym morzem piraniami. To nie jedyne interesujące rozwiązania graficzne na planszy.
Muzyka jest poprawna, jest szybka i zachęca do walki. Voice acting nie jest za bardzo rozbudowany, nasze postacie wydają pojedyncze odgłosy podczas walki, jednak nie uraczymy od nich mądrości podczas trybu arcade. Wszystko zmienia się w opcji Konquest, gdzie większość dialogów jest w pełni dubbingowana i stoi to na bardzo wysokim poziomie. Głosy postaci są dobrane w sposób jaknajbardziej odpowiadający. Nie doznamy szoku, jak w niektórych grach, gdzie wielki i umięśniony mężczyzna mówi głosem przestraszonej dziewczynki. To dodaje smaku i pokazuje kunszt twórców gry.
![[Obrazek: 919923_20041004_screen001.jpg]](http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/919923_20041004_screen001.jpg)
Sama rozgrywka jest wiernym odwzorowaniem pierwowzoru, przejście w trójwymiar w tej części jest dobrym zabiegiem i nie ogranicza grywalności, a wręcz rozszerza doznania jakich odczuwaliśmy w poprzednich częściach. Dynamizm rozgrywki został zachowany, szkoda tylko, że ataki specjalne(lodowe kule, pociski, włócznie) straciły przez to nieco na wartości, gdyż bardzo łatwo je ominąć. Mimo to gra pozostaje dynamiczna i wydaje mi się iż rozgrywka ożyła w stosunku do części wydanych w 2D. Każda z postaci posiada 3 style walki, 2 style walki na pięści, oraz walki bronią(nie licząc postaci Noob-Smoke). Daje to nam dość spore pole do popisu, autorzy oddali nam także kombinacje umożliwiające przejście z jednego stylu do drugiego, bądź po kolei przechodzące z stylu pierwszego do trzeciego. Ilość kombosów jest imponująca, dodatkowo zastosowanie ich w postaci juggli robi niesamowite wrażenie i przysparza sporej satysfakcji.
Mamy oczywiście udostępnione kilka trybów rozgrywki, a mianowicie Kombat(w nim arcade, practise i versus), konquest, Chess, puzzle oraz online.
![[Obrazek: 9039_1012_3.jpg]](http://m.onet.pl/_m/15b917c2b492b31abb8df10ac4f49090,12,1.jpg%5Bimg%5DTryb%20kombat%20jest%20dobrze%20znanym%20trybem%20z%20większości%20bijatyk.%20Dwóch%20wojowników%20walczy%20naprzeciwko%20sobie,%20jeden%20sterowany%20przez%20gracza,%20drugi%20albo%20przez%20komputer,%20albo%20kolegę%20siedzącego%20obok.%20Trzon%20rozgrywki%20opisałem%20już%20powyżej,%20mogę%20dodać%20jeszcze%20iż%20na%20planszach%20możemy%20znaleźć%20bron(otoczoną%20zielonym%20kwadratem),%20którą%20możemy%20podnieść,%20niestety%20po%20zmianie%20stylu%20ona%20znika,%20oraz%20linie%20żółte,%20jest%20to%20oznaczenie%20miejsca,%20dzięki%20któremu%20możemy%20przejść%20na%20niższy%20poziom%20danej%20lokacji,%20oraz%20czerwoną%20tzw.%20Death%20Trap(z%20ang.%20Pułapka%20śmierci/śmiertelna%20pułapka)%20dzięki%20którym%20możemy%20natychmiastowo%20w%20efektowny%20sposób%20wygrać%20rundę.Chess%20to%20wariacja%20na%20temat%20szachów%20w%20wykonaniu%20twórców%20gry.%20Tworzymy%20drużynę%20z%20poszczególnych%20kharakterów%20i%20rozpoczynamy%20grę.%20Plansza%20jest%20identyczna%20jak%20w%20szachach,%20możemy%20używać%20specjalnych%20zdolności%20i%20przemieszczać%20naszych%20wojowników%20po%20planszy,%20gdy%20zechcemy%20‘zbić’%20pion%20przeciwnika%20rozpoczyna%20się%20normalna%20znana%20z%20opcji%20Kombat%20walka,%20z%20małymi%20modyfikatorami%20w%20postaci%20ilości%20życia,%20bądź%20gdy%20walczymy%20postacią%20‘shifter’%20zmiany%20w%20zaatakowanego%20przeciwnika.Puzzle,%20to%20prosta%20gra%20logiczna,%20w%20której%20dopasowujemy%20kolorami%20klocki,%20używając%20specjalnych%20klocków%20rozbijamy%20ułożone%20uprzednio.%20Jest%20to%20system%20gry%20znany%20dobrze%20fanom%20gry%20puzzle%20fighter,%20bądź%20innych%20mini%20gier.Tryb%20online(czy%20jak%20tam%20on%20nazwany%20jest%20w%20menu),%20nie%20został%20przeze%20mnie%20niestety%20przetestowany,%20jednak%20umożliwia%20on%20walkę%20z%20graczami%20poprzez%20Internet.%20Jak%20dokładnie%20dobór%20pokojów%20czy%20możliwość%20rozmowy%20wygląda%20jest%20niestety%20dla%20mnie%20niewiadomą.%20Wiem%20na%20pewno,%20że%20korzysta%20z%20systemu%20game%20spy%20arcade,%20znanego%20graczom%20pecetowym.Konquest:%20moim%20zdaniem%20pięta%20achillesowa%20części,%20musimy%20ukończyć%20jeżeli%20chcemy%20odblokowywać%20dodatkowych%20wojowników,%20stroje%20dla%20nich%20,%20plansze%20czy%20niektóre%20filmiki%20i%20ścieżkę%20dźwiękową.%20Jest%20strasznie%20nudny%20i%20monotonny,%20dzieli%20się%20na%202%20części.%20Eksploracje,%20podczas%20której%20naszym%20bohaterem%20poruszamy%20się%20po%20mapie(dostępne%20mamy%205%20realmów%20+%20Nexus%20z%20którego%20przechodzimy%20z%20realmu%20do%20realmu),%20możemy%20rozmawiać,%20uderzyć%20dowolna%20postać,%20bądź%20odwiedzać%20budynki.%20Drugim%20etapem%20jest%20walka,%20która%20w%20swej%20idei%20z%20małymi%20wyjątkami%20jest%20identyczne%20do%20zwykłego%20pojedynku.%20Podczas%20takich%20walk%20możemy%20zobaczyć%20różnorakie%20modyfikatory,%20np.%20opadające%20życie,%20pokonanie%20przeciwnika%20możliwe%20jest%20tylko%20poprzez%20rzuty%20itp.%20Itd.%20Nasza%20postać%20Shujinko,%20do%20końca%20konquestu%20jest%20postacią%20bezpłciową,%20przejmuje%20ona%20techniki%20niektórych%20wojowników%20MK(co%20jest%20poprzedzone%20strasznie%20upierdliwym%20i%20monotonnym%20treningiem),%20by%20następnie%20przez%20chwilę%20wykorzystywać%20umiejętności%20swojego%20nauczyciela.%20Z%20założenia%20tryb%20mógł%20wydawać%20się%20interesujący%20niestety%20poza%20historią%20świata,%20jest%20prawdziwą%20drogą%20krzyżową.%20Poszczególne%20budynki%20odwiedza%20się%20w%20sposób%20monotonny,%20z%20reguły%20są%20one%20puste,%20jednak%20wchodzi%20się%20tam%20bo%20może%20być%20jakaś%20skrzynka,%20to%20jedynie%20podnosi%20ciśnienie%20gracza,%20dodatkowo%20treningi%20poszczególnych%20stylów%20są%20wykonane%20w%20sposób%20głupi,%20przechodzimy%20po%20kolei%20przez%20pojedyncze%20ciosy(tak%20testują%20nas%20czy%20potrafimy%20nacisnąć%20np.%20kwadrat,%20albo%20kwadrat%20z%20kierunkiem),%20by%20przejść%20potem%20do%20treningu%20serii.%20Naprawdę%20ten%20tryb%20potrafi%20wymęczyc.Co%20do%20samych%20wojowników,%20jak%20wspomniałem%20jest%20ich%20sporo,%20niestety%20jednak%20brakuje%20wielu%20postaci%20które%20kochaliśmy%20z%20serii%20mortal%20kombat.%20Fani%20Reptila,%20czy%20Jaxa,%20będą%20czyli%20się%20zawiedzieni.%20Mimo%20iż%20podczas%20konquestu%20zdarzyło%20mi%20się%20walczyć%20z%20tym%20drugim.%20Czym%20to%20jest%20spowodowane%20nie%20wiem,%20być%20może%20przez%20to,%20że%20każda%20postać%20posiada%20aż%203%20style%20i%20byłoby%20tego%20zbyt%20dużo.%20Poznamy%20też%20kilka%20nowych%20postaci,%20jednak%20wciąż%20ja%20osobiście%20odczuwam%20niedosyt,%20gdzie%20jest%20Kano?!%20Jax?!%20Sonya!?%20Dlaczego%20Liu%20Kang%20jest%20zombie?!%5Bimg%5Dhttp://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/3/4/8/348766bc1a833d8ae0a56a8b431b457a/17b18857c8b8128dcca8bb6961aab0b0/9039_1012_3.jpg)
Podsumowując, dla fanów mortal kombat jest to fajna część. Ma sporo innowacji i trafionych pomysłów. Plansze są ładne, niektóre stroje potrafią zaskoczyć pomysłowością inne wręcz przeciwnie. Są znane i kochane przez wszystkich Fatality, oraz wprowadzone jako nowe Hara-kiri(po przegranej walce mamy możliwość wykończyć samych siebie, tak żeby wkurzyć przeciwnika. Shao Khan to zemsta za pierwsza część gnido! XD). Wciąż zauważamy sztandarowe ciosy znane z poprzednich części. Co prawda brakuje niektórych postaci, jednak da się to przełknąć i świetnie się bawić. Niestety, żeby w pełni korzystać z radości jaką daje ta gra musimy przesiedzieć trochę przy postaci która zamierzamy pograć, a przy kiepskiej pamięci do kombinacji rozwijanie umiejętności kilkoma postaciami stanie się niemożliwe.
![[Obrazek: 9039_1013_3.jpg]](http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/2/5/9/259bbc44b4be178e1ad3e6b8da923349/17b18857c8b8128dcca8bb6961aab0b0/9039_1013_3.jpg)
Jednak jest to kawał dobrej gry i kolejny ukłon w stronę fanów serii Mortal Kombat, okraszone dość interesującą fabułą i przyjemnymi dla mnie końcowymi pokazami slajdów. Jednak, jeżeli nie podobał wam się mortal kombat, albo zaczynacie przygodę z bijatykami ta gra może okazać się nieco za trudna dla początkujących.
Jak zawsze zachęcam do konstruktywnych ocen mojej pracy, jak i do dyskusji na temat tej części mortal kombat