10-11-2011, 10:51
Witam, mam pytanko do maniaków "MGS". Może ktoś, kto przeszedł drugą część będzie pamiętał... Otóż wczoraj wziąłem się za "dwójkę" tej kultowej serii, zaliczyłem (grając Snake;m) pierwszy epizod na tankowcu i pojawiły się małe problemy. W związku z tym mam trzy pytanka:
1) Drugi epizod to zupełnie nowa postać - niejaki Raiden. Ten kolo nie ma na wyposażeniu póki co żadnej broni, a radzić jakoś sobie trzeba. W filmikach na YT widziałem, że grając nim można zajść przeciwnika po cichaczu od tyłu i udusić go. W jaki sposób to wykonać? Za walkę wręcz odpowiada kółko na padzie, ale wtedy nasz bohater wyprowadza ciosy.
2) Na początku epizodu Raidena, aby zdobyć jakiś przedmiot trzeba przerzucić się i zawisnąć na barierce (zrobić jakby salto w tył). Również nie potrafię tego wykonać.
3) Czy w tej grze da się zrezygnować ze strzału, jeśli już zaczniemy celować? Na początku zupełnie mi to nie przeszkadzało, bo przez długi fragment mieliśmy do dyspozycji tylko cichy pistolet na strzałki z tłumikiem. Później jednak znajdujemy głośną giwerę i każdy strzał powoduje alarm, albo skupia uwagę rywali.
W grze, aby strzelić robimy tak: R1(widok FPP), trzymamy kwadrat (załącza się celownik laserowy), celujemy prawym analogiem, aby strzelić puszczamy kwadrat.
Czasami chciałbym zrezygnować ze strzału, a przy takim układzie jest to niemożliwe. Trochę to bez sensu.
Dołączam rozkład klawiszy z funkcjami, które zdążyłem wychwycić w trakcie dotychczasowej gry:
Krzyżak - poruszanie się
Lewa gałka - poruszanie się
Prawa gałka - celowanie broną z widoku FPP
Trójkąt - przycisk akcji
Kwadrat - użycie broni
Kółko - uderzenie pięścią/akceptacja (przy opcjach)
Krzyżyk - Kucanie/czołganie
R1: widok FPP
R2: ekwipunek z bronią
L2: ekwipunek z przedmiotami
START: Pauza
SELECT: Codec
1) Drugi epizod to zupełnie nowa postać - niejaki Raiden. Ten kolo nie ma na wyposażeniu póki co żadnej broni, a radzić jakoś sobie trzeba. W filmikach na YT widziałem, że grając nim można zajść przeciwnika po cichaczu od tyłu i udusić go. W jaki sposób to wykonać? Za walkę wręcz odpowiada kółko na padzie, ale wtedy nasz bohater wyprowadza ciosy.
2) Na początku epizodu Raidena, aby zdobyć jakiś przedmiot trzeba przerzucić się i zawisnąć na barierce (zrobić jakby salto w tył). Również nie potrafię tego wykonać.
3) Czy w tej grze da się zrezygnować ze strzału, jeśli już zaczniemy celować? Na początku zupełnie mi to nie przeszkadzało, bo przez długi fragment mieliśmy do dyspozycji tylko cichy pistolet na strzałki z tłumikiem. Później jednak znajdujemy głośną giwerę i każdy strzał powoduje alarm, albo skupia uwagę rywali.
W grze, aby strzelić robimy tak: R1(widok FPP), trzymamy kwadrat (załącza się celownik laserowy), celujemy prawym analogiem, aby strzelić puszczamy kwadrat.
Czasami chciałbym zrezygnować ze strzału, a przy takim układzie jest to niemożliwe. Trochę to bez sensu.
Dołączam rozkład klawiszy z funkcjami, które zdążyłem wychwycić w trakcie dotychczasowej gry:
Krzyżak - poruszanie się
Lewa gałka - poruszanie się
Prawa gałka - celowanie broną z widoku FPP
Trójkąt - przycisk akcji
Kwadrat - użycie broni
Kółko - uderzenie pięścią/akceptacja (przy opcjach)
Krzyżyk - Kucanie/czołganie
R1: widok FPP
R2: ekwipunek z bronią
L2: ekwipunek z przedmiotami
START: Pauza
SELECT: Codec