Ankieta: Co sądzisz o statycznej kamerze w grach?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Kocham
33.33%
1 33.33%
Nienawidzę
66.67%
2 66.67%
Chętnie bym jej przylał
0%
0 0%
Razem 3 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Kamera statyczna
#1
Naszło mnie pewne rozważanie na temat kamery statycznej w grach i chciałbym również poznać wasze opinie na ten temat. Dla mnie jest to świetne posunięcie, zwłaszcza w grach takich jak Resident Evil, Silent Hill, Obscure, jeśli jest ona dobrze zrobiona, dodaje garści klimatu. Inna sprawa tyczy się gier z szybszym tempem jak np. Devil May Cry, co udało mi się właśnie zaobserwować, jednak mimo kilku nie dogodności nadal jest dobrze.
A gier takich jak Twin Caliber wprost bez tego sobie nie wyobrażam.
Ja osobiście, kocham ten tryb pracy kamery, i jak mi się wydaje, być może prawidłowo, twórców kosztuje to pewnie nie mało pracy aby umieścić ją w grze i zrobić to dobrze, niż po prostu przykleić ją do pleców bohatera. Jeśli znacie jakieś gry na czarną obsługujące ten tryb kamery, piszcie śmiało i dzielcie się swoimi odczuciami oraz opiniami jeśli udało wam się zakosztować tego rozwiązania.Cool
Odpowiedz
#2
Ciekawy temat. Smile Są jednak kwestie, których jeszcze nie poruszyliśmy w dziale Game Corner.

Ja akurat mam odmienne zdanie na temat kamery w grach. Osobiście nie potrafię znieść faktu, iż twórcy ograniczyli mi przyjemność z gry za sprawą niemożności obracania kamery. W moim przypadku kamera statyczna nie dodaje klimatu, lecz zabiera, a to dlatego, iż nie mogę swobodnie się rozejrzeć po świecie gry i podziwiać pracę wykonaną przez grafików. Przytoczony przez Ciebie "Devil May Cry" jest właśnie przykładem gry, w której szczególnie mi to doskwierało - te lokacje w gotyckim klimacie aż chciało się podziwiać i uważałem tą kamerą za sporą wadę. Oczywiście bywa, że taki sposób pracy kamery jest słuszny, ale tyczy się to wyłącznie konkretnych sytuacji, zwykle w przypadku dynamicznych sekwencji np. uciekanie przed goniącym nas potworem, gdy kamera w epicki sposób podkreśla nasze zagrożenie (coś podobnego było w "Tomb Raider: Anniversary", gdy uciekaliśmy Larą przed toczącą się kulą).

Podsumowując. Jestem przeciwnikiem stosowania kamery statycznej na przestrzeni całej gry, gdyż potrafi utrudnić nam niektóre aspekty rozgrywki (szukanie dalszej drogi, ukrytych znajdziek, zapasów etc.) albo ograniczyć przyjemność czerpaną z gry (możliwość swobodnego rozglądania się po świecie gry i podziwiania miejscówek). Kamera statyczna potrafi być jednak świetnym rozwiązaniem, ale wyłącznie w trakcie konkretnych sekwencji w grze, gdy nie ma potrzeby rozglądania się i jedynym słusznym widokiem jest ten, który narzucili nam twórcy.
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#3
(05-03-2014, 10:04)PaultheGreat napisał(a): Oczywiście bywa, że taki sposób pracy kamery jest słuszny, ale tyczy się to wyłącznie konkretnych sytuacji, zwykle w przypadku dynamicznych sekwencji np. uciekanie przed goniącym nas potworem, gdy kamera w epicki sposób podkreśla nasze zagrożenie[...]

O tak, z tym się koniecznie muszę zgodzić, nie pamiętam zbyt wiele takich przykładów, jednak jest to swoiste podkreślenie akcji, w takich momentach buduje to świetną atmosferę. W dzieciństwie trochę pogrywałem w tego czarodzieja, a mu było... Harry Potter, kiedy to uciekało się przed jakimś gnomem, ta kamera została właśnie użyta, heheCool

Z drugiej strony, czy wyobrażasz sobie Silent Hill`a bez takiej kamery czy też Resident Evil. Ja przynajmniej nieWink.

(05-03-2014, 10:04)PaultheGreat napisał(a): Ciekawy temat. Smile Są jednak kwestie, których jeszcze nie poruszyliśmy w dziale Game Corner.

Podświadomość mi to podpowiedziała, a jednak "Potęga Podświadomości" Joseph Murphy... nie wiem co powiedziećCool
Poza tym, tu jest jeszcze wiele do powiedzenia, dopiero 179 recenzji gier a wyszło przynajmniej z 2 000 (tak mi się zdaje, po tym jak zobaczyłem kolekcje gier na allegro jednego człowieka, który zebrał właśnie taką liczbę tytułów, z jakieś pół roku temu. Z mojego rozeznania zostało mu około 650). Sam myślę, czy nie zabrać się za recke Twin Caliber, mimo iż nigdy tego nie robiłem, jednak jak to mówią, zawsze musi być ten pierwszy raz. Fenomenalna gra! Co za emocje, i taka innowacja w moim mniemaniu. Piękno samo w sobie!
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości