Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape
#1
Pobrałem grę Wipeout 3 w wersji PAL - 1 plik .rar. Rzecz jasna go wypakowałem i ku mojemu zdziwieniu ukazuje mi się 1 plik z rozszerzeniem .7z i 13 pomniejszych w formacie .ape. Wypakowuję więc znowu - tym razem ten plik .7z i powstaje nieco większy o formacie .bin.ecm. Tak powstały plik przeciągam na program unecm.exe i rzecz jasna powstaje plik. bin. Plik ten dalej ma nieco ponad 100 MB, po przekonwertowaniu do .iso - aż ponad 600 MB. Czyli już tu coś jest nie tak. Plik z grą .iso zarówno na emulatorze, jak i konsoli (PS2 poprzez PSXLauncher, ale mniejsza o to) odpala się. Można normalnie pochodzić po menu, wybrać wyścig, wystartować, ale po kilku sekundach za każdym razem w tym samym miejscu gra staje i nic nie da się z tym zrobić.

Ewidentnie jest coś nie tak z plikami .ape. Windows wykrywa mi je jako pliki muzyczne i rzeczywiście są to pioseneczki z gry. Pytanie tylko - jak doprowadzić grę do takiego stanu, żeby w końcu normalnie działała? Czytałem coś o tym, żeby jakoś scalić te pliki z tym głównym .bin, ale czy to zda egzamin? W tym miejscu widziałem, że Yohokaru miał podobny problem z tym, że u mnie ta metoda (nagranie największego pliku, którym jest .bin) się nie sprawdza.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#2
Prawda też miałem taki problem, tyle że gra na emulatorze działała sprawnie (był to Rapid Racer). Z racji, że nie byłem pewny gry, nie nagrywałem jej jednak pod konsolę. Moja rada brzmi: Nie ściągać tego typu wersji z emuparadise, przerzucając się na TheIsoZone. Gra na emulatorze działała, bo tego nie wywnioskowałem z twojego posta?
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#3
Na IsoZone jest wersja z przełącznikiem PAL/NTSC (mimo, że oznaczona jako PAL), która na PS2 mi w ogóle nie odpala. Chyba PSXLauncher nie łyka takich przełączników. Na emulatorze ta wersja działa, ale chodzi mi o giercowanie na PS2. Mógłbym się pobawić w zmianę formatu z NTSC na PAL, ale to w ostateczności raczej.

Yohokaru napisał(a):Gra na emulatorze działała, bo tego nie wywnioskowałem z twojego posta?

Działa i nie działa, to samo co na konsoli - przebija się przez menu, wyścig startuje i zacina się na amen.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#4
Hmm, coś mi się zdaje, że ten WipEout coś na PS2 nie bardzo. Mam wersję NTSC ściąganą z romulation.net i ten sam scenariusz. Na emulatorze hula, PSX także, na PS2 zwiech w trakcie wyścigu. Już myślałem że źle nagrałem, czy cuś, ale kilka innych tytułów nagranych w tym samym czasie działało sprawnie.
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#5
A przerabiałeś w ogóle tę wersję NTSC? Czy masz konsolę PS2 NTSC? Rozumiem, że też przez PSXLaunchera odpalasz czy masz inny sposób (chip np.)?
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#6
Nie, uruchamiam gry przez ModBo chip, tym bardziej WipEout zadziwił mnie swoim oporem. Wersji nie przerabiałem, nagrałem taki obraz jaki dali. PS2 mam w PAL oczywiście. Sądzę, że zmiana regionu za wiele by nie dała, ale to tylko moje zdanie.

EDIT: Wersja PAL WipEout 3 ma Anti-Mod Protection, ale to chyba także za wiele nie wnosi...
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#7
Jak masz chipa to nie robi to różnicy ;) Myślałem po prostu, że korzystasz z tego samego programiku, co ja i stąd to pytanie.

EDIT: Wydaje mi się, że to ma znaczenie, że gra w wersji PAL ma to zabezpieczenie Anti-Mod Protection. Trzeba będzie jednak pobrać NTSC, przekonwertować i może wtedy mi ruszy.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#8
http://www.youtube.com/watch?v=wrAwRoPsSug

Coś takiego znalazłem, ew spróbuj po prostu usunąć rozwinięcie ecm. Już nie pamiętam jak to konwertowałem, więc mam nadzieje, że filmik pomoże ;]

Odpowiedz
#9
Nie pomoże niestety, bo ja z tego pliku .bin.ecm zrobiłem .bin, tak jak pisałem w pierwszym poście, nie na tym problem polega.

Ewentualnie zaopatrzę się w Wipeout 3: Special Edition. Z tego co czytałem od zwykłej trójki różni się tylko paroma dodatkami, a może nie będzie robić takich problemów jak ta.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#10
Kod:
http://www.theisozone.com/downloads/playstation/tools/unecm/

Tu mamy programik i instrukcję do tego drag & drop i po sprawie Smile



[Obrazek: 76561198106927936.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości