PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum
Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Wersja do druku

+- PlayStation Forum - PS5, PS4, PS3, PS2, PSone, PSP, PS Vita Forum (https://playstationforum.pl)
+-- Dział: PlayStation (PSone) (https://playstationforum.pl/forum-playstation-psone)
+--- Dział: Sprzęt (https://playstationforum.pl/forum-sprzet--85)
+--- Wątek: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape (/thread-gra-psx-problem-z-wypakowaniem-pliki-bin-ecm-i-ape)

Strony: 1 2


Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Kratos - 02-07-2012

Pobrałem grę Wipeout 3 w wersji PAL - 1 plik .rar. Rzecz jasna go wypakowałem i ku mojemu zdziwieniu ukazuje mi się 1 plik z rozszerzeniem .7z i 13 pomniejszych w formacie .ape. Wypakowuję więc znowu - tym razem ten plik .7z i powstaje nieco większy o formacie .bin.ecm. Tak powstały plik przeciągam na program unecm.exe i rzecz jasna powstaje plik. bin. Plik ten dalej ma nieco ponad 100 MB, po przekonwertowaniu do .iso - aż ponad 600 MB. Czyli już tu coś jest nie tak. Plik z grą .iso zarówno na emulatorze, jak i konsoli (PS2 poprzez PSXLauncher, ale mniejsza o to) odpala się. Można normalnie pochodzić po menu, wybrać wyścig, wystartować, ale po kilku sekundach za każdym razem w tym samym miejscu gra staje i nic nie da się z tym zrobić.

Ewidentnie jest coś nie tak z plikami .ape. Windows wykrywa mi je jako pliki muzyczne i rzeczywiście są to pioseneczki z gry. Pytanie tylko - jak doprowadzić grę do takiego stanu, żeby w końcu normalnie działała? Czytałem coś o tym, żeby jakoś scalić te pliki z tym głównym .bin, ale czy to zda egzamin? W tym miejscu widziałem, że Yohokaru miał podobny problem z tym, że u mnie ta metoda (nagranie największego pliku, którym jest .bin) się nie sprawdza.


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Yohokaru - 02-07-2012

Prawda też miałem taki problem, tyle że gra na emulatorze działała sprawnie (był to Rapid Racer). Z racji, że nie byłem pewny gry, nie nagrywałem jej jednak pod konsolę. Moja rada brzmi: Nie ściągać tego typu wersji z emuparadise, przerzucając się na TheIsoZone. Gra na emulatorze działała, bo tego nie wywnioskowałem z twojego posta?


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Kratos - 02-07-2012

Na IsoZone jest wersja z przełącznikiem PAL/NTSC (mimo, że oznaczona jako PAL), która na PS2 mi w ogóle nie odpala. Chyba PSXLauncher nie łyka takich przełączników. Na emulatorze ta wersja działa, ale chodzi mi o giercowanie na PS2. Mógłbym się pobawić w zmianę formatu z NTSC na PAL, ale to w ostateczności raczej.

Yohokaru napisał(a):Gra na emulatorze działała, bo tego nie wywnioskowałem z twojego posta?

Działa i nie działa, to samo co na konsoli - przebija się przez menu, wyścig startuje i zacina się na amen.


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Yohokaru - 02-07-2012

Hmm, coś mi się zdaje, że ten WipEout coś na PS2 nie bardzo. Mam wersję NTSC ściąganą z romulation.net i ten sam scenariusz. Na emulatorze hula, PSX także, na PS2 zwiech w trakcie wyścigu. Już myślałem że źle nagrałem, czy cuś, ale kilka innych tytułów nagranych w tym samym czasie działało sprawnie.


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Kratos - 02-07-2012

A przerabiałeś w ogóle tę wersję NTSC? Czy masz konsolę PS2 NTSC? Rozumiem, że też przez PSXLaunchera odpalasz czy masz inny sposób (chip np.)?


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Yohokaru - 02-07-2012

Nie, uruchamiam gry przez ModBo chip, tym bardziej WipEout zadziwił mnie swoim oporem. Wersji nie przerabiałem, nagrałem taki obraz jaki dali. PS2 mam w PAL oczywiście. Sądzę, że zmiana regionu za wiele by nie dała, ale to tylko moje zdanie.

EDIT: Wersja PAL WipEout 3 ma Anti-Mod Protection, ale to chyba także za wiele nie wnosi...


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Kratos - 02-07-2012

Jak masz chipa to nie robi to różnicy ;) Myślałem po prostu, że korzystasz z tego samego programiku, co ja i stąd to pytanie.

EDIT: Wydaje mi się, że to ma znaczenie, że gra w wersji PAL ma to zabezpieczenie Anti-Mod Protection. Trzeba będzie jednak pobrać NTSC, przekonwertować i może wtedy mi ruszy.


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - ashin - 02-07-2012

http://www.youtube.com/watch?v=wrAwRoPsSug

Coś takiego znalazłem, ew spróbuj po prostu usunąć rozwinięcie ecm. Już nie pamiętam jak to konwertowałem, więc mam nadzieje, że filmik pomoże ;]


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - Kratos - 02-07-2012

Nie pomoże niestety, bo ja z tego pliku .bin.ecm zrobiłem .bin, tak jak pisałem w pierwszym poście, nie na tym problem polega.

Ewentualnie zaopatrzę się w Wipeout 3: Special Edition. Z tego co czytałem od zwykłej trójki różni się tylko paroma dodatkami, a może nie będzie robić takich problemów jak ta.


RE: Gra PSX - problem z wypakowaniem, pliki bin.ecm i .ape - kowkar77 - 30-07-2012

Kod:
http://www.theisozone.com/downloads/playstation/tools/unecm/

Tu mamy programik i instrukcję do tego drag & drop i po sprawie Smile