Dreamcast - pierwsze wrażenia.
#11
Zazwyczaj przyciski ABXY pełnią funkcję WSAD na klawiaturze, a analog myszki.
[Obrazek: Toonsil.png][Obrazek: 76561198009500616.png]
Nie pomagam na PW ;)

Odpowiedz
#12
No i dzisiaj profilaktycznie wykąpałem jeszcze drugiego pada, oraz udało mi się zlikwidować ciemne zarysowania na konsoli w postaci kropek, które od momentu wyjęcia Dreamcasta z paczki strasznie mnie irytowały i mierziły.

[Obrazek: xH48fJJl.jpg]
Kropka dobrze widoczna po prawej stronie tray'a.
[Obrazek: vrTbnDHl.jpg]

Tymczasem przechodzę Shenmue i zaczynam powoli przesiąkać dziwną mechaniką gry i ogólnym jej klimatem.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#13
Jak usunąłeś plamki i ryski? Mój także na to cierpi i trochę udało mi się usunąć spirytusem, ale nie wszystko schodzi.
[Obrazek: Toonsil.png][Obrazek: 76561198009500616.png]
Nie pomagam na PW ;)

Odpowiedz
#14
Metoda trochę spartańska, ale bardzo dobrze zadziałała w moim przypadku. Wziąłem malutki śrubokręt Phillipsa i delikatnie jednym z rantów ścierałem te kropki. Rant musi być ostry, ale bez przesady, żeby nie uszkodzić nieodwracalnie powłoki.

Delikatnie drapiesz to miejsce tak, jakby to było zabrudzenie i nieustannie wycierasz zdrapany pył i sprawdzasz, czy ślad jest nadal. Po wszystkim ślad widać tylko pod ostrym kątem i mocnym źródłem światła. Zdjęcie z fleszem znakiem tego, że ślad po zabiegu jest niewidoczny.

Można w ten sposób nawet zrobić podłużne rysy, bo też kilka takich na trayu było. Najważniejsze, aby zachować ostrożność i robić to bardzo delikatnie.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#15
Fajnie się czytało twoje pierwsze wrażenia z DC. Co do pada, to na prawdę ciekawa konstrukcja, magnesy+czujniki magnetyczne w spustach i analogu nieźle się spisują. Jednak mimo to czujnik może się zepsuć, a przynajmniej miałem takiego pada. Mnie po dłuższym graniu na padzie trochę dłonie i nadgarstki bolały ze względu na to że dłonie/gripy są równolegle do siebie ustawione, a powinny się rozchodzić. Sama konsola jest fajnie zaprojektowana, a jak się do niej dokupi emulator GD-romu to jest praktycznie bez wad. Ja swojego DC sprzedałem, bo to jednak nie konsola dla mnie, bardziej jestem zadowolony z Megadriva Smile
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
[Obrazek: 1307337.png]
Odpowiedz
#16
Pad jest bardzo ciekawy jednak bardzo nie wygodny. Na cale szczescie po kilku drobnych przerobkach da sie jako tako go uzywac. Pierwsza rzecz jaka polecam zrobic to wymienic galke analoga na ta z Xboxa, pasuje niemal idealnie (trzeba troche wyciac plastiku z pod spodu), a po wymianie gra sie o niebo lepiej.

Podczas dlugiej gry, szczegolnie we wszelkiego rodzaju wyscigi (ech Le Mans 24 Big Grin ) bola palce od triggerow ktore sa ustawione nieco za gleboko pod padem.

Piszczace VMU to znak rozladowanej baterii. Jesli bateria padla to podczas wlaczania konsoli rozlega sie bardzo nieprzyjemny pisk. Niestety VMU potrzebuje dwoch baterii CR2032 (o ile dobrze pamietam to sa te same co baterie od BIOSu w komputerach) a baterie rozladowuja sie bardzo szybko.

Dobra gra do "pogrania" ktora uzywa klawiszy z prawej strony jako drugiej galki jest MDK2, bardzo dobra gra, generalnie klasyka gatunku i na dodatek ten humor Big Grin

Dreamcast to swietna konsola, mozna na niej robic naprawde wiele, wlaczajac w to uruchamianie systemow operacyjnych i uruchamianie gier z "pendrive" (specjalny czytnik kart pamieci podlaczany do serial port z tylu konsoli, niestety nie dziala to tak dobrze jak powinno, glownie przez to ze nie wszystkie gry sa z tym adapterem kompatybilne).

Jesli chcecie troche wiecej poczytac o Dreamcascie polecam poczytac moj stary artykul ktory powrocil na forum w lipcu ubieglego roku https://www.playstationforum.pl/showthre...?tid=21687 ( http://born-to-be-wild.jogger.pl/2012/05...dreamcast/ )

BTW: Czy wiesz ze powstalo kilka gier na karte pamieci VMU ktore mialy mozliwosc gry multiplayer? VMU mozna laczyc ze soba wtyczkami i grac na karcie pamieci w multi Big Grin
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#17
Nigdy nie widziałem te konsoli na żywo i wybaczcie mi moje noobskie pytanie, ale do czego służy ten mały game boy do dreamcasta?
I co pokazuje mały ekranik na padzie?

Wysłane z mojego MediaPad T1 8.0 przy użyciu Tapatalka
[Obrazek: spaidi1987.png]
Odpowiedz
#18
VMU - Visual Memory Unit. To jest karta pamięci, na której przechowywać można zapisy gier. Ekranik służy m. in. do wyświetlania różnego rodzaju informacji podczas gry, np. w etapach QTE w Shenmue i podczas walk ekranik wyświetla wskazówki dotyczące tego, co w danym momencie wcisnąć. Zazwyczaj widoczne jest jedynie logo gry. Niektóre gry potrafią również zapisać na VMU minigierki, w które można grać za pomocą właśnie tego maleństwa.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#19
Niektore gry oprocz save'ow zapisywaly takze na VMU mini gry w ktore mozna bylo grac na VMU (cos jak tamagochi). Tu masz troche wiecej info http://en.wikipedia.org/wiki/VMU#Minigam...e_features oraz bardzo dobre zdjecie jak mozna bylo laczyc VMU w celu wymiany save'ow lub grania w te mini gry w trybie multi.

Sony wypuscilo cos podobnego takze dla pierwszego Playstation. To urzadzonko nazywalo sie PocketStation http://en.wikipedia.org/wiki/PocketStation i bylo znane wlasciwie jedynie w Japonii.

https://www.playstationforum.pl/showthre...#pid159360

http://youtu.be/LFy2vMqvzec?t=1m31s
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Nintendo Gamecube - pierwsze wrażenia. Makaveli 23 11188 23-09-2015, 08:23
Ostatni post: Szymon
  Sega Dreamcast Draco 14 13331 23-10-2012, 13:12
Ostatni post: Draco

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości