Liczba postów: 2377
Liczba wątków: 64
Dołączył: 16-10-2009
Klasyką można nazwać grę, która dobrych parę, paręnaście lat temu była świetna. Wiecie, rozkładała konkurencje swoją zarąbistością

Klasyką właśnie określam grę, którą można polecić "świeżemu" posiadaczowi danej konsoli. Np. dla Dreamcasta klasyką można nazwać chociażby świetną sagę Shenmue. O klasyce powiedzieć można na temat jakiejś serii, która cały czas jest kontynuowana choć to gorszy przykład. Jednak seria TonyHawk jest po części klasyką. Ja to tak widzę no i pare osób, które znam też tak sądzą.
![[Obrazek: Toonsil.png]](http://card.psnprofiles.com/1/Toonsil.png)
Nie pomagam na PW ;)
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
W przypadku klasyki największą rolę odgrywa na pewno czas. Coś musi jakiś czas być, żeby można było powiedzieć, że dana gra czy cokolwiek innego jest ponadczasowe. Dany produkt musi wybić się ponad inne i po właśnie kilkunastu latach być dalej wspominanym. Nawet niekoniecznie coś musi być dobre czy najlepsze, żeby można to było uznać za klasykę. Dana gra musi mieć to "coś", co wybija ją przed inne. Czas i jakaś bardzo charakterystyczna cecha (np. pokazanie czegoś jako pierwsi, pionierstwo) to moim zdaniem główne wyznaczniki tego, co można uznać za klasykę. A jaki to odstęp czasu jest potrzebny, żeby coś zostało uznane za klasykę to tego nikt nie wie. W przypadku gier, które świadczą o sile danej platformy ja mówię "must have" i tyle. To tak bardzo uogólniając wygląda moim zdaniem.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 1538
Liczba wątków: 534
Dołączył: 02-08-2012
Klasykiem zostaje bardzo dobra gra, która po upływie kilku lat pozostaje świetną pozycją dla zapalonych graczy i ciągle się o niej wspomina. Każdy następny tytuł należący do tego samego gatunku i posiadający podobną tematykę będzie do niego porównywany. Zgadzam się też ze słowami Kratosa - klasyk zazwyczaj jest też prekursorem gatunku lub tworzy własny podgatunek poprzez zaprezentowanie ciekawych rozwiązań. Według mnie ten temat jest tak samo kontrowersyjny jak próba tworzenia listy gatunków. Każda z osób biorących udział w dyskusji ma swój punkt widzenia w tym temacie. Dla mnie klasykiem jest bardzo stara gra, o której trudno zapomnieć, a każda myśl jest swego rodzaju sentymentalną podróżą w czasie. Dla innej osoby klasykiem może być gra znajdująca się w danym momencie na szczycie wszystkich rankingów i będąca ciągle w sprzedaży.
Liczba postów: 2840
Liczba wątków: 188
Dołączył: 27-08-2011
Może też zostać gra która staje się pierwowzorem (Wolfenstein, DOOM itp) coś co swoim pojawieniem na rynku zapoczątkowało nowy okres w grach. Pierwsze RTS, FPS w jakiś sposób są grami klasycznymi tak samo jak Strategie turowe w tej chwili są też nazywane "klasycznymi strategiami"
Liczba postów: 1103
Liczba wątków: 119
Dołączył: 29-09-2011
Bzdurą jest uważanie iż klasyka to tylko czas. Niekoniecznie. Jeżeli chociażby konsola ma kilka lat, a już pojawia się świetna gra, która na pewno stanie się klasyką, to czas nie jest tak istotny. Gry kultowe, czy też klasyczne to gry wybitne wydane na jakąś konsolę, które ustanowiły pewien nurt i nałożyły nowe wymagania na gry. Podobnie jest z muzyką, która jeżeli jest odkrywcza, albo zaczyna jakiś nowy nurt muzyczny staje się klasykiem.
GoW z pewnością jest klasykiem, już nawet pomijając czas w którym został wydany. Stworzył on nowy rodzaj rozgrywki, To on rozprzestrzenił QTE, które w dzisiejszych czasach znajdują się prawie w każdej grze. To co graficznie wyciągnął z PS2 to też jest niesamowity wyczyn. Do dziś, a teraz jestem od jakiegoś czasu posiadaczem dobrego komputera, te widoki zapierają dech w piersiach. Odkrywając przygody Kratosa po raz pierwszy byłem strasznie podniecony i każde dobre słowo wylane na tę serie było tego warte. Nieważne czy lubisz slashery, czy wolisz tomb raidera, ta gra dostarczy Ci zawsze zabawy i dlatego jest klasykiem na PS2. Takich gier można mnożyć. Tak samo klasykiem na PS3 jest Uncharted, a wcale tak starą grą nie jest.
Wiele czynników wpływa na to miano(klasyk) w przypadku wszelakich osiągnięć, gier, czy albumów muzycznych