14-01-2015, 21:44
![[Obrazek: castle-of-illusion.jpg]](http://www.androidblog.it/wp-content/uploads/2014/06/castle-of-illusion.jpg)
Na początek powinienem zapytać ''Czy grał ktoś w Castle of Illusion?'' O grze wspomniał niegdyś Kratos w jakimś temacie o przecenach na PSN. Ów tytuł to odświeżona wersja 16bitowej platformówki z 1990 roku, wykonana przez firmę Sega. Gra dostępna jest na PC (ma całkiem niemałe wymagania jak na taki tytuł), PS3 i właśnie Antka. Jej cena w Google Play jest całkiem niemała i wynosi 35zł. Nieźle? Nieźle. Na szczęście są wypożyczalnie i postanowiłem sprawdzić, czy cena jest adekwatna do jakości.
Zamek Iluzji robi wrażenie praktycznie od samego jej uruchomienia. Producent zaleca granie na słuchawkach i rzeczywiście tak jest najlepiej, gdyż dźwięk jest mocną stroną tej produkcji. Menu jest bardzo ładne i od razu daje nam do zrozumienia, że gra utrzymywać się będzie w temacie magii i fantastyki. Przez całą rozgrywkę towarzyszyć nam będzie lektor opisujący aktualne wydarzenia - rozgrywka miała sprawiać wrażenie opowiadanej baśni i rzeczywiście wyszło to bardzo dobrze, efekt jest oryginalny i przyjemny w odbiorze.
Główny motyw menu:
Głównym protagonistą Castle of Illusion jest Miki, który wchodzi do tytułowego zamku w celu uratowania Minnie. Myszka została uwięziona w najwyższej wieży zamku przez wiedźmę o imieniu Mizrabel, która chce ukraść jej młodość. Aby uratować ukochaną Miki musi zdobyć siedem magicznych klejnotów które umożliwią mu zbudowanie tęczowego mostu i dostanie się do owej komnaty. Wejście w ich posiadanie wymaga jednak od Mikiego odwiedzenia przeróżnych lokacji i pokonaniu mieszkających w nich przeciwników.
![[Obrazek: 252897-CastleOfIllusionHD.jpg]](http://cdn.destructoid.com//ul/252897-CastleOfIllusionHD.jpg)
Nie tylko muzyka i dźwięki stoją na wysokim poziomie, bowiem grafika również prezentuje się wspaniale. Poszczególne lokacje są naprawdę śliczne, różnorodne i bardzo bogate w szczegóły. Wersja na Androida jest jednak ciut wybrakowana względem tej z PS3 - lokacje w tej drugiej mają jeszcze więcej detali które cieszą oko, ale dostrzegłem to oczywiście dopiero po obejrzeniu gameplayów na YT.
Miki walczy z oponentami rzucając w nich znalezionymi przedmiotami bądź skacząc im po głowach, co pozwala mu również na wysokie skoki. Etapy rozgrywają się zazwyczaj na kilku poziomach wysokości, gra nie ogranicza się do parcia w prawo. Pojawiają się również proste zagadki czy ciekawe tricki. Przykładowo w jednym etapie widzimy na swojej drodze kolorowe panele i duże lustro które odbija tylko niektóre z nich. Okazuje się, że połowa kafelków jest iluzją i znika po nadepnięciu na nie, co powoduje spadek w otchłań. Prawdziwa droga odbita jest w lustrze i to właśnie nią należy podążyć. Miło, a takich smaczków jest więcej. Kolejnym ważnym elementem są walki z bossami - to od nich uzyskujemy wspomniane wyżej klejnoty. Pojedynki są ciekawe i wymagają od gracza sprytu i refleksu - niby proste, ale jednak wygrana przynosi satysfakcję, a o to przecież chodzi.
![[Obrazek: 256219-CastleOfIllusion.jpg]](http://cdn.destructoid.com//ul/256219-CastleOfIllusion.jpg)
Na ten moment to chyba tyle, zapraszam do dyskusji a Ja podsumuję ten tytuł gdy go ostatecznie ukończę.