Łatka zmniejszająca poziom trudności God of War: Wstąpienie w drodze?
#11
Nie można popadać ze skrajności w skrajność. Tak jak zbyt niski poziom trudności i nafaszerowanie gry ciągłym sekwencjami QTE w niektórych nowszych pozycjach można rozpatrywać przez pryzmat wady, tak brak checkpointów i możliwości zapisu naszych postępów oraz archaiczny model rozgrywki nie jest czymś idealnym z punktu widzenia przeciętnego gracza (nie casuala, nie hardcorowca, tylko najzwyklejszego gracza). Przykładowo w "Medal of Honor: Frontline" grało mi się bardzo przyjemnie za sprawą wylewającego się z ekranu wojennego klimatu, lecz jak przypomnę sobie ciągłe próby rozpoczynania danej misji od nowa ponieważ popełniłem głupi błąd pod samą końcówką, to już nie jest tak fajnie (tak, pluję do fragmentu w niemieckiej rezydencji, na zakończenie którego trzeba było skoczyć na pakę ciężarówki, a mi nie udało się w nią trafić Smile).

Lubię, gdy gra sprawia mi przyjemność za sprawą wciągającej fabuły, nietuzinkowego klimatu i stworzonego świata. Gdy dołożymy do tego satysfakcję z jej ukończenia i dawkę adrenaliny z niej wynikającą - przykładowo możliwość spadnięcia w przepaść podczas pokonywania przeszkód terenowych w serii "Prince of Persia", strach przed wykryciem naszego bohatera przez strażników w "Splinter Cell", czy też typowa świadomość zagrożenia ze strony wroga(/przeciwnika w sportówkach i wyścigówkach) w niemal każdej grze - wtedy jest bardzo dobrze. Jednak utrudnianie życia graczowi za sprawą archaicznego i stricte hardcorowego poziomu trudności jest dla mnie strzałem w stopę ograniczającym delektowanie się wspaniałością i miodnością danej pozycji. Co z tego, że gra ma przepiękną oprawę audiowizualną i oferuje solidne doznania w sferze klimatu, fabuły oraz innych elementów rozgrywki, skoro jej przejście jest dla nas katorgą w postaci ogromnej ilości prób i ciągłych restartów misji, bowiem autorzy nie uwzględnili checkpointów i możliwości zapisu. Tym bardziej nie rozumiem tych najbardziej starych gier, w których trzeba zaczynać GRĘ od początku. Sam jestem typem gracza, który potrafi przejść trudny etap bezbłędnie i popełnić kuriozalny błąd w najbardziej banalnej czynności i momencie, dlatego też nie lubię gdy jestem ograniczony limitem zapisów lub brakiem tej opcji.

Jeżeli chodzi o casualizację i całą jej otoczkę, to również ubolewam nad tym zjawiskiem, aczkolwiek nie miałem z nim styczności ze względu na niemożność ogrywania tych najnowszych pozycji. W głównej mierze nie podoba mi się systematyczne bicie rekordów pod względem znikomej ilości czasu potrzebnego do ukończenia kampanii dla pojedynczego gracza. Mówiąc kolokwialnie gry stają się coraz krótsze, a mimo to kosztują tyle samo, a nawet drożej. W każdym razie wolę się nie na ten temat nie wypowiadać do czasu, gdy nie zagram w jakąś nowszą pozycję.
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#12
Santa Monica Studio wypuściło niesławnego patcha, ale co ciekawe najpierw obiecali, że dotyczył on będzie tylko poziomu Normal, a teraz okazuje się, że każdy z 3 początkowych poziomów trudności będzie łatwiejszy w tej końcówce. Oby to tylko nie doprowadziło do precedensu i kolejnych błagań "graczy" (w cudzysłowie, bo inaczej ich nie mogę nazwać) o obniżenie poziomów trudności w innych grach. Co innego dać graczowi wyrazić swoje zdanie, zapytać o coś, a co innego przychylać się do jego tak niepoważnych próśb.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#13
o co wam chodzi koledzy, jak ktos bedzie chcial to sciagnie sobie latke, a jak nie to nie Smile
[Obrazek: ekrms3.gif]
Odpowiedz
#14
Niby masz rację Samyeu. Ambitny gracz przejdzie ten moment w pierwotnych założeniach, a mopik skorzysta z patcha.

Sam jednak ze zdumieniem oglądam z boku zaistniałą sytuację i w pewnym sensie mnie to niepokoi. Nie chciałbym żeby tego typu niańczenie gracza stało się w branży stałym trendem. Przecież GOW nigdy nie doprowadzał statystycznego konsolowca do rwania włosów z głowy i rzucania padem o ścianę. Owszem, trzeba się momentami spocić nawet na "normalu", szpile te są wymagające na wyższych poziomach trudności, a na najwyższym nawet bardzo trudne. Skoro jednak gracz doszedł do tego finału, to oznacza to mniej więcej tyle, że ma już jakieś pojęcie o rozgrywce. Wystarczy zacisnąć zęby i wykonać kilkanaście podejść. Kwestia samozaparcia. Skoro testerzy podczas tworzenia gry to przechodzili, to gracz też może. Bez przesady, tym bardziej, że przygody Kratosa kierowane są do dorosłych odbiorców.

Gra nie może być zbyt łatwa, bo wówczas automatycznie traci na miodności. Bodaj Paul ostatnio wytknął ten element w przypadku opisywania którejś części "Star Wars". Ashin był podobnym faktem zdegustowany w przypadku ogrywania "Power Rangers Super Legends". Osobiście byłem lekko zniesmaczony podczas ogrywania DMC2, bo bezmyślne naparzanie dwóch przycisków skutecznie odbierało mi satysfakcję z zaliczania kolejnych poziomów. Przyzwoity poziom trudności jest wręcz niezbędny do czerpania radochy z rozgrywki. Moim zdaniem łatka która wyszła, to śmiech na sali.
[Obrazek: Kraszuuu.png]
Odpowiedz
#15
(25-03-2013, 13:25)Samyeu napisał(a): o co wam chodzi koledzy, jak ktos bedzie chcial to sciagnie sobie latke, a jak nie to nie Smile

To nie do końca prawda. Skoro już wydają patch zmniejszający poziom trudności w grze i to na prośbę podejrzewam wielu graczy, to w przyszłości twórcy GoW'a i pewnie innych gier z automatu będą zmniejszać poziom trudności, tak aby normal stał się easym itp itd, poprzeczka pójdzie o poziom w dół, ze względu na graczy. Bo każdy chce zarobić jak najwięcej. Prawda jest taka, że jeżeli jakaś produkcja jest dla kogoś za trudna niech spróbuje na mniejszym poziomie trudności.
Taki Krasz np zaczynał DMC3 na easy i teraz jest na etapie Harda. Nie pisał petycji do twórców, że normal jest zbyt trudny. Gdyby takie głosy dochodziły, od strony poziomu Very Hard, to może rzeczywiście oznaczało by to zawyżoną poprzeczkę, bo i tak się zdarzało, jednak myślę, że to po prostu zły omen.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  The Last of Us otrzyma DLC zwiększające poziom trundości PaultheGreat 2 2162 04-04-2014, 16:55
Ostatni post: Rave_PL
  Osiągnięto 100 poziom w PlayStation Network PaultheGreat 9 4619 17-12-2013, 20:27
Ostatni post: Szymon
  Ekranizacja The Last of Us również w drodze? Kratos 0 1330 29-11-2013, 14:02
Ostatni post: Kratos
  God of War: Wstąpienie najsłabszy w serii? Kratos 4 2555 17-03-2013, 10:55
Ostatni post: ashin
  Łatka do Far Cry 3 - warta uwagi. JaDCorbeN 0 1253 07-03-2013, 14:33
Ostatni post: JaDCorbeN
  God of War: Wstąpienie Kratos wkracza w świat multiplayer ashin 0 1637 29-11-2012, 14:04
Ostatni post: ashin
  Furie w nowym zwiastunie God of War: Wstąpienie Kratos 4 2600 02-09-2012, 10:45
Ostatni post: ashin
  Sequel Dead Island w drodze Kratos 0 1477 09-06-2012, 23:50
Ostatni post: Kratos

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości