UWAGA: LINKI UMIESZCZONE NA GÓRZE SĄ JUŻ NIESTETY NIEAKTYWNE. PONIŻEJ LINK DO FOLDERU ZAWIERAJĄCEGO PLIKI
- POPS_IOX.PAK
- POPSTARTER.ELF - Najnowsza BETA 17 WiP
- CUE2POPS oraz POPS2CUE, pliki *EXE
https://drive.google.com/drive/folders/0...sp=sharing
Z racji, że emulacja szaraczka rozkwita w najlepsze na starej czarnulce, postanowiłem przygotować drobny tutorial, który pozwoli uruchamiać gry z PS1 przez SMB (kabel ethernetowy).
Najnowsza wersja pliku POPSTARTER.ELF to WIP 06 b15 (09/19/2016), zamieszczona poniżej. Podziękowania dla krHACKena za przygotowanie programu. Postaram się informować o pojawiających się aktualizacjach.
Co będzie nam potrzebne?
- konsola PlayStation 2 z zainstalowanym FMCB oraz unofficial Launch ELF
- najnowszy build Open PS2 Loader - TUTAJ
- moduły internetowe, które skopiujemy do karty pamięci TUTAJ
- główny plik *ELF POPSTARTER - TUTAJ
- CUE2POPS, narzędzie do konwersji obrazów bin/cue do formatu POPSTARTER *VCD - TUTAJ
- plik POPS_IOX.PAK - TUTAJ
Część PC
Zanim zaczniemy zabawę z grami na konsoli, najpierw trzeba przygotować uzupełnienie serweru PS2SMB, z którego uruchamiasz gry na system PS2. Zakładam, że serwer SMB masz już gotowy, dlatego nie zamierzam go tłumaczyć w tym poradniku.
1. W folderze udostępnianym do OPL tworzymy podfolder o nazwie POPS i wrzucamy do niego pliki POPSTARTER.ELF oraz POPS_IOX.PAK
2. Wypakowujemy paczkę modułów sieciowych i otwieramy pliki IPCONFIG.DAT oraz SMBCONFIG.DAT za pomocą zwykłego notatnika:
a)W pliku IPCONFIG.DAT wpisujemy adres sieciowy naszej konsoli PS2. Można go przepisać z ustawień sieciowych Open PS2 Loader.
Wszystkie trzy numerki przepisujemy w jednym wierszu, zachowując spację pomiędzy nimi. Przykładowo:
192.168.0.13 255.255.255.0 192.168.0.254
b) W pliku SMBCONFIG.DAT wpisujemy adres IP naszego komputera (można go sprawdzić za pomocą komendy ipconfig w wierszu poleceń) oraz nazwę udostępnionego folderu. W przypadku konta użytkownika zabezpieczonego hasłem, wpisujemy także nazwę użytkownika oraz hasło. Jeśli nie, konto użytkownika jest zbędne. Przykładowo:
192.168.0.254 Nazwa mojego folderu
3. Zapisujemy zmiany w obydwóch plikach. Tak, cały folder POPSTARTER wraz z modułami jest gotowy do skopiowania na kartę pamięci PS2 przez Pendrive. Należy pamiętać o tym, że nośnik musi być sformatowany do FAT32
Tworzenie zgodnych obrazów gier
1. Zgrywamy nasze gry na PS1, używając chociażby ImgBurn do formatu bin/cue.
2. Rozpakowujemy zawartość archiwum CUE2POPS 2.2. Otrzymujemy batcher exe
3. Stworzony plik *cue przeciągamy na plik *exe. Pojawi się informacja w wierszu poleceń o tworzeniu pliku *VCD
4. Gdy okno zniknie, gotowy plik *VCD kopiujemy do folderu POPS w naszym udostępnionym SMB
5. Zmieniamy nazwę pliku POPSTARTER.ELF. Odtwarzając gry przez SMB, pliki ELF muszą mieć prefix SB. Zatem, nasz plik uruchamiający to będzie SB.nazwa obrazu VCD.ELF Przykładowo:
Spyro 2 - Ripto's Rage.VCD
SB.Spyro 2 - Ripto's Rage. ELF
W ten sposób, otrzymujemy gotową grę do uruchomienia przez emulator.
Rozpoznawanie POPSTARTERA przez Open PS2 Loader
1. W głównym folderze udostępnionym dla PS2 (u mnie PS2SMB) tworzymy plik conf_elm.cfg. Otwieramy go przez zwykły notatnik.
2. Plik ten służy jako lista gier na PS1 dla Open PS2 Loader. Jeżeli chcemy, aby nasz obraz - tu posłużę się dalej przykładem Spyro 2 - był widoczny, musimy go dodać do listy. Przykłądowo:
Spyro 2 - Ripto's Rage=smb:/POPS/SB.Spyro 2 - Ripto's Rage.ELF
3. Zapisujemy zmiany i wychodzimy z notatnika. Część PC została zakończona, przenosimy się do konsoli.
Część PS2
1. Na kartę pamięci kopiujemy (za pomocą Unofficial Launch ELF) załączony na samej górze Open PS2 Loader oraz przygotowany przez nas wcześniej folder POPSTARTER z modułami.
2. Uruchamiamy Open PS2 Loader
3. W 'Display Settings' ustawiamy wyświetlanie "ELM Loader Menu". Zapisujemy zmiany i wychodzimy z OPL
4. Przy następnym uruchomieniu OPL lista gier na PS1 powinna być widoczna pod ikonką szaraczka. Jeżeli wszystko zostało wykonane prawidłowo, nasz emulator uruchomi się po wybraniu gry i załaduje pozycję.
Aby wyjść z emulatora, w trakcie rozgrywki wciskamy R1+L1+SELECT+START jednocześnie. W oknie dialogowym z japońskimi napisami kierujemy D-Padem w lewo i zatwierdzamy Kółkiem.
UWAGA: Każda kolejna dodana gra potrzebuje osobnego pliku POPSTARTER.ELF. Najlepiej mieć zapasowy oryginalny plik, zmieniać jego nazwę pod daną grę oraz kopiować do udostępnionego folderu POPS
W ramach ciekawostki, zamieszczam link do oficjalnej listy kompatybilności oraz wyniki własnych testów.
Lista - TUTAJ
Testowane gry:
Black Dawn - NIE
Bloody Roar 2 - TAK
Crash Bandicoot - TAK
Crash Bandicoot 2 - Cortex Strikes Back - TAK
Crash Bandicoot 3 - Warped - TAK
Crash Team Racing - TAK
Crash Bash - TAK(migające postacie, do poprawienia)
Gran Turismo - TAK
Kula World - TAK
MediEvil - TAK
MTV Snowboarding - NIE
Rapid Racer - TAK
Rayman - TAK
Rollcage - TAK
Spyro 2 - Ripto's Rage (NTSC, CRACK) - TAK (bez Cracka się zawiesza)
Sled Storm - TAK
Speed Freaks - NIE
Team Buddies - TAK
Worms Armageddon - NIE
V-Rally 2 - Championship Edition - TAK (zwolnienia przy większej ilości oponentów)
Hydro Thunder - NIE
Medal of Honor - TAK
Medal of Honor - Underground - TAK
Quake II - TAK
Disruptor - TAK
FAQ #001 - Gra X mi nie działa, jestem pewien, że wszystko dobrze zrobiłem. Co robić?
Na początek, warto rzucić okiem na listę kompatybilności, celem sprawdzenia czy gra współpracuje z emulatorem. Jeśli wpis pochodzi z przestarzałej wersji emulatora bądź gry nie ma na liście, warto zainteresować się trybami kompatybilności.
Tryby Kompatybilności - TUTAJ
Tryby kompatybilności włączamy, wrzucając jeden z siedmiu zamieszczonych plików PATCH_Y.BIN do lokalizacji smb:/POPS/X X to tytuł Twojej gry i nazwa folderu, w którym POPSTARTER trzyma wirtualną kartę pamięci PS1. Każdy działa troszeczkę inaczej i kto wie, być może jeden z nich pomoże uruchomić Twoją grę. Jeśli jeszcze nie ma folderu X, należy go stworzyć. Dla zainteresowanych, podaję opis działania trybów (ENG)
WAŻNE: Trybów kompatybilności nie można ze sobą łączyć. Jeśli PATCH_1.BIN nie pomaga, kopiujemy PATCH_2.BIN, usuwając z folderu PATCH_1.BIN, tak do skutku. Jeżeli tryby kompatybilności nie pomagają, pozostaje czekać na usprawnienie kompatybilności w następnej wersji emulatora!
FAQ #002 - Chcę zagrać w grę wielopłytową. Jak to zrobić?
W najnowszym buildzie POPSTARTER pojawił się dokończony mechanizm zmiany płyty, dzięki czemu możemy zagrać w gry wielopłytowe (seria Final Fantasy, Metal Gear Solid, et cetera) Przedstawiam zatem drobną instrukcję obsługi gier wielopłytowych. Posłużymy się przykładem Metal Gear Solid.
1. Tworzymy plik DISCS.TXT. Otwieramy go w Notatniku.
2. Wpisujemy w nim nazwy wszystkich obrazów VCD naszej gry. Przykładowo:
Metal Gear Solid CD1.VCD
Metal Gear Solid CD2.VCD
3. Zapisujemy zmiany i kopiujemy plik do smb:/POPS/Metal Gear Solid
4. W trakcie rozgrywki, jeżeli gra nas poprosi o zmianę płyty, stosujemy podane niżej kombinacje przycisków:
Select+L2+R2+ - Otwarcie wirtualnej klapki napędu
Select+L2+R2+Up - Włożenie dysku nr 1 (DISCS.TXT - wiersz 1)
Select+L2+R2+Right - Włożenie dysku nr 2 (DISCS.TXT - wiersz 2)
Select+L2+R2+Down - Włożenie dysku nr 3 (DISCS.TXT - wiersz 3)
Select+L2+R2+Left - Włożenie dysku nr 4 (DISCS.TXT) - wiersz 4)
Select+L2+R2+ - Zamknięcie wirtualnej klapki napędu
UWAGA: Limit dysków na jedną grę to 4!
- POPS_IOX.PAK
- POPSTARTER.ELF - Najnowsza BETA 17 WiP
- CUE2POPS oraz POPS2CUE, pliki *EXE
https://drive.google.com/drive/folders/0...sp=sharing
Z racji, że emulacja szaraczka rozkwita w najlepsze na starej czarnulce, postanowiłem przygotować drobny tutorial, który pozwoli uruchamiać gry z PS1 przez SMB (kabel ethernetowy).
Najnowsza wersja pliku POPSTARTER.ELF to WIP 06 b15 (09/19/2016), zamieszczona poniżej. Podziękowania dla krHACKena za przygotowanie programu. Postaram się informować o pojawiających się aktualizacjach.
Co będzie nam potrzebne?
- konsola PlayStation 2 z zainstalowanym FMCB oraz unofficial Launch ELF
- najnowszy build Open PS2 Loader - TUTAJ
- moduły internetowe, które skopiujemy do karty pamięci TUTAJ
- główny plik *ELF POPSTARTER - TUTAJ
- CUE2POPS, narzędzie do konwersji obrazów bin/cue do formatu POPSTARTER *VCD - TUTAJ
- plik POPS_IOX.PAK - TUTAJ
Część PC
Zanim zaczniemy zabawę z grami na konsoli, najpierw trzeba przygotować uzupełnienie serweru PS2SMB, z którego uruchamiasz gry na system PS2. Zakładam, że serwer SMB masz już gotowy, dlatego nie zamierzam go tłumaczyć w tym poradniku.
1. W folderze udostępnianym do OPL tworzymy podfolder o nazwie POPS i wrzucamy do niego pliki POPSTARTER.ELF oraz POPS_IOX.PAK
2. Wypakowujemy paczkę modułów sieciowych i otwieramy pliki IPCONFIG.DAT oraz SMBCONFIG.DAT za pomocą zwykłego notatnika:
a)W pliku IPCONFIG.DAT wpisujemy adres sieciowy naszej konsoli PS2. Można go przepisać z ustawień sieciowych Open PS2 Loader.
Wszystkie trzy numerki przepisujemy w jednym wierszu, zachowując spację pomiędzy nimi. Przykładowo:
192.168.0.13 255.255.255.0 192.168.0.254
b) W pliku SMBCONFIG.DAT wpisujemy adres IP naszego komputera (można go sprawdzić za pomocą komendy ipconfig w wierszu poleceń) oraz nazwę udostępnionego folderu. W przypadku konta użytkownika zabezpieczonego hasłem, wpisujemy także nazwę użytkownika oraz hasło. Jeśli nie, konto użytkownika jest zbędne. Przykładowo:
192.168.0.254 Nazwa mojego folderu
3. Zapisujemy zmiany w obydwóch plikach. Tak, cały folder POPSTARTER wraz z modułami jest gotowy do skopiowania na kartę pamięci PS2 przez Pendrive. Należy pamiętać o tym, że nośnik musi być sformatowany do FAT32
Tworzenie zgodnych obrazów gier
1. Zgrywamy nasze gry na PS1, używając chociażby ImgBurn do formatu bin/cue.
2. Rozpakowujemy zawartość archiwum CUE2POPS 2.2. Otrzymujemy batcher exe
3. Stworzony plik *cue przeciągamy na plik *exe. Pojawi się informacja w wierszu poleceń o tworzeniu pliku *VCD
4. Gdy okno zniknie, gotowy plik *VCD kopiujemy do folderu POPS w naszym udostępnionym SMB
5. Zmieniamy nazwę pliku POPSTARTER.ELF. Odtwarzając gry przez SMB, pliki ELF muszą mieć prefix SB. Zatem, nasz plik uruchamiający to będzie SB.nazwa obrazu VCD.ELF Przykładowo:
Spyro 2 - Ripto's Rage.VCD
SB.Spyro 2 - Ripto's Rage. ELF
W ten sposób, otrzymujemy gotową grę do uruchomienia przez emulator.
Rozpoznawanie POPSTARTERA przez Open PS2 Loader
1. W głównym folderze udostępnionym dla PS2 (u mnie PS2SMB) tworzymy plik conf_elm.cfg. Otwieramy go przez zwykły notatnik.
2. Plik ten służy jako lista gier na PS1 dla Open PS2 Loader. Jeżeli chcemy, aby nasz obraz - tu posłużę się dalej przykładem Spyro 2 - był widoczny, musimy go dodać do listy. Przykłądowo:
Spyro 2 - Ripto's Rage=smb:/POPS/SB.Spyro 2 - Ripto's Rage.ELF
3. Zapisujemy zmiany i wychodzimy z notatnika. Część PC została zakończona, przenosimy się do konsoli.
Część PS2
1. Na kartę pamięci kopiujemy (za pomocą Unofficial Launch ELF) załączony na samej górze Open PS2 Loader oraz przygotowany przez nas wcześniej folder POPSTARTER z modułami.
2. Uruchamiamy Open PS2 Loader
3. W 'Display Settings' ustawiamy wyświetlanie "ELM Loader Menu". Zapisujemy zmiany i wychodzimy z OPL
4. Przy następnym uruchomieniu OPL lista gier na PS1 powinna być widoczna pod ikonką szaraczka. Jeżeli wszystko zostało wykonane prawidłowo, nasz emulator uruchomi się po wybraniu gry i załaduje pozycję.
Aby wyjść z emulatora, w trakcie rozgrywki wciskamy R1+L1+SELECT+START jednocześnie. W oknie dialogowym z japońskimi napisami kierujemy D-Padem w lewo i zatwierdzamy Kółkiem.
UWAGA: Każda kolejna dodana gra potrzebuje osobnego pliku POPSTARTER.ELF. Najlepiej mieć zapasowy oryginalny plik, zmieniać jego nazwę pod daną grę oraz kopiować do udostępnionego folderu POPS
W ramach ciekawostki, zamieszczam link do oficjalnej listy kompatybilności oraz wyniki własnych testów.
Lista - TUTAJ
Testowane gry:
Black Dawn - NIE
Bloody Roar 2 - TAK
Crash Bandicoot - TAK
Crash Bandicoot 2 - Cortex Strikes Back - TAK
Crash Bandicoot 3 - Warped - TAK
Crash Team Racing - TAK
Crash Bash - TAK(migające postacie, do poprawienia)
Gran Turismo - TAK
Kula World - TAK
MediEvil - TAK
MTV Snowboarding - NIE
Rapid Racer - TAK
Rayman - TAK
Rollcage - TAK
Spyro 2 - Ripto's Rage (NTSC, CRACK) - TAK (bez Cracka się zawiesza)
Sled Storm - TAK
Speed Freaks - NIE
Team Buddies - TAK
Worms Armageddon - NIE
V-Rally 2 - Championship Edition - TAK (zwolnienia przy większej ilości oponentów)
Hydro Thunder - NIE
Medal of Honor - TAK
Medal of Honor - Underground - TAK
Quake II - TAK
Disruptor - TAK
FAQ #001 - Gra X mi nie działa, jestem pewien, że wszystko dobrze zrobiłem. Co robić?
Na początek, warto rzucić okiem na listę kompatybilności, celem sprawdzenia czy gra współpracuje z emulatorem. Jeśli wpis pochodzi z przestarzałej wersji emulatora bądź gry nie ma na liście, warto zainteresować się trybami kompatybilności.
Tryby Kompatybilności - TUTAJ
Tryby kompatybilności włączamy, wrzucając jeden z siedmiu zamieszczonych plików PATCH_Y.BIN do lokalizacji smb:/POPS/X X to tytuł Twojej gry i nazwa folderu, w którym POPSTARTER trzyma wirtualną kartę pamięci PS1. Każdy działa troszeczkę inaczej i kto wie, być może jeden z nich pomoże uruchomić Twoją grę. Jeśli jeszcze nie ma folderu X, należy go stworzyć. Dla zainteresowanych, podaję opis działania trybów (ENG)
Cytat:0×01 help restoring the music/voices in several games (seria Spyro the Dragon)
0×02 a variant of mode 0×01, with a second hack for not breaking the MDECoding of FMVs (was designed for the Colony Wars series)
0×03 can be used if the mode 0×01 doesn’t provide the expected results
0×04 prevent the emulator from writing a garbage value in two of the virtual GPU registers (fixes slowdowns, flickering, and many other glitches)
0×05 made for fixing the cutscenes of the PAL Resident Evil: Director’s Cut
0×06 disable the OSD shell of the emulator’s built-in BIOS, making some games that freeze on startup run
0×07 fixes the missing textures problems (example : Tomb Raider III )
WAŻNE: Trybów kompatybilności nie można ze sobą łączyć. Jeśli PATCH_1.BIN nie pomaga, kopiujemy PATCH_2.BIN, usuwając z folderu PATCH_1.BIN, tak do skutku. Jeżeli tryby kompatybilności nie pomagają, pozostaje czekać na usprawnienie kompatybilności w następnej wersji emulatora!
FAQ #002 - Chcę zagrać w grę wielopłytową. Jak to zrobić?
W najnowszym buildzie POPSTARTER pojawił się dokończony mechanizm zmiany płyty, dzięki czemu możemy zagrać w gry wielopłytowe (seria Final Fantasy, Metal Gear Solid, et cetera) Przedstawiam zatem drobną instrukcję obsługi gier wielopłytowych. Posłużymy się przykładem Metal Gear Solid.
1. Tworzymy plik DISCS.TXT. Otwieramy go w Notatniku.
2. Wpisujemy w nim nazwy wszystkich obrazów VCD naszej gry. Przykładowo:
Metal Gear Solid CD1.VCD
Metal Gear Solid CD2.VCD
3. Zapisujemy zmiany i kopiujemy plik do smb:/POPS/Metal Gear Solid
4. W trakcie rozgrywki, jeżeli gra nas poprosi o zmianę płyty, stosujemy podane niżej kombinacje przycisków:
Select+L2+R2+ - Otwarcie wirtualnej klapki napędu
Select+L2+R2+Up - Włożenie dysku nr 1 (DISCS.TXT - wiersz 1)
Select+L2+R2+Right - Włożenie dysku nr 2 (DISCS.TXT - wiersz 2)
Select+L2+R2+Down - Włożenie dysku nr 3 (DISCS.TXT - wiersz 3)
Select+L2+R2+Left - Włożenie dysku nr 4 (DISCS.TXT) - wiersz 4)
Select+L2+R2+ - Zamknięcie wirtualnej klapki napędu
UWAGA: Limit dysków na jedną grę to 4!
Posiadane konsole
PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)
PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)
Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Loop Hero
Hotshot Racing