14-11-2013, 09:53
![[Obrazek: W%C5%82adca.jpg]](http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/qjin/2013/listopad/W%C5%82adca.jpg)
"Middle-Earth: Shadow of Mordor" będzie kolejnym tytułem na podstawie uniwersum wykreowanego przez Tolkiena, a za jego stworzenie będzie odpowiedzialne studio Monolith - tak ogłosił koncern Warner Bros. Interactive. Gra ma stanowić prequel książkowego/filmowego Władcy Pierścieni, będzie to gra akcji w perspektywie trzecioosobowej.
Głównym bohaterem ma być niejaki Talion, którego głównym celem będzie zemsta za śmierć swoich najbliższych. Historia będzie zatem napiętnowana doświadczeniami osobistymi tego mężczyzny. Twórcy zapowiadają, że klimat pozycji będzie ciężki, starcia z wrogami brutalne, a w trakcie przebiegu fabuły spotkamy się z rozterkami moralnymi np. decydując o życiu lub śmierci napotkanych bohaterów niezależnych.
Największą innowacją ma być system Nemesis, który będzie odpowiedzialny za odmienność napotkanych przeciwników - w zależności od oponenta spotkamy się z innym stylem walki, umiejętnościami, czy słabościami. Dzięki temu każde starcie ma stanowić nowe wyzwanie wymuszające na graczu podjęcie odpowiedniej taktyki. Co ciekawe pokonany przeciwnik może jakimś cudem ujść z życiem, co nie będzie oznaczało końca naszych problemów - wróg za jakiś czas powróci i to silniejszy o bagaż doświadczeń nabytych w czasie ostatniego starcia. Każdy przeciwnik będzie posiadał swoją tożsamość i odmienną paletę umiejętności, doświadczenie. Oprócz wspomnianego wpływu na walkę, przełoży się to z pewnością na zwiększenie autentyczności zaprezentowanego świata. Napotkani NPC będą mieli swoje zadania, więc nie stoi nic na przeszkodzie, że natrafimy na walczących ze sobą wojowników, z których jeden ma za zadanie zabicie tego drugiego.