Silent Hill Origins
#1
Wczoraj i dzisiaj udało mi się skończyć pierwszą grę na PSP... Smile
Grałem w sumie 5-6 dni, a zabawa była klimatyczna... Smile
Wczoraj udało mi się przez przypadek zobaczyć zakończenie UFO, a dzisiaj dokończyłem grę i zobaczyłem "złe" zakończenie.

Dodam, że było to moje pierwsze spotkanie z serią Silent Hill i na początku próbowałem przejść grę samemu, ale po pewnym czasie zabijając każdego stwora zacząłem cierpieć na brak zdrowia, co spowodowało moje niezadowolenie.
Poszukałem trochę i znalazłem save'a, który dawał większości dodatków, a szczególnie broń, która nazywała się chyba Tesla z nieograniczoną amunicją.
Dzięki temu save'owi, rozpocząłem grę od początku i już nie miałem problemów ze zdrowiem... Smile
Gra bardzo klimatyczna, od razu mi się spodobała, szczególnie jak mam okazję grać głównie wieczorami, przy zgaszonym świetle i w słuchawkach, co zresztą zaleca producent. Smile
Najbardziej mi przeszkadzała za duża ilość stworów do rozwalenia i za mała ilość zagadek.
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#2
Tak, granie w ciemnościach i ze słuchawkami ładnie podsyca klimat i atmosferę. Dlatego jeśli jakaś gra wyszła zarówno na PSP i PS2, wybieram pierwszy wariant. Ogólnie rzecz biorąc ta odsłona Silent Hill wywołała u mnie nieco mieszane uczucia. Po podtytule spodziewałem się, że poznam dokładne szczegóły na temat genezy mrocznego miasteczka. Moim zdaniem zostały ukazane powierzchownie, po przysłowiowych łebkach. Sama fabuła jednak trzyma poziom. Spodobało mi się, że twórcy poszli ścieżką wytyczoną przez drugą odsłonę serii i tak jak w przypadku Jamesa, przedstawili osobiste przeżycia bohatera, walkę Travisa z jego koszmarami z dzieciństwa. Złe zakończenie powinno stanowić te normalne. Z zagadkami również nie zaszaleli, jednak ta z układaniem Flaurosa czy lalkami były całkiem przyzwoite czyż nie? Dobrym motywem jest zużywanie się broni białej czy mnogość przedmiotów, które możemy użyć do obrony. Z drugiej strony jednak nieograniczona kieszeń trochę razi – gdzie on mieści kilka telewizorów czy stojak na kroplówkę? Duża ilość potworów jak wspomniałeś faktycznie może męczyć, ale jest to wynikiem tego, że na miejsce ubitego za chwilę respawnuje się następny. Także jeśli walka nie jest konieczna, to je omijaj. Sam ich wygląd to również niska półka, imo najniższa w całej serii, choć bardzo klimatyczna jest „klatka” w psychiatryku. Ciekawym rozwiązaniem jest zmiana wymiaru na życzenie, dzięki czemu niemal w każdej chwili możemy wejść do alternatywnej rzeczywistości, lecz możliwość ta ściśle wiąże się z pchnięciem poczynań na ekranie. Z jednej strony SH:O prezentuje się dobrze, z drugiej zaś odstaje od pierwszych trzech części, zaś dziegciem jest bardzo krótki czas na jej ukończenie. Jeśli ta odsłona przypadła Ci do gustu, to z pewnością pozostałe wywrą na Tobie lepsze wrażenie :)
[Obrazek: Mlyneq.png]

[Obrazek: retronagazieuserbar.jpg]
Odpowiedz
#3
(02-09-2012, 16:46)Sandinista napisał(a): Tak, granie w ciemnościach i ze słuchawkami ładnie podsyca klimat i atmosferę. [..]

Oj, tak. Jeszcze mi się trafiło, że podczas którejś ze strzelanin w stwory, zleciał na mnie mały pajączek. Smile Wrażenie niesamowite... Smile

(02-09-2012, 16:46)Sandinista napisał(a): Z zagadkami również nie zaszaleli, jednak ta z układaniem Flaurosa czy lalkami były całkiem przyzwoite czyż nie? [..]

Oj tak, zagadki były całkiem przyzwoite. Ani razu nie użyłem do nich poradnika. I jak dla mnie poza samym "zwiedzaniem" różnych lokali, właśnie zagadki były fajne. Smile

(02-09-2012, 16:46)Sandinista napisał(a): Duża ilość potworów jak wspomniałeś faktycznie może męczyć, ale jest to wynikiem tego, że na miejsce ubitego za chwilę respawnuje się następny. Także jeśli walka nie jest konieczna, to je omijaj. [..]

Odtwarzanie się potworów występuje tylko w samym mieście. We wszelkich budynkach potwory raz zabite nie odradzają się. Jedynie po rozwiązaniu jakichś zagadek, otworzeniu zamkniętych drzwi, pojawiają się nowe potwory.

(02-09-2012, 16:46)Sandinista napisał(a): Ciekawym rozwiązaniem jest zmiana wymiaru na życzenie, dzięki czemu niemal w każdej chwili możemy wejść do alternatywnej rzeczywistości, lecz możliwość ta ściśle wiąże się z pchnięciem poczynań na ekranie. [..]

Oooo... to w pozostałych częściach nie ma przechodzenia "na życzenie"? Chociaż tutaj i tak jak chcemy iść dalej, to musimy przechodzić, bo inaczej po prostu nie da się dalej zajść w grze...

(02-09-2012, 16:46)Sandinista napisał(a): Jeśli ta odsłona przypadła Ci do gustu, to z pewnością pozostałe wywrą na Tobie lepsze wrażenie Smile

Właśnie przymierzam się do pierwszej części z PS1, ale chyba muszę trochę odpocząć od horrorów.
No i przydałoby się kiedyś skończyć Prince of Persia Zapomniane Piaski... Smile
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Spolszczenie do Silent Hill: Shattered Memories ikskoks 2 3435 17-04-2020, 22:10
Ostatni post: ikskoks
  Silent Hill: Shattered Memories piotros 2 2842 15-12-2012, 10:26
Ostatni post: piotros

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości