Przerywniki filmowe potrafią zbudować odpowiedni klimat i są sposobem na opowiedzenie fabuły. Miło jest oglądać starannie wykonane/wyreżyserowane przerywniki filmowe. Zwykle cutscenki są robione na silniku gry, aby zachować nastrój z gry. Zdarzają się też sekwencje filmowe z wykorzystaniem żywych aktorów, stosuje się to najczęściej w grach strategicznych i w wyścigówkach.
Swoją drogą przerywniki filmowe są bardzo pożyteczne, ponieważ ich wyświetlenie upewnia nas, czy idziemy we właściwym kierunku oraz mogą nam sugerować pewne rozwiązania - w "Metal Gear Solid 3: Snake Eater" była cut-scenka, która w bardzo wymowny sposób pokazywała skuteczny sposób na eliminację przeciwnika poprzez strzał w ul.
Uwaga spoilery!
Metal Gear Solid 3: Snake Eater -
http://www.youtube.com/watch?v=FQqyRUDwd...ults_video
Prince of Persia: Warrior Within -
http://www.youtube.com/watch?v=sNgGOS4qvUg
Aktualizacja posta
Na bardzo wysokim poziomie wykonano przerywniki filmowe w "
Beyond Good & Evil". Na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż wszystkie przejście z rozgrywki do odtwarzania cut-scenki są bardzo płynne i nie spotkamy się tutaj ze żmudnym wczytywaniem. Działa to w dwie strony i prawdopodobnie gdyby nie ukazanie się elementów HUDu, czasami mogłoby się nie zauważyć, że skończył się filmik i zaczęła się gra.