Liczba postów: 140
Liczba wątków: 18
Dołączył: 15-12-2009
Chciałem poprzenosić niepotrzebne mi już (chwilowo) savegame z karty na pendrive, ale nie umiem się rozeznać w nazwach katalogów i rozpoznać do której gry należy save. Istnieje jakiś specjalny "programik" do ps2 zarządzający saveami?
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 4
Dołączył: 01-11-2009
18-01-2010, 20:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2010, 20:26 przez Angerfist.)
Wystarczy w programie uLanchELF w menu (przycisk L1) nacisnąć x i pokazuje się nazwa gry.
Liczba postów: 1988
Liczba wątków: 39
Dołączył: 04-07-2008
Pamiętaj - zawsze psuPaste. Zapobiegnie to błędom, bo wiele gier jako zabezpieczenie wykorzystuje Time Stamp.
Nie pomagam na GG i PW!
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 4
Dołączył: 01-11-2009
Ja robię mc paste i w sumie jak na razie nie było problemu do savea dodawany jest plik PS2_MC_Backup_Attributes i z tego co wiem zapisuje Time Stamp.
Liczba postów: 1988
Liczba wątków: 39
Dołączył: 04-07-2008
Gry porównują date save'a od daty folderu, więc ten pilczek sam z siebie daty nie zmieni. Zawsze się bierze psuPaste. Zawsze.
Nie pomagam na GG i PW!
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 4
Dołączył: 01-11-2009
Po co zatem jest mc paste? Dobrze że w GT 4 mi poszło po normalnym przeniesieniu mc paste

Od teraz pakuje do psu.
Liczba postów: 1988
Liczba wątków: 39
Dołączył: 04-07-2008
mcPaste czyli do wklejenia/kopiowania wykorzystuje MCMAN(lub XMCMAN). Chyba. Nie pytałem się dlanor-a bo szczerze nie ciekawiło mnie to nigdy.
Nie pomagam na GG i PW!
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 4
Dołączył: 01-11-2009
Z tego co wyczytałem w artykule Beriona jest to tak: ,,Począwszy od wersji 3.48 został wzbogacony o unikalną opcję: MCPaste. Do czego służy? Kopiując pliki z PS2MC, ulelf dodaje plik binarny, w którym zachowane zostają informacje o TSP (Time Stamp). jest to bardzo ważne, ponieważ kopiując pliki z memorki tracimy ich atrybuty takie jak data powstania/modyfikacji pliku. Niektóre gry wykorzystują TSP jako swojego rodzaju zabezpieczenie. Jeśli daty "na pliku" nie będą się zgadzać z tym co gra zapisała "w save'ie", przy loadowaniu stanu gry otrzymamy komunikat save corrupted/not found etc... Dlatego zawsze dawałem mc paste.
Liczba postów: 1988
Liczba wątków: 39
Dołączył: 04-07-2008
21-01-2010, 20:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2010, 20:21 przez GENERiC.)
Ciekawe.
Myślę, że to wszystko wyjaśni:
dlanor napisał(a):mcPaste" is an older backup method which copies files and folders just as they are, but adds an extra file for non-MC storage devices to keep track of MC-specific attributes and timestamps of all files in each save, as well as of the save folder itself. This ensures that the same command can also restore those attributes etc when that save is restored to MC. Note that this backup method requires you to use mcPaste both when making the backup to non-MC media, and when restoring that backup to MC again. Otherwise the extra file will be ignored.
Also, if you use mcPaste to copy something to MC other than a folder containing such an extra file, then the command will just work like a normal Paste operation, which is why you got that PSU file stored on the memory card.
The mcPaste method worked quite well to backup gamesaves, but only for saves whose files and folders all had names that would be legal on non-MC file systems, which is not always the case. MC files and folders can have various special characters in their names which are impossible to use on most other file systems. Like trying to back up a gamesave to 'host:', storing it on a Windows PC, when the file/folder names contain the colon character ':', or backslash '\'. That obviously can't work since Windows will refuse to allow such names. To cope with such needs I invented the "psuPaste" method. (Basing it on the already existing PSU file standard, which I was not involved in inventing.)
As you already know, this method will create a PSU file for each folder that is copied from MC to non-MC media, and in the same fashion it can be used to restore those original folders when you psuPaste those PSU files back to an MC. Like with mcPaste, this restoration will also restore the original file attributes and timestamps, regardless of what attributes etc the PSU file happened to get in backup storage, but also regardless of what the PSU name may have been changed to in order to keep it legal on the backup medium.
Nie pomagam na GG i PW!
Liczba postów: 140
Liczba wątków: 18
Dołączył: 15-12-2009
Dzięki, spróbuję dzisiaj