Różnice w tytułach multiplatformowych
#1
Prosta sprawa - w tym temacie wypisujemy tytuły, w sensie gry, które różnią się jakością w poszczególnych wersjach wydawanych na kilka konsol. Rzecz jasna chodzi o różnice w wersji na ps2 a na inne konsole tamtej generacji, czyli Xboxa i GameCube'a, a także między ps2 a X360, WII, PS3 czy nawet pecetami. Które gry wydane na kilku platformach są lepsze na ps2? Które gorsze? Lepsza grafika? Więcej trybów, inna rozgrywka? Cokolwiek.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#2
just cause - słabsza grafika (pc, xbox, x360)
splinter cell PT, CT, DA - słabsza grafika, mniej trybów mp (pc, gc, xbox, x360)
metal gear solid 2: substance - więcej dodatków na ps2 (pc, xbox)
mafia - brak "free ride extreme" (pc, xbox)
resident evil 4 - słabsza grafika, ale więcej dodatków (pc, gc, wii)
[Obrazek: Neku-tan.png]
Odpowiedz
#3
FIFA 11( PS2) Słabsza grafika, brak Personality+, dryblingu 360' i Pro Passing( PS3, XBOX 360)
[Obrazek: vr52ma.png]
[Obrazek: 15d8h3a.jpg]
Odpowiedz
#4
Jak dla mnie gorsza grafika nie ma zbytnio sensu, bo to jest oczywiste.

Co do RE4 - przeca w dniu premiery na PC, RE4 było tak gówniano zrobione, że wyglądało 2 razy gorzej od PS2, dopiero patch to poprawił. A i na Xboxie też nie ma free ride extreme.
[Obrazek: ekrms3.gif]
Odpowiedz
#5
ekskluziwy- niedostepnosc na innych platformach Smile
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcRjufhUbmuizyf3Nbees_n...lQoFN9RYkw][Obrazek: ZqKvyOY.png][Obrazek: UserbarRE.gif]
Odpowiedz
#6
NBA Street vol 3:
PS2: bonusowy zespół Beastie Boys
GameCube: bonusowy zespół Luigi, Mario i Princess Peach

Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#7
Soul Calibur II

PS2: Heichatchi z Tekkena
Xbox: Spawn z komiksu
GameCube: bonusowa postać Linka z Zeldy
Odpowiedz
#8
Zawsze odnosiłem wrażenie że najwięcej bonusowych postaci dodawano do wersji na GC. Chyba w co drugiej grze na konsolę Nintendo pojawia się któraś z postaci z ich kultowych serii. Osobiście nigdy mi się nie podobało wrzucanie wąsatego hydraulika do gry o koszykówce czy zabawkowego Linka do poważnie wyglądającej bijatyki, jednak już taki urok GaCka.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#9
Porównywanie różnic w tytułach multiplatformowych jest niezwykle ryzykowne, bowiem znaczna część tytułów różni się wyłącznie jakością oprawy wizualnej w wersjach na poszczególne platformy. Oczywiste powinno być porównywanie wersji wydanych na tą samą generację, bowiem nie ma sensu wskazywać różnice pomiędzy tytułami wydanymi jednocześnie na PS2 i PS3.

Wracając jednak do różnic pomiędzy tytułami wydanymi na tą samą generację, chciałbym zwrócić uwagę, że niektóre z tytułów wydanych jednocześnie na PC i konsole stacjonarne różnią się miedzy poszczególnymi wersjami znacząco. Przede wszystkim często jesteśmy świadkami tzw. portów z konsol na PC-ty (lub odwrotnie), w których nie tylko oprawa wizualna jest odstającym aspektem, ale także elementy mechaniczne, jak np. sterowanie i zabugowana rozgrywka można wpisać do rubryki z minusami pod recenzją danego tytułu. Dobrym przykładem możemy uznać grę "Mafia - The City of Lost Heaven", która znacząco odstaje od swojej pecetowej wersji. Czasami autorzy próbują przenieść grę ze stricte konsolową mechaniką i koncepcją na komputery osobiste, co niejednokrotnie okazuje się niezbyt udanym pomysłem, bowiem zatwardziali pecetowcy nie przywykli do rozwiązań rodem z konsol. Oczywiście w drugą stronę jest tak samo i ciężko jest znaleźć tytuł czerpiący z rozwiązań pecetowych, który dobrze się przyjął na konsolach (tyczy się to głównie wszelkiej maści cRPGów i RTSów).
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#10
Ogrwając Splinter Cell: Pandora Tomorrow zauważyłem kilka różnic względem wersji PS2 a PC. Po ukończeniu trudnej misji w której zmuszony byłem zacząć zabijać, obejrzałem na YT zmagania innych graczy z tym levelem i ich sposoby na jego ukończenie. Zwróciłem wtedy uwagę na drobną rozbieżność w budowie niektórych miejsc, głównie były to różnice graficzne. Przykładowo - tam gdzie na PC stoi stos okrągłych beczek z paliwem za którymi Sam może się ukryć, na PS2 mamy dwie kwadratowe drewniane skrzynie. Myślę, że chodzi tu o oszczędność na szczegółach otoczenia i co za tym idzie, poprawę płynności gry. Drugą różnicą był dodatkowy przeciwnik. Oglądam gameplay i stwierdzam, że na środku hallu który w wersji konsolowej przebiegłem jako zupełnie pusty, w wersji PCtowej stoi duża lampa i krzesło, na którym siedzi strażnik. Nie wiem dlaczego został on wycięty w wersji na konsole.
Takich rozbieżności jest zapewne więcej. Ja obejrzałem zaledwie dwa filmiki pochodzące jednej misji. Gdyby prześwietlić całą grę, lista była by zapewne dość długa.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości