Redesign głównego bohatera
#1
Dość często spotykanym zabiegiem stosowanym przez producentów gier wideo jest wspomniany w temacie redesign głównego bohatera. Taki zabieg widoczny jest zwykle w przypadku długoletnich serii, aczkolwiek możemy się spotkać z metamorfozą głównej postaci już w początkowych odsłonach. Posunięcie to z reguły wiąże się ze sporym ryzykiem i zawiera w sobie szczyptę kontrowersji. Oczywiście nie zawsze musi się to kończyć swoistym failem ze strony twórców, lecz dla większości długoletnich fanów danej serii każdorazowa zmiana charakterystycznych elementów może wydawać się nietrafiona. Aktualnie tworzony "Tomb Raider" to nie tylko swego rodzaju restart serii, lecz także przykład gry, w której dostrzec można redesign głównego bohatera. Osobiście nie mam wyrobionego zdania na temat tego posunięcia, bowiem z serią spotkałem się w swoim życiu tylko raz (za sprawą "Tomb Raider: Legend"), więc głos zostawiam fanom tej serii. Innym przykładem redesignu może być Książę z serii "Prince of Persia", którego autorzy oddawali bodajże dwukrotnie metamorfozie - pierwszy raz w "Warrior Within", drugi w "Prince of Persia" z roku 2008. W tym przypadku również nie mam prawa głosu, ponieważ grałem jedynie w "Warrior Within".

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? W jakim przypadku Waszym zdaniem twórcy popełnili błąd dokując przemiany głównego bohatera, a w jakim zrobili to słusznie?
[Obrazek: PaultheGreatPL.png]
Odpowiedz
#2
Tomb Raider od początków serii przechodził zmiany kosmetyczne, jak i całkowite redesign'y postaci, a tutaj zrobili postać bardziej mroczną, tam zwiększyli cycki, tam wyjęli trochę silikonu i to tak naprawdę fanów już chyba nie dziwi.
W przypadku PoP pierwsza zmiana wyglądu postaci jest dla mnie zrozumiała. W pierwszej części kierowaliśmy młodym i niedoświadczonym księciem, jednak fabuła dwójki pokazuje jak mroczne sekrety odkrył i jego zmiana wizualna odzwierciedla doskonale to co dzieje się w jego głowie. Postać z 2008 roku to już zupełnie inny książę nie mamy tutaj zmiany z redesign'em, a całkowitą zmianą bohatera serii.
Dla mnie najbardziej kontrowersyjna zmiana nastąpiła w przypadku serii BMC. Capcom oddał grę zachodniemu studiu. Ci chcieli się odciąć od kanonu serii i stworzyć nową postać. Tylko pytam, dlaczego do jasnej cholery jak chcieli stworzyć coś nowego używają tej samej marki i nazwy bohatera. Mogli wyjść z tego ogromną ręką, dodać DMC w podtytule, przedstawić nowego bohatera. Jednak woleli zrobić z Dantego jeszcze większego metroseksualistę niż był. Winszuję twórcom, mam nadzieję, że zdechną ;]
Zmiana wyglądu postaci, to kontrowersyjny temat i bardzo ryzykowny krok. Dużo zależy od uwarunkowania fabularnego. Jeżeli wytłumaczą i zrobią to dobrze jestem w stanie to przełknąć. Jednak w większości przypadków to cwaniactwo i jechanie na marce danego tytułu, które ma na celu stworzenie nowej zupełnie innej gry na bezpiecznym gruncie.

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości