13-11-2012, 16:28
Dość często spotykanym zabiegiem stosowanym przez producentów gier wideo jest wspomniany w temacie redesign głównego bohatera. Taki zabieg widoczny jest zwykle w przypadku długoletnich serii, aczkolwiek możemy się spotkać z metamorfozą głównej postaci już w początkowych odsłonach. Posunięcie to z reguły wiąże się ze sporym ryzykiem i zawiera w sobie szczyptę kontrowersji. Oczywiście nie zawsze musi się to kończyć swoistym failem ze strony twórców, lecz dla większości długoletnich fanów danej serii każdorazowa zmiana charakterystycznych elementów może wydawać się nietrafiona. Aktualnie tworzony "Tomb Raider" to nie tylko swego rodzaju restart serii, lecz także przykład gry, w której dostrzec można redesign głównego bohatera. Osobiście nie mam wyrobionego zdania na temat tego posunięcia, bowiem z serią spotkałem się w swoim życiu tylko raz (za sprawą "Tomb Raider: Legend"), więc głos zostawiam fanom tej serii. Innym przykładem redesignu może być Książę z serii "Prince of Persia", którego autorzy oddawali bodajże dwukrotnie metamorfozie - pierwszy raz w "Warrior Within", drugi w "Prince of Persia" z roku 2008. W tym przypadku również nie mam prawa głosu, ponieważ grałem jedynie w "Warrior Within".
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? W jakim przypadku Waszym zdaniem twórcy popełnili błąd dokując przemiany głównego bohatera, a w jakim zrobili to słusznie?
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? W jakim przypadku Waszym zdaniem twórcy popełnili błąd dokując przemiany głównego bohatera, a w jakim zrobili to słusznie?