Specyfikacja techniczna xboxa 360
* Procesor: IBM PowerPC Xenon (trzy rdzenie taktowane zegarem 3,2 GHz)
o Procesor działa w trybie in-order execution.
* GPU: ATI R500 (Xenos)
o 48 zunifikowanych jednostek Shader Model
o taktowanie rdzenia – 500 MHz
* RAM: 512 MB GDDR3 współdzielonych przez procesor główny i układ graficzny
o taktowanie pamięci – 700 MHz (1,4 GHz efektywnie)
* 10 MB pamięci eDRAM stosowanej jako bufor ramki
* Odtwarzane formaty: DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/DVD-RW, CD-Audio, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA, MP3, JPEG, MPEG-4 część 2
* Obsługa trybów 480p, 720p, 1080i oraz 1080p (np. NBA Street Homecourt)
* 3 porty USB 2.0
* 1 port HDMI (wersja Elite – model dostępny w Polsce od trzeciego kwartału 2007 r., nowa wersja Premium produkowana od sierpnia 2007 r. oraz wersja Arcade)
* Możliwość podłączenia jednocześnie 4 kontrolerów
* Odłączany dysk twardy o pojemności 60 GB, 120 GB oraz 250 GB w edycji limitowanej z grą Call of Duty: Modern Warfare 2 (w starych modelach także 20 GB)[6]
* W płycie głównej jasper – 256 MB pamięci wbudowanej.
Konsola używa nośników w postaci płyt DVD+DL. Istnieje także możliwość odtwarzania płyt HD DVD po zakupieniu dodatkowego zewnętrznego napędu. Nośnik HD DVD obecnie stosowany jest tylko do odtwarzania filmów. Microsoft zdementował plotki o planach wydawania gier na tym nośniku. Jakiś czas temu Microsoft ogłosił zaprzestanie produkcji i dystrybucji przystawek napędowych oraz filmów dystrybuowanych na HD DVD.
Specyfikacja techniczna play station 2
* Obsługiwane formaty dysków optycznych: CD-ROM[3], DVD-ROM[4], Audio CD, DVD-Video; późniejsze wersje odczytują również dyski: CD-R[5] oraz DVD-RW/+RW[6]
* waga konsoli: 900 g
* waga zasilacza: 350 g
* Złącza i porty konsoli:
o 2 porty kontrolerów zgodnych z PlayStation
o 2 gniazda karty pamięci zgodnych z PlayStation[7]
o 2 porty USB[8]
o port IrDA dla pilota (tylko modele serii SCPH-50004 i wyższych)
o wyjście AV
o wejście zasilania (8,5 V)
o optyczne wyjście cyfrowe (do podłączenia cyfrowego zestawu audio)
o złącze PCMCIA (tylko modele serii 10000, 15000 oraz 18000)
o FireWire (tylko modele serii 1xxxx - 3xxxx)
o PS2 Expansion Bay (tylko modele serii 3xxxx i 5xxxx)
* tylko wersja slim:
o waga konsoli: 600 g
o waga zasilacza: 250 g
o port RJ-45 lub RJ-11 (w zależności od wersji)
o możliwość podłączenia do konsoli monitora LCD
Specyfikacja techniczna play station 3
Procesor [edytuj]
Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz siedmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 7 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny. Taki podział umożliwia specjalizacje rdzeni, czego efektem jest bardzo duża szybkość w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań[13]. Wydajność procesora Cell jest tak duża, że pierwszy superkomputer zbudowany używając tego procesora okazał się najwydajniejszym komputerem na świecie (osiągając szybkość ponad 1400 teraflopów[14]), i jest ponad trzykrotnie szybszy niż poprzedni rekordzista (którego wydajność wynosi 460 teraflopów)[15]. Cell jest pierwszym procesorem który umożliwił osiągnięcie wydajności przekraczającej 1000 teraflopów[15].
Architektura Cella jest wydajna, ale wymaga innego podejścia do programowania niż popularne architektury używane w komputerach osobistych, co może być wyzwaniem dla programistów którzy wcześniej programowali tylko na PC. Programowanie Cella jest uważane za trudne[16], choć architektura Cella jest elastyczna i umożliwia projektowanie współpracy między rdzeniami używając najbardziej odpowiednich dla programisty mechanizmów[17], to wymaga wiedzy oraz wysiłku aby zarządzać współpracą między rdzeniami. Aby ułatwić te zadanie, IBM opublikował narzędzia ułatwiające automatyczne przystosowanie kodu do działania na wielu rdzeniach[16], co zwalnia programistę od ręcznego zarządzania podziałem na rdzenie (jednak wciąż wymaga pisania kodu z uwzględnieniem architektury procesora). Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.
Charakterystyka PPE:
* kontroler koordynujący pracę rdzeni SPE
* 512 kB pamięci podręcznej L2
* 32 kB pamięci podręcznej L1 dla instrukcji i 32 kB pamięci podręcznej L1 dla danych[18][19]
* jednostka wektorowa VMX (AltiVec)
* dwie operacje na cykl zegara przy podwójnej precyzji i osiem operacji przy pojedynczej precyzji
* obsługa SMT – możliwość jednoczesnej pracy 2 wątków zarządzanych sprzętowo
* w pełni zgodny z IEEE 754
Charakterystyka SPE:
* typ RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacja do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
* optymalizacja obliczeń wektorowych (przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
* wydajne szczególnie przy równoległym planowaniu zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
* mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień (ang. branch prediction)
* po 256 kB lokalnej pamięci wbudowanej SRAM dla każdego rdzenia na instrukcje i dane
* zgodne z IEEE 754 w podwójnej precyzji
Procesor Graficzny (RSX) [edytuj]
Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
* jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
* taktowanie rdzenia 500 MHz[20]
* taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
* 128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
* 96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader. Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
* komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
* jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
* 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
* 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
* 8 jednostek ROP
* oparty na G70 NVIDII
* zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboksa 360 który posiada shadery zunifikowane
Pamięć operacyjna [edytuj]
Łącznie 512 MB pamięci, dzielonej na dwie:
* 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością 400 MHz (3,2 GHz efektywnie)[21]o przepustowości 25,6 GB/s
* 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 650 MHz (1,3 GHz efektywnie) o przepustowości 22.4 GB/s (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz)[22]
Przepustowość [edytuj]
* komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s[23]
Ogólna wydajność [edytuj]
Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów[24] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów[23] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD[25]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).
Dźwięk [edytuj]
* możliwość dekodowania Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).
* obsługa dźwięku stereo, 5.1, lub 7.1[26]
* wyjście dźwięku jest możliwe przez kabel kompozytowy (chinch), kabel optyczny lub złącze HDMI.
Pamięć masowa [edytuj]
* Blu-ray: PLAYSTATION 3 2xBD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
* DVD: PlayStation 2 8xDVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
* CD: PlayStation 24xCD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD (wybrane modele), SACD Hybrid (wybrane modele), SACD HD (wybrane modele), DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
* w zależności od wersji dysk 20 GB, 40 GB, 60 GB, 80 GB, 120 GB(wersja FAT), 160 GB, 250 GB, 320 GB (wersja SLIM) z możliwością zmiany na dowolny inny (kompatybilność z dowolnymi dyskami SATA 2,5 cala) bez utraty gwarancji.
Kursywa oznacza brak odczytu danego typu dysków w wersji 40 GB i 80 GB, Sony Polska podaje, że nie jest ona wstecznie kompatybilna z grami na PlayStation 2.
Komunikacja [edytuj]
Playstation 3 oferuje następujące możliwości komunikacji:
* Bluetooth 2.0
* porty USB 2.0 (w obecnie produkowanych wersjach: 2 z przodu)
* IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z internetem oraz PlayStation Portable – brak w wersji z 20 GB dyskiem)
* Gigabit Ethernet – 1 gniazdo
* slotów na karty pamięci Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w obecnie produkowanych wersjach)
* sieć IP
* slot na dysk 2,5 cala o dowolnej pojemności 2.5 Serial ATA[27]
Wyjście Audio/Video [edytuj]
* możliwe rozdzielczości: 480i (NTSC z przeplotem), 480p (NTSC progresywny), 576i (PAL z przeplotem), 576p (PAL progresywny), 720p (HD progresywny), 1080i (FULL HD z przeplotem), 1080p (FULL HD progresywny)
* jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
* wyjście optyczne audio (S/PDIF)
* różne wyjścia analogowe
Źródło wikipedia.pl
Jak widzisz ps3 opłaca się najlepiej ..... wystarczy że spojrzysz na ilośc rdzeni

w ps3

Myśle że pomogłem >........