Liczba postów: 23
Liczba wątków: 5
Dołączył: 30-01-2012
Witajcie. Gdzieś czytałem (nie wiem czy nie na tym forum), że niektóre gry mają problemy z zapisywaniem stanów gry na nieoryginalnych kartach pamięci. Jeśli to nieprawda to proszę mnie sprostować, jeśli prawda, to powiedzcie o jakich grach wiecie, że mają takie problemy. Być może nie chodzi tu o problemy, tylko o jakieś zamierzone działanie, aby dana gra nie zapisywała gry na podrobionej karcie. Nie wiem, dlatego pytam, będę wdzięczny za odpowiedź.
"Niezgłębione są pokłady ludzkiej niekumacji." - Kazik Staszewski
Liczba postów: 1693
Liczba wątków: 89
Dołączył: 28-11-2010
To jest kwestia słabszej jakości podróbek względem oryginałów. Nie słyszałem nigdy, aby gra miała zabezpieczenia w stylu wykrywacza podrobionych kart. I taką teorię można śmiało wsadzić między bajki. Granie na podróbce to loteria. Taka karta może Ci działać idealnie, ale równie dobrze mogą się pojawić problemy w postaci dłuższego zapisywania stanu gry, czasami konsola wcale takiej karty nie będzie widziała, albo będzie działała w kratkę itd.
Sam miałem problemy z podróbką w grze "Black". Musiałem kilka razy brać "load game", aby zaskoczyła. Nie dla mnie taka gra, to tylko niepotrzebne nerwy.
Czym prędzej więc zamówiłem oryginał.
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
Spotkałem się także z problemami w odczycie danych z podróbki przy użyciu uLaunchELF'a. Nie oryginalna karta często uruchamiała się dopiero przy drugiej czy trzeciej próbie uruchomienia jej w programie. Wygląda to tak jakby karta miała dłuższy czas dostępu do danych i gra lub program muszą czekać dłużej żeby uzyskać sygnał o gotowości karty. Problemy także powoduje system zabezpieczeń MagicGate implementowany nie oficjalnie na kartach nieoryginalnych, uniemożliwiając współpracę z grami.
Gry jakie u mnie nie chciały współpracować z nieoryginalną kartą to:
- God of War
- God of War 2
- Gran Turismo 4
Więcej gier nie pamiętam żeby miały problemy. Bez większych zgrzytów chodzą na nieoryginalnej karcie gry od EA (NBA, NFL, Fifa Street), nie miałem także problemów z Timesplitters: Future Perfect oraz NFS: Most Wanted. Nie pamiętam dobrze wszystkich tytułów które sprawdzałem dlatego najlepiej samemu to przetestować.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 986
Liczba wątków: 9
Dołączył: 31-10-2008
Osobiście miałem jeszcze problem z grą NFS ProStreet. Na nieoryginalnej karcie mogłem zapisać stan gry tylko na jednym slocie (były chyba 3 do wyboru), co wprawdzie nie stanowiło większego problemu.
Podobnie było z jakąś odsłoną gry FIFA.
Słyszałem również, że na nieoryginalnych kartach pamięci savy znikały z MC, psuły się samoczynnie.
Jeżeli masz możliwość to naprawdę kup sobie oryginalną kartę pamięci. Co nie znaczy, że nie możesz wtedy korzystać z podróbki. Sam mam wgranego FMCB w podróbce i działa bez zarzutów.
Liczba postów: 89
Liczba wątków: 35
Dołączył: 12-12-2010
Poza wyżej wymienionymi podróbka nie chciała chodzić z MGS3.
Co dziwne takie problemy miałem na swojej wersji slim. Na starej konsoli u mojego kuzyna (SCPH-39000) wszystko chodziło bez zarzutu.
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
To prawda Kurak5, na niektórych kartach mogą pojawiać się Corrupted Data w miejscu save.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360