Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 10-12-2013
22-12-2013, 17:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2013, 17:54 przez kiraler.)
Witam, próbowałem włączyć poprzez SMB Final Fantasy XII ze spolszczeniem od ffgriever'a i po włączeniu gry w OPL 0.9.2 pojawia się menu przygotowane przez ffgriever'a, po czym wciskam start i pojawia się czarne tło i nic nie można zrobić.
Czekałem 10 min, ale niestety gra dalej się nie ładowała. Nie ważne co zrobiłem (mode 1-9 nic nie dało, mode 6 + vmc też nic) gra się nie ładowała po menu.
Wersja gry PAL - SLES_543.54
Wersja spolszczenia - 1.2
Spolszczony obraz dzieliłem w USBUtil 2.0.
Dodam, że spolszczony obraz gry odpala się w PCSX2 1.0 bez żadnych problemów.
Liczba postów: 217
Liczba wątków: 8
Dołączył: 28-01-2011
Możliwe że FF XII nie jest kompatybilne przez Usb.
A pobrałeś gotowy obraz ze spolszczeniem czy sam nakładałeś patcha?
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 4
Dołączył: 23-09-2013
Przez SMB i dzieliłeś Usbutil? Coś nie tak...
Liczba postów: 1582
Liczba wątków: 173
Dołączył: 14-02-2012
Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem...
![[Obrazek: 9458.png]](http://card.exophase.com/2/0/9458.png) ![[Obrazek: piotros_org.png]](http://card.psnprofiles.com/1/piotros_org.png)
3DS FC: 2724-0392-0522
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 10-12-2013
22-12-2013, 19:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2013, 19:59 przez kiraler.)
(22-12-2013, 18:47)cbool1995 napisał(a): Możliwe że FF XII nie jest kompatybilne przez Usb.
A pobrałeś gotowy obraz ze spolszczeniem czy sam nakładałeś patcha? Gram przez SMB, a nie USB. Spolszczenie nakładałem sam.
(22-12-2013, 19:10)Yakuza napisał(a): Przez SMB i dzieliłeś Usbutil? Coś nie tak... Ja robiłem w USBUtil coś takiego:
File -> Open ISO to [Explore/Modify] -> Wyszukuję obraz iso -> Prawy Przycisk Myszki -> Structure checkup, i jeśli nie ma błędów to kontynuuję -> Zamykam okienko
Następnie:
File -> Create game from ISO -> Wyszukuję obraz iso, wybieram, że gra ma się zapisać do folderu PS2SMB, który jest udostępniony -> Ustawiam Media na Auto -> Create.
Czekam aż się skończy proces -> Włączam OPL z zakładką Ethernet -> Włączam grę (ewentualnie ustawiam mode)
Tym sposobem działało Black i Gran Turismo 4.
Z Okami jest ten sam problem (również ze spolszczeniem od ffgriever'a).
EDIT
(22-12-2013, 19:42)piotros napisał(a): Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem...  Jeśli się nie dzieli obrazu to mógłby ktoś napisać (lub dać linka), jak to zrobić. Wiem, piotros napisał, żeby nie dzielić, tylko ISO wrzucić i tyle, ale w jaki sposób będzie wykrywać grę, skoro nie będzie pliku ul.cfg, który ma ścieżki do gier.
Oczywiście, mogę być niedoinformowany, ale stosunkowo nie dawno zacząłem przygodę z PS2.
Liczba postów: 1582
Liczba wątków: 173
Dołączył: 14-02-2012
Na udostępnianym dysku tworzysz katalog DVD, a do niego wgrywasz obraz ISO gry wydanej na DVD i jeszcze zmieniasz odpowiednio nazwę, zgodnie z opisem. No i to wystarczy. Potem jak masz wszystko dobrze skonfigurowane i poprawnie nazwany plik, to Ci wszystko zadziała... 
OPL sam wykrywa gry w ISO, które są poprawnie nazwane i w odpowiednich katalogach: "CD" dla gier wydanych na CD i "DVD" dla gier wydanych na DVD.
![[Obrazek: 9458.png]](http://card.exophase.com/2/0/9458.png) ![[Obrazek: piotros_org.png]](http://card.psnprofiles.com/1/piotros_org.png)
3DS FC: 2724-0392-0522
Liczba postów: 5
Liczba wątków: 2
Dołączył: 10-12-2013
Niestety, nawet jak wrzuciłem same ISO, to dalej jest tak samo (czarny ekran po menu od ffgriever'a).
Co więcej, spróbowałem włączyć wersję bez spolszczenia i działa bez błędnie.
Liczba postów: 1582
Liczba wątków: 173
Dołączył: 14-02-2012
No to masz odpowiedź. Wina spolszczenia, lub gra ze spolszczeniem nie zadziała w OPL'u.
Sprawdź czy to spolszczenie działa z Twoją wersją gry, tzn. z jej numerem, bo zdarza się często, że spolszczenia dedykowane są do konkretnego numeru i z inną wersją gry nie zadziałają. Również region gry ma znaczenie, bo np. spolszczenie do Silent Hill działa tylko dla wersji NTSC, a z wersją PAL niby trochę działa, ale generalnie jest problem.
![[Obrazek: 9458.png]](http://card.exophase.com/2/0/9458.png) ![[Obrazek: piotros_org.png]](http://card.psnprofiles.com/1/piotros_org.png)
3DS FC: 2724-0392-0522
Liczba postów: 2177
Liczba wątków: 71
Dołączył: 25-10-2012
23-12-2013, 12:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2013, 12:16 przez Makaveli.)
Możesz mieć dwunastkę z International Zodiac Job System albo undub, które to kompilacje są zupełnie inne od podstawowej. Sprawdź dokładnie po numerze seryjnym gry.
Liczba postów: 1017
Liczba wątków: 0
Dołączył: 30-06-2011
(22-12-2013, 19:42)piotros napisał(a): Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem... 
Obecnie gier juz się nie dzieli jednak w starszych wersjach opl pomagało to kiedy gra się wieszala na białym czy tam na czarnym tle. Tak jak wyżej jest napisane do spatchowania wymagana jest odpowiednia wersja gry, no i oczywiście sprawdź czy przed patchowaniem gra działa.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
|