Problem ze spolszczonym Final Fantasy XII i OPL 0.9.2
#1
Witam, próbowałem włączyć poprzez SMB Final Fantasy XII ze spolszczeniem od ffgriever'a i po włączeniu gry w OPL 0.9.2 pojawia się menu przygotowane przez ffgriever'a, po czym wciskam start i pojawia się czarne tło i nic nie można zrobić.
Czekałem 10 min, ale niestety gra dalej się nie ładowała. Nie ważne co zrobiłem (mode 1-9 nic nie dało, mode 6 + vmc też nic) gra się nie ładowała po menu.
Wersja gry PAL - SLES_543.54
Wersja spolszczenia - 1.2
Spolszczony obraz dzieliłem w USBUtil 2.0.
Dodam, że spolszczony obraz gry odpala się w PCSX2 1.0 bez żadnych problemów.
Odpowiedz
#2
Możliwe że FF XII nie jest kompatybilne przez Usb.
A pobrałeś gotowy obraz ze spolszczeniem czy sam nakładałeś patcha?
Odpowiedz
#3
Przez SMB i dzieliłeś Usbutil? Coś nie tak...
Odpowiedz
#4
Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem... Smile
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#5
(22-12-2013, 18:47)cbool1995 napisał(a): Możliwe że FF XII nie jest kompatybilne przez Usb.
A pobrałeś gotowy obraz ze spolszczeniem czy sam nakładałeś patcha?
Gram przez SMB, a nie USB. Spolszczenie nakładałem sam.

(22-12-2013, 19:10)Yakuza napisał(a): Przez SMB i dzieliłeś Usbutil? Coś nie tak...
Ja robiłem w USBUtil coś takiego:
File -> Open ISO to [Explore/Modify] -> Wyszukuję obraz iso -> Prawy Przycisk Myszki -> Structure checkup, i jeśli nie ma błędów to kontynuuję -> Zamykam okienko
Następnie:
File -> Create game from ISO -> Wyszukuję obraz iso, wybieram, że gra ma się zapisać do folderu PS2SMB, który jest udostępniony -> Ustawiam Media na Auto -> Create.
Czekam aż się skończy proces -> Włączam OPL z zakładką Ethernet -> Włączam grę (ewentualnie ustawiam mode)
Tym sposobem działało Black i Gran Turismo 4.

Z Okami jest ten sam problem (również ze spolszczeniem od ffgriever'a).

EDIT

(22-12-2013, 19:42)piotros napisał(a): Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem... Smile
Jeśli się nie dzieli obrazu to mógłby ktoś napisać (lub dać linka), jak to zrobić. Wiem, piotros napisał, żeby nie dzielić, tylko ISO wrzucić i tyle, ale w jaki sposób będzie wykrywać grę, skoro nie będzie pliku ul.cfg, który ma ścieżki do gier.
Oczywiście, mogę być niedoinformowany, ale stosunkowo nie dawno zacząłem przygodę z PS2.
Odpowiedz
#6
Na udostępnianym dysku tworzysz katalog DVD, a do niego wgrywasz obraz ISO gry wydanej na DVD i jeszcze zmieniasz odpowiednio nazwę, zgodnie z opisem. No i to wystarczy. Potem jak masz wszystko dobrze skonfigurowane i poprawnie nazwany plik, to Ci wszystko zadziała... Smile
OPL sam wykrywa gry w ISO, które są poprawnie nazwane i w odpowiednich katalogach: "CD" dla gier wydanych na CD i "DVD" dla gier wydanych na DVD.
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#7
Niestety, nawet jak wrzuciłem same ISO, to dalej jest tak samo (czarny ekran po menu od ffgriever'a).
Co więcej, spróbowałem włączyć wersję bez spolszczenia i działa bez błędnie.
Odpowiedz
#8
No to masz odpowiedź. Wina spolszczenia, lub gra ze spolszczeniem nie zadziała w OPL'u.
Sprawdź czy to spolszczenie działa z Twoją wersją gry, tzn. z jej numerem, bo zdarza się często, że spolszczenia dedykowane są do konkretnego numeru i z inną wersją gry nie zadziałają. Również region gry ma znaczenie, bo np. spolszczenie do Silent Hill działa tylko dla wersji NTSC, a z wersją PAL niby trochę działa, ale generalnie jest problem.
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#9
Możesz mieć dwunastkę z International Zodiac Job System albo undub, które to kompilacje są zupełnie inne od podstawowej. Sprawdź dokładnie po numerze seryjnym gry.
[Obrazek: senna1.png][Obrazek: Makaveli0160.png] [Obrazek: senna%202.png]
Odpowiedz
#10
(22-12-2013, 19:42)piotros napisał(a): Dokładnie, przy korzystaniu z SMB nie należy dzielić obrazu płyty, tylko normalnie ją zrzucić do pliku ISO i tyle. Potem wgraj spolszczenie i spróbuj uruchomić w OPLu. Ja ze spolszczeniami do Silent Hill 2 nie miałem najmniejszych problemów pod OPLem... Smile

Obecnie gier juz się nie dzieli jednak w starszych wersjach opl pomagało to kiedy gra się wieszala na białym czy tam na czarnym tle. Tak jak wyżej jest napisane do spatchowania wymagana jest odpowiednia wersja gry, no i oczywiście sprawdź czy przed patchowaniem gra działa.
PSX, Xbox, PS2, X360, PSP, GC, Wii, MD, PS TV, SNES, Famiclone, DC, GBA, PS4, DS, PS3, 2DS, XSX
[Obrazek: 1307337.png]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Final Fantasy VII - Zawiesza się w Junon Cecil 1 1959 26-09-2015, 10:15
Ostatni post: suszi
  Final Fantasy X przez FMCB - czarny ekran arex1995 9 3978 22-03-2014, 09:54
Ostatni post: arex1995
  Final Fantasy XII filmik startowy się tnie ! ReQxMarcin 6 2721 20-02-2014, 17:10
Ostatni post: ReQxMarcin
  Call of Duty: Final Fronts - gra staje podczas wykrywania karty rak71 2 2525 11-11-2012, 21:13
Ostatni post: rak71
  Wczytanie stanu z final fantasy X ziomek555 7 3335 25-02-2012, 11:54
Ostatni post: Draco
  Final Fantasy X - problem z wczytywaniem gry ziomek555 2 1864 24-02-2012, 22:18
Ostatni post: Draco
  Final Fantasy nagle zdechło.. Fallchildren 11 5758 13-07-2010, 13:49
Ostatni post: drakon
  [Problem] PS2 i Problem z Padami ufosi 5 4359 25-12-2009, 13:16
Ostatni post: jjakub1400

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości