15-05-2011, 18:26
![[Obrazek: PSN.jpg]](http://www.drakon.witrynka.pl/!rozne/ps3/PSN.jpg)
Z oficjalnej strony Sony:
Firma Sony Computer Entertainment wprowadza dodatkowe zabezpieczenia, które poprzedzą przywrócenie dostępności usługi PSN.
Firmy Sony Computer Entertainment (SCE) i Sony Network Entertainment International (SNEI) rozpoczną dziś podzielony na etapy regionalne proces przywracania usług PlayStation Network i Qriocity. Będzie on stopniowo rozszerzać się na kolejne kraje. Na początku zostaną nim objęte Ameryki, Europa, Australia, Nowa Zelandia i Bliski Wschód.
Pierwsza faza przywracania usług w Ameryce Północnej i Europie obejmie:
- Logowanie do usług PlayStation Network i Qriocity wraz z resetowaniem haseł.
- Przywrócenie możliwości gry online przy użyciu systemów PlayStation 3 i PSP.
- Możliwość odtwarzania wypożyczonych materiałów wideo (jeśli nie upłynął okres wypożyczenia) z serwisu PlayStation Store Video Store przy użyciu systemów PS3, PSP i Media Go.
- Udostępnienie Q Music Unlimited obecnym abonentom w systemach PS3 i PC.
- Dostęp do usług innych firm, na przykład VidZone i MUBI.
- Dostęp do kategorii „Znajomi" przy użyciu PS3, w tym do listy znajomych, funkcji rozmów, porównania trofeów itp.
- PlayStation Home
Wzmocnione zabezpieczenia
W wyniku ataku cyberprzestępców na centrum danych zlokalizowane w amerykańskim mieście San Diego w Kalifornii firma SNEI została 20 kwietnia 2011 r. zmuszona do wyłączenia usług PlayStation Network i Qriocity. Celem tego zabiegu było przeprowadzenie dochodzenia w firmie i wzmocnienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa infrastruktury sieciowej.
Dzięki ścisłej współpracy z szeregiem niezależnych, renomowanych firm z branży zabezpieczeń udało się wdrożyć nowe środki bezpieczeństwa, które zapewniają wyższy poziom ochrony przed niepożądanymi działaniami oraz wyższy poziom bezpieczeństwa danych osobowych klientów.
W zakresie bezpieczeństwa danych wprowadzono znaczące zmiany — unowocześniono zabezpieczenia i wzbogacono je o nowe technologie, zastosowano monitoring oprogramowania i wtargnięć oraz wdrożono funkcje testowania podatności na włamanie. Wzmocniono także szyfrowanie i zainstalowano dodatkowe zapory.
Firma wprowadziła także szereg innych zabezpieczeń infrastruktury sieciowej. Jedno z nich to system wczesnego ostrzegania wykrywający wzorce nietypowych działań, który może rozpoznać próby złamania zabezpieczeń sieci.
— Pragnę wyrazić szczery żal z powodu niedogodności, na jakie zostaliście narażeni w wyniku zaistniałych zdarzeń. Chciałbym też podziękować za cierpliwość, którą wykazaliście, gdy staraliśmy się przywrócić działanie usług — powiedział Kazuo Hirai, wiceprezes wykonawczy firmy Sony Corporation.
— Jestem wam niesłychanie wdzięczny za wytrwałość i wsparcie, którego nam udzielacie. Zdajemy sobie sprawę, że nawet najwierniejsi z naszych klientów byli już zniecierpliwieni i nie mogli się doczekać ponownego udostępnienia usług i możliwości skorzystania z posiadanych systemów Sony. Podjęliśmy zdecydowane, wielopoziomowe działania mające na celu rozwianie wszelkich obaw, jakie pojawiły się w związku z zaistniałym incydentem. Cały zespół naszej firmy poświęca obecnie sto procent swojego czasu pracom nad zabezpieczeniem danych klientów.
— W ciągu minionych 18 miesięcy zaobserwowaliśmy gwałtowny wzrost liczby cyberataków, które stały się zarazem bardziej wyrafinowane i zaczęły wywierać silniejszy wpływ na naszą działalność. Udaremnienie działań cyberprzestępców wymaga zastosowania podejścia ewolucyjnego — zabezpieczenia muszą być dobrze zintegrowane, zmniejszać zagrożenie i usprawniać funkcjonowanie całości — powiedział Francis deSouza, starszy wiceprezes firmy Symantec z grupy Enterprise Security Group. — W porównaniu do sytuacji z poprzednich lat ataki sieciowe stały się lepiej zamaskowane, ukierunkowane i zorganizowane. Podczas współpracy z firmą Sony nad przeniesieniem ich centrum danych było jasne, że trzeba wprowadzić zabezpieczenia chroniące przed zagrożeniami, które się rozwijają.
Jednym z dodatkowych kroków zmierzających do wzmocnienia bezpieczeństwa było mianowanie Fumiakiego Sakai, prezesa firmy Sony Global Solutions Inc. (SGS), pełniącym obowiązki szefa bezpieczeństwa informatycznego firmy SNEI. Oprócz roli, jaką pełni obecnie w SGS, na barkach prezesa Sakai spocznie odpowiedzialność za dalsze prace nad wzmocnieniem bezpieczeństwa infrastruktury sieciowej całego przedsiębiorstwa.
Fumiaki Sakai pokieruje też poszukiwaniami osoby, która na stałe obejmie funkcję CISO w firmie SNEI. Pełniąc obowiązki CISO, Fumiaki Sakai będzie podlegać prezesowi SNEI Timowi Schaaffowi, a także dyrektorowi informatycznemu Sony Corporation, panu Shinji Hasejimie.
— Rozumiemy, jak ważne jest przywrócenie działania naszych usług. Nie działamy jednak pochopnie, aby nie odbyło się to kosztem niezbędnego wszechstronnego i agresywnego przetestowania dodatkowych zabezpieczeń, które wprowadziliśmy. — Priorytetem numer jeden pozostaje dla nas bezpieczeństwo użytkowników — dodał Hirai. — Pragniemy zapewnić naszych klientów, że ich dane osobowe są obecnie zabezpieczane przy użyciu najlepszych istniejących dziś technologii i w związku z tym mogą oni bez obaw korzystać ze wszystkiego, co oferują usługi PlayStation Network i Qriocity.
Przywracanie działania usług na obszarze Ameryk, Europy, Australii, Nowej Zelandii i Bliskiego Wschodu właśnie się rozpoczyna. Już wkrótce użytkownicy PlayStation Network i Qriocity będą mogli zacząć z powrotem korzystać z niektórych funkcji online. Spodziewamy się, że pełne przywrócenie funkcjonalności tych usług nastąpi pod koniec maja 2011 r.
Klienci otrzymają od firmy "powitalny pakiet" usług oraz specjalne materiały związane z usługami dostępnymi w ramach wszystkich zarejestrowanych kont PlayStation Network i Qriocity.
Szczegółowe informacje o tym programie można będzie już niedługo znaleźć na stronie eu.playstation.com.
Zanim ponownie zaczniesz korzystać z PlayStation Network...
W ramach przywracania działania sieci PSN wprowadziliśmy zabezpieczenie, które wymaga, by każdy użytkownik zaktualizował swoje hasło do konta PlayStation Network. Bez tego ponowne skorzystanie z PSN będzie niemożliwe.
Posiadacze systemu PlayStation 3 mogą to zrobić, aktualizując oprogramowanie systemowe do wersji 3.61, a następnie logując się do PlayStation Network z poziomu menu XMB™ (XrossMediaBar), gdy tylko usługa ta zostanie przywrócona w ich kraju. Więcej informacji można znaleźć na stronie eu.playstation.com/ps3/support/system-software.
Hasło można też zmienić odwiedzając stronę https://store.playstation.com/login.gvm za pomocą komputera. Cała operacja nie powinna zająć więcej niż kilka minut. Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, skorzystaj ze szczegółowego przewodnika, który znajdziesz na stronie eu.playstation.com/psppsn.
Wszelkie pytania prosimy kierować do nas za pośrednictwem strony uk.playstation.com/psnoutage. Dalsze informacje na temat włamania do usług PlayStation Network i Qriocity oraz przywracania ich normalnego funkcjonowania będą pojawiać się na bieżąco na blogu PlayStation pod adresem blog.eu.playstation.com i na stronach twitter.com/PlayStationEU oraz eu.playstation.com.
Żródło: pl.playstation.com