PlayStation - FAQ
#1
PlayStation FAQ

Postanowiłem zrobić dla was małe FAQ, dotyczące konsoli PlayStation. Jak wiadomo Konsola ta, dzieli się na serie, w których dostępne są konkretne modele. Ja przybliżę wam dzisiaj, jakie to serie i czym się wyróżniają. Jednakże mój opis będzie tyczyć się konsol PAL (wyjątkiem jest seria 3xxx, oraz 35xx o których lekko napomknę), jednakże FAQ może być częściowo zgodne z konsolami NTSC. A więc do dzieła.

Seria 1xxx
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Posiada złącza RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest w okolicach zasilacza (Przez co przy dłuższym graniu, konsola mogła gorzej odczytywać płyty)
- Posiada lepszy od późniejszych modeli, układ Audio (Przez co, konsole z serii 1xxx były czasem przerabiane na odtwarzacze audio)

Seria 3xxx (Tylko NTSC-J)
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Posiada złącza RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest w okolicach zasilacza (Przez co przy dłuższym graniu, konsola mogła gorzej odczytywać płyty)

Seria 35xx (Tylko NTSC-J)
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Posiada złącza RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest w okolicach zasilacza (Przez co przy dłuższym graniu, konsola mogła gorzej odczytywać płyty)

Seria 5xxx
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest z dala od zasilacza (Przez co zniknął problem z przegrzewaniem się lasera)

Seria 55xx
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest z dala od zasilacza (Przez co zniknął problem z przegrzewaniem się lasera)

Seria 7xxx
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest z dala od zasilacza (Przez co zniknął problem z przegrzewaniem się lasera)
- Konsola ma nowy typ BIOS'u

Seria 75xx
- Posiada port "Serial I/O"
- Posiada port "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest z dala od zasilacza (Przez co zniknął problem z przegrzewaniem się lasera)
- Konsola ma nowy typ BIOS'u

Seria 9xxx
- Posiada port "Serial I/O"
- Nie posiada portu "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Posiada wbudowany zasilacz
- Laser ułożony jest z dala od zasilacza (Przez co zniknął problem z przegrzewaniem się lasera)
- Konsola ma nowy typ BIOS'u

Seria 1xx (PSone)
- Mniejsza i lżejsza wersja konsoli
- Nie posiada portu "Serial I/O"
- Nie posiada portu "Parallel"
- Nie posiada złącz RCA (Chinch)
- Nie posiada wbudowanego zasilacza (Potrzebny jest odrębny zasilacz 7,5v)
- Laser ułożony odwrotnie niż w Seriach 5xxx, 7xxx, 9xxx
- Odświeżony BIOS, wyglądem przypominający ten z czasów serii 5xxx


Teraz kilka pytań i odpowiedzi:

- Jak rozpoznać model/serię konsoli?
- Musimy znaleźć nalepkę z oznaczeniem, która znajduje się pod spodem konsoli. Aby rozpoznać model/serię konsoli, należy szukać oznaczenia SCPH-xxxx (gdzie "x" to cyfry). Warto także wspomnieć, że duże modele konsoli mają oznaczenia cztero cyfrowe, a małe (PSone) mają oznaczenia trzy cyfrowe. Serię rozpoznajemy po pierwszej cyfrze, a model po dwóch ostatnich.

- Czy po oznaczeniu "SCPH-xxxx" możemy poznać region konsoli?
- Tak. Sytuacja wygląda tak:
* SCPH-xxx0 (NTSC-J)
* SCPH-xxx1 (NTSC-U/C)
* SCPH-xxx2 (PAL)
* SCPH-xxx3 (NTSC-J, na rynek Azjatycki)

- Czy akcesoria z konsoli PS2, będą zgodne z PS1?
- Częściowo. Mianowicie, karty pamięci nie będą zgodne z PS1, pady będą zgodne z PS1, a kable z PS2 będą pasować do PS1 (za wyjątkiem zasilacza od PS2 slim)

- Jak rozpoznać oryginalną grę na PS1?
- Oryginalne gry na PS1 były tłoczone na płytach z czarną powłoką. Wszelkie inne płyty, to poprostu kopie. Dodatkowo wspomnę, że zdarzały się gry które były kopiami, wypalanymi na czarnych płytkach, lecz zdarzało się to bardzo żadko.

- Do czego służy port "Serial I/O" ?
- Port "Serial I/O", służył do łączenia dwóch konsol ze sobą, aby grać na dwóch konsolach jednocześnie (Multiplayer). Jednakże taką grę w trybie Multiplayer, obsługiwało niewiele gier (np. Doom). Aby połączyć obydwie konsole ze sobą, wymagany jest "Link Cable".

- Gdzie dostać "Link Cable" ?
- Obecnie to chyba tylko na serwisach aukcyjnych np. Allegro czy eBay.

- Do czego służy port "Parallel" ?
- Do tego portu podłączane są przystawki, takie jak choćby "Action Replay", czy też przystawka VCD (Ale o tych przystawkach później).

- Czy jeśli mam konsolę ze złączami RCA (Chinch), to potrzebuję kabla do PS1, czy wystarczy zastosować kabel Chinchowy, aby podłączyć konsolę do TV?
- Oczywiście że nie potrzeba kabla do PS1. Jeśli chcesz, możesz podłączyć konsolę, kablem Chinchowym.

- Czym różni się normalne PS1 od PSone?
- Różni się kilkoma szczegółami: Rozmiarem, Zewnętrznym zasilaczem, Brakiem wielu portów, oraz BIOSem. Dodatkowo do konsoli PSone, można podłączyć przenośny ekran.

- Czy wszelkie gry, kable i akcesoria od konsoli PS1, pasują do PSone?
- Ależ tak. Wszystkie pady, memorki, czy gry z PSone są zgodne z PS1. Wyjątkiem są kable. Kabel AV jest identyczny jak w konsoli PS1, ale kabel zasilający z PS1, nie pasuje do PSone, ponieważ PSone wymaga zewnętrznego zasilacza.

- Czy laser od konsoli PSone, będzie pasował do PS1, lub na odwrót?
- Tak. Jednakże co poniektóre serie miały taśmy różnych długości. Schemat wygląda następująco:
* SCPH-1xxx (Krótka taśma lasera)
* SCPH-3xxx (krótka taśma lasera, informacja nie potwierdzona, lecz konsole z serii 3xxx występowały tylko w japonii i w Polsce są unikatem niemalże niespotykanym)
* SCPH-35xx (krótka taśma lasera, informacja nie potwierdzona, lecz konsole z serii 3xxx występowały tylko w japonii i w Polsce są unikatem niemalże niespotykanym)
* SCPH-5xxx (Długa taśma lasera, informacja nie potwierdzona)
* SCPH-55xx (Długa taśma lasera)
* SCPH-7xxx (Długa taśma lasera)
* SCPH-75xx (Średnia taśma lasera)
* SCPH-9xxx (Średnia taśma lasera)
* SCPH-1xx (Krótka taśma lasera)

Podane informacje bazują na konsolach z regionu "PAL" (Wyjątkiem jest seria 3xxx, oraz 35xx)

- Czy nie przerobiona konsola PAL, odtwarza Oryginalne gry NTSC i na odwrót?
- Niestety nie. Konsole PS1 jak i PSone, posiadają blokadę regionalną, którą zdejmuje się poprzez przerobienie konsoli.

- Czym jest przerobienie konsoli?
- Przerobienie konsoli, pozwala na uruchamianie kopii zapasowych, oraz uruchamianie gier (zarówno oryginalnych jak i kopii) z innych regionów, niż region konsoli. Aby przerobić konsolę jest kilka sposobów:
* Chip (Specjalny układ, lutowany do płyty głównej konsoli. Usuwa on blokadę regionalną, oraz pozwala na uruchamianie kopii gier. Niektóre chipy nie usuwały blokady regionalnej, przez co możliwe było uruchamianie gier tylko z regionu konsoli (Zarówno kopii jak i oryginałów).
* Swap-Magic/Boot-CD (Specjalna płytka pozwalająca na uruchamianie kopii gier z dowolnego regionu. Dzięki niej uruchomimy także oryginalne gry z regionu innego niż region konsoli)
* Przystawka Action-Replay (Specjalna przystawka, podłączana do złącza "Parallel", pozwalająca na uruchamianie kopii gier, a także oryginalnych gier z innego regionu niż region konsoli. Ponadto przystawka ta, umożliwia wklepywanie specjalnych kodów do gier, które można zastosować.

- Czy każda konsola odtwarza płyty Audio CD?
- Oczywiście. Każda konsola PS1 oraz PSone, odtwarza płyty w formacie Audio CD.

- Czy każda konsola odtwarza płyty z muzyką w formacie .mp3 ?
- Niestety nie. Żadna z konsol nie ma takiej możliwości. Jedynym sposobem na odtwarzanie takich płyt jest dokupienie specjalnej przystawki (Podłączanej do portu "Parallel"). Jednakże taka przystawka jest praktycznie nie do zdobycia.

- Czy konsola PS1 lub PSone, odtwarza filmy w formacie VCD?
- Nie. Żadna z ogólnodostępnych konsol PS1 lub PSone nie odtwarza filmów w formacie VCD. Wyjątkiem jest unikatowy model "SCPH-5903" (Tylko NTSC-J), który takowe płyty odtwarzał. Ewentualnie można dokupić przystawkę VCD (Podłączaną do portu "Parallel"), która pozwala na uruchamianie filmów na konsoli PS1.

- Czy jest inny sposób odtwarzania filmów, niż Przystawka, lub Unikatowy Model?
- Tak. Można także przekonwertować film do formatu .str, jednakże trzeba także dorzucić jakiś odtwarzacz zgodny z PSX, oraz odpowiednio skompilować płytkę. Jednakże ten sposób mija się z celem. Jakość filmików jest nie najlepsza, a poza tym lasery w konsolach PS1 oraz PSone, były średniej jakości i filmy mogłyby się przycinać.

- Moja konsola nie odtwarza kopii gier z regionu NTSC, zaś kopie z regionu PAL odtwarza. Mam konsolę z regionu PAL. Co zrobić?
- Twoja konsola posiada chip, który odtwarza tylko gry z regionu PAL. Masz dwie opcje. Pierwsza, to wymiana chipa na obsługujący zarówno PAL jak i NTSC. Zaś druga opcja, polega na wypaleniu płytki z programem "Import Player", który umożliwi Ci uruchomienie gier z regionu NTSC.

- Dlaczego gry z regionu NTSC, są czarno-białe?
- Ponieważ twoja przeróbka, nie obsługuje kolorów w grach NTSC. W niektórych modelach można było wykonać "Color-Fix" (o tym za chwilę), lecz najlepszym sposobem jest zakup kabla RGB (o którym za momencik).

- Czym jest "Color-Fix" ?
- "Color-Fix", to sposób na uzyskanie kolorów w grach NTSC. Polega on na przylutowaniu kabelka w odpowiednich miejscach na płycie głównej konsoli. Jednakże nie w każdej konsoli da się taki "Color-Fix" zastosować.

- Czym jest kabel RGB?
- Kabel RGB, to specjalny kabel, umożliwiający wyświetlanie kolorów w grach NTSC. Ponadto kabel ten, znacząco polepsza jakość obrazu.

- Mam telewizor bez gniazda Chinch, ale z gniazdem SCART. Czy jest jakiś sposób na podłączenie oryginalnego kabla Chinchowego, do takiego TV?
- Oczywiście. Wystarczy zakupić przejściówkę Chinch > SCART. Można też użyć kabla RGB, który był zazwyczaj z wtyczką SCART.

- Mam telewizor bez wejścia Chinch, oraz SCART, co zrobić?
- Należy zastosować kabel RFU, czyli kabel z wejściem antenowym.

- Czy istniały jakieś unikatowe serie/modele konsol PS1 lub PSone?
- Tak. Wśród nich należy wymienić:
* Konsola o modelu SCPH-5903 (Umożliwia uruchamianie filmów VCD, bez żadnych modyfikacji. Niestety konsola dostępna jest tylko w regionie NTSC-J)
* Specjalna seria DTL-Hxxxx (Gdzie "x" to cyfry. Konsole z tej serii to tak zwane Dev-Kity, czyli konsole Developerskie. Występowały one w kolorach: Niebieskim, Zielonym, oraz Czarnym (Tylko Net Yaroze, o którym za chwilę wspomnę). Wszystkie te konsole uruchamiały kopie gier bez przeróbek (z wyjątkiem Net Yaroze). Dodatkowo niektóre z nich miały zewnętrzne zasilanie. Niestety wszystkie Dev-Kity (Poza Net Yaroze) nie były dostępne w sprzedaży dla przeciętnego gracza. Obecnie jednak, można je zakupić na serwisach aukcyjnych.
* Net Yaroze (Tak jak już wcześniej wspomniałem, wśród Dev-Kitów, wyróżniamy Net Yaroze. Czym różni się ono od pozostałych Dev-Kitów? Otóż Jest to jedyny Dev-Kit, który można było kupić. Net Yaroze, pozwalało na tworzenie własnych mini gierek, niestety bez możliwości ich zapisu na jakikolwiek nośnik. Był to sprzęt dla Hobbystów. Ponadto konsola występowała w unikatowym, czarnym kolorze. Net Yaroze to jedyny Dev-Kit, który nie odtwarzał kopii gier bez przerobienia konsoli.

- Czy SONY wydało karty o większej pojemności niż 1MB?
- Niestety nie. SONY wydało tylko karty 1MB. Natomiast zakupić można karty innych firm o pojemnościach, nawet do 8MB.

- W jaki sposób PS1 przelicza miejsce na karcie pamięci?
- Należy wspomnieć o dwóch istotnych kwestiach. Po pierwsze, w przypadku PS1, pojemność była liczona w MegaBitach (1 MegaBit = 128 kilobajtów), a nie tak jak w przypadku choćby konsol PS2 w Megabajtach (1 Megabajt = 1024 kilobajty). Po drugie, konsola PS1 jako przelicznika pojemności używała tzw. "Bloków". Bloki to pojedyncze miejsca na karcie pamięci. Standardowa karta 1MB, posiada takich bloków 15.

- Czy każdy zapis gry z PS1 zajmuje tylko 1 Blok?
- Nie. Niektóre gry wymagały więcej takich Bloków.

- Mam pada do konsoli PS1, jednak nie ma on gałek analogowych. Czy będzie on działał w konsoli PS1 lub PSone?
- Jak najbardziej tak. Pierwsze pady do konsol PS1 były właśnie bez gałek analogowych. Kontroler analogowy został wprowadzony później.

- Czy jeśli mam pada bez gałek analogowych, mogę grać we wszystkie gry?
- Niestety nie. Niektóre gry na PS1 wymagały gałek analogowych do gry. Do takich gier należy choćby "Ape Escape".

- Czy do konsoli PS1, dostępne są jakieś inne akcesoria?
- Ależ oczywiście. Poza padami zwykłymi i analogowymi, dostępne były np. Pistolety.

- Czy każdy oryginalny pad do PS1 posiada wibracje?
- Nie. Wibracje posiadają tylko pady "DualShock", oraz Japońskie modele pada "Dual Analog".

- Mam pada z gałkami analogowymi, lecz bez wibracji. Czy coś jest uszkodzone?
- Niekoniecznie. Być może wibracje nie działają, lub też posiadasz pada "Dual Analog". Pad "Dual Analog", jest poprzednikiem pada "DualShock". Jest on rzadko dostępny i w porównaniu do "DualShock'a", nie posiada wibracji (Wyjątkiem jest Japoński pad "DualAnalog", który posiadał jeden silniczek wibracyjny), oraz jest nieco inaczej zbudowany.

- Jak rozpoznać pada "Dual Analog" ?
- Najłatwiej rozpoznać go po wyglądzie. Od "DualShock'a" różnią go: dłuższe ramiona pada, nieco inne przyciski R2 i L2, niż w "DualShock'u"; inny kształt plastikowych nakładek na gałki analogowe, oraz wypukły przycisk "Analog".

Dołączam małą galerię Wink

Konsola PS1 (Wersja standardowa)
[Obrazek: 19083829.jpg]

Konsola PS1 (Wersja PSone)
[Obrazek: psone.jpg]

Konsola Net Yaroze
[Obrazek: netyaroze.gif]

Konsola SCPH-5903 (VCD)
[Obrazek: vcdu.jpg]

Pad "Dual Analog"
http://img810.imageshack.us/img810/4133/dualanalog.jpg

Pad "DualShock"
[Obrazek: 84392603.jpg]

Kabel RFU (Antenowy)
[Obrazek: rfu.jpg]

Kabel RGB
[Obrazek: rgbk.jpg]


Myślę, że takie małe FAQ przyda się zarówno osobom, które dopiero zaczynają przygodę z PS1, jak i doświadczonym użytkownikom "szaraka" Wink

Autorem tego FAQ, jestem ja (Quake96) i nie zezwalam na kopiowanie całości, lub części tego FAQ, bez mojej zgody. Wszystkie teksty zostały napisane przeze mnie i niczego nie kopiowałem. Jedynie screeny zostały znalezione w sieci i zreuploadowane przeze mnie. Jako że nie jestem ich autorem, to zezwalam na ich używanie bez mojej zgody.

PS: Proszę o przyklejenie tego tematu, ze względu na jego przydatność Smile
PSX SCPH-5552, PSX SCPH-7502, PSX SCPH-9002, SONY DualShock, 2x Memory Card SONY, 8 Oryginalnych gier

PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier

[Obrazek: sygnaeu.jpg]
Odpowiedz
#2
Na szybko przejrzałem i wychwyciłem dwa błędy.

Nie PS1 tylko PSX. Liczby zostały użyte dopiero po wydaniu PS2 i PSone.

Nie napisałeś dlaczego SCPH-900x został pozbawiony portu "Parallel". Dodano mu opcję wizualizacji dźwięku podczas odtwarzania audio CD. Opcja ta uruchamia się po naciśnięciu select na padzie. Reszta klawiszy modyfikowała lub zmieniała te wizualizacje.
Jak chcecie to mogę potem wrzucić na YT filmik pokazujący te wizualizacje.


PS: Dokładnie poczytam wieczorkiem. Gonią mnie terminy i zajrzałem tu dla rozluźnienia Tongue.
[Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif][Obrazek: arhplus.png][Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif]
Odpowiedz
#3
Po pierwsze, to jest PS1 nie PSX. PSX to DVR z wbudowanym PS2.
Poza tym nazwa PSX była używana jako nazwa robocza i przy oficjalnej przemierze PS1, usunięto "X" z końcówki. Więc proszę Cię, nie mów mi, że PSX to oficjalna nazwa PS1, bo to nie prawda. Zresztą tutaj masz więcej info o prawdziwym PSX'ie.

http://en.wikipedia.org/wiki/PSX_%28DVR%29

I zapamiętaj. Dla PS1, nazwa PSX była tylko nazwą roboczą i konsola nigdy nie wyszła oficjalnie pod taką nazwą. A konsola oficjalnie posiada skrót PS, ale jeśli chcemy sprecyzować o które PS nam chodzi, to pisze się PS1.

Następna rzecz. Nie napisałem, dlaczego usunęli port parallel, bo po co o tym pisać? To tak jak bym miał napisać dlaczego usunięto Chinche, albo "Serial I/O" w PSone. Ważne że napisałem, że tego nie było, bo raczej mało kogo interesuje dlaczego usunięto ten port. Zresztą Parallel usunięto, aby zapobiegać piractwu (przystawki Action Replay) i uniemożliwić uruchamianie kopii zapasowych.

Co do Sound Scope (bo tak nazywa się ta wizualizacja dźwięku), to nie wspomniałem o tym, bo uznałem to za mało istotny szczegół. Poza tym jest on częścią nowego bios'u, występującego już od SCPH-7xxx Wink A o nowym BIOSie wspomniałem. Także uznaje, że wystarczyło wspomnieć o nowym BIOS'ie, bo Sound Scope jest jego częścią, i występował on nie od SCPH-9xxx tylko od SCPH-7xxx


Rada na przyszłość. Jeśli chcesz kogokolwiek poprawiać, sprawdź czy sam masz rację...
PSX SCPH-5552, PSX SCPH-7502, PSX SCPH-9002, SONY DualShock, 2x Memory Card SONY, 8 Oryginalnych gier

PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier

[Obrazek: sygnaeu.jpg]
Odpowiedz
#4
O matko jaka agresja... Pierwszy raz takie coś spotykam na tym forum (a już trochę tu przebywam). Sorry że próbuję pomóc w weryfikacji danych. Piszę na podstawie doświadczeń a nie tekstów. Z szaraczkem mam do czynienia od dłuższego czasu i zawsze był nazywany PSX. Pretensje do redaktorów artykułów z przed paru lat.

Po co pisać o modyfikacji która osunęła jeden z bardziej przydatnych portów w tej konsoli i dodał funkcjonalność która nigdy wcześniej ani później się nie powtórzyła X) ?? No comment...
No raczej wątpię że to zasługa nowego biosu. Bawiłem się 750x i jakoś nie mogłem tego włączyć. Lecz to było kilka lat temu. Jak dorwę ją znowu to sprawdzę.

No to tyle. Nie mam już zamiaru już się wypowiadać w tym temacie. Konwersacje z kimś kto od razu na ciebie naskakuje to nic przyjemnego. Mogłeś to ująć w innych słowach, no ale jak wolisz.
[Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif][Obrazek: arhplus.png][Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif]
Odpowiedz
#5
Nie agresja. Tongue Ja tylko nie lubię, jak ktoś piszę coś co jest czasem bez sensu...

Co do nazwy PSX. To tak jak mówiłem.

Co do usunięcia, Parallel, to może i usuwało dość przydatne gniazdo, ale mało kto miał w polsce styczność z Action Replay'em, czy Gameshark'iem. Nie mniej jednak rozumiem dlaczego się o to upominasz Smile

A co do Sound Scope, to Ciocia Wikipedia (anglojęzyczna) wyraźnie podaje, że Sound Scope występuje w wersji 7xxx wzywyż, czyli od czasu wprowadzenia nowego BIOSu.

I przepraszam, jeśli zrozumiałeś mój poprzedni post, jako agresywną odpowiedź. Czasem bywam złośliwy...
PSX SCPH-5552, PSX SCPH-7502, PSX SCPH-9002, SONY DualShock, 2x Memory Card SONY, 8 Oryginalnych gier

PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier

[Obrazek: sygnaeu.jpg]
Odpowiedz
#6
Czytałem kiedyś sporo o pierwszym Play Station i odnośnie nazewnictwa zapamiętałem, że psx nigdy nie było oficjalnym skrótem licencjonowanym przez Sony. To nazwa zwyczajowa, wypromowana w "toku ewolucji" głównie przez samych graczy. Ogólnie pierwsza generacja Play Station wizualnie miała dwa modele, co widać na powyższych zdjęciach. Aby łatwo to rozróżnić stosowano potocznie terminy psx (prostokątna konsola, ta większa) oraz ps1/PSone (mniejsza, bardziej okrągła). Jak najbardziej było to słuszne i stosuje się to do dzisiaj na aukcjach typu Allegro.

Psx to skrót powszechnie stosowany na rynku pirackim w celu oznaczenia gier na tą platformę.
Szukając gier na torrentach, warezach itd. zazwyczaj takie oznaczenie występujeSmile

P.S Quake96 gratuluję wiedzy o PlayStation. Obszerny FAQ
[Obrazek: Kraszuuu.png]
Odpowiedz
#7
@taszor - Jest dokładnie tak jak mówisz Wink PSX to popularne określenie dla PS1, którego na codzień nawet ja używam (wystarczy zajrzeć do mojego podpisu) Smile Z tym, że w FAQ starałem się z niego nie korzystać, żeby nie było potem niedomówień Tongue

A no o PSX'ie i PS2 już trochę wiem, więc postanowiłem podzielić się tą wiedzą z innymi, co ułatwi nie jednemu życie Big Grin
PSX SCPH-5552, PSX SCPH-7502, PSX SCPH-9002, SONY DualShock, 2x Memory Card SONY, 8 Oryginalnych gier

PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier

[Obrazek: sygnaeu.jpg]
Odpowiedz
#8
Odnalazłem trochę dokumentacji do PlayStation. Przydałoby się umieścić je w pierwszym poście.

Sony trzyma instrukcje na swoim serwerze, lecz wyszukiwarka na stronie PlayStation nie jest w stanie ich wyszukać. Musiałem wpisywać bezpośrednie ścieżki do plików i bawić się w zgadywanie ich nazw. Wrzucam wszystkie linki które udało mi się zgadnąć.

SCPH-102
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-102A.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-102B.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-102C.pdf

SCPH-9002
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-9002A.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-9002B.pdf
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-9002C.pdf

SCPH-7502
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-7502A.pdf

SCPH-7002
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-7002A.pdf

SCPH-5502
http://www.playstation.com/manual/pdf/SCPH-5502A.pdf



Przydatną rzeczą są także książki serwisowe Wink

SCPH-900x
http://psxdev.narod.ru/download/SERVICE_...3RD_ED.pdf

SCPH-750x
http://psxdev.narod.ru/download/sony_pla...al_202.pdf

Mam jeszcze uniwersalny manual z punktami testowymi. Niestety nie mam żadnego linku do niego a wszystkie znane mi serwery plików z czasem je usuwają. Jak toś ma dostęp do jakiegoś serwera który nie usuwa plików to proszę o kontakt.
[Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif][Obrazek: arhplus.png][Obrazek: playstation_blood_by_fuckinsick-d4cdnkd.gif]
Odpowiedz
#9
(04-06-2012, 12:11)Simion napisał(a): Mam jeszcze uniwersalny manual z punktami testowymi. Niestety nie mam żadnego linku do niego a wszystkie znane mi serwery plików z czasem je usuwają. Jak toś ma dostęp do jakiegoś serwera który nie usuwa plików to proszę o kontakt.
Zapodaj tutaj. W opcji tworzenia posta możesz dodać jako załącznik
Odpowiedz
#10
Bardzo przydatne , dzięki Big Grin
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PlayStation 1 czarno biały ekran barrtek26 3 1774 12-12-2021, 11:33
Ostatni post: sonik
  Problem z PlayStation 2 Pyros 2 756 28-11-2021, 14:06
Ostatni post: Pyros
  Najlepszy mod konsoli PlayStation jaki widziałem :) Mr.Q 5 6039 24-07-2016, 17:02
Ostatni post: tomaszangowski
  ...:::Jak nagrywamy gry na Playstation (PSX):::... Jacek 10 27096 28-01-2015, 14:01
Ostatni post: Berion
  Action Replay for the Sony Playstation barack 10 5769 20-04-2014, 22:58
Ostatni post: mattek
  PlayStation w komórce ADR10 25 11037 19-10-2013, 19:34
Ostatni post: ADR10
  Sony Playstation SCPH-5903 VideoCD Draco 5 4604 21-05-2012, 13:32
Ostatni post: Simion
  Jak zgrać save z komputera na karte Playstation? Draco 6 7453 15-07-2011, 11:43
Ostatni post: Simion

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości