23-11-2011, 16:48
PlayStation 2 FAQ
Postanowiłem zrobić dla was małe FAQ, dotyczące konsoli PlayStation 2. Jak wiadomo Konsola ta, dzieli się na serie, w których dostępne są konkretne modele. Ja przybliżę wam dzisiaj, jakie to serie i czym się wyróżniają. A więc do dzieła.
Seria 1xxxx, 15xxx, 18xxx (tylko NTSC-J)
- Pierwsza seria, wypuszczona tylko na rynek japoński
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany zasilacz
- Posiada port "i-link"
- Nie posiada odtwarzacza filmów DVD (Potrzebny jest takowy na karcie pamięci)
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada port PCMCIA, zamiast Expansion Bay (o EB później)
Seria 3xxxx, 39xxx
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD (już nie potrzeba mieć go na karcie pamięci)
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany Zasilacz
- Posiada port "i-link"
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada slot "Expansion Bay"
- Nie posiada portu PCMCIA
Seria 5xxxx
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany Zasilacz
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada slot "Expansion Bay"
- Nie posiada portu PCMCIA
Seria 7xxxx, 75xxx, 77xxx, 79xxx (Slim)
- Odchudzona o 75% w stosunku do serii 5xxxx i niższych
- Wbudowana karta sieciowa (już nie potrzeba Network Adaptora)
- Brak możliwości podłączenia dysku twardego (jedynie w pierwszych modelach, można było dolutować taśmę IDE)
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Nie posiada wbudowanego zasilacza (potrzebny jest zasilacz na kablu)
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
Seria 9xxxx (Slim)
- Odchudzona o 75% w stosunku do serii 5xxxx i niższych
- Wbudowana karta sieciowa (już nie potrzeba Network Adaptora)
- Brak możliwości podłączenia dysku twardego
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada Wbudowany zasilacz (nowość w slimach)
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
Teraz kilka pytań i odpowiedzi:
- Jak rozpoznać model/serię konsoli?
- Musimy znaleźć nalepkę z oznaczeniem konsoli. W przypadku "grubych" konsol, oznaczenie te znajduje się z tyłu konsoli, zaś w wersji "slim" znajduje się pod spodem konsoli. Teraz szukamy oznaczenia SCPH-xxxxx (gdzie "x" to cyfry). Pierwsza oraz druga cyfra oznacza serię konsoli, czyli np. model SCPH-39004, pochodzi z serii 39xxx. W przypadku gdy druga cyfra to 0, należy przyjąć, że np. model SCPH-30004 pochodzi z serii 3xxxx.
- Czy w każdym modelu FATów (Seria od 1xxxx do 5xxxx) można zamontować dysk twardy?
- Tak, można. Porzebny jest do tego "Network Adaptor". Należy także zauważyć, że pierwsza seria (1xxxx, 15xxx, 18xxx) wymaga innego Network Adaptora, ze względu na port PCMCIA, zamiast Expansion Bay, do którego podłączamy Network Adaptor.
- Czym jest ten "Network Adaptor" ?
- Network Adaptor, to urządzenie pozwalające na podłączenie konsoli do internetu, oraz zamontowanie w niej dysku twardego. Urządzenie to, podłączamy do slotu "Expansion Bay", lecz w pierwszej serii (1xxxx, 15xxx, 18xxx) tego portu nie ma, przez co potrzebny jest specjalny Network Adaptor, podłączany do portu PCMCIA.
- Czy granie w sieci jest darmowe?
- Oczywiście. Za grę online nie płacimy ani grosza.
- Czy dalej istnieje możliwość gry przez internet?
- Niestety nie. SONY już dawno zamknęło wszystkie serwery, ale wciąż możemy pograć w CoD 3, stawiając własny serwer.
- Jak podłączyć konsolę do internetu?
- Potrzebujemy Network Adaptora (w wersji slim, nie jest już potrzebny, ponieważ konsola posiada wbudowaną kartę sieciową), oraz płytki zwanej "Network Access Disk".
- Skąd dostać taką płytkę?
- Niegdyś trzeba było wysłać informację do SONY, że chcemy takową płytkę otrzymać. Choć i z tym była loteria, bo nie zawsze ją dostawaliśmy. Obecnie w ten sposób raczej już nie dostaniemy "NAD", ale zawsze można popatrzeć na allegro, lub pobrać obraz takiej płytki z internetu.
- Czy konsola sama odczytuje Pendrivy, Dyski Twarde itp. ?
- Nie. Aby móc używać nośników USB, oraz Dysków Twardych, należy zainstalować exploit Free MCBoot, oraz odpowiednie programy (o tym nieco później).
- Czy w modelach z wersji Slim, da się podłączyć dysk twardy?
- Nie. Ale w pierwszych modelach z wersji Slim, można było dolutować taśmę IDE, która pozwalała na podłączenie HDD.
- Czy każda konsola posiada takie same złącza USB?
- Tak. W PS2 zastosowano standard USB, zgodny z PCtowym USB 1.1, także nie należy oczekiwać, że w nowszych PS2 jest USB 2.0, bo we wszystkich jest takie samo USB.
- Czy można uruchamiać gry z dysku twardego, lub Pendriva?
- Tak, można. Ale jest do tego potrzebny exploit "Free MCBoot" wraz z odpowiednimi programami (ale o tym później).
- Czy na PS2, można uruchamiać gry z PS1 ?
- Tak. SONY zapewniło wsteczną kompatybilność dla gier i akcesoriów z konsoli PS1 oraz PSone.
- Czy akcesoria (pady itp.) od konsoli PS1 lub PSone, są zgodne z PS2?
- Oczywiście. Kable będą 100% zgodne (poza zasilaczem od PSone), zaś jeśli chodzi o pady i karty pamięci to sprawa trochę się komplikuje. Mianowicie pady będą zgodne z wszystkimi grami na PS1 oraz niektórymi grami na PS2, zaś karty pamięci z PS1 będą używane tylko do zapisów gier z PS1.
- Moja karta 1MB od konsoli PS1, w konsoli PS2 wykrywana jest jako karta 128kb. Dlaczego?
- To dlatego, że w PS1 stosowano pojemność w MegaBitach (1 MegaBit = 128 Kilobajtów), a w PS2 stosuje się przeliczanie w Megabajtach (1 Megabajt = 1024 Kilobajty).
- W jaki sposób mogę przerobić swoje PS2, aby czytało ono kopie zapasowe?
- Są trzy sposoby:
*Chip (Ingeruje w podzespoły konsoli, ale jest najskuteczniejszy).
*Swap Magic (Ingeruje w mechanizmy konsoli, lecz jest skuteczny).
*Free MCBoot (Nie ingeruje w mechanizmy ani podzespoły konsoli, ale nie obsługuje kopii gier z PS1 [trwają prace nad emulatorem PS1 odpalającym gry z Pendriva]. Jest to najlepszy wg. mnie sposób, ponieważ rozszerza możliwości konsoli, o czym więcej niebawem.)
- Czy konsola odczytuje filmy zapisane w formacie .avi ?
- Domyślnie nie. Ale dzięki zastosowaniu exploitu "Free MCBoot", oraz odpowiedniego programu, uzyskujemy taką możliwość.
- Czy konsola odczytuje muzykę zapisaną w formacie .mp3 ?
- Domyślnie nie. Ale dzięki zastosowaniu exploitu "Free MCBoot", oraz odpowiedniego programu, uzyskujemy taką możliwość.
- Czym jest "Free MCBoot" ?
- Jest to w pełni darmowy exploit, instalowany na karcie pamięci do konsoli PS2. Uruchamia się wraz z konsolą, dzięki wykorzystaniu funkcji OSD Update, która w ostatnich modelach z serii 9xxxx została wyłączona, przez co Free MCBoot na nich nie zadziała (o tym później). Ten exploit pozwala na uruchamianie poszczególnych programów, które mogą np. uruchamiać kopie zapasowe gier PS2, czy też odtwarzać filmy oraz muzykę, czy zdjęcia, z nośników wymiennych. Ponadto istnieją także programy, które pozwalają uruchamiać gry PS2 z urządzeń USB, czy też dysku twardego, co pozwala na wygodne granie bez zamartwiania się o stan lasera.
- Czy to prawda, że na niektórych modelach z serii 9xxxx, exploit "Free MCBoot" nie działa?
- Niestety tak. A to za sprawą tego, że SONY w ostatnich modelach z serii 9xxxx, czyli tych w których jest firmware w wersji 2.30 (są to konsole o oznaczeniach od 3e wzwyż, oraz niektóre konsole z oznaczeniami 3d), wyłączyło funkcję OSD Update, przez co żaden exploit nie zadziała na takiej konsoli, i nie da się z tym nic zrobić.
- Jak uruchamiać kopie zapasowe gier z PS2, za pomocą Free MCBoot?
- Wystarczy mieć wgrany program ESR. Ponadto obraz płyty z grą PS2, przed wypaleniem na płytkę, musi zostać spatchowany na komputerze, programem "ESR Disc Patcher".
- A co jeśli mam już kopie gier, które nie są spatchowane? Nie zadziałają na Free MCBoot?
- Nie. A to za sprawą tego, że patchowanie zmienia wpisy w tablicy UDF, przez co konsola wykrywa płytkę, jako dysk DVD Video.
- Czy exploit "Free MCBoot" można zainstalować na karcie pamięci z PS1?
- Oczywiście, że nie. A to za sprawą dwóch ważnych rzeczy. Po pierwsze, karta pamięci od PS1 ma za małą pojemność. Po drugie, karta pamięci od PS1 korzysta z innego regionu zapisów, przez co nie jest zgodna z FMCB. Free MCBoot wymaga karty pamięci zgodnej z regionem "Magic Gate", który jest regionem zapisów, kart pamięci do PS2.
- Czy SONY wydało tylko karty pamięci o pojemności 8MB?
- Tak. SONY było nieco pazerne na pieniądze, produkując tylko karty 8MB. Jak wiadomo na takiej karcie pomieści się średnio 20 zapisów gier, a co za tym idzie, aby móc zapisać więcej save'ów, trzeba kupić nową kartę. Jednakże jeśli nie mamy ochoty wydawać kasy na kolejną kartę 8MB, to na allegro jest pełno kart pamięci o większych pojemnościach, od 16MB do nawet 128MB. Jednakże należy liczyć się z tym że wszystkie te karty, nie są oryginalne, nawet jeśli widnieje na nich logo SONY czy też PlayStation 2.
- Czy "chińskie" karty pamięci są tak samo dobre jak oryginalne karty?
- Z pewnością nie. Chińskie karty mają to do siebie, że niektóre z nich nie działają z niektórymi grami. Dodatkowo taka karta może w każdej chwili się zepsuć, choćby uszkadzając zapisy gier. Jednakże nie jest to w 100% pewne, i niektóre karty są całkiem dobre. Jednakże z chińskimi kartami jest loteria. Niektóre będą działać bardzo dobrze, a niektóre mogą się zepsuć już po tygodniu.
- Czy warto zatem kupić taką "chińską" kartę pamięci?
- Myślę, że tak. Takie karty są stosunkowo tanie (ok. 15zł za 64MB), a co za tym idzie, jeśli karta się zepsuje nie stracimy na tym wiele. Być może nawet, trafimy na taką kartę, która będzie się bardzo dobrze sprawować.
Myślę, że takie małe FAQ przyda się zarówno osobom, które dopiero zaczynają przygodę z PS2, jak i doświadczonym użytkownikom "czarnulki"
Autorem tego FAQ, jestem ja (Quake96) i nie zezwalam na kopiowanie całości, lub części tego FAQ, bez mojej zgody. Wszystkie teksty zostały napisane przeze mnie i niczego nie kopiowałem.
PS: Proszę o przyklejenie tego tematu, gdyż jest on bardzo przydatny.
Postanowiłem zrobić dla was małe FAQ, dotyczące konsoli PlayStation 2. Jak wiadomo Konsola ta, dzieli się na serie, w których dostępne są konkretne modele. Ja przybliżę wam dzisiaj, jakie to serie i czym się wyróżniają. A więc do dzieła.
Seria 1xxxx, 15xxx, 18xxx (tylko NTSC-J)
- Pierwsza seria, wypuszczona tylko na rynek japoński
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany zasilacz
- Posiada port "i-link"
- Nie posiada odtwarzacza filmów DVD (Potrzebny jest takowy na karcie pamięci)
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada port PCMCIA, zamiast Expansion Bay (o EB później)
Seria 3xxxx, 39xxx
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD (już nie potrzeba mieć go na karcie pamięci)
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany Zasilacz
- Posiada port "i-link"
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada slot "Expansion Bay"
- Nie posiada portu PCMCIA
Seria 5xxxx
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
- Możliwość podłączenia dysku twardego (potrzebny odpowiedni Network Adaptor, ale o tym później)
- Wbudowany Zasilacz
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada slot "Expansion Bay"
- Nie posiada portu PCMCIA
Seria 7xxxx, 75xxx, 77xxx, 79xxx (Slim)
- Odchudzona o 75% w stosunku do serii 5xxxx i niższych
- Wbudowana karta sieciowa (już nie potrzeba Network Adaptora)
- Brak możliwości podłączenia dysku twardego (jedynie w pierwszych modelach, można było dolutować taśmę IDE)
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Nie posiada wbudowanego zasilacza (potrzebny jest zasilacz na kablu)
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
Seria 9xxxx (Slim)
- Odchudzona o 75% w stosunku do serii 5xxxx i niższych
- Wbudowana karta sieciowa (już nie potrzeba Network Adaptora)
- Brak możliwości podłączenia dysku twardego
- Nie posiada portu "i-link"
- Posiada port podczerwieni
- Posiada 2 złącza USB
- Posiada Wbudowany zasilacz (nowość w slimach)
- Wbudowany odtwarzacz filmów DVD
Teraz kilka pytań i odpowiedzi:
- Jak rozpoznać model/serię konsoli?
- Musimy znaleźć nalepkę z oznaczeniem konsoli. W przypadku "grubych" konsol, oznaczenie te znajduje się z tyłu konsoli, zaś w wersji "slim" znajduje się pod spodem konsoli. Teraz szukamy oznaczenia SCPH-xxxxx (gdzie "x" to cyfry). Pierwsza oraz druga cyfra oznacza serię konsoli, czyli np. model SCPH-39004, pochodzi z serii 39xxx. W przypadku gdy druga cyfra to 0, należy przyjąć, że np. model SCPH-30004 pochodzi z serii 3xxxx.
- Czy w każdym modelu FATów (Seria od 1xxxx do 5xxxx) można zamontować dysk twardy?
- Tak, można. Porzebny jest do tego "Network Adaptor". Należy także zauważyć, że pierwsza seria (1xxxx, 15xxx, 18xxx) wymaga innego Network Adaptora, ze względu na port PCMCIA, zamiast Expansion Bay, do którego podłączamy Network Adaptor.
- Czym jest ten "Network Adaptor" ?
- Network Adaptor, to urządzenie pozwalające na podłączenie konsoli do internetu, oraz zamontowanie w niej dysku twardego. Urządzenie to, podłączamy do slotu "Expansion Bay", lecz w pierwszej serii (1xxxx, 15xxx, 18xxx) tego portu nie ma, przez co potrzebny jest specjalny Network Adaptor, podłączany do portu PCMCIA.
- Czy granie w sieci jest darmowe?
- Oczywiście. Za grę online nie płacimy ani grosza.
- Czy dalej istnieje możliwość gry przez internet?
- Niestety nie. SONY już dawno zamknęło wszystkie serwery, ale wciąż możemy pograć w CoD 3, stawiając własny serwer.
- Jak podłączyć konsolę do internetu?
- Potrzebujemy Network Adaptora (w wersji slim, nie jest już potrzebny, ponieważ konsola posiada wbudowaną kartę sieciową), oraz płytki zwanej "Network Access Disk".
- Skąd dostać taką płytkę?
- Niegdyś trzeba było wysłać informację do SONY, że chcemy takową płytkę otrzymać. Choć i z tym była loteria, bo nie zawsze ją dostawaliśmy. Obecnie w ten sposób raczej już nie dostaniemy "NAD", ale zawsze można popatrzeć na allegro, lub pobrać obraz takiej płytki z internetu.
- Czy konsola sama odczytuje Pendrivy, Dyski Twarde itp. ?
- Nie. Aby móc używać nośników USB, oraz Dysków Twardych, należy zainstalować exploit Free MCBoot, oraz odpowiednie programy (o tym nieco później).
- Czy w modelach z wersji Slim, da się podłączyć dysk twardy?
- Nie. Ale w pierwszych modelach z wersji Slim, można było dolutować taśmę IDE, która pozwalała na podłączenie HDD.
- Czy każda konsola posiada takie same złącza USB?
- Tak. W PS2 zastosowano standard USB, zgodny z PCtowym USB 1.1, także nie należy oczekiwać, że w nowszych PS2 jest USB 2.0, bo we wszystkich jest takie samo USB.
- Czy można uruchamiać gry z dysku twardego, lub Pendriva?
- Tak, można. Ale jest do tego potrzebny exploit "Free MCBoot" wraz z odpowiednimi programami (ale o tym później).
- Czy na PS2, można uruchamiać gry z PS1 ?
- Tak. SONY zapewniło wsteczną kompatybilność dla gier i akcesoriów z konsoli PS1 oraz PSone.
- Czy akcesoria (pady itp.) od konsoli PS1 lub PSone, są zgodne z PS2?
- Oczywiście. Kable będą 100% zgodne (poza zasilaczem od PSone), zaś jeśli chodzi o pady i karty pamięci to sprawa trochę się komplikuje. Mianowicie pady będą zgodne z wszystkimi grami na PS1 oraz niektórymi grami na PS2, zaś karty pamięci z PS1 będą używane tylko do zapisów gier z PS1.
- Moja karta 1MB od konsoli PS1, w konsoli PS2 wykrywana jest jako karta 128kb. Dlaczego?
- To dlatego, że w PS1 stosowano pojemność w MegaBitach (1 MegaBit = 128 Kilobajtów), a w PS2 stosuje się przeliczanie w Megabajtach (1 Megabajt = 1024 Kilobajty).
- W jaki sposób mogę przerobić swoje PS2, aby czytało ono kopie zapasowe?
- Są trzy sposoby:
*Chip (Ingeruje w podzespoły konsoli, ale jest najskuteczniejszy).
*Swap Magic (Ingeruje w mechanizmy konsoli, lecz jest skuteczny).
*Free MCBoot (Nie ingeruje w mechanizmy ani podzespoły konsoli, ale nie obsługuje kopii gier z PS1 [trwają prace nad emulatorem PS1 odpalającym gry z Pendriva]. Jest to najlepszy wg. mnie sposób, ponieważ rozszerza możliwości konsoli, o czym więcej niebawem.)
- Czy konsola odczytuje filmy zapisane w formacie .avi ?
- Domyślnie nie. Ale dzięki zastosowaniu exploitu "Free MCBoot", oraz odpowiedniego programu, uzyskujemy taką możliwość.
- Czy konsola odczytuje muzykę zapisaną w formacie .mp3 ?
- Domyślnie nie. Ale dzięki zastosowaniu exploitu "Free MCBoot", oraz odpowiedniego programu, uzyskujemy taką możliwość.
- Czym jest "Free MCBoot" ?
- Jest to w pełni darmowy exploit, instalowany na karcie pamięci do konsoli PS2. Uruchamia się wraz z konsolą, dzięki wykorzystaniu funkcji OSD Update, która w ostatnich modelach z serii 9xxxx została wyłączona, przez co Free MCBoot na nich nie zadziała (o tym później). Ten exploit pozwala na uruchamianie poszczególnych programów, które mogą np. uruchamiać kopie zapasowe gier PS2, czy też odtwarzać filmy oraz muzykę, czy zdjęcia, z nośników wymiennych. Ponadto istnieją także programy, które pozwalają uruchamiać gry PS2 z urządzeń USB, czy też dysku twardego, co pozwala na wygodne granie bez zamartwiania się o stan lasera.
- Czy to prawda, że na niektórych modelach z serii 9xxxx, exploit "Free MCBoot" nie działa?
- Niestety tak. A to za sprawą tego, że SONY w ostatnich modelach z serii 9xxxx, czyli tych w których jest firmware w wersji 2.30 (są to konsole o oznaczeniach od 3e wzwyż, oraz niektóre konsole z oznaczeniami 3d), wyłączyło funkcję OSD Update, przez co żaden exploit nie zadziała na takiej konsoli, i nie da się z tym nic zrobić.
- Jak uruchamiać kopie zapasowe gier z PS2, za pomocą Free MCBoot?
- Wystarczy mieć wgrany program ESR. Ponadto obraz płyty z grą PS2, przed wypaleniem na płytkę, musi zostać spatchowany na komputerze, programem "ESR Disc Patcher".
- A co jeśli mam już kopie gier, które nie są spatchowane? Nie zadziałają na Free MCBoot?
- Nie. A to za sprawą tego, że patchowanie zmienia wpisy w tablicy UDF, przez co konsola wykrywa płytkę, jako dysk DVD Video.
- Czy exploit "Free MCBoot" można zainstalować na karcie pamięci z PS1?
- Oczywiście, że nie. A to za sprawą dwóch ważnych rzeczy. Po pierwsze, karta pamięci od PS1 ma za małą pojemność. Po drugie, karta pamięci od PS1 korzysta z innego regionu zapisów, przez co nie jest zgodna z FMCB. Free MCBoot wymaga karty pamięci zgodnej z regionem "Magic Gate", który jest regionem zapisów, kart pamięci do PS2.
- Czy SONY wydało tylko karty pamięci o pojemności 8MB?
- Tak. SONY było nieco pazerne na pieniądze, produkując tylko karty 8MB. Jak wiadomo na takiej karcie pomieści się średnio 20 zapisów gier, a co za tym idzie, aby móc zapisać więcej save'ów, trzeba kupić nową kartę. Jednakże jeśli nie mamy ochoty wydawać kasy na kolejną kartę 8MB, to na allegro jest pełno kart pamięci o większych pojemnościach, od 16MB do nawet 128MB. Jednakże należy liczyć się z tym że wszystkie te karty, nie są oryginalne, nawet jeśli widnieje na nich logo SONY czy też PlayStation 2.
- Czy "chińskie" karty pamięci są tak samo dobre jak oryginalne karty?
- Z pewnością nie. Chińskie karty mają to do siebie, że niektóre z nich nie działają z niektórymi grami. Dodatkowo taka karta może w każdej chwili się zepsuć, choćby uszkadzając zapisy gier. Jednakże nie jest to w 100% pewne, i niektóre karty są całkiem dobre. Jednakże z chińskimi kartami jest loteria. Niektóre będą działać bardzo dobrze, a niektóre mogą się zepsuć już po tygodniu.
- Czy warto zatem kupić taką "chińską" kartę pamięci?
- Myślę, że tak. Takie karty są stosunkowo tanie (ok. 15zł za 64MB), a co za tym idzie, jeśli karta się zepsuje nie stracimy na tym wiele. Być może nawet, trafimy na taką kartę, która będzie się bardzo dobrze sprawować.
Myślę, że takie małe FAQ przyda się zarówno osobom, które dopiero zaczynają przygodę z PS2, jak i doświadczonym użytkownikom "czarnulki"

Autorem tego FAQ, jestem ja (Quake96) i nie zezwalam na kopiowanie całości, lub części tego FAQ, bez mojej zgody. Wszystkie teksty zostały napisane przeze mnie i niczego nie kopiowałem.
PS: Proszę o przyklejenie tego tematu, gdyż jest on bardzo przydatny.
PSX SCPH-5552, PSX SCPH-7502, PSX SCPH-9002, SONY DualShock, 2x Memory Card SONY, 8 Oryginalnych gier
PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier
PS2 FAT SCPH-39004, Sony DualShock 2, Memory Card "King Memory" 64MB z wgranym Free McBoot, Memory Card 8MB SONY, 10 Oryginalnych gier
![[Obrazek: sygnaeu.jpg]](http://img688.imageshack.us/img688/3116/sygnaeu.jpg)