Outrun 2006 Coast 2 Coast
#1
[Obrazek: 930972_72735_front.jpg]

Tytuł gry: Outrun 2006 Coast 2 Coast

Wydawca: SEGA

Gatunek: Wyścigi/Arcade

Rok wydania: 2006


Całkiem niedawno, na naszym forum Kratos opublikował drobny tekst, dotyczący opisywanej pozycji. Tutaj pragnę skierować swoje podziękowania do niego, gdyż podejrzewam, że gdyby nie jego artykuł, to w ogóle nie zainteresowałbym się Outrunem. Jednakże z racji, że ogrywam ostatnio wszystkie tytuły SEGI, jakie tylko dorwę w łapska, to i Outrun nie mógł się wymknąć. Sama gra jest kolejnym podejściem twórców do kultowej marki jaką jest Outrun wydany pierwotnie na SEGĘ Genesis (Mega Drive). Po raz kolejny będziemy ścigać się na ulicach amerykańskich miast, szybkimi furami z pięknymi dziewczynami w środku.

Główny tryb, Coast 2 Coast, polega na wykonywaniu kolejnych zadań, spośród dwóch kategorii. Pierwsza z nich, Flagman, polega na najzwyczajniejszym przejechaniu z punktu A do punktu B, zanim upłynie czas w liczniku. Druga natomiast moim zdaniem jest ciut ciekawsza. Heart Attack, bo o niej mowa, polega na zaimponowaniu panience siedzącej obok, poprzez wykonywanie różnych zadań, zleconych przez nią. W ten sposób podczas jazdy będziemy wymijać samochody, uderzać piłkę plażową czy unikać zetknięć z innymi pojazdami przez pewien czas. W zależności, w jakim procencie wykonamy zadanie, w danym odcinku trasy, taką dostaniemy rangę za nie. Rangi są od E do AAA, gdzie minimalną do ukończenia poziomu jest A. Oprócz trybu wyzwań, możemy bezkompromisowo pojeździć na czas w trybie Time Attack oraz pościgać się w trybie Outrun, gdzie dochodzi kultowa zmiana kierunku jazdy(w lewo jest łatwiej, w prawo trudniej; dotyczy także Heart Attack). Po ukończeniu każdego wyścigu dostajemy na swoje konto tak zwane Outrun Miles. Ich wartość jest zależna od długości przejechanego przez nas odcinka. Możemy je wydawać przede wszystkim na nowe pojazdy, utwory do słuchania w czasie jazdy czy kolory do zakupionych już aut. Tych mamy do wyboru 15 i wszystkie pochodzą z włoskiej stajni Ferrari. Także jeśli brak wam tych aut w GT4, już wiecie po co sięgnąć Big Grin.

Gameplay w Outrunie jest naprawdę bardzo przyjemny. Dużą jego zaletą jest fakt, że już w pierwszym przejeździe sobie świetnie radzimy, dzięki małemu skomplikowaniu rozgrywki. Model jazdy jest bardzo uproszczony, drifty na długich zakrętach wykonuje się cudnie, a tykający licznik tylko dodaje adrenaliny. Wykonywanie zadań od dziewczyn też nie sprawia żadnych trudności, tylko szkoda, że w całej grze nie pojawiają się jakieś urozmaicenia, które by wydłużyły czas spędzony z grą, bo tytuł przy dłuższym obcowaniu może znudzić. Także tyczy się to tras, które często się powtarzają i przez to jedziemy z takim grymasem zmęczenia na twarzy. Jednakże gra odpowiednio dozowana (tak godzinkę dziennie) może sprawić wiele funu, dzięki prostej rozgrywce. A jak komuś nie będzie się chciało odblokowywać pojazdów, to może zawsze uruchomić oryginalny port Outrun 2 SP, gdzie wszystkie pojazdy są dostępne (Enzo Ferrari!!!)

Udźwiękowienie gry stoi na średnim poziomie. Zaletą może być fakt wyczuwalnego klimatu arcade, poprzez wiele odgłosów znanych bywalcom salonów gier. Jednakże odgłosy pojazdów i muzyka lecąca w tle, to już istna według mnie porażka. Każde auto posiada ten sam ryk, a kawałki, które możemy wybrać przed rozpoczęciem wyścigu, bardziej usypiają, aniżeli zagrzewają do jazdy. Oprawa wizualna natomiast może zachwycić. Piękne nadmorskie lokacje zapierają dech w piersiach i dziwią, że programistom z SEGI udało się wyciągnąć coś więcej z konsol VI generacji. Do pojazdów także nie mam zatrzeżeń, zostały wykonane poprawnie, lecz znowu wydają się nam trochę plastikowe, przez model jazdy. Ot, taki charakter tytułu.

Outrun 2006 Coast 2 Coast jest idealną pozycją na oderwanie od mocniejszych tytułów. Prosty gameplay i fun płynący z jazdy autami Ferrari po ulicach miast i autostradach, stawiają ten tytuł na dobrej pozycji. Jednakże nie zalecałbym nocek z Outrunem, gdyż conajwyżej moglibyście walnąć kimono z padem w ręku. Sesja pół godzinki, a potem wracamy do mocniejszej akcji wraz z czarnulką.


PLUSY:

- prosty gameplay

- świetna grafika

- kilka całkiem przyjemnych trybów

- Ferrari!

- fun płynący z rozgrywki…

MINUSY:

- w większych dawkach usypia

- trochę słabe udźwiękowienie


Grafika: 8/10

Dźwięk: 5/10

Grywalność: 7/10

Ocena: 7/10

[Obrazek: 930972_20060427_screen019.jpg]

[Obrazek: 930972_20060427_screen015.jpg]
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#2
Dla mnie to trochę dziwne że Ferrari zgodziło się umieścić swoje auta w takiej grze jak Outrun a nie dopuściło do dodania ich do Gran Turismo 4. Gra sama w sobie jest bardzo przyjemna i jest to naprawdę świetny arcadowy tytuł. Do recenzji mogę dodać tylko jedno, gra pierwszy raz ujrzała światło dzienne 20 września 1986 roku, prawie rok przed premierą na konsoli Sega Master System.

Mam małe pytanie, czy tryb Cost 2 Cost jest okraszony jakąś, choćby szczątkową, fabułą? Nazwa trybu oraz okładka sugerują że głównym zadaniem jest przedarcie się z San Franciso na zachodnim wybrzeżu do Nowego Yorku na wschodnim, czy jest to jakoś zaznaczone fabularnie?
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#3
Nie, gra niestety nie posiada żadnej warstwy fabularnej.
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#4
Jak wiadomo Outrun 2006 Coast 2 Coast oprócz PS2 wyszedł także na XBOXa i PSP. W związku z dostępnością na przenośnej konsolce Sony, wersja z czarnulki ma możliwość przenoszenia danych pomiędzy PSP, a PS2 (po uruchomieniu widoku prawa jazdy w głównym menu poprzez kliknięcie trójkąta, jest możliwość połączenia z PSP).

Czy mógłbyś sprawdzić i opisać tą funkcjonalność gry? Bardzo ciekawią mnie wszelkie tego typu, międzykonsolowe połączenia.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#5
(29-12-2012, 23:34)Draco napisał(a): [..]jest możliwość połączenia z PSP). [..]

A to ciekawe... gra bardzo mi się spodobała na szybkie i lekkie przejażdżki na PS2, tylko zabrakło mi w nim trybu multiplayer na 2 pady. Można grać w kilka osób tylko przez sieć.
Jak znajdę wersję gry na PSP, to sprawdzę jak to z ciekawości sprawdzę jak to działa...
Ostatnio w jakiejś grze na PS2 też widziałem możliwość połączenia z PSP poprzez port USB... chyba była to gra Micro Machines v4... ale znowu tej gry nie miałem na PSP, żeby sprawdzić jak to działa...
[Obrazek: 9458.png][Obrazek: piotros_org.png]
3DS FC: 2724-0392-0522
Odpowiedz
#6
A to mnie zaciekawiłeś Draco Smile. Outrun za kilka chwil wyląduje na moim PSP i postaram się jeszcze dzisiaj sprawdzić to połączenie i związane z nim korzyści.

EDIT: Niestety nie mając pojęcia dlaczego, obie konsole z uruchomionym Outrunem nie zareagowały po podłączeniu kablem USB i wybraniu USB Link-Up. Jedyne co mi przychodzi na myśl to niezgodność regionów gier, ale za to też teraz nie dam ręki uciąć, muszę to później jeszcze sprawdzić.
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz
#7
Trochę doczytałem i wychodzi na to że Outrun był grą o której marzą obecnie gracze, czyli tytułem który można jednocześnie przechodzić na 2 konsolach. Z tego co piszą wersja PSP i PS2 nie różni się właściwie niczym dzięki czemu twórcy pozwolili na synchronizacje profili pomiędzy urządzeniami. I tak gdy zaliczymy część gry na PS2 i chcemy wyruszyć w drogę, wystarczy podłączyć PSP do czarnulki, zsynchronizować profile i dokończyć to co zaczęliśmy. Po przejściu części gry na PSP możemy ponownie wrzucić profil na PS2.

Opcja ta była podobno także dostępna w połączeniu z Xbox'em ale nie doczytałem dokładnych informacji na ten temat więc mogę się mylić.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360

[Obrazek: XsKg1.gif]
[Obrazek: 1N8cslJ.jpg]
Odpowiedz
#8
No i mamy wyjaśnienie, dlaczego gra na PSP w Outruna jest mniej komfortowa przez wszelkie przycięcia i brak 60 klatek na sekundę.
[Obrazek: YU6rXCy.png]

Posiadane konsole

PlayStation One SCPH-102 z Modchipem
PlayStation SCPH-9002 z Modchipem
PlayStation 2 SCPH-75004 z ModBo Chip
PlayStation Portable E1000 (CFW 6.60 PRO C)
PlayStation 3 CECH-2003B (REBUG 4.81 CEX COBRA 7.5)

Aktualnie ogrywane:
Loop Hero
Hotshot Racing
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości