Liczba postów: 4
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19-07-2012
Witam
Mam wielką prośbę do posiadaczy ps2. Potrzebuję, żeby osoba posiadająca zainstalowanego FMCB na karcie (w wersji multi) zrobiła obraz karty np. Memory Card Annihilatorem i wrzuciła linka do niego.
Dlaczego o to proszę? Nie mam możliwości instalacji FMCB tradycyjnym sposobem (uszkodzony napęd), a chcę pograć w jakieś gry (wakacje
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
FMCB się instaluje, nie ma możliwości przywrócenia go z obrazu karty. A tak w ogóle jak chciałeś później wrzucić ten obraz na kartę?
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19-07-2012
19-07-2012, 13:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2012, 14:06 przez d15ea5e.)
Doskonale wiem jak działa FMCB i zdaje sobie sprawę, że może się to wydawać dziwne.
Zamierzam podsłuchać komunikację pomiędzy ps2, a kartą pamięci. O ile sposób komunikacji konsoli z padem i kartą od psx jest udokumentowany, to do komunikacji z kartą ps2 nie znalazłem nic ciekawego, więc zamierzam wziąć sprawę w swoje ręce. Spróbuję zreversować protokół komunikacji wspierając się źródłami od PCSX2, źródeł modułów IRX. Następnie podepnę się mikrokontrolerem, który będzie symulował kartę (jak najbardziej wykonalne, zegar od SPI do komunikacji z kartą wynosi około 2MHz) używając np. Atmegi8 z kwarcem 20MHz - mam wystarczająco dużo czasu, aby przetrawić komendy i streamować dane z komputera przez UARTa lub coś innego. I właśnie po to jest potrzebny mi obraz karty, aby to niego streamować. Chciałem zrobić to samemu w PCSX2, ale on nie ma pełnej obsługi wszystkich modułów i nie radzi sobie z instalacją FMCB.
Ewentualnie, jeżeli to okaże się zbyt trudne do wykonania to przeprogramuje kość NAND znajdującą się w memorce.
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
19-07-2012, 14:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2012, 15:33 przez Draco.)
Ok ale przestreamujesz do karty obraz z Anihilatora i w rezultacie wyjdzie Ci taka sama karta jak byś z poziomu konsoli przywrócił obraz karty Anihilatorem czyli niedziałająca karta z plikami od FMCB. Jak dotrę do domu to zrobię Ci obraz (niestety pewnie będzie z save'ami bo nie bardzo mam czas na ich kopiowanie) i wyślę, chyba że ktoś inny z forum ma czas i ochotę.
EDIT: Nie cytuj całego posta poprzedzającego Twój.
EDIT2: Poprawiłem
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 729
Liczba wątków: 75
Dołączył: 13-08-2008
(19-07-2012, 14:03)Draco napisał(a): EDIT: Nie czytuj całego posta poprzedzającego Twój.
to niezbyt dobra rada
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19-07-2012
Temat jest nieaktualny. Konsolę przerobiłem za pomocą konsoli znajomego ze sprawnym napędem metodą, którą nazwałem poczwórnym swapem
Metoda słabo opisana w Internecie, a szkoda, bo wystarczy mieć oryginała i kopię gry z podmienionym plikiem na cogswapa oraz jeszcze jedną kopię (można użyć płyty RW, napęd nie umrze od jednego odczytu takiej płyty  z uLaunchELF.
http://www.youtube.com/watch?v=dygQkhgakfY
Na filmie nie widać jak uruchamiam uLaunchELFa, bo podczas kręcenia filmu płyta się jeszcze nagrywała. Po odpaleniu Cogswapa wystarczy wsadzić oryginała, nacisnąć X, aby konsola rozpoznała płytę jako oryginała i podmieniamy DVD na naszą z podmienionym plikiem (napęd wtedy się nie kręci) i znowu naciskamy X. Powinien uruchomić się uLaunchELF. Pozostaje tylko podłączyć pendrive z FMCB i zainstalować go.
BTW jakby ktoś szukał FMCB w formie surowej (nie instalator) to niech szuka pod hasłem "ps3mca".
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
24-07-2012, 23:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2012, 23:31 przez Draco.)
Sposób wcale nie taki nowy. Metoda z cogswapem była poruszana na naszym forum. Tak samo jak uruchamianie uLaunchELFa swapem (bez żadnych programów) na płytę z umieszczonym ELFem w odpowiednim miejscu.
EDIT: Zamiast tego cogswapa, wrzuca się bezpośrednio ELFa z uLaunchELFem, a potem z poziomu uLaunchELFa uruchamia się instalator FMCB z pendrive, lan lub płyty. Bez konieczności "poczwórnych swapów"
EDIT2: Gdzie wrzuciłeś ELFa na płycie z Killzone?
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19-07-2012
24-07-2012, 23:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-07-2012, 00:13 przez d15ea5e.)
Metodę na podmianę elfa znam. I wszystko jest fajnie, do póki ma się odpowiednią grę. Ja niestety nie byłem w posiadaniu 007 Agent under fire (ani żadnej innej gry z listy).
Tak, nagrałem z początku samego uLaunchELFa, ale nie chciał się uruchomić (prawdopodobnie zła wersja). Potem spróbowałem z Cogswapem, jednak po zbootowaniu ulaunchelfa miałem czarny ekran. Dopiero jak już miałem wszystko zostawić i dać sobie spokój, ściągnąłem dokładnie wersję 4.11, wypaliłem na RW (już brakło płyt  i ruszyło. Prawdopodobnie zadziałałoby też bez cogswapa, ale nie próbowałem. Poskręcałem konsolę i grałem w MGS.
Musiałem przekładać płytę 4 razy. Widziałem film, na którym płyta była przekładana 2 razy, ale u mnie to nie działało i konsola wyświetlała Red Screen of Death. Być może to kwesta gry, której się używa.
Cytat:EDIT2: Gdzie wrzuciłeś ELFa na płycie z Killzone?
Podmieniłem główny plik gry (SLES_xxx.xx).
|