Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22-11-2017
Mam problem z padem. Lewy analog nie działa prawidłowo. W GTA SA i VCS kierunki są odwrócone, tzn. lewo to prawo, a góra to dół. W DBZ Budokai Tenkaichi 3 lewy analog nie działa w ogóle. Pad to oryginalny Dualshock 2 SCPH-10010.
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
Gry to oryginały?
Czy uruchamiasz je z płyty, czy np za pomocą OPL?
Jak masz możliwość (zainstalowany FMCB\FHDB, modchip) to sprawdź pada za pomocą "padtest":
http://www.mediafire.com/file/goyv2596z1...adtest.rar.
Tu jest mała instrukcja:
http://psx-scene.com/forums/f19/ps2-cont...ter-57907/.
Cytat:PS2 ELF for testing Playstation 1 Original/Dual Analog/Dualshock 1 and Playstation 2 Dualshock 2 controllers.
Tests the digital and analog functions with a 0-255 scale.
To test vibration, hold 'triangle', then move the left joystick down for the strong motor (that seems to have 96 positions), or press up and down on the directional pad for the weak motor (that has 2 positions).
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22-11-2017
Gry uruchamiam przez ESR. Uruchamiam je z płyty. Wieczorem sprawdzę tego padtesta.
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
13-05-2018, 15:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2018, 15:10 przez Jolek.)
W razie czego jak z testem pada wszystko będzie ok, to pewnie obraz gry jest zmodyfikowany.
Jest program za którego pomocą można to zmienić (PS2 Controller Remapper 1.20):
http://psx-scene.com/forums/f19/ps2-cont...te-114239/.
Dodatkowo zalecam sprawdzić sumę kontrolną (
MD5) obrazu gry (przed spatchowaniem).
Można to zrobić za pomocą WinMD5Free:
http://www.winmd5.com/.
Sumę należy porównać z tą z redump:
http://redump.org/discs/system/ps2/.
Przykładowe sumy kontrolne dla Grand Theft Auto: San Andreas:
SLES_525.41: 5cd9d9c3d4b4e814373f301ac3b6ed7a.
SLES_525.41-P: b4c7b0068cafa814a93b5f02b0acf5e6.
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22-11-2017
Test pada wyszedł ok. Wszystkie przyciski były wciskane na 255. To też nie jest wina gier, bo przedtem działały normalnie. Wszystko się zaczęlo po formacie karty pamięci i ponownej instalacji FMCB. Czy to może być coś z kartą?
Liczba postów: 546
Liczba wątków: 38
Dołączył: 16-07-2016
Ale tobie chodziło o analogi, nie o przyciski?!
Jak wychylisz np lewy analog w górę to powinno pokazać się -1.000000 na L po prawej stronie.
Jak wychylisz lewy analog w lewo to powinno pokazać się -1.000000 na L po lewej stronie.
Jak mogę, to pomogę.
Liczba postów: 13
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22-11-2017
(14-05-2018, 18:56)fera2 napisał(a): Ale tobie chodziło o analogi, nie o przyciski?!
Jak wychylisz np lewy analog w górę to powinno pokazać się -1.000000 na L po prawej stronie.
Jak wychylisz lewy analog w lewo to powinno pokazać się -1.000000 na L po lewej stronie.
Wiem. Ruszając analogami pojawiało się -1.000000 itp. Chodziło mi, że na tych wyższych obrazkach było napisane, że analog jest wciśnięty na 255, czyli max. Więc chyba wszystko dobrze z padem.