Kilka gier na 1 DVD
#1
MultiDVD - kilka gier na jednym DVD


Najciekawszą rzeczą z jaką miałem do tej pory styczność na scenie PS2 jest niżej opisany program autorstwa Gherudos'a. Pozwala w prosty i intuicyjny sposób na przygotowanie kompilacji zawierającej kilka gier, programów itp. na jednym DVD. Niestety narazie tylko sześciu...
- Czy można utworzyć kompilację z kilku gier wydanych na CD (np. QIII)? Ciężko powiedzieć, nie próbowałem. Jeśli w "pliku licencyjnym" developer zdecydował się umieścić informację o radzaju nośnika, na którym została nagrana to prawdopodobnie nie. Wówczas jedynym rozwiązaniem byłoby z'rip'owanie tego pliku. To są moje rozważania czysto teoretyczne. Wiem, że taki myk działa w stosunku DVD do CD. Czy w "drugą stronę też, tego nie wiem... Sądzę, że nie.
- Czy "obsługuje" RIP'y? Prawdopodobnie tak, ponieważ jest z nich usunięta informacja o rodzaju nośnika.
- Czy można zbudować kompilację zawierającą kilka gier wraz z programam/demami scenowymi? Jak najbardziej tak. Nie próbowałem natomiast z programami zawierającymi kilka *.cnf'ów (np. SYSTEM i INSTALL). Czemu to jest akurat ważne? Wyjaśnię w dalszej części... ...
- Czy można zbudować kompilację zawierającą kilka programów/dem scenowych? Oczywiście, że tak...
- Czy można zbudować kompilację zawierającą kilka gier z PSX'a? Oczywiście, że nie... :]
Cóż, zapraszam do lektury:

Potrzebny stuff:
- Multiloader (testowane na wersji 1.41)
- Multiloader Generator (testowane na wersji 1.2)

1.) Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest skopiowanie wszystkich plików z interesujących nas gier do jednego root directory (po ludzku pisząc: do np. jednego folderu, który nazwiemy sobie MULTIDVD) :] Wszystkich za wyjątkiem SYSTEM.cnf [!] To bardzo ważne, w przeciwnym razie konsola nie będzie wiedziała co zrobić, kiedy napotka ich kilka. Jeśli nasza kompilacja ma zawierać grę lub kilka wraz z programem, jego również należy umieścić w tym samym folderze.
2.) Wrzucamy do folderu MULTIDVD Multiloader'a
- INSTALL.cnf
- SYSTEM.cnf
- MULTI.xml
- MULTILOA.elf
3.) Możemy w tym momencie przygotować mały obrazek do każdej gry, który będzie wyświetlany w menu. Jak podaje readme, musi być w rozdzielczości 133/155 [?] i zapisany w formacie *.jpg Hmm... wykonałem takowy i nie jest wyswietlany [?][!]
4.) Sam MLGen (Multiloader Generator) nie jest konieczny. Jeśli nie chce nam się własnoręcznie edytować *.xml'a polecam z niego skorzystać.
Uruchamiamy program i klikamy na "Generate". Pojawi się nowe okienko. Wpisujemy w nim nazwę, pod którą będzie widniała nasza gra itp. Następnie klikamy na ok. Pojawi się kolejne okienko. Tym razem wpisujemy nazwę pliku licencyjnego (zgodną z rzeczywistością) np. SLES_510.43 Jeśli to nie jest gra to podajemy nazwę *.elf'a np. PS2OS.ELF (prawdopodobnie wielkość liter ma znaczenie, wybaczcie ale nie mam tyle dvd na próby :-P ). W ostatnim okienku podajemy nazwę naszego pliku graficznego, który będzie utożsamiony z daną grą itp. np. SPYRO.JPG
Jeśli nasza kompilacja zawiera mniej niż sześć "składników", resztę "project'ów" można odklikać "ok" (program pozostawi puste miejsce w *.xml'u). Jeśli korzystamy z wersji wcześniejszej niż ta podana przeze mnie, warto na końcu sprawdzić czy jest komenda </multiload>. Jeśli nie, należy oczywiście dopisać (wcześniejsze miały takiego bug'a).
5.) Przenosimy nasz nowo utworzony *.xml do folderu MULTIDVD. Oczywiście zastępujemy "stary", "nowym".
6.) Ostatnią czynnością jest budowa iso (np. za pomocą programu CDVDGen). Czyli budowa obrazu z całej zawartości naszego folderu MULTIDVD. Nie róbmy przypadkiem iso całego folderu (to jest idiotyzm) :]
7a.) Jeśli decydujemy się to zrobić w Nero ustawiamy priorytet plików SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na wysoki...
7b.) Jeśli decydujemy się to zrobić za pomocą CDVDGen'a przenosimy pliki SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na jak najbliższe LBA. Dodatkowo jeśli nasza kompilacja waży mniej niż te powiedzmy ~1.2GB na sam koniec dorzucamy Dummy.bin.
8.) Wypalamy i testujemy nasz "wypiek". Jeśli działa to możecie podziękować sobie cierpliwości, mnie opisu a w szczególności Gherudos'owi za tak wspaniały program.
Nie zastąpisz matki gdyż masz tylko jedną!
Kochaj, bron ją, szanuj oto sprawy sedno...


[Obrazek: 849.png]

Do You know who I am?

DIED

#2
Bardzo dobrze napisane! Mam pare lekkich gier, zoabczymy co z tego wyjdzie Wink
#3
No tak działa to tylko jest mały kłopot z ich odtworzeniem czase się zacina ale warto przynajmniej się zaoszczędzi na płytkach ;d
#4
Mi działa bez problemów.
Temat zamykam żeby nie było spamu jak ktoś ma jakieś pytania to na PW prosze pisać.
Nie zastąpisz matki gdyż masz tylko jedną!
Kochaj, bron ją, szanuj oto sprawy sedno...


[Obrazek: 849.png]

Do You know who I am?

DIED



Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Uruchamianie gier z PS1 na PS2 z przy użyciu FMCB Draco 83 105311 19-07-2017, 17:16
Ostatni post: tomx1989
  Open PS2 Loader – Instalujemy grafiki dla gier na PS1 Yohokaru 0 4747 25-03-2017, 18:47
Ostatni post: Yohokaru
  Okładki gier PS2 bizzard12 17 18244 23-02-2010, 16:50
Ostatni post: drakon

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości