30-04-2012, 20:31
Szanowni Forumowicze,
myśląc nad organizacją spotkań vitowców (patrz Spotkania Vitowców - Śląsk) zastanawiałem się nad sposobami przełamywania lodów. Wpadłem wtedy na pomysł prostej gry karcianej opartej o mechanikę znanej wszystkim gry w papier-kamień-nożyce.
Zamiast jednak papieru, kamienia i nożyczek, w mojej karciance występują cztery symbole charakterystyczne dla każdego posiadacza systemu PlayStation, a mianowicie trójkąt, kółko, kwadrat i krzyżyk. Dzięki powtórzonej kilkakrotnej dawce nikotyny wpadłem na pomysł jak rozwiązać problem związany z istnieniem 4 symboli, a przedstawia się on następująco:
![[Obrazek: stmbole.png]](http://img407.imageshack.us/img407/5346/stmbole.png)
Innymi słowy:
- Trójkąt wygrywa z Kółkiem
- Kółko wygrywa z Krzyżykiem
- Krzyżyk wygrywa z Kwadratem
- Kwadrat wygrywa z Trójkątem
- Trójkąt wygrywa z Krzyżykiem
- Kwadrat wygrywa z Kółkiem
Ważne terminy:
- karty sąsiadujące - sytuacja kiedy użyte karty leżą obok siebie
Przykład 1: Jeden gracz używa Trójkąta, a drugi Kwadratu
Przykłąd 2: Jeden gracz używa Kółka, a drugi Krzyżyka
- karty przeciwległe - sytuacja kiedy użyte karty nie leżą obok siebie
Przykład 1: Jeden gracz używa Trójkąta, a drugi Krzyżyka.
Jak przebiega gra?
1. Do gry potrzeba minimalnie 2 (ale im więcej osób gra tym jest ciekawiej)
2. Każdy z graczy otrzymuje 3+N zestawów kart (każdy zewstaw kart zawiera po jednej karcie każdego symbolu). N - liczba naturalna z przedziału 1 - nieskończoność (liczba ograniczona ilością posiadanych przez organizatora kart).
3. Gracze dzielą się / zostają podzieleni na pary.
4. Gracze wybierają kartę, którą chcą użyć i kładą ją tyłem karty do góry przed sobą.
5. Gracze odwracają karty:
- W przypadku kiedy jeden z graczy wygrał, zaś podczas gry użyto kart sąsiadujących, karty obu graczy oddawane są organizatorowi.
- W przypadku kiedy jeden z graczy wygrał, zaś podczas gry użyto kart przeciwległych, obie użyte karty otrzymuje osoba, która wygrała w danym momencie
- W przypadku kiedy użyto takich samych kart, mamy remis, a użyte karty obu graczy oddawane są organizatorowi.
6. Powtarzamy grę trzykrotnie (chyba, iż organizator poinformował wcześniej o zmianie warunków).
7. Wygrywa osoba, która zdobyła podczas po trzech rundach z drugim graczem większą ilość punktów. Punkty są nagradzane następująco:
- Wygrana w rundzie - 1 punkt
- Remis - 0 punktów
- Przegrana - 0 punktów
- Wygrana w rundzie poprzez użycie karty przeciwległej - 2 punkty
- Wygrana w rundzie, w wyniku nie posiadania przez przeciwnika kart - 2 punkty
Przykład:
Gracz 1 przegrał w pierwszej rundzie używając karty sąsiadującej. W drugiej wygrał przy pomocy karty sąsiadującej. Podobnie w rundzie trzeciej. Gracz 1 Otrzymuje 2 punkty (wygrana w drugiej i trzeciej rundzie). Gracz 2 otrzymuje 1 punkt (wygrana w pierwszej rundzie)
W przypadku jeśli oboje graczy po trzech rundach ma taką samą ilość punktów, należy grać do momentu, aż jeden z graczy będzie miał więcej punktów od drugiego.
W przypadku jeśli jeden z graczy nie posiada żadnych kart, przegrywa, zaś przeciwnik otrzymuje za każdą nierozegraną rundę 2 punkty (tak jak w przypadku wygrania kartą przeciwległej).
8. Powtarzamy grę z innym graczem.
Gra może wydawać się nudna, ale w przypadku gdy mamy do czynienia z głuchą ciszą, to jest to w mojej opinii dobry sposób by się poznać. Zróbmy z tego turniej i zaproponujmy nagrody i zabawa gwarantowana. W tej grze liczy się szczęście i spostrzegawczość, zaś przy graniu z większą ilością osób należy znać się trochę na matematyce, widząc ile danych kart danego symbolu jest w grze (organizator stale informuje o ilości kart pozostających w grze).
Poniżej przedstawiam grafiki kart. Pokazane są karty każdego symbolu jak również i tył karty.
![[Obrazek: wszystkiet.png]](http://img684.imageshack.us/img684/994/wszystkiet.png)
Jak widać, karty nie są zrobione profesjonalnie (nie jestem grafikiem niestety). Jeśli ktoś ma zdolności graficzne i chęci to proszę przesyłać swoje pomysły kart. Rozdzielczość może być dowolna (im większa tym lepsza), wymiary karty to 85 mm x 60 mm. Najlepszy pomysł zostanie przeze mnie wydrukowany i używany podczas spotkań (widoczny podpis autora w rogu karty mile widziany
). Planuje karty wydrukować w profesjonalnej drukarni, celem użycia na następnych spotkaniach, więc na ewentualne propozycje czekam do 11.05.2012
myśląc nad organizacją spotkań vitowców (patrz Spotkania Vitowców - Śląsk) zastanawiałem się nad sposobami przełamywania lodów. Wpadłem wtedy na pomysł prostej gry karcianej opartej o mechanikę znanej wszystkim gry w papier-kamień-nożyce.
Zamiast jednak papieru, kamienia i nożyczek, w mojej karciance występują cztery symbole charakterystyczne dla każdego posiadacza systemu PlayStation, a mianowicie trójkąt, kółko, kwadrat i krzyżyk. Dzięki powtórzonej kilkakrotnej dawce nikotyny wpadłem na pomysł jak rozwiązać problem związany z istnieniem 4 symboli, a przedstawia się on następująco:
![[Obrazek: stmbole.png]](http://img407.imageshack.us/img407/5346/stmbole.png)
Innymi słowy:
- Trójkąt wygrywa z Kółkiem
- Kółko wygrywa z Krzyżykiem
- Krzyżyk wygrywa z Kwadratem
- Kwadrat wygrywa z Trójkątem
- Trójkąt wygrywa z Krzyżykiem
- Kwadrat wygrywa z Kółkiem
Ważne terminy:
- karty sąsiadujące - sytuacja kiedy użyte karty leżą obok siebie
Przykład 1: Jeden gracz używa Trójkąta, a drugi Kwadratu
Przykłąd 2: Jeden gracz używa Kółka, a drugi Krzyżyka
- karty przeciwległe - sytuacja kiedy użyte karty nie leżą obok siebie
Przykład 1: Jeden gracz używa Trójkąta, a drugi Krzyżyka.
Jak przebiega gra?
1. Do gry potrzeba minimalnie 2 (ale im więcej osób gra tym jest ciekawiej)
2. Każdy z graczy otrzymuje 3+N zestawów kart (każdy zewstaw kart zawiera po jednej karcie każdego symbolu). N - liczba naturalna z przedziału 1 - nieskończoność (liczba ograniczona ilością posiadanych przez organizatora kart).
3. Gracze dzielą się / zostają podzieleni na pary.
4. Gracze wybierają kartę, którą chcą użyć i kładą ją tyłem karty do góry przed sobą.
5. Gracze odwracają karty:
- W przypadku kiedy jeden z graczy wygrał, zaś podczas gry użyto kart sąsiadujących, karty obu graczy oddawane są organizatorowi.
- W przypadku kiedy jeden z graczy wygrał, zaś podczas gry użyto kart przeciwległych, obie użyte karty otrzymuje osoba, która wygrała w danym momencie
- W przypadku kiedy użyto takich samych kart, mamy remis, a użyte karty obu graczy oddawane są organizatorowi.
6. Powtarzamy grę trzykrotnie (chyba, iż organizator poinformował wcześniej o zmianie warunków).
7. Wygrywa osoba, która zdobyła podczas po trzech rundach z drugim graczem większą ilość punktów. Punkty są nagradzane następująco:
- Wygrana w rundzie - 1 punkt
- Remis - 0 punktów
- Przegrana - 0 punktów
- Wygrana w rundzie poprzez użycie karty przeciwległej - 2 punkty
- Wygrana w rundzie, w wyniku nie posiadania przez przeciwnika kart - 2 punkty
Przykład:
Gracz 1 przegrał w pierwszej rundzie używając karty sąsiadującej. W drugiej wygrał przy pomocy karty sąsiadującej. Podobnie w rundzie trzeciej. Gracz 1 Otrzymuje 2 punkty (wygrana w drugiej i trzeciej rundzie). Gracz 2 otrzymuje 1 punkt (wygrana w pierwszej rundzie)
W przypadku jeśli oboje graczy po trzech rundach ma taką samą ilość punktów, należy grać do momentu, aż jeden z graczy będzie miał więcej punktów od drugiego.
W przypadku jeśli jeden z graczy nie posiada żadnych kart, przegrywa, zaś przeciwnik otrzymuje za każdą nierozegraną rundę 2 punkty (tak jak w przypadku wygrania kartą przeciwległej).
8. Powtarzamy grę z innym graczem.
Gra może wydawać się nudna, ale w przypadku gdy mamy do czynienia z głuchą ciszą, to jest to w mojej opinii dobry sposób by się poznać. Zróbmy z tego turniej i zaproponujmy nagrody i zabawa gwarantowana. W tej grze liczy się szczęście i spostrzegawczość, zaś przy graniu z większą ilością osób należy znać się trochę na matematyce, widząc ile danych kart danego symbolu jest w grze (organizator stale informuje o ilości kart pozostających w grze).
Poniżej przedstawiam grafiki kart. Pokazane są karty każdego symbolu jak również i tył karty.
![[Obrazek: wszystkiet.png]](http://img684.imageshack.us/img684/994/wszystkiet.png)
Jak widać, karty nie są zrobione profesjonalnie (nie jestem grafikiem niestety). Jeśli ktoś ma zdolności graficzne i chęci to proszę przesyłać swoje pomysły kart. Rozdzielczość może być dowolna (im większa tym lepsza), wymiary karty to 85 mm x 60 mm. Najlepszy pomysł zostanie przeze mnie wydrukowany i używany podczas spotkań (widoczny podpis autora w rogu karty mile widziany

Zapraszam na spotkanie śląskich posiadaczy PS Vita 21.04.2012