JA TO ZNALAZLEM A NIE SAM WYMYSLILEM, ZA EWENTUALNE STRATY LUB NIEDOGODNOSCI NIE PONOSZE ODPOWIEDZIALNOSCI
Raczej nie zrobisz tego sam;]
Niedawno na psx-scene.com udalo mi sie z grupka znajomych rozgryzc jak pracuje memor32 pod kontrola firmware memento.
Efektem jest zestaw plikow do przerobienia dowolnej (* - sa wyjatki, patrz ponizej) karty pamieci tak aby zachowywala sie tak jak memor32 - to znaczy po uruchomieniu konsoli z odpowiednio zmodyfikowana karta pamieci w slocie uruchamia sie odpowiedni programik na karcie pamieci. efekt jest taki jak przy stosowaniu exploitu na grubych ps2, tyle ze teraz dziala takze na slimach i nie wymaga obecnosci jakiejkolwiek plytki w napedzie.
zeby bylo jasne - Nie planujemy przeportowania memento na te karty, ale mozna odpalac spod niej dowolne inne programy (np ulaunchelf, hdloader, sms, argon itp).
obecna wersja ma problemy z dostepem do napedu cd (zawiesza sie), ale korzystanie z usb/hdd/sieci nie stanowi problemu. projekt jest w fazie rozwoju.
(*) - kazda karta poprawnie obslugujaca magicgate, czyli taka ktora widac w browserze w ps2 bez koniecznosci stosowania specjalnych plytek startowych. z tego co wywnioskowali ludzie odpadaja takze chinskie podrobki (karty "sony 16mb" , "sony 32mb" itp) , za to nadaja sie oryginalne 8mb sony i wszystkie karty produkowane przez datel dla ps2 (od 8,16,32 jak i 64mb). prawdopodobnie wiele innych kart tez dziala pod warunkiem ze sa widoczne w browserze.
UPDATE:
instalacja jest teraz sporo prostsza, bo wiele rzeczy zostalo zautomatyzowane.
pliki wrzuciłem tutaj :
http://www.4shared.com/u/mkqrsgg/4e40697...ilcom.html
gdyby pytało o jakieś hasło - 'psx-scene' (bez '')
interesujące nas pliki :
FREE_MCBOOT_1.4c.rar - instalator exploita na karcie pamięci
DVD.zip - pozwala zredukować ilość zajętego miejsca na karcie pamięci, korzystając z mniejszych plików (opisane niżej).
ESR beta r8a.rar - pozwala uruchamiac plytki patchowane memento patcherem na nie przerobionym ps2. kompatybilnosc z grami jest zroznicowana.
jak to działa?
ps2 na starcie szuka podpisanych cyfrowo plikow na karcie pamieci. jezeli je znajdzie i podpis cyfrowy jest prawidlowy - uruchomi je zamiast odpalac domyslny OSD (to co widac na ekranie gdy uruchamia sie ps2 bez plyty w napedzie).
niedawno odkryto ze mozna wykorzystac zaszyfrowany dvd player z biosu konsoli i "wstrzyknac" do niego wlasny kod, ktory przejmie kontrole nad ps2 po paru sekundach.
do instalacji wystarczy sam freemcboot, sprobuje on wyciagnac dvdplayer z biosu konsoli i go odpowiednio zmodyfikuje. na grubych konsolach bios ten zajmuje ~1.2mb
po co jest plik dvd.zip ?
zawiera on o wiele mniejsze (75kb) dvd playery z biosu ps2 slim (sam freemcboot moze nie zadzialac na ps2 slim) podobno ps2 slim zawiera wszystkie playery dvd pod kazdy region.
otwieramy plik dvd.zip i wybieramy jeden plik ktory konczy sie literą regionu naszej konsoli (DVDPLE dla europejskich konsol PAL ; DVDPLA - dla konsol USA ) wrzucamy go jako DVDPLAYER.BIN do katalogu z instalatorem na pendrive.
uruchamiamy instalator na ps2 w taki czy inny sposób (swapmagic, exploit itp). dla pewnosci wybieramy formatowanie karty pamieci i dopiero instalujemy go na karcie.
jezeli wszystko poszlo ok, uruchamiamy ps2 z karta pamieci w byle jakim slocie, powinien byc widoczny czarny ekran przez ~10 sekund i powinien uruchomic sie uLaunchelf (programik do zarzadzania plikami itp dla ps2). spod niego mozna np uruchomic ESR aby wystartowac patchowana plytke memento na nie przerabianym ps2 lub robic inne rzeczy.
uwaga - jezeli instalujesz exploit dla kolegi z innym modelem ps2 niż twój, po instalacji podmien nazwe pliku w katalogu B?EXEC-SYSTEM na karcie pamieci na osdmain.elf (jeżeli plik juz jest tak nazwany, nie musisz tego robic)
w przeciwnym razie karta moze nie dzialac na innej generacji konsol (np karta zrobiona na konsoli V12 moze nie zadzialac na konsoli V10 itp).
_________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________
1. wkladasz do ps2 karte pamieci ktora chcesz zmodyfikowac w slot #1 . w slot #2 nie powinno byc wlozonej zadnej karty.
2. odpalasz mcid_pal.elf na konsoli, na pendrive zapisze ci on podpis cyfrowy tej karty pamieci (mcid.bin).
3. wrzucasz ten plik do katalogu majacego w nazwie "Id Patch" zastepujac znajdujacy sie tam mcid.bin
4. odpalasz plik .bat z tego katalogu i wybierasz jaki obraz cie interesuje (8,16,32,64mb dla konsoli pal lub ntsc)
5. skrypt utworzy ci obraz w tym samym katalogu (plik z rozszerzeniem .ps2).
6. wgrywasz na pendrive mc flasher (jest w archiwum) oraz obraz karty pamieci. umieszczac na pendrive katalog BOOT-FREE-OSD wraz z zawartoscia.
7. odpalasz flasher na ps2, wybierasz "memory card tools" i "flash memory card" (nazwy z pamieci wiec moga byc niedokladne)
w tym miejscu warto zrobic backup obecnego stanu karty .
koniecznie skopiuj wszystkie save'y i inne wazne pliki na pendrive, bo karta zostanie zamazana !!!
8. opcja dotyczaca ECC powinna byc na OFF, "datel never formatted" musi byc na "NO"
9. wskazujesz plik z obrazem karty z pendrive (urzadzenie mass: )
10. flashujesz karte (powinien pokazac sie postep w % na dole ekranu).
11. po zakonczeniu mozesz zrestartowac konsole. nie powinienes zobaczyc standardowego ekranu powitalnego i przez ~10-15 sekund powinienes widziec tylko czarny ekran. potem powinien uruchomic sie program z pendrive'a (gdy uzywasz wersji 1.0, musisz miec podlaczony pendrive z katalogiem BOOT-FREE-OSD inaczej konsola sie zawiesi) lub z karty pamieci (gdy uzywasz 1.1).
pozniej napisze wam dokladniej.
w kazdym razie - koniecznie miejcie drugą karte pamieci, bo gdy flashowanie pojdzie nie tak jak nalezy bedzie konieczne jej odratowanie (czego sukcesu nie gwarantuję). gdy uzywacie exploita na "grubej" ps2, zrobcie sobie jego kopie na drugiej karcie, na wszelki wypadek.
metoda moze sprawic problem tylko gdy zle skonfigurujecie flasher.
aha, nie ma znaczenia na ktorej konsoli to zrobicie. mozecie to robic u kolegi na przerobionym ps2, a karta i tak bedzie dzialac w waszym (zakladajac ze obaj macie konsole PAL lub obaj macie konsole NTSC).
plik mcid.bin jest unikatowy dla kazdej karty i nie bedzie dzialac komus innemu (jedynie karty memor32 maja taka sama cyfrowa sygnature). jezeli chcecie powtorzyc procedure dla innej karty - musicie wygenerowac dla niej nowy plik mcid.bin