Final Fantasy XIII
#1
Cytat:Square-Enix ( producent )
Square-Enix / Eidos ( wydawca )
Cenega Poland ( dystrybutor PL )
cRPG ( jRPG )
17 grudnia 2009 ( światowa data premiery )
09 marca 2010 ( data wydania w Polsce )
09 marca 2010 ( Europejska data premiery ) (PAL)
09 marca 2010 ( data premiery w USA ) (NTSC)
tryb gry: single player nośnik: 1 BD
wymagania wiekowe: 16+ cena w dniu premiery: 229,99 zł


Final Fantasy XIII jest kolejną odsłoną kultowego cyklu gier z gatunku jRPG, zapoczątkowanego w drugiej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku. Niniejsza pozycja stanowi jeden z elementów szerszego projektu o nazwie Fabula Nova Crystallis: Final Fantasy XIII, w skład którego wchodzą jeszcze Final Fantasy Versus XIII na konsolę PlayStation 3 oraz Final Fantasy Agito XIII na telefony komórkowe.

Fabuła produktu opisuje konflikt pomiędzy władzami utopijnego miasta Cocoon a rebeliantami pochodzącymi z naszpikowanej potworami powierzchni planety Pulse. W grze kierujemy m.in. przedstawicielką drugiej ze stron konfliktu, rozpoznawalną ze względu na różowy odcień włosów Lightning. Bohaterce towarzyszymy w trakcie starć z oponentami, bowiem standardowo jednym z podstawowych elementów FFXIII jest walka z hordami przeciwników. Deweloperzy chcieli zbliżyć się w kwestii jakości tej sfery do filmu pt. Final Fantasy VII: Advent Children, a co za tym idzie zwiększyli tempo rozgrywki i zadbali o to, by system walki opierał się na standardowych atakach fizycznych, używaniu magii oraz akcjach specjalnych, dostępnych po naładowaniu odpowiedniego wskaźnika. Łączy on w sobie cechy Active Dimension Battle (ADB), znanego z Final Fantasy XII, oraz klasycznego Active Time Battle (ATB), stosowanego w starszych odsłonach serii.

Niezwykle istotnym elementem Final Fantasy XIII jest oprawa audiowizualna, na którą składa się dopracowana w najdrobniejszych szczegółach warstwa graficzna oraz muzyka skomponowana przez Nobuo Uematsu oraz Masashiego Hamauzu. Za wygląd gry odpowiada autorski silnik Crystal Tools, który odpowiedzialny jest za generowanie widoków w czasie rzeczywistym oraz wyświetlanie wielominutowych, animowanych przerywników, z których słynie seria grupy Square Enix.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!

[Obrazek: montana_pl89.png]
Odpowiedz
#2
Gra, jak dla mnie jest bardzo dobra, w końcu to Final Fantasy. Kocham Lightning i jej poświecenie. Miło się patrzy, jak jej charakter się przez całą grę zmienia. Tak - tempo jest całkiem duże. Tutaj jednak czasem jest walka z czasem (masło maślane). Co do muzyki. Pomijając deszczowe miasto, w którym muzyka jest chyba z kosmosu, to jest świetnie. Melodie nadają baśniowy i epicki klimat, i ja wręcz czułem powagę sytuacji.
[Obrazek: ekrms3.gif]
Odpowiedz
#3
Ktos moze opisac jak wyglada system gry ? Walka jest jak w starszych finalach turowa czy rzeczywista jak w 12stce ?
Playstation 3 Slim CECH 3004A
Odpowiedz
#4
Nie wiem, nie grałem w XII.

W tym Finalu wygląda to tak: Napełnia ci się ciągle pasek ruchów za którego mniejszą ilość albo większą wykonujemy swoje ruchy Tongue Troche trzeba tu się spieszyć z czasem.
[Obrazek: ekrms3.gif]
Odpowiedz
#5
Pytanie tylko czy warto nabyć tę część w wersji premierowej za 60 zl z wliczoną przesyłką ?
Odpowiedz
#6
zależy w jakim stanie jest płyta i pudełko. Cena już od paru ładnych miesięcy się utrzymuje, więc nie sądzę, że mógłbyś kupić ją w taniej.
[Obrazek: Neku-tan.png]
Odpowiedz
#7
Cena za nowy egzemplarz,wiec chyba w idealnym ale chodziło mi bardziej o to czy gra jest warta żeby w nią zainwestować,bo opinie o tej częsci są różne.
Odpowiedz
#8
Mi się bardziej podoba niż XII. Są to wrażenia wizualne w sumie, chociaż fabularnie (co raczej ważne w jRPGach) gra też mi bardziej przypadła do gustu. Od siebie - brałbym (grę, nie Lightning)
[Obrazek: ekrms3.gif]
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gra TPP W klimatach fantasy z wykorzystaniem move'a Szynsz 8 3151 19-07-2015, 13:05
Ostatni post: Szynsz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości