30-08-2011, 21:29
SORRY za wielkość fotek ale dzięki temu widać jaka jest grafika w grze
![[Obrazek: 1768.2.jpg]](http://gfx.gaminator.tv/data/game/1768/1768.2.jpg)
Far Cry 2 – o tej grze już napisano setki recenzji, artykułów itp. Moim zdaniem gra jest pewnym ewenementem, pomimo tego iż nie osiągnęła popularności pierwszej części dla mnie jest genialna. Ma kilka ważnych cech które ją wyróżniają:
- olbrzymi świat do eksploracji
- kilka rodzajów misji do wykonania
- możliwość decydowania o kolejności i sposobie (nie do końca) wykonania misji
W grze jesteśmy najemnikiem który ma do wykonania zadanie: zabić Szakala – handlarza broni który uzbraja wszystkich w co tylko pragną. Rzecz oczywiście dzieje się w Afryce, raju dla handlarzy bronią. Wszędzie toczą się walki, mniejsze lub większe, a na dodatek jesteśmy chorzy na malarie i musimy zdobywać leki aby móc dalej prowadzić poszukiwania Szakala.
![[Obrazek: far_cry_2_05.jpg]](http://xbox360gamer.pl/wp-content/uploads/2008/01/far_cry_2_05.jpg)
Teraz o rodzajach misji i o genialnym ich układzie. Jak wspomniałem wcześniej misji mamy kilka rodzajów: główne do wykonania, koleżeńskie, zamachy na handlarzy bronią. W grze poznajemy również przyjaciół, pomagamy im a oni nam. Mogą nam np. pomóc gdy grozi nam jakieś poważne zagrożenie (po prostu umieramy i oni wyciągają nas spod ognia). Kolejność poznawania zależy też od misji, dostajemy misje gdzie nam zleceniodawca mówi: tam i tam jest przetrzymywany jakiś zagraniczny klient czyt. "najemnik” – uwalniamy go i zostaje naszym przyjacielem.
Główne misje – są misjami które musimy wykonać aby gra dalej „poszła”. W tych misjach też jest pewien wybór: możemy wykonać je samodzielnie i według sposobu wskazanego przez zleceniodawcę lub z „przyjacielem”, on wtedy decyduje i mówi nam co i jak. Podczas ich wykonywania również MY decydujemy czy przekradniemy się przez blokady czy będziemy wszystkich „załatwiać”. Niektórzy piszą że te blokady są największą wadą w grze, moim zdaniem trochę tak ale nie do końca: jak wystrzelamy na posterunku/blokadzie wszystkich za jakiś czas oni wracają (szybko) ale gra by była nudna jakby przy jej wielkości (mapa), gry walności, na samym początku wystrzelać wszystkich i potem tylko zostało by nam „szwendać” się po mapie bez celu. Tak jest rozrywka, nie ma co robić idziemy po posterunkach i rozwalamy wszystkich, wiemy że wrócą!
![[Obrazek: 20081022091102.jpg]](http://www.gram.pl/upl/news/20081022091102.jpg)
Koleżeńskie – nasz przyjaciel/przyjaciółka (bo takie też są) zgłasza nam że np. ktoś coś mu przeskrobał i powinniśmy go „załatwić”. Jak się zgodzimy, dostajemy zlecenie i wykonujemy je. Jak to zrobimy – z przytupem i ze śpiewem czy po cichu, już jest naszym wyborem. Może być też jakiś przedmiot „niezbędny” naszemu przyjacielowi – też musimy go odzyskać a jak to już nasz problem.
Poboczne - w sumie bardzo fajne i wciągające misje. Tych jest dwa rodzaje: możemy wykonać zamach zlecony przez tajemniczego zleceniodawcę lub zamach na konwój z bronią. W pierwszym przypadku udajemy się pod wieżę nadajnika/przekaźnika bierzemy telefon, odbieramy go i mamy zleceni na zabójstwo, miejsce jest określone tylko sposób wykonania zależy od nas. Generalnie w grze misje wykonujemy według swojego „widzimisię”. Na konwój z bronią dostajemy zlecenie od handlarzy. Idziemy do sklepu z bronią, rozmawiamy z handlarzem i w wyniku rozmowy dostajemy zlecenie na „rozwalenie” konwoju. W zamian handlarz będzie miał dla nas (nie za darmo) nową broń.
![[Obrazek: far-cry-2.jpg]](http://www.gry4ever.pl/wp-content/uploads/2008/08/far-cry-2.jpg)
Kasa – ważna rzecz w grze, są nią diamenty. Zdobywamy je na różne sposoby: zapłata za wykonanie misji głównych, znajdujemy na mapie, dostajemy od tajemniczego zleceniodawcy za zabójstwa.Za diamenty kupujemy broń i wyposażenie dodatkowe, ulepszenia broni oraz podręczniki które nam pomagają w obsłudze sprzętu dostępnego w grze.
Sprzęt w grze – są to samochody: osobowy, terenowy i szturmowy (z karabinem z którego możemy strzelać do złych). Są również do wyboru pojazdy „wodne”. Ślizgacz i łódź rybacka – oczywiście wszystko uzbrojone (łodzie). Można je (a nawet trzeba) naprawiać. Z uzbrojenia mamy do wyboru szereg broni: począwszy od Makarowa (pistolet) a skończywszy na RPG (przeciwczołgowa). Jest nawet maczeta.
Teraz trochę o wadach. Jak każda gra ta je niestety też ma. Jak pisałem wcześniej odradzanie posterunków jest jedną z największych. Czasami denerwuje jak pójdziemy do schronienia po „rozwaleniu” posterunku – wychodzimy ze schronienia ZONK posterunek istnieje. Po głębszym zastanowieniu więcej nie znalazłem.
Tryb multi jest tu trochę dziwny – mało w niego grałem gdyż w grze dla jednego gracza czasami czujemy się jak w multi. Niestety chyba większość graczy tak podeszło do tego. Jest dosyć pusto na serwerach, planuję zrobić trofiki w tym być może będzie to pomocne. Pomimo tego gra w trybie multi może się spodobać. Jest podobna do „singla”, trzeba kombinować a nie iść na „rambo”.
![[Obrazek: FarCry2_02.jpg]](http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/FarCry2_X360/Galeria/FarCry2_02.jpg)
Teraz w formie podsumowania. Mam grę na dwie platformy: PS i PC. Może dlatego że lubię ją. Gram czasami dla samej rozrywki, dla „funu”. Nawet sztuczna inteligencja przeciwnika „powala”. Potrafią się chować, atakować ze skrzydła, robić zasadzki. Słowem, naprawdę są dobrzy. Grafika w grze jest przepiękna, te rozległe tereny, te widoki z gór. Jest rewelacyjnie można wejść gdzieś wyżej i obserwować teren wokół. Nie ma opcji wyświetlenia terenu przy jakiejś wartości - teren jest zawsze widoczny. Obserwacja „krzaków” też robi wrażenie, czasami można się w nich schować i nie mamy wrażenia że jesteśmy w „czymś” tylko wiemy że czaimy się w „krzaczorach” na złego! Jeżeli chodzi o oprawę muzyczną, zabijcie mnie ale nie zauważam muzy w tej grze. Albo jest tak skomponowana że tak ma być!
Podsumowując: gra warta każdej złotówki na nią wydaną. Zapewnia zabawę i rozrywkę „na wieki”. Nie gram w nią dla „trofików”, aczkolwiek chyba w niej jestem najbliżej „platyny”. Nie zamierzam jej sprzedawać – możliwości rozwiązywania problemów jest tak dużo, że za każdym uruchomieniem możemy „przejść” grę w inny sposób (niekoniecznie tryb).
By JaDCorbeN
SORRY za wielkość fotek ale dzięki temu widać jaka jest grafika w niej
![[Obrazek: 1768.2.jpg]](http://gfx.gaminator.tv/data/game/1768/1768.2.jpg)
Far Cry 2 – o tej grze już napisano setki recenzji, artykułów itp. Moim zdaniem gra jest pewnym ewenementem, pomimo tego iż nie osiągnęła popularności pierwszej części dla mnie jest genialna. Ma kilka ważnych cech które ją wyróżniają:
- olbrzymi świat do eksploracji
- kilka rodzajów misji do wykonania
- możliwość decydowania o kolejności i sposobie (nie do końca) wykonania misji
W grze jesteśmy najemnikiem który ma do wykonania zadanie: zabić Szakala – handlarza broni który uzbraja wszystkich w co tylko pragną. Rzecz oczywiście dzieje się w Afryce, raju dla handlarzy bronią. Wszędzie toczą się walki, mniejsze lub większe, a na dodatek jesteśmy chorzy na malarie i musimy zdobywać leki aby móc dalej prowadzić poszukiwania Szakala.
![[Obrazek: far_cry_2_05.jpg]](http://xbox360gamer.pl/wp-content/uploads/2008/01/far_cry_2_05.jpg)
Teraz o rodzajach misji i o genialnym ich układzie. Jak wspomniałem wcześniej misji mamy kilka rodzajów: główne do wykonania, koleżeńskie, zamachy na handlarzy bronią. W grze poznajemy również przyjaciół, pomagamy im a oni nam. Mogą nam np. pomóc gdy grozi nam jakieś poważne zagrożenie (po prostu umieramy i oni wyciągają nas spod ognia). Kolejność poznawania zależy też od misji, dostajemy misje gdzie nam zleceniodawca mówi: tam i tam jest przetrzymywany jakiś zagraniczny klient czyt. "najemnik” – uwalniamy go i zostaje naszym przyjacielem.
Główne misje – są misjami które musimy wykonać aby gra dalej „poszła”. W tych misjach też jest pewien wybór: możemy wykonać je samodzielnie i według sposobu wskazanego przez zleceniodawcę lub z „przyjacielem”, on wtedy decyduje i mówi nam co i jak. Podczas ich wykonywania również MY decydujemy czy przekradniemy się przez blokady czy będziemy wszystkich „załatwiać”. Niektórzy piszą że te blokady są największą wadą w grze, moim zdaniem trochę tak ale nie do końca: jak wystrzelamy na posterunku/blokadzie wszystkich za jakiś czas oni wracają (szybko) ale gra by była nudna jakby przy jej wielkości (mapa), gry walności, na samym początku wystrzelać wszystkich i potem tylko zostało by nam „szwendać” się po mapie bez celu. Tak jest rozrywka, nie ma co robić idziemy po posterunkach i rozwalamy wszystkich, wiemy że wrócą!
![[Obrazek: 20081022091102.jpg]](http://www.gram.pl/upl/news/20081022091102.jpg)
Koleżeńskie – nasz przyjaciel/przyjaciółka (bo takie też są) zgłasza nam że np. ktoś coś mu przeskrobał i powinniśmy go „załatwić”. Jak się zgodzimy, dostajemy zlecenie i wykonujemy je. Jak to zrobimy – z przytupem i ze śpiewem czy po cichu, już jest naszym wyborem. Może być też jakiś przedmiot „niezbędny” naszemu przyjacielowi – też musimy go odzyskać a jak to już nasz problem.
Poboczne - w sumie bardzo fajne i wciągające misje. Tych jest dwa rodzaje: możemy wykonać zamach zlecony przez tajemniczego zleceniodawcę lub zamach na konwój z bronią. W pierwszym przypadku udajemy się pod wieżę nadajnika/przekaźnika bierzemy telefon, odbieramy go i mamy zleceni na zabójstwo, miejsce jest określone tylko sposób wykonania zależy od nas. Generalnie w grze misje wykonujemy według swojego „widzimisię”. Na konwój z bronią dostajemy zlecenie od handlarzy. Idziemy do sklepu z bronią, rozmawiamy z handlarzem i w wyniku rozmowy dostajemy zlecenie na „rozwalenie” konwoju. W zamian handlarz będzie miał dla nas (nie za darmo) nową broń.
![[Obrazek: far-cry-2.jpg]](http://www.gry4ever.pl/wp-content/uploads/2008/08/far-cry-2.jpg)
Kasa – ważna rzecz w grze, są nią diamenty. Zdobywamy je na różne sposoby: zapłata za wykonanie misji głównych, znajdujemy na mapie, dostajemy od tajemniczego zleceniodawcy za zabójstwa.Za diamenty kupujemy broń i wyposażenie dodatkowe, ulepszenia broni oraz podręczniki które nam pomagają w obsłudze sprzętu dostępnego w grze.
Sprzęt w grze – są to samochody: osobowy, terenowy i szturmowy (z karabinem z którego możemy strzelać do złych). Są również do wyboru pojazdy „wodne”. Ślizgacz i łódź rybacka – oczywiście wszystko uzbrojone (łodzie). Można je (a nawet trzeba) naprawiać. Z uzbrojenia mamy do wyboru szereg broni: począwszy od Makarowa (pistolet) a skończywszy na RPG (przeciwczołgowa). Jest nawet maczeta.
Teraz trochę o wadach. Jak każda gra ta je niestety też ma. Jak pisałem wcześniej odradzanie posterunków jest jedną z największych. Czasami denerwuje jak pójdziemy do schronienia po „rozwaleniu” posterunku – wychodzimy ze schronienia ZONK posterunek istnieje. Po głębszym zastanowieniu więcej nie znalazłem.
Tryb multi jest tu trochę dziwny – mało w niego grałem gdyż w grze dla jednego gracza czasami czujemy się jak w multi. Niestety chyba większość graczy tak podeszło do tego. Jest dosyć pusto na serwerach, planuję zrobić trofiki w tym być może będzie to pomocne. Pomimo tego gra w trybie multi może się spodobać. Jest podobna do „singla”, trzeba kombinować a nie iść na „rambo”.
![[Obrazek: FarCry2_02.jpg]](http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/FarCry2_X360/Galeria/FarCry2_02.jpg)
Teraz w formie podsumowania. Mam grę na dwie platformy: PS i PC. Może dlatego że lubię ją. Gram czasami dla samej rozrywki, dla „funu”. Nawet sztuczna inteligencja przeciwnika „powala”. Potrafią się chować, atakować ze skrzydła, robić zasadzki. Słowem, naprawdę są dobrzy. Grafika w grze jest przepiękna, te rozległe tereny, te widoki z gór. Jest rewelacyjnie można wejść gdzieś wyżej i obserwować teren wokół. Nie ma opcji wyświetlenia terenu przy jakiejś wartości - teren jest zawsze widoczny. Obserwacja „krzaków” też robi wrażenie, czasami można się w nich schować i nie mamy wrażenia że jesteśmy w „czymś” tylko wiemy że czaimy się w „krzaczorach” na złego! Jeżeli chodzi o oprawę muzyczną, zabijcie mnie ale nie zauważam muzy w tej grze. Albo jest tak skomponowana że tak ma być!
Podsumowując: gra warta każdej złotówki na nią wydaną. Zapewnia zabawę i rozrywkę „na wieki”. Nie gram w nią dla „trofików”, aczkolwiek chyba w niej jestem najbliżej „platyny”. Nie zamierzam jej sprzedawać – możliwości rozwiązywania problemów jest tak dużo, że za każdym uruchomieniem możemy „przejść” grę w inny sposób (niekoniecznie tryb).
By JaDCorbeN
SORRY za wielkość fotek ale dzięki temu widać jaka jest grafika w niej