06-10-2013, 08:11
![[Obrazek: PS4_DualShock_4_controller.jpg]](http://cdn3.pcadvisor.co.uk/cmsdata/features/3427586/PS4_DualShock_4_controller.jpg)
W sieci pojawiły się dwie ciekawe informacje dotyczące oficjalnego kontrolera PlayStation 4, DualShock 4. Po raz kolejny głos w tej sprawie zabrało studio Guerrilla Games odpowiedzialne za serię "Killzone", które miało spory wpływ na ostateczny design pada nowej generacji. Tym razem wypowiedział się lead designer "Killzone: Shadow Fall", Eric Boltjes, który w wywiadzie przeprowadzonym przez serwis VG247 zdradził, iż jedna z koncepcji sugerowała stworzenie kontrolera całkowicie dotykowego.
"Chcieliśmy mieć wpływ na konstrukcję nowego kontrolera. Zauważyliśmy, że w poprzednich odsłonach pad sprawował się dobrze, lecz były pewne braki względem innych kontrolerów. Mark Cerny mógł liczyć na naszą pomoc w ulepszeniu joypada."
Eric Boltjes nie krył zszokowania, gdy po raz pierwszy zauważył panel dotykowy i nie czuł się z tym dobrze.
"Początkowo byłem zszokowany, gdyż nie wiedziałem czemu to ma służyć. Przecież tworzymy shootera, a nie gry na iPhone'a. Na całe szczęście okazało się, iż sprawuje się to świetnie w przypadku naszej gry. Nie zamierzam robić reklamy, ale jest to naprawdę dobry pomysł. Nie spodobała nam się jednak wcześniejsza propozycja całkowitego wprowadzenia dotykowych elementów i usunięcia standardowych przycisków, lecz odrzuciliśmy tą propozycję natychmiast."
Drugą informacją odnośnie DualShocka 4 jest potwierdzenie przez Shuhei Yoshidę działania kontrolera od PS4 na PC. Oczywiście będą to tylko podstawowe funkcje - nie liczcie na panel dotykowy i kolorowy lightbar.